Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blitz med D70
Fra : max[dk]

Dato : 21-10-04 10:54

Jeg synes engang at have hørt at ikke alle blitze fungere med D70, noget med
at man kunne ødelægge kameraet, men er der noget i det?

Jeg synes ikke at jeg kan finde noget på nette om det, og jeg vil ikke prøve
mig frem.

Jeg har disse to blitze:

National PE-387S
Olympus Quick Auto 310

Jeg er klar over at hvis de virker sammen, så bliver det fuldt manuelt, men
det er også okay. Jeg vil bare gerne vide om jeg ødelægger kameraet ved at
bruge dem?

/Max

Fra : Christer Holte

Dato : 21-10-04 12:40

Jeg vil nødig kommentere, men jeg vil gerne henvise dig til denne side:

http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

Håber du kan finde svar der :)

Venligst Christer

Fra : max[dk]

Dato : 22-10-04 06:11

> Jeg vil nødig kommentere, men jeg vil gerne henvise dig til denne side:
>
> http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html
>
> Håber du kan finde svar der :)

Mange tak, det var til stor hjælp men målte nu alligevel efter

/Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-10-04 15:03

On Thu, 21 Oct 2004 11:53:57 +0200, "max[dk]"
<maxses_snot_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det er også okay. Jeg vil bare gerne vide om jeg ødelægger kameraet ved at

Mål spænding over kontakterne på blitzerne

Nikon D70 kan i modsætning til bl.a. Canon gå højere op i spænding
uden at tage skade. Jeg kontakte Nikon Support og fik ok for 42 V - og
det virker fint!

Det er nævnt i manualen på side 186 i din Nikon guide må der ikke være
over 250V og det må ikke være negativ spænding.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : max[dk]

Dato : 22-10-04 06:09

> Mål spænding over kontakterne på blitzerne

Done... National 7,5V - Olumpus QA 310 127V(og stiger lige så stille som den
står tændt.

> Nikon D70 kan i modsætning til bl.a. Canon gå højere op i spænding
> uden at tage skade. Jeg kontakte Nikon Support og fik ok for 42 V - og
> det virker fint!

okay.

> Det er nævnt i manualen på side 186 i din Nikon guide må der ikke være
> over 250V og det må ikke være negativ spænding.

Okay, den stødte jeg også lige på i deres support forum, men jo lavere jo
trykkere er jeg

/Max

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-04 18:09

In article <41778766$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, max[dk] wrote:
> [...]
> det er også okay. Jeg vil bare gerne vide om jeg ødelægger kameraet ved at

Ikke hvis du bruger dem som dumme slaveblitz, og udløser dem
vha den indbyggede flash.

Fra : max[dk]

Dato : 22-10-04 06:10

meddelelse news:slrncnfra8.sl.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Ikke hvis du bruger dem som dumme slaveblitz, og udløser dem
> vha den indbyggede flash.

Det forstår jeg ikke... hvis den sidder i skoen og blitzen sende 500V ned
mens den lader kan det vel ikke være lige meget?

/MAx

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-10-04 18:34

In article <41789654$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, max[dk] wrote:

> [...]
>
> Det forstår jeg ikke... hvis den sidder i skoen og blitzen sende 500V ned
> mens den lader kan det vel ikke være lige meget?

Jeg taler om off-camera flash. Altså du bruger den i kameraet
indbyggede, og den billige som en dum slaveflash der fyrer når
den ser pre-flash fra den indbyggede. Det kan Sigma ihvertfald.
Så de virker med hvad som helst.