Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital video-kamera.
Fra : Michael Petersen

Dato : 20-10-04 01:01

Hej NG.

Jeg har købt et JVC GR-D20E.
....jeg er total ny på dette område - der syntes ikke at være USB med...
hvordan får jeg optagelserne over på min computer ?

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 20-10-04 03:47

Står det ikke i brugsanvisningen?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-04 06:10

In article <4175aaac$0$14222$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Michael Petersen wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg har købt et JVC GR-D20E.
> ...jeg er total ny på dette område - der syntes ikke at være USB med...
> hvordan får jeg optagelserne over på min computer ?

Check en videogruppe.

Hvis det er et OK kamera, så er der firewire, og du får det
ind via dit firewire stik. Hvis ikke, så bruger du den
video-ind der på din computer og får et meget ringere resultat
ind på computeren.

Fra : MAT

Dato : 20-10-04 11:41

> Jeg har købt et JVC GR-D20E.
> ...jeg er total ny på dette område - der syntes ikke at være USB med...
> hvordan får jeg optagelserne over på min computer ?

Ifølge visse sider omhandlende dette apparat er der USB, jf bl.a.
http://www.pixmania.com/dk/dk/29542/art/Videokamera/GR-D20E.html?srcid=202&mctag=dk_1003#fichetechnique,
mens der ifølge andre IKKE er, bl.a.
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/avudstyr/digitale-videokamera/tests/282/11/?no_cache=1
Såfremt du IKKE har USB, og du har en stationær PC, skal du købe et
Firewire-kort. Firewire er bedre end USB til at overføre store videofiler og
til streaming, så det er paradoksalt nok en fordel og ikke en ulempe hvis du
holder dig til Firewire fremfor USB. Du kan se PCI-Firewirekort bl.a. her
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90901 til kr 174,-

Venligst

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-10-04 11:56

Hej MAT.

Jeg har firewire i min PC, men understøtter dette videokamera det ?

mvh,
Michael.

Fra : Kell Christensen

Dato : 20-10-04 19:04

> Jeg har firewire i min PC, men understøtter dette videokamera det ?

De oplysninger jeg har fundet tyder kun på FW ud.
Få dig et cam med FW ind også, så du kan få det ud af computeren igen
i DV kvalitet.

FW ind/ud er lidt dyrere pga højere told

mvh Kell

Fra : MAT

Dato : 20-10-04 19:14

> Jeg har firewire i min PC, men understøtter dette videokamera det ?

Ifølge
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/avudstyr/digitale-videokamera/tests/282/11/?no_cache=1
er der digital udgang (firewire), ellers har du vel en manual af hvilken det
må fremgå!?

Venligst