Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sigma.
Fra : Annette Sø Holm

Dato : 24-10-04 11:06

Nu vil jeg ikke prale af at være en fotograf, )
Jeg er bare privat person, der har et kamera, og kan lide at fotografere,
Hvad er forskellen på en SIGMA og en NIKON Linse?
Nu er det kun til privat brug altså.
Hvor meget forskel er der i billed kvaliteten?
Og har det noget at sige til privatbrug?
Mit kamera og udstyr kan ses her!
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/kamera_.htm

--
Med Venlig Hilsen
Annette Sø Holm.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-10-04 12:18

Annette Sø Holm wrote:

> fotografere, Hvad er forskellen på en SIGMA og en NIKON Linse?

Fremstiller og distributionsled!
Men du tænker nok mest på kvaliteten:
De bedste Nikon anses vel nok for at være bedre end de bedste Sigma'er. Til
gengæld er de også markant dyrere. Så mange vil nok hævde at Sigma leverer
bedre kvalitet pr. krone, hvorimod Nikon kan levere bedre absolut kvalitet.

Jeg ville personligt helst vælge Nikon, men er ikke argumentsresistent, da
penge ikke er underordnet ved køb af legetøj.

> Og har det noget at sige til privatbrug?

Det kommer da helt an på hvilke krav man stiller til privatbrug.

vh
Jan

Fra : Soren Kuula

Dato : 24-10-04 12:25

Annette Sø Holm wrote:
> Nu vil jeg ikke prale af at være en fotograf, )
> Jeg er bare privat person, der har et kamera, og kan lide at fotografere,
> Hvad er forskellen på en SIGMA og en NIKON Linse?

Det er to forskellige mærker... ligesom Audi og Suzuki. Du betaler mere
for den ene, men de kan basalt set det samme.

Nikon har et større udvalg, og noget mere prestige... og de har bedre
objektiver end Sigma (de professionelle), men til en højere pris. Men
blandt dem til en mere behersket pris, er det ofte Sigma der har den
bedste ydelse for pengene.

MVH
Søren

Fra : Annette Holm

Dato : 24-10-04 21:05

Sigma (de professionelle), men til en højere pris. Men
> blandt dem til en mere behersket pris, er det ofte Sigma der har den
> [...]
Ja det er dyrt legetøj, og kun til hobby *g*
Jeg er nu meget glad for de linser jeg har, men kunne nu godt tænke mig en
300mm -800 mm
Får den sikkert ikke i julegave , Har lige tjeket prisen UHHH .ÆV

--
Med Venlig Hilsen
Annette Sø Holm.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-04 21:30

In article <417c0adb$0$230$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Annette Holm wrote:

> [...]
> 300mm -800 mm
> Får den sikkert ikke i julegave , Har lige tjeket prisen UHHH .ÆV

Er det ikke KUN $5000 ?