Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan støj på 10D skyldes X-Ray scanner i lu~
Fra : H Aaen

Dato : 19-10-04 10:41

Hej NG

Er der nogen her der kan be- eller afkræfte min bekymring for om de nye
kraftige X-Ray scannere som lufthavnene anvender kan skade CCD'en i Canons
DSLR kameraer. Jeg synes mine billeder er temmeligt støjfyldte. Jeg har haft
mit kamera med til USA som håndbagage, men er dog ikke 100% sikker på at jeg
kan knytte problemets opståen sammen med turen til USA rent tidsmæssigt.

Henrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-04 10:52

H Aaen wrote:
> [...]
> kan knytte problemets opståen sammen med turen til USA rent tidsmæssigt.

Du kan evt. vise nogle full-size billeder med fuld exif-info, så burde det være
til at se om det er unormalt for andre der bruger kameraer med samme sensor.

Du er ikke evt. kommet til at skyde i iso800 eller 1600... eller har
skruet for meget op for contrast/sharpning/saturation ?

Skyder du jpeg eller raw ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking