Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Re:Fotostafet uge 42 (Rene Keldorff)
Fra : keldo

Dato : 16-10-04 17:03

her er så mit lille bidrag....

http://www.keldorff.dk/Napoli%20216.jpg

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-10-04 19:37

"keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ckrgn6$8c0$1@news.cybercity.dk...
> her er så mit lille bidrag....
>
> http://www.keldorff.dk/Napoli%20216.jpg
Hej
I min newsreader (OE) er dit indlæg faldet uden for tråden!

Håber de andre kan finde den.

Med hensyn til billedet, så kunne det have været rigtig godt hvis:

Du havde sat dig ned på knæ og skudt lidt nede fra og på den måde have
isoleret fiskeren mod en baggrund af bjergene.
Så ville du også have fanget hans øjne.

Billedet har også lidt backfokus, altså fokuspunktet ligger bag motivet.
Lige nu er baggrunden noget rodet. og står relativt skarpt. Derfor trækkes
det lidt frem som en del af hovedmotivet.
En større blændeåbning ville ha gjort baggrunden mere uskarp.

Fiskeren i sig selv er et spændende motiv, og det havde fortjent en nøjere
fokus på ham.
Så næste gang - tænk også på, hvad der er bagved motivet.
Beskæringen er iøvrigt fin

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 22:37

"keldo"
> her er så mit lille bidrag....
>
> http://www.keldorff.dk/Napoli%20216.jpg

Jamen jeg fandt den da, selvom den ikke ville være sammen
med de andre billeder.. Det er et udemærket ferie billede,
lidt snapshot agtigt - mindre dybdeskarphed havde hjulpet,
et mere interessant lys, mere kontakt med fyren - han ser ud
som om han har power og udstråling, men du har ikke udnyttet
det, tættere på med sidelys smøgen i mundvigen og et glimt i
øjet, eller noget i den stil.. Som han står der blir jeg ikke engageret,
han er ligeglad med mig og jeg er ligeglad med ham.. -max-