Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik ønskes af portræt s/h
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-10-04 19:59

Hej

Så har jeg endnu engang forsøgt mig med et portræt, hvad synes i om det ?

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1361691&forward=

Det er taget på Enebærodde strand, belysningen er vha. en batteriflash skudt
op på en sølv paraply. Objektivet er et Sigma 70-200 f:2,8 EX HSM, @ 200mm,
f:5,6, 1/200 sek.

Billedet er bearbejdet i Photoshop...

Hvad er godt, hvad skal gøres anderledes ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-04 20:33

In article <41756473$0$202$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> f:5,6, 1/200 sek.
>
> Billedet er bearbejdet i Photoshop...
>
> Hvad er godt, hvad skal gøres anderledes ?

Medmindre du er indianer skal du ikke skalpere ham
Vandet ved hans højre øje ligner desværre tårer mere end
vand efter en badetur.
Hans ur generer det ellers pæne billede
Kæden om halsen er også til mere gene end gavn - Vi skal
enten se mere af den, eller den skal væk.
God lyslægning. God snæver dubdeskarpthed.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-10-04 20:43

> Medmindre du er indianer skal du ikke skalpere ham

Jeg synes den tætte beskæring fungerer, men det er en smagssag

> Vandet ved hans højre øje ligner desværre tårer mere end
> vand efter en badetur.
Ja, jeg var også i tvivl om det, men syntes selv om det...

> Hans ur generer det ellers pæne billede

det er en kæde, men det er helt rigtigt, den burde jeg have skåret væk...

> Kæden om halsen er også til mere gene end gavn - Vi skal
> enten se mere af den, eller den skal væk.
Okay, mig generer den ikke så meget, og jeg tror ikke jeg får den af ham nu

> God lyslægning. God snæver dubdeskarpthed.
Tak

Tak for kommentaren...

--
Venlig hilsen/best regards