Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bedste kamerakøb lige nu ??
Fra : thomas bærbar

Dato : 21-10-04 06:12

hejsa

jeg står og skal købe et digital kamera i eftermiddag og der er jo stort
udbud.

men hvad er bedste køb lige nu ???

kameraet skal både kunne bruges af mig som er vant til spejlreflekskamera og
af mine børn, så betjeningen skal være enkel/logisk.

Prisside 3000 kr min 4 gerne 5 Mpixels

thomas@4701.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-10-04 07:16

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> skrev:

> [...]
>
> kameraet skal både kunne bruges af mig som er vant til
> spejlreflekskamera og af mine børn, så betjeningen skal være

Et interessant kamera i den prisklasse er Panasonics FZ-3 dog godt nok
kun med 3MPixels men 12x optisk stabiliseret zoom. Betjeningen er
relativt enkelt og logisk men er dog set enklere.

Canons Powershot A95 med 5MPixels er ligeledes en mulighed. Jeg har
haft prøvet et A40 og betjeningen er lige til at gå til - det er
sikkert omtrent det samme på A95.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas

Dato : 21-10-04 08:08

jeg ser idag et sony dsc p 120 5,1 mpixels til 2999

den har carl Zeis optik, det burde vel være kvalitet ??

thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-04 18:08

In article <4177601d$0$282$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Thomas wrote:

> jeg ser idag et sony dsc p 120 5,1 mpixels til 2999
>
> den har carl Zeis optik, det burde vel være kvalitet ??

alt Sony har Carl Zeiss optik. Det er ikke en kvalitet i
sig selv. De findes nok også i flere kvaliteter ligesom
Canon og Nikon glas.

Fra : MAT

Dato : 21-10-04 09:27

Køb et Canon Ixus 40:
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_40/index.asp

Canon Ixus 40 kan klare op til 30 fps i VGA kvalitet af op til 1 GB's
varighed, hvilket er ganske usædvanligt for et lille kompaktkamera, har 2"
skærm, bruger SD-kort og er afløseren til Canon Ixus 430. Ixus 40 koster fra
kr 2.695,- på http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104198 .I
forretninger er det hjemme hos bl.a. Bingo Foto (set på Fisketorvet i sidste
uge). Kameraet er så nyt at det fortsat ikke er på Bingo's hjemmeside.

Venligst

Fra : MAT

Dato : 21-10-04 09:31

> [...]
> forretninger er det hjemme hos bl.a. Bingo Foto (set på Fisketorvet i
> sidste uge). Kameraet er så nyt at det fortsat ikke er på Bingo's

Canon's officielle pris kr 3.499,-
Specifikationer iflg. Canon:
.. 4,0 megapixel CCD
.. 3x optisk zoom (ca. 11x kombineret)
.. UA-objektiv sikrer et superslankt kabinet
.. Super ydeevne og enestående resultater med DIGIC II processor og iSAPS
teknologi
.. 9-punkts AiAF bringer selv motiver der er uden for søgerens centrum i
skarp fokus
.. Intelligent orienteringssensor (Intelligent Orientation Sensor) roterer
automatisk
portrætbilleder, så de bliver vist korrekt.
.. Ekstra stor, 2.0" LCD-skærm med høj definition
.. Lange videoklip i VGA-kvalitet på 30 billeder/sek. med lydoptagelse og
afspilning
.. 6 brugervenlige specielle optagemetoder
.. Print/Share-knappen og PictBridge-kompatibilitet sikrer dig nemt direkte
print og
overførsel til en pc
.. CANON iMAGE GATEWAY: 100 MB gratis online-fotoalbum

Venligst

Fra : Møller

Dato : 21-10-04 10:20

er afløseren til Canon Ixus 430.

> Venligst

Hvis det tager ligeså gode billeder som 430'eren, og det må man jo formode
at det gør, ja så er det faktisk et meget fornuftigt køb. Mener faktisk at
430 er dyrere..??
Ixus 430 er det eneste i Ixus serien jeg har set, som tager rigtig gode
billeder, faktisk bedre end Ixus 500.
Jeg er spændt på at se 40'eren.

Mvh
Møller

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-10-04 15:02

"Møller" <lpm@FJERNDETTEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 430 er dyrere..??
> Ixus 430 er det eneste i Ixus serien jeg har set, som tager rigtig gode

Jeg har desværre læst et review af 40'eren, der siger at det tager dårligere
billeder end 430'eren pga. af et nyt objektiv

Der er både flere chromatiske abberationer (hedder det dét på dansk?) og
mindre skarphed ved kanter på billederne.

Til gengæld er video'en helt fantastisk, der lå et klip på siden, der var
helt flydende, skarpt og med god lyd. Meget imponerende, synes jeg.

Men kig selv her:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_sd300-review/index.shtml

Deres anmeldelse af Ixus 430 er her:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s410_s500-review/index.shtml