Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 10D
Fra : Dan Andersen

Dato : 21-10-04 21:16

Overvejer at købe ovenstående, men fik ved opkald til en fotobutik af vide,
at der havde mange problemer med netop dette kamera:
Objektiver der havde problemer med at fokusere og flere andre uspecificerede
ting.
Har det noget på sig?
Har der / er der mange problemer med dette kamera?

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-04 21:52

In article <FNUdd.7964$s45.7348@news.get2net.dk>, Dan Andersen wrote:
> [...]
> ting.
> Har det noget på sig?
> Har der / er der mange problemer med dette kamera?

Der var vist problemer med de første der kom fra fabrikken. Tror
ikke de nåede DK. Det har ikke færre eller flere problemer end
300D som har samme autofokus.

20D har en ny forbedre autofokus, som skulle være meget bedre
med f/2.8 eller hurtigere objektiver.

Fra : Deaster

Dato : 22-10-04 19:01

Dan Andersen wrote:

> [...]
> vide, at der havde mange problemer med netop dette kamera:
> Objektiver der havde problemer med at fokusere og flere andre

Ikke længere, nogle af de første der kom havde problemer med back/front
fokus, men det er vist ved at være over et år siden at det var et
problem.

> Har der / er der mange problemer med dette kamera?

Næhh, det er vist stort set det eneste som der har været af problemer
med 10D.

Men hvis du vil købe nyt, hvorfor køber du så ikke et 20D ?
Nyere og bedre på næsten alle punkter.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-10-04 19:23

Deaster wrote:

> [...]
> med 10D.
>
> Men hvis du vil købe nyt, hvorfor køber du så ikke et 20D ?

Jeg vil da gerne lige nævne, at mit 20D er inde for at blive justeret for
frontfokus pt. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Deaster

Dato : 22-10-04 19:43

Morten Wartou wrote:

> af >> vide, at der havde mange problemer med netop dette kamera:

> Jeg vil da gerne lige nævne, at mit 20D er inde for at blive justeret
> for frontfokus pt. :)

What, er det rigtigt, jeg troede sgu ikke Canon havde problemer med på
20D serien ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-10-04 20:59

Deaster wrote:

> What, er det rigtigt, jeg troede sgu ikke Canon havde problemer med på
> 20D serien ?

Næeh, jeg tør heller ikke sige om det er mange det går ud over, eller om jeg
bare skal være uheldig. :) Det var ikke et problem før jeg fik min 50 mm
f/1,4 - der blev det til gengæld ret tydeligt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : TS

Dato : 22-10-04 23:22

> Næeh, jeg tør heller ikke sige om det er mange det går ud over, eller om
> jeg bare skal være uheldig. :) Det var ikke et problem før jeg fik min 50
> mm f/1,4 - der blev det til gengæld ret tydeligt.

Jeg bruger godt nok kun 18-55 kit objektivet, men har også lidt problemer
med
skarpheden ? Morten, har du et billede der viser dit frontfokus problem !!!

Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-10-04 23:31

TS wrote:

> Jeg bruger godt nok kun 18-55 kit objektivet, men har også lidt
> problemer med
> skarpheden ? Morten, har du et billede der viser dit frontfokus
> problem !!!

18-55'eren er bare ikke særligt skarp (dog ikke så ringe igen omkring blænde
8+, men der lægger man ikke mærke til lidt skævhed i fokuspunktet), så det
er ikke sikkert du behøver bekymre dig om frontfokusproblemer. Jeg lavede
nogle testbilleder da jeg fik mistanke om problemet, men de er slettet igen.
Men skyd på nogle forskudte objekter med størst mulige blændeåbning og se
hvor skarpheden ligger.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou