Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Letforståeligt fotosoftware?
Fra : Henrik L. S.

Dato : 17-10-04 13:19

Vil høre, om der er nogen, der kan hjælpe; jeg skal bruge noget
fotosoftware, der er MEGET lettilgænggeligt til simpel billedbehandling.
Eneste krav, foruden de almindelige muligheder for ændring af lysstyrke,
farvebalance m.m. er, at programmet hurtigt skal kunne rette skæve
horisonter. Det skal bruges til psykisk handicappede voksne uden kendskab
til hverken computere eller billedbehandling, så de selv får mulighed for
(sammen med mig) at redigere billeder fra ture m.m.
Jeg har bl.a. følgende at vælge imellem: Ulead Photoimpact, MGI Photosuite,
Arcsoft Photoimpression, men andre forslag er også velkomne.
Venlig hilsen
Henrik L.S.

Fra : Lars

Dato : 17-10-04 13:46

"Henrik L. S." <HenriklumholdtREMOVETHIS@hotmail.com> said in

> Vil høre, om der er nogen, der kan hjælpe; jeg skal bruge noget
> fotosoftware, der er MEGET lettilgænggeligt til simpel
> billedbehandling.
Klip
> Venlig hilsen
> Henrik L.S.

Jeg synes du skulle tage et kig på ACDSee 7 Powerpack

--
Lars

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 13:58

"Lars" <
> "Henrik L. S." <>
> Klip
> >

> Jeg synes du skulle tage et kig på ACDSee 7 Powerpack
>
> --
> Lars

Hvorfor..?? -max-

Fra : Lars

Dato : 18-10-04 04:41

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> said in news:f%tcd.58463$Vf.2776081
@news000.worldonline.dk:

> "Lars" <

> Hvorfor..?? -max-

Fordi det vil være let tilgængeligt og overskueligt og kan det der
efterlyses.
Som pædagogisk værktøj er det et godt "fælles 3."

--
Lars

Fra : den ægte fotomand

Dato : 17-10-04 14:44

"Henrik L. S." <HenriklumholdtREMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Photosuite,
> Arcsoft Photoimpression, men andre forslag er også velkomne.

www.irfanview.com det er gratis, kan det meste og der kan fås dansk sprogfil
til.

Ellers XNview som der snart kommer en bog fra idgforlag om. Dette program er
også gratis. www.xnview.com

læs mere på www.idgforlag.dk under linket gratis billedbehandling

Mvh Per

Fra : Henrik L. S.

Dato : 17-10-04 16:56

Kender godt Irfanview, men synes, at den er for krævende til formålet på
grund af menustrukturen. Måske et eller andet ikonbaseret program?
Henrik

Fra : Henrik L. S.

Dato : 22-10-04 18:55

Tak for linket til xnview -det er vist lige, hvad jeg skal bruge til
formålet.
Henrik L.S.