Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reparation af Sigma-zoom.....
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 17-10-04 11:35

Hejsa

Jeg købte fornylig et brugt EOS 650-hus, hvor der medfulgte en defekt
Sigma-zoom. Der er tale om en 28-105mm/f:2.8-4 Aspherical, hvor
autofokusen ikke virker - objektivet er ellers pænt og velholdt at se
på.

Kan det svare sig at få repareret sådan et objektiv? Jeg har ikke
kunne finde noget videre om objektivet på nettet, så jeg kender ikke
dets kvalitet eller kompatibilitet med f. eks. Canons DSLR'er (hvilket
jo kunne være en relevant information til vurdering af rimeligheden af
reparation).

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Deaster

Dato : 17-10-04 15:38

Uffe R. B. Andersen wrote:

> [...]
> dets kvalitet eller kompatibilitet med f. eks. Canons DSLR'er (hvilket
> jo kunne være en relevant information til vurdering af rimeligheden af

Jeg har haft sådan en fætter, den gav jeg vist godt og vel 2000 kr. for
for ca. 1½ år siden, og den er ret fornuftig, og pæn lysstærk. Meeen
jeg ville ikke give mere end 5-800 for at få den lavet, det er der for
mange brugte objektiver til.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 17-10-04 23:41

On 17 Oct 2004 14:37:44 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

> [...]
>for ca. 1½ år siden, og den er ret fornuftig, og pæn lysstærk. Meeen
>jeg ville ikke give mere end 5-800 for at få den lavet, det er der for

Tak for svaret. Ved du om objektivet kan bruges med de digitale
EOS-modeller?

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-10-04 15:34

Uffe R. B. Andersen wrote:

> Tak for svaret. Ved du om objektivet kan bruges med de digitale
> EOS-modeller?

Hej Uffe.

Hvis vi ses inden for overskueligt tid i anden sammenhæng kan vi da prøve ad
på mit? se om det melder fejl?

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 18-10-04 20:57

On Mon, 18 Oct 2004 16:33:50 +0200, "Tommy Fer" <news@FOTOFer.dk>
wrote:

>Hvis vi ses inden for overskueligt tid i anden sammenhæng kan vi da prøve ad
>på mit? se om det melder fejl?

Ja, det kunne da være en mulighed - det må vi lige se på. Tak :)

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 22-11-04 23:00

> [...]
>for ca. 1½ år siden, og den er ret fornuftig, og pæn lysstærk. Meeen
>jeg ville ikke give mere end 5-800 for at få den lavet, det er der for

Ifølge FoviTech vil prisen blive ca. 1000,- kr, inklusiv ny chip, så
det understøtter D-SLR. I samme omgang kunne jeg så måske få ny chip i
min Sigma DL 75-300/f:4,0-5,6 og spare en gang porto....

Skal, skal ikke?