Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printer: Canon PIXMA iP4000 Vs. Epson Styl~
Fra : Dan

Dato : 25-10-04 13:54

Hejsa!

Er der nogen af jer der har erfering med disse to printer?

Jeg har lige set at Expert har Canon til 1399kr. og Epson kan fås til ca.
1000kr.

Nogen der kender til fordele og ulemper ved disse 2 printer?

Jeg har selv en HP 845C som jeg tænker mig at skife ud!

Canon Link:
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/PIXMA_iP4000/index.asp?specs=1

Epson Link:
http://www.epson.dk/products/printers/inkjet/styphor200/

Mvh
Dan

Fra : Møller

Dato : 25-10-04 18:54

Hej

Jeg har hørt så meget godt om PIXMA IP4000, at jeg har bestilt een idag. Jeg
bestilte et prøveprint hos canon på denne adr.
http://www.yourprint.canon-europe.com/index.html?locale=da_DK&context=Fotango::YourPrint::YourPrint_DK
og var meget godt tilfreds med det jeg så. Utrolig flot kvalitet.
Den kan printe på begge sider af papiret, den kan printe på CD og DVD medier
(som er beregnet til formålet), der er 2 papirbakker, dvs. du kan have 2
typer papir i den på een gang, 150 ark i hver bakke.
Den printer med 2 picoliter, og er meget blæk økonomisk.
Jeg regner med at modtage printeren imorgen, så erfaringer har jeg ikke
endnu.
Jeg har købt den hos "Proshop Direkte" for 1114,- inkl. porto. Og Canon's
garantipolitik er jo til at finde ud af, hvis der er reklamationer sender
man bare direkte til reparatøren, det skal ikke igennem sælgeren.
link til sælger http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=35241

Mvh
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 20:43

"Møller" <lpm@FJERNDETTEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> garantipolitik er jo til at finde ud af, hvis der er reklamationer sender
> man bare direkte til reparatøren, det skal ikke igennem sælgeren.

Kan anbefales, Jeg har selv lige købt en, og den printer ud på fotopapir,
som man skulle tro det var hentet hos fotohandleren.

Leif

Fra : Mads

Dato : 25-10-04 20:56

On Mon, 25 Oct 2004 21:43:09 +0200, "Leif Pedersen"
<leif-pedersen(AT)mail1.stofanet-dk.invalid> wrote:

>Kan anbefales, Jeg har selv lige købt en, og den printer ud på fotopapir,
>som man skulle tro det var hentet hos fotohandleren.

Det kan jeg kun tilslutte mig 100%. Jeg købte min Pixma 4000
for 3 uger siden og det er en pragtfuld lille maskine.

mvh Mads

Fra :

Dato : 25-10-04 22:02

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg kun tilslutte mig 100%. Jeg købte min Pixma 4000
> for 3 uger siden og det er en pragtfuld lille maskine.
>
> mvh Mads

Er der en af jer der har printet så meget at i tør spå om prisen pr print??
Hilsen henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-10-04 22:39

In article <cljpjr$2t4k$1@news.cybercity.dk>, HØ wrote:

> "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Er der en af jer der har printet så meget at i tør spå om prisen pr print??

En del dyrere end fremkaldelse på nettet.
Ifølge et referencebillede:
Cyan: 550 sider
Magenta: 430 sider
Gul: 360 sider.
Sort: 1500 sider
BCI-6BK: 2000 sider.

Taget i betragtning at farverne kun holder til 440 sider ved 5%
dækning, så er det godt nok et tyndt lag farve der er på, eller måske
er referencen 4x6 ? Jeg tror ikke det holder.

Men der magler vel et photo cyan og en photo magenta ? Det
undrer mig lidt. Det har min Epson RX500 (RX200 engine, men alt-i-en).
I forhold til min Canon S600 så giver disse 2 ekstra farver
ufatteligt meget bedre billede, specielt tydeligt i himmel.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 21:48

> [...]
>
> Nogen der kender til fordele og ulemper ved disse 2 printer?
>
> Jeg har selv en HP 845C som jeg tænker mig at skife ud!

Har haft sådan en 2-3 uger nu og den kan kun anbefales.

Da jeg skulle købe ny printer havde jeg 2 i tankerne, en Canon i865 og en
Epson R300.
Epsonen var sådan set udelukket da jeg syntes de larmer ad.h til (det gjorde
de før).
Jeg var lidt ked af at papiret skulle være bagpå (arkfødder), da min gamle
printer en HP 890c havde en bakke nedenunder.
Men så fik jeg at vide at der var kommet en ny fra Canon med en bakke og
arkfødder.
Så efter at have undersøgt den printer var der ingen tvil, det blev en Canon
PIXMA iT4000.
Den laver fede billeder både på fotopapir og på cd'er og dvd'er.
Jeg har prøvet at printe et billed ud i bedste kvalitet (fotopapir 10X15),
lad det lige tøre lidt (det skal lige siges, at det er næsten tørt når
printet er færtig), så efter nogle minutter tog jeg så det billed og hold
det under vandhanen til det var gennemblødt og lod det tører til næste dag.
Farverne var ikke engang flydt ud (eller hvad det nu hedder).
Så der er en fed printer.

Kim Michael Larsen

mail : kimila snabel a mail dot dk

Fra : Pico

Dato : 25-10-04 23:12

Dan wrote:
> Hejsa!
>
> Er der nogen af jer der har erfering med disse to printer?

Jeg købte en iP5000 sidste uge, jeg har fødselsdag i denne uge og mente
det var på tide at få noget godt selv Jeg vil anbefale dig at se på
5000 også da den bruger halvt så små dråbestørelser som 4000, du skal
nok også regne med 6 - 700 kr. mere. Prøv som beskrevet i andre medelser
at få et prøveprint af 4000 og forvent så at det er bedre med 5000,
ellers er de ens. Jeg har prøvet at få lavet prøveprint fra Canon på
4000 og så sammenlignet med print fra min 5000 og der er forskel, men du
skal bruge lub (kraftig) for at se det Vær lige opmærksom på at det
prøveprint du får fra Canon er printet på Pro papir og det er ikke
ligefrem billigt, men godt. Jeg har prøvet at lave print af samme fil på
Pro papir (PR-101) og Canons alm. blanke papir (GP-401) og ladet en snes
mennesker bedømme dem. Bortset fra 1 synes alle at Pro billedet var
bedst, men sådan et stykke 10 x 15 papir koster også 4,95 hvor du kan
købe GP-401 til 63 øre, så jeg har besluttet mig til kun i ekstreme
tilfælde at bruge Pro papir, det andet er aldeles udemærket. Jeg har
også noget forholdsvis billigt papir fra HP liggende, det giver også
utrolig flotte billeder.
Der hvor jeg regner med at iP5000 har sin force er hvis opløsningen ikke
er så høj. I går lavede jeg et A4 billed der var beskåret en del så
opløsningen var på 160 ppi, det kan overhovedet ikke ses, kun når jeg
hiver 8 x luppen frem kan jeg se "korn" og det er jo ikke ligefrem
meningen man skal det.
Jeg kan abselut anbefale både IP4000 & 5000, de er dejlige hurtige,
ihvertfald i forhold til min gamle HP, og meget lydløse. Hvordan de er
rent driftøkonomiske ved jeg ikke da jeg kun bruger den til
fotoudskrifter, resten klare laserprinteren.
Pico

Fra : Dan

Dato : 27-10-04 01:35

1000 tak for alle jers svar!
Det lyder til at Canon er at vælge!

Den er ser sku også meget cool ud!
Og lyder smart med det der med man kan skrive på begge sider! COOL!

Jeg må se hvor jeg kan finde den til den billigeste penge!

Mvh
Dan

Fra : Møller

Dato : 27-10-04 07:15

Hej

Jeg kan kun råde dig til at købe PIXMA IP4000. Jeg modtog min igår, og har
allerede printet en hel del, og jeg må sige at den bare er toplækker. Jeg
brugte før en Canon S800 som er en fremragende fotoprinter, med 6 separate
patroner. På fotoprint har jeg meget svært ved at se en forskel, og det er
faktisk imponerende, når man tænker på at PIXMA'en "kun" har 3 farve
patroner, og 2 sorte.

Og så er den lynhurtig til at printe, den larmer ikke overhovedet., print på
CD og DVD medier fungerer fortrinligt, og printer man et dokument med kun
tekst står det knivskarpt, bedre end jeg har set før på en ink-jet printer,
den kvalitet ser man kun hos laser printere.

Dublex funktionen (print på begge sider) fungerer også til UG. Den sluger
lige papiret igen, skriver så "venter på at forrige udskrift tørrer" ca. 1½
sekund så skriver den på bagsiden.

2 papirbakker er bare ren luksus. Jeg har alm. i toppen, og det gode
fotopapir i bunden. Så er man fri for hele tiden at skifte, (jeg printer en
del fotos) det er bare at trykke på knappen, så skifter den arkføder.

En SUPERLÆKKER printer...Løøøøøøøb hen og køb een inden de har udsolgt. Der
hvor jeg købte min havde de 3 på lager, da jeg var inde og kigge igår, havde
de ikke flere. Kan se den billigste koster idag 1110,- inkl. porto.