Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg kunne godt tænke mig et dig. spejlrefl~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 18-10-04 01:19

Jeg kunne godt tænke mig et dig. spejlrefleks.
Mvh Thomas

PS.
Men syntes det er smadder rart ikke at have et larmende spejl efter hvert
skud. Og hvad så? Er der kamera'r der tager ligeså gode billeder som D70 og
Eos 300D, som ikke er spejlrefleks?

Fra : Peter Holm

Dato : 18-10-04 07:26

Er der kamera'r der tager ligeså gode
> billeder som D70 og Eos 300D, som ikke er spejlrefleks?

jeg tror det skal definere din opfattelse af 'gode' for at få svar på det
spørgsmål.

Mvh
Peter

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 19-10-04 09:49

In article <417361da$0$14234$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> Er der kamera'r der tager ligeså gode
>
> jeg tror det skal definere din opfattelse af 'gode' for at få svar på det
> [...]

Jeg mener at kunne huske at Olympus E20 ikke har noget støjende spejl...
Man kan dog (så vidt jeg har læst) få den "rigtige" lyd via en højttaler
i kameraet .

Det ER et spejlrefleks, men har så vidt jeg ved en anden opbygning end
de traditionelle (og efter sigende et temmeligt godt og lysstærkt
objektiv).

Torben.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-04 10:09

Torben Hedstrøm wrote:
> Det ER et spejlrefleks, men har så vidt jeg ved en anden opbygning end
> de traditionelle (og efter sigende et temmeligt godt og lysstærkt
> objektiv).

Den får også god brug for den lysstærke optik når største brugbare
iso er 160.

// Hans, der med glæde skyder iso800
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-04 20:29

In article <slrncn9mch.niv.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Den får også god brug for den lysstærke optik når største brugbare
> iso er 160.

Den har jo en prisme der skrotter 40% af lyset og sender op
gennem søgeren så vidt jeg husker.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-10-04 09:50

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skud. Og hvad så? Er der kamera'r der tager ligeså gode billeder som D70
++++++++++++++++++++++++

Hej.

Så meget larmer det vel heller ikke

Fra : Alex W

Dato : 18-10-04 10:07

Nikon har et 8700
og Canon har Pro 1 eller hvad de nu kalder det for
Det er bygget op med en videoskærm i stedet for et spejl.
Det laver gode billeder .. optik og indmad er i top på begge modeller.

Ulempen er et meget dårligere billede i søgeren og optikkens begrænsninger
Med et spejlrefleks kan man jo selv vælge brændvidder lysstyrke op
objektivet mv.... Et digitalt spejlrefleks larmer i øvrigt ikke som i gamle
dage...

Den mest kendte "kartaristiske" lyd .. Et gl. Nikon med motor ... det
støjede

/Alex W

Fra : Povl

Dato : 18-10-04 17:42

Thomas Jacobsen wrote:
> [...]
> skud. Og hvad så? Er der kamera'r der tager ligeså gode billeder som D70 og

Måske Leica Digilux 2?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-10-04 18:33

Povl wrote:
> Måske Leica Digilux 2?

Det er da vist kun ved iso100... hvis 300D/D70 skyder ved iso800

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk