Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minikonkurrence
Fra : Jens Bruun

Dato : 25-10-04 19:45

Er I med på en lille minikonkurrence? Hvem tager det bedste billede af
måneformørkelsen natten mellem torsdag og fredag? Vejrudsigten lover godt
vejr, så der er ingen undskyldning for ikke at forsøge at få et godt skud i
kassen.

Jeg sætter en flaske rødvin på spil til fotografen bag det billede, vi i
fællesskab beslutter, er det bedste. Hvis I er med på idéen, opretter jeg en
"resultattråd" i løbet af fredagen og åbner et album på
http://usenet.fotolog.dk, hvor I kan uploade deltagende billeder (ét billede
pr. deltager).

PS: Glem ikke ugens fotostafet med emnet "Produktbillede".

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 17.10.04)

Fra : Max

Dato : 25-10-04 20:21

> [...]
> vejr, så der er ingen undskyldning for ikke at forsøge at få et godt skud

Så godt bliver det vidst ikke?

http://vejret.tv2.dk/danmark/ugeprognose/

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Men jeg er da frisk hvis vejret bliver godt

/Max

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-10-04 20:26

Jens Bruun wrote:
> [...]
> måneformørkelsen natten mellem torsdag og fredag? Vejrudsigten lover
> godt vejr, så der er ingen undskyldning for ikke at forsøge at få et
Heller ikke at ens kamera ligger hos PW Service?

> Jeg sætter en flaske rødvin på spil til fotografen bag det billede,
Pyha, godt jeg ikke drikker rødvin så. ;)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-10-04 21:46

In article <cljhjr$2jco$1@news.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
> vejr, så der er ingen undskyldning for ikke at forsøge at få et godt skud i

Det er da et forsøg værd. Så må jeg hellere støve mit Nikon 2500
af igen - mine bedste månebilleder er stadig afokal projektion.
Altså jage et billede af det man kan se på okkularet på min
stjernekikkert. Direkte montering med T2-ring har jeg ikke haft
helt så meget helt med.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-10-04 22:17

Povl H. Pedersen wrote:

> Det er da et forsøg værd. Så må jeg hellere støve mit Nikon 2500
> af igen - mine bedste månebilleder er stadig afokal projektion.

Ja og hvis det ikke lykkes, så er en måneformørkelse nok verdens
letteste billedmanipulationsprojekt, man skal jo bare ha' et godt
billede af månen - og sådan et har du, hvis jeg ikke husker helt
forkert...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-10-04 22:22

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> letteste billedmanipulationsprojekt, man skal jo bare ha' et godt
> billede af månen - og sådan et har du, hvis jeg ikke husker helt

Ja, hvad nogen ikke vil gøre for at vinde en flaske rødvin. Nu deltager du
jo angiveligt aldrig i konkurrencer, så dine evner får vi jo desværre ikke
at se.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 26-10-04 01:14

> [...]
> billede
> pr. deltager).
>
> PS: Glem ikke ugens fotostafet med emnet "Produktbillede".

Hej Jens

Jeg synes det er et friskt indlæg, hvis vejret er til det vil jeg i hvert
fald forsøge

MVH
Thomas

Fra : Thomas Corell

Dato : 26-10-04 08:43

Jens Bruun wrote:
> Er I med på en lille minikonkurrence? Hvem tager det bedste billede af
> måneformørkelsen natten mellem torsdag og fredag?

Så vidt jeg kan læse, er det natten mellem ons/tors ;)

http://www.tycho.dk/article/view/2513/1/32/
"Sidst på natten og i de tidlige morgentimer d. 28. oktober indtræffer
en total måneformørkelse, der kan ses fra hele Danmark."

--
Don't waste space