Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera til ca. kr. 1.200,-
Fra : Thomas

Dato : 25-10-04 16:38

Jeg er på jagt efter et rimeligt digitalkamera som jeg skal have med
på en længere rejse sydpå. Hvilke kan anbefales til omkring 1000
kroner?

Jeg har set på følgende modeller:

FujiFilm FinePix A310 til ca. 1.200,- hos Databutikken.com
Canon Powerhot A400 til ca. 1.200,- hos Photoshop.dk
Olympus Camedia C160 til ca. 1.100,- hos ITbutikken.dk

Er disse værd at gå efter?

Kender du til andre modeller i dette leje som kan anbefales?

Er de nævnte sælgere hæderlige?

Jeg er egentlig bare ude efter et kamera der ikke har for mange
dikkedarer, fx har jeg ikke brug for zoom, men brug for, at kunne
lagre på et kort.

MVH
Thomas

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-10-04 17:03

tce@ruc.dk (Thomas) skrev:

> [...]
> kroner?
>
> Jeg har set på følgende modeller:
>
> FujiFilm FinePix A310 til ca. 1.200,- hos Databutikken.com

Det er en svensk butik.

> Canon Powerhot A400 til ca. 1.200,- hos Photoshop.dk

Photoshop har jeg købt en taske hos og der var ingen problemer, men det
er først ved reklamationer, at man finder ud af, hvordan en butik er.
Det har jeg ikke haft brug for.

> Olympus Camedia C160 til ca. 1.100,- hos ITbutikken.dk

> Er disse værd at gå efter?

Du har valgt at kigge på mærkevarerne, hvilket er et rigtigt godt
udgang

> Kender du til andre modeller i dette leje som kan anbefales?

Om de kan anbefales tør jeg ikke sige men der er også Fujis A330

Nikon har Coolpix 2200
Olumpus C310 og C310 (3x zoom kan være meget rart at have trods alt)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-10-04 18:59

In article <64aa25f.0410250738.7dfdd776@posting.google.com>, Thomas wrote:
> Jeg er egentlig bare ude efter et kamera der ikke har for mange
> dikkedarer, fx har jeg ikke brug for zoom, men brug for, at kunne
> lagre på et kort.

Hvis du ikke har behov for zoom, så er det enten fordi du ikke ved
hvad du går glip af, eller fordi det kun er vidvinkel landskab du
vil have billeder af.

Alle kan lagre på kort af forskellig type. Compact Flash kort er
p.t. det billigste med 550 kr for 1GB.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-10-04 22:57

Povl H. Pedersen wrote:
> Hvis du ikke har behov for zoom, så er det enten fordi du ikke ved
> hvad du går glip af, eller fordi det kun er vidvinkel landskab du
> vil have billeder af.

Eller fordi han har ben... ?

Det ville være ganske herligt med et lommekamera med god fast optik
svarende til ca. 50mm f1.4 stykker og så stor sensor som muligt for
at hjælpe på støjen. Men det er der jo ingen der laver.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Brian Lund

Dato : 26-10-04 00:21

> [...]
> Canon Powerhot A400 til ca. 1.200,- hos Photoshop.dk
> Olympus Camedia C160 til ca. 1.100,- hos ITbutikken.dk

Powershot A400 er ihvertfald ikke et dårligt køb til prisen, en af mine
venner har lige købt det, her er 2 af de billeder han har sendt mig:

Minus er at det er lidt langsomt, og han siger at batterierne ikke holder så
længe på en ladning...

http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/blomsterne_og_bien2.jpg
http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/IMG_0267.jpg

> Er disse værd at gå efter?
>
> Kender du til andre modeller i dette leje som kan anbefales?

Nej, men jeg vil da lige have lov til at anbefale f.eks. Canon Powershot
A85...
Det koster godt nok 6-800 kr mere, men til gengæld har du også bedre
indstillingsmuligheder, og så bruger det CF kort, og mit A75 holder strøm
til rigtigt mange billeder!

> Jeg er egentlig bare ude efter et kamera der ikke har for mange
> dikkedarer, fx har jeg ikke brug for zoom, men brug for, at kunne
> lagre på et kort.

Men det skal vel også kunne tage billeder som du gider at se på! ;)
Powershot A75 kan bruge op til 512 MB CF kort, så det er sikkert det samme
med A85...
A400 bruger SD kort, og jeg _mener_ at maximum er 128 MB!

Brian

Fra : Møller

Dato : 26-10-04 08:57

Tag et kig på denne Canon Powershot A60. Det er et super kamera til 999,-.
Bemærk det er en DEMO og derfor medfølger ingen manual.(Men den er på
nettet) http://www.prc-data.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=33445077
Hvis det var mig ville jeg give 400,- mere og vælge Canon Powershot A75.
til 1399,-
http://www.prc-data.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=42632584

Begge er set hos PRC data. www.prc-data.dk

Møller