Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera til max 3500
Fra : B Linneberg

Dato : 24-10-04 18:52

Hej

Jeg har en ven som skal ud og købe et digital kamera, han overvejer at købe
et Canon Powershot S 1 IS.
Er der andre som er bedre i denne prisklasse. Der skal min. være 8 x Zoom

Hilsen Brian

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-10-04 19:12

Konica-Minolta Z3 eller Panasonic FZ3

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-10-04 20:30

> [...]

> købe et Canon Powershot S 1 IS.
> Er der andre som er bedre i denne prisklasse. Der skal min. være 8 x

Jeg tror jeg ville købe et Fujifilm S5000 (10x zoom) eller S7000
(8xZoom).
Har selv et S5000 og er rigtigt glad for det. Det ligger godt i hånden,
tager rimeligt gode billeder og så er det dejligt med den masse zoom.
Har man ikke nok i den normale optik der er med, så kan man extende med
telelenser, widelenser, fisheye, macrolense osv.
Jeg købte mit S5000 for knapt 3000kr inkl lille stativ, taske 128mb
kort, rensesæt, batterier, lader og et par andre småting.
Skulle jeg vælge i dag ville jeg nok tage et S7000 da jeg derved kan
slippe for at betale i dyre dommme for XD kort og i stedet kan benytte
CF kort. Desuden er de ekstra MegaPix rare når man skal croppe.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Nyhedskigger

Dato : 25-10-04 14:42

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Zoom

Jeg tror jeg ville købe et Fujifilm S5000 (10x zoom) eller S7000

Har S7000 ikke blot 6x zoom?

Står selv og veksler mellem flere af de nævnte kameraer - Jeg ville ønske
man kunne få S1 IS med S7000 indmad(!)

Noget som (på papiret) gør S1 IS stærk er netop IS - godt for tele, lidt
lys, video. Det har S7000 ikke (desværre).

Og jeg har læst et sted at S7000 ikke kan bruge den optiske zoom under
videooptagelse (meget kedeligt).

Til gengæld har det 6 MP, hurtig autofokus, god søger og flere +-er, så skal
skal ikke. Jeg ta'r nok til fotomesse City2 5/6 nov. og snuser lidt.

Kjeld

Fra : Møller

Dato : 25-10-04 21:50

> [...]
>
> Til gengæld har det 6 MP, hurtig autofokus, god søger og flere +-er, så
> skal skal ikke. Jeg ta'r nok til fotomesse City2 5/6 nov. og snuser lidt.

Jeg stod selv i samme situation for 2 mdr. siden. Jeg købte Canon S1 IS, og
må sige det er et rigtigt lækkert kamera. Jeg har ikke fortrudt et sekund.

Mvh
Møller

Fra : Erling

Dato : 24-10-04 21:52

"B Linneberg" <b.linneberg@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et Canon Powershot S 1 IS.
> Er der andre som er bedre i denne prisklasse. Der skal min. være 8 x Zoom

Hva' med et Olympus Camedia C-765. 10 x optisk zoom og 4 megapixels. Har
selv, og det laver nogle rigtig gode billeder - med de fordele og ulemper
der følger med ultrazoom.
Se også følgende anmeldelse/test
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/c765uz.html

Erling

Fra : Erik W.

Dato : 24-10-04 22:02

> [...]
> et Canon Powershot S 1 IS.
> Er der andre som er bedre i denne prisklasse. Der skal min. være 8 x Zoom

Man kan sammligene kameraerne her http://kortlink.dk/technikdirekt/cwd sæt
flueben i de anbefalede kameraer og klik "Compare" voila! overblik.

Mvh Erik