Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kommentarer før bestilling udbedes.
Fra : Erik W.

Dato : 17-10-04 21:39

Jeg har overvejet det længe, men nu jeg har fået solgt mit S5000, vil jeg
bestille en SigmaBigma EX 50-500 og et Canon 50/1.8 fra Technikdirekt.de.

Jeg har overvejet Bigma'en længe men efter at have læst mange
brugerkommentarer og set hundredevis af billeder er jeg rimeligt sikker på
at jeg skal til at slæbe rundt på sådan en nede i mosen. Når nu den er så
billig og så populær ude i verden undrer det mig bare at den ikke er mere
almindelig her i gruppen end den er... Er der slet ikke nogen her i gruppen
der har een?
Jeg må nok også hellere købe en god monopod ved samme lejlighed. Er der
nogen nogen forslag i mellemklassen?

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 22:16

"Erik W."
> [...]
> der har een?
> Jeg må nok også hellere købe en god monopod ved samme lejlighed. Er der

Du skal købe Manfrotto pro monopoden, den er vidst under 40 euro
hos td - et fremragende værktøj - Jeg kan ikke udtale mig om zoomen
har kun set fine billeder fra den på nettet.. Men jeg har også bemærket
at nogle på psig har skiftet den ud med noget dyrere, måske skal man
ikke bare vudere ud fra formindskede og behandlede billeder på nettet..
Hvis du ku' få lov til at teste den, ville det måske være bedst.. -max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-04 22:39

In article <BhBcd.58581$Vf.2781080@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:
> [...]
> ikke bare vudere ud fra formindskede og behandlede billeder på nettet..
> Hvis du ku' få lov til at teste den, ville det måske være bedst.. -max-

Sidst jeg søgte hos TD havde de ikke monopods :(
Mht til Bigma, så var der også en på et forum der spurgte
om alle havde solgt deres og opgraderet, for han så ikke
ret meget snak om den mere. Så det er muligt den initielle
begejstring er væk.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 22:45

"Povl H. Pedersen" <
-max- wrote:

> [...]
> om alle havde solgt deres og opgraderet, for han så ikke
> ret meget snak om den mere. Så det er muligt den initielle

Det er nogle frygtligt lange link..
http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={BBC869D1-4F0A-4782-9FD7-6EDBF1DEE635}&SESSION
ID=E/E1A0BBFQNQR67GD0CYCU&DS=1&TS=1711423652&type=focus&doctype=article&focus=426935&focus
layout=full5&focuslayout=full5&history=add

Fra : Erik W.

Dato : 17-10-04 22:59

"-max-" skrev i en meddelelse
> [...]
s=426935&focus
> layout=full5&focuslayout=full5&history=add

Linket knækkede hos mig http://kortlink.dk/technikdirekt/ck6

mvh Erik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-10-04 16:52

> Linket knækkede hos mig http://kortlink.dk/technikdirekt/ck6
> mvh Erik

Ja - det er Max, der trænger til at få opgraderet sin Outlook Express til
den nyeste, så hans links ikke knækker

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Erik W.

Dato : 17-10-04 23:03

"Povl H. Pedersen" skrev i
> [...]

> om alle havde solgt deres og opgraderet, for han så ikke
> ret meget snak om den mere. Så det er muligt den initielle

Jamen hvorfor er der så ikke en masse brugte til salg? - Og hvis der er
et - Hvor?

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-10-04 12:16

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Povl H. Pedersen" skrev i
>
> http://kortlink.dk/technikdirekt/ck6

> Jamen hvorfor er der så ikke en masse brugte til salg? - Og hvis der er
> et - Hvor?

Her er lidt anmeldelser af objektivet:
http://www.photographyreview.com/PRD_84817_3128crx.aspx#reviews
http://www.lonestardigital.com/Sigma_50-500.htm
http://www.amazon.com/gp/product/customer-reviews/B0000501QN/002-3439823-6446424?%5Fencoding=UTF8&me=A1LD8YQ23K3G6J
http://www.birdforum.net/reviews/showproduct.php?product=40&sort=7&cat=14&page=1
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=005tL8
http://www.epinions.com/content_148802604676

Find selv mange flere.
Jeg tor ikke man bliver snydt med det objektiv

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 17-10-04 22:55

"-max-" skrev i news:BhBcd.58581$Vf.2781080@news000.worldonline.dk...

> Du skal købe Manfrotto pro monopoden, den er vidst under 40 euro
> hos td - et fremragende værktøj

Tak for det. den tjekker jeg ud. Jeg går ud fra man ikke har brug for et
kuglehoved når monopoden monteres på objektivet?

> [...]
> at nogle på psig har skiftet den ud med noget dyrere, måske skal man
> ikke bare vudere ud fra formindskede og behandlede billeder på nettet..

Det bedste har jeg ikke råd til, og det vil også være overkill for mig. Men
det skal alligevel være sådan at jeg kan tage billeder jeg vil være tilfreds
med.

> Hvis du ku' få lov til at teste den, ville det måske være bedst.. -max-

Ja og det var da også et spinkelt håb med denne tråd at der måsdke ville
dukke en østjyde op med en Bigma jeg må teste.

Så er der den her

Den kunne også være interessant at teste, selvom den har mindre brændvidde
og er dyrere. Til gengæld kunne man måske spare monopod'en.

Aaaargh svært

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 23:06

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message
> "-max-" skrev i news:BhBcd.58581$Vf.2781080@news000.worldonline.dk...

> Tak for det. den tjekker jeg ud. Jeg går ud fra man ikke har brug for et
> kuglehoved når monopoden monteres på objektivet?

Hvi du fotograferer højere eller lavere end vandret er det praktiskt at have
et tilt hovede som dette:
http://db.manfrotto.com/product/templates/templates.php3?sectionid=15&itemid=308

Poul B-H

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-04 23:17

In article <4172ecee$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, <svar_i_gruppen> wrote:

> "Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message

> Hvi du fotograferer højere eller lavere end vandret er det praktiskt at have
> [...]

Altså dette: http://kortlink.dk/technikdirekt/ck7

Erik W - Hvis du køber, kan jeg så liste et stativ og hovede med ? Vi må
så finde ud af hvordan vi deler gebyrer.

Fra : Erik W.

Dato : 17-10-04 23:30

"Povl H. Pedersen" skrev i

> Erik W - Hvis du køber, kan jeg så liste et stativ og hovede med ? Vi må
> så finde ud af hvordan vi deler gebyrer.

Det kan vi nok finde ud af. Du kan jo lige maile dit tlf nummer til mig
(Svaradressen virker).

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 18-10-04 12:18

"Erik W." skrev i news:4172ea4f$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

-max- wrote:
> [...]
Men
> det skal alligevel være sådan at jeg kan tage billeder jeg vil være

Endnu en tanke: Bigmaens problem er måske at den ligger lige imellem de
bilige zooms og de helt dyre og dejlige. DE rigtigt ambitiøse sælger bilen
og køber de store faste brændvidder, mens de knap så ambitiøse nøjes med en
billig 300mm.

Mit problem er at jeg vil have noget der duer, men vil gerne beholde bilen
Desuden ville jeg være tilfreds med billeder som f.eks det her:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1307054&forward=browse
og det her
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1336875

Jeg bestiller sgu en Bigma og en monopod.

Mvh Erik