Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet uge 42 (dit navn)
Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-10-04 14:22

Emnet er: - Portræt i Naturligt Lys -

Det er altså ikke et pasbillede, et "Kehlet" portræt eller et snapshot..!!!
- det skal være et portræt, der fortæller en historie om en person, det
kan være kæresten, naboen, en forældre, eller det kan være en ven
eller en fremmed som du endnu ikke har mødt..

De fleste hobby fotografer går langt udenom dette emne. Vi er gode
til at lave makro, landskaber, arkitektur og natbilleder.. Jeg ser gang
på gang mennesketomme billeder, eller billeder taget på halv distancen,
snapshots af mennesker i by billedet, billeder der er "stjålet" men som
kun halvt fortæller hvad fotografen vil med billedet. Vi tør ikke vise
præcis hvad vi vil, så vi kommer med hentydninger i stedet for..

Emnet er måske for pædagogisk og der vil måske være en del der
siger; det interesserer mig ikke, jeg er lykkelig for mine knipserier,
jeg har et lækkert kamera og jeg ved lidt om teknik, udstyr, komposition,
billed behandling og foto historie - Og jeg tager pæne billeder - Basta..!

Det er fint, men det er bare ikke hvad denne uges emne handler om.
Vi tager for mange billeder med øjnene - denne opgave (skulle i vælge
at deltage) handler om at bruge hjernen, det handler om følelser, intuition
og engagement. Spørgsmålet er så om det er en umulig opgave. Hvis i vælger
ikke at deltage håber jeg stadig i vil kommentere og være rå og brutale
i jeres kritik af billeder og emne, der findes nemlig ikke noget bedre end
at sidde på side linien og vide bedre, hehe.. -max-

Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 00:12

Svært emne du har valgt denne gang, Max, og når der ikke er andre der tør
ligge ud, ja så gør jeg det da med følgende billede:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-178

Billedet er taget på Sønderstranden på Rømø i Tirsdags, hvor jeg var ovre at
fotografere et par fugle Jeg havde ellers planlagt et billede med en
fluefisker, men tænkte, at den var for søgt for mig

Billedet har følgende EXIF-data:
Nikon D70
2004/10/12 12:24:32.1
RAW (12-bit) Lossless
Image Size: Large (2000 x 3008)
Lens: 500mm F/4.5 D
Focal Length: 500mm
Exposure Mode: Aperture Priority
Metering Mode: Center-Weighted
1/4000 sec - F/5.6
Exposure Comp.: -0.7 EV
Optimize Image: Custom
White Balance: Auto
AF Mode: AF-C
Flash Sync Mode: Not Attached
Color Mode: Mode Ia (sRGB)
Tone Comp: Normal
Hue Adjustment: 0°
Saturation: Normal
Sharpening: None
Noise Reduction: OFF

Der er lavet følgende justeringer i PS:
+1 EV da billedet blev åbnet (var kommet til at ændre på lysstyrken på
skærmen så alt så brændt ud )
Justeret levels:
Justeret saturation med +25
Justeret kontrast med +5
Ændret størrelse og beskåret

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-10-04 00:30

"Thomas Pedersen"
> Svært emne du har valgt denne gang, Max, og når der ikke er andre der tør
> ligge ud, ja så gør jeg det da med følgende billede:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-178
> Thomas

Damn du lægger fanme hårdt ud - nu er der sku da slet ingen
der "tør" - jeg syns den sidder lige i skabet, godt set og god
teknik.. Jeg kan desværre ikke finde på noget der kunne
forbedres.. Flot billede Thomas..!!. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 09:29

> [...]
> teknik.. Jeg kan desværre ikke finde på noget der kunne
> forbedres.. Flot billede Thomas..!!. -max-

Takker for ordene, Max, der må da være et eller andet der kunne gøres bedre
(eksempelvis at undlade at justere lyset på displayet af kameraet så man
undereksponerer ALT )

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-10-04 09:52

"Thomas Pedersen"
> [...]
> (eksempelvis at undlade at justere lyset på displayet af kameraet så man

Ja jeg bemærkede at du havde kompenseret med -0,7, men siden du
skider* i RAW er skaden ikke så stor - jeg bruger altid histogram og
blinkende højlys, det kan man vel også på D70'ern.. -max-

* http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1357790&forward=user
syns lige folk sku ha lov til at nyde - der er bedre billeder men jeg syns
den er flot timet..

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 10:08

> [...]
> skider* i RAW er skaden ikke så stor - jeg bruger altid histogram og
> blinkende højlys, det kan man vel også på D70'ern.. -max-

Jojo, det var også det jeg havde brugt, de blinkende højlys og det var jo
nærmest et sandt inferno af blinkeri Derfor kørte jeg meget i -0,7 og -1
EV men kunne bagefter i PS fjerne hele molevitten igen, fordi de alligevel
ikke var udbrændte, ved sgu ikke helt hvad der gik galt Har også prøvet
udbrændte højlys i det sorte på en blishøne, så er det ekstremt. Kan være
mit kamera har fået influenza

> * http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1357790&forward=user
> syns lige folk sku ha lov til at nyde - der er bedre billeder men jeg syns
> den er flot timet..

Hehe, ja den er ret sjov Jeg var selv flad af grin da jeg fik den op på
skærmen

MVH
Thomas

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-10-04 08:44

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> fotografere et par fugle Jeg havde ellers planlagt et billede med en
> fluefisker, men tænkte, at den var for søgt for mig

Helt ærligt nu har du ødelagt det for os andre

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 09:28

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> at
>
> Helt ærligt nu har du ødelagt det for os andre

Undskyld, det var ikke med vilje

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-10-04 09:47

On Fri, 15 Oct 2004 01:11:41 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> Svært emne du har valgt denne gang, Max, og når der ikke er andre der tør
> ligge ud, ja så gør jeg det da med følgende billede:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-178

Det er flot billede, men for at komme med lidt så synes jeg godt at de
mørke områder kunne være en anelse lysere, så ansigtet står mere frem.

Det kan også være min skærm der er dårligt indstillet.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 09:52

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er flot billede, men for at komme med lidt så synes jeg godt at de
> mørke områder kunne være en anelse lysere, så ansigtet står mere frem.
>
> Det kan også være min skærm der er dårligt indstillet.

Tror ikke det er din skærm det er galt med Jens, mange mener mine billeder
er lidt mørke, tror det er fordi min skærm er så lys i farven. Men billedet
var noget undereksponeret da jeg tog det, derfor også +1EV da det blev åbnet
i PS.

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-10-04 10:50

On Fri, 15 Oct 2004 10:52:08 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> var noget undereksponeret da jeg tog det, derfor også +1EV da det blev åbnet

Den er nok også iorden, men jeg har haft en problemer med at få Adobe
Gamma til at køre. Der var kørte kun hver anden gang. Men jeg har vist
fået den til at køre.

Men generelt kan jeg godt lide lyse billeder.

Shadow/highlight kunne nok gøre lidt.

Fra : Erik W.

Dato : 15-10-04 17:42

"Thomas Pedersen" skrev i

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-178

Kanongodt billede med gode farver. Hvis jeg endelig skal sige noget så egner
det sig bedre til næste uges emne "Bevægelse" som det action-villede det er.
Som portræt synes jeg at han er for tildækket med hjelm og briller til man
kan komme rigtigt ind under huden på ham. Men koncentrationen og fornøjelsen
kan man dog sagtens se gennem monderingen.

> [...]
> fotografere et par fugle Jeg havde ellers planlagt et billede med en
> fluefisker, men tænkte, at den var for søgt for mig

Lystfiskere kan have et godt udtryk i ansigtet når de står og fisker. Jeg
havde et godt billede af en gammel mand der stod og fiskede makreller nede
på havnen, men det røg desværre ud med badevandet en sen nattetime, hvor jeg
lige skulle have noget mere plads på harddisken

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 17:58

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> lige skulle have noget mere plads på harddisken

Takker for ordene Erik. Du kan da lige få et link til det billede jeg havde
tænkt på:

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1354841

Det var da ikke rart med det billede du havde, minder mig om, at jeg hellere
må få lavet en backup af de billeder jeg har liggende på harddisken, har
ikke fået det gjort i lang tid

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 15-10-04 19:19

"Thomas Pedersen" skrev i

Du kan da lige få et link til det billede jeg havde
> tænkt på:

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1354841

Fedt billede - Jeg har kommenteret dit billede på PhotoSig

> Det var da ikke rart med det billede du havde, minder mig om, at jeg
hellere
> må få lavet en backup af de billeder jeg har liggende på harddisken, har
> ikke fået det gjort i lang tid

Det var ham her, der var makrelfisker. http://wildau.dk/inner_harbour.jpg
Det andet jeg havde var kanon. Jeg sad og snakkede lystfiskeri med dem en
halv times tid, og da der blev hug på hans flod, satte jeg mig ned på kanten
og fik et billede af ham med fiskestangen mens hans stirrede intenst ned i
vandet, med relekserne fra havnebassinet i øjnene. Det grønne KFK logo på
siloen bagved stod lysende grønt og sløret bagved ham som et tegn fra det
ydre rum - I skulle have set det! - Øh jeg må vist hellere holde inden jeg
kommer til at lyde for meget som en lystfisker

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 20:47

> [...]
> ydre rum - I skulle have set det! - Øh jeg må vist hellere holde inden jeg
> kommer til at lyde for meget som en lystfisker

Hej Erik.

Er der nu noget galt i at være lystfisker, jeg er det selv, og har lige
fundet ud af, at en fluekæp faktisk kan være ganske spændende Nå, den
snak til side, den er vist OT

Fint portræt og et rigtig godt lys du har. Hvis jeg skal sige noget, så
dækker kasketten måske lige en tand for meget for øjnene, som jeg synes er
vigtige i et portræt, det er der meget af livet ses.

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-10-04 20:33

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Svært emne du har valgt denne gang, Max, og når der ikke er andre der tør
> ligge ud, ja så gør jeg det da med følgende billede:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-178

Kanon billede dér! Velkomponeret og lækkert

Men falder det helt indenfor opgavens rammer?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-10-04 00:11

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kanon billede dér! Velkomponeret og lækkert
>
> Men falder det helt indenfor opgavens rammer?

Hvorfor skulle det dog ikke det, kan godt ske, at det er mig der har
misforstået emnet Men det bliver stadig ved med at være mit bidrag,
hehe.

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-10-04 00:43

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4171aa96$0$276$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvorfor skulle det dog ikke det, kan godt ske, at det er mig der har
> misforstået emnet Men det bliver stadig ved med at være mit bidrag,
> hehe.

Ok!
Det er vel også i og for sig lige så meget et portræt som min fluesvamp i sidste uge var "efterårsløv"
Men det er også stadig kanon godt!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : PH

Dato : 16-10-04 23:58

> Svært emne du har valgt denne gang, Max, og når der ikke er andre der tør
> ligge ud, ja så gør jeg det da med følgende billede:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-178

Flot billede.
Der er ikke noget der kan stå i vejen for ham.

Jeg har engang lært at en trekantet komposition udtrykker "magt".
Hans hjelm og de to sidehjul danner en trekant.
Er det for langt ude ? hva siger i ?

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/html/index.html

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:03

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-178

Det meste er sagt, så jeg kan kun tilslutte mig de rosende ord; bragende
flot billede. Dog finder jeg, at dit bidrag ligger helt og aldeles ved siden
af emnet, som jeg opfattede det.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 17.10.04)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-10-04 20:36

> [...]
>
> Det meste er sagt, så jeg kan kun tilslutte mig de rosende ord; bragende
> flot billede. Dog finder jeg, at dit bidrag ligger helt og aldeles ved

Hejsa Jens.

Jesper har samme mening om mit billede, jeg må indrømme, at jeg kan ikke
forstå, hvorfor det skulle falde udenfor, jeg vil derfor gerne bede om en
begrundelse. Jeg er ikke nogen haj til portrætfoto, og derfor gerne ønsker
at vide hvorfor dette ikke går under kategorien portrætfoto.

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:47

> [...]
> bede om en begrundelse. Jeg er ikke nogen haj til portrætfoto, og
> derfor gerne ønsker at vide hvorfor dette ikke går under kategorien

Svært at forklare og det er som sagt _min_ mening, der ganske givet ikke er
dækkende for flertallets. Når jeg læser max' "belæring"
(news:04vbd.57833$Vf.2747000@news000.worldonline.dk), så falder dit billede
bare ved siden af i mit hovede. Jeg kan ikke rigtig sætte en finger på hvor.
Muligvis, fordi jeg ikke oplever nogen historie om manden på billedet?

Som sagt finder jeg dit billede bragende flot, både teknisk og
indholdsmæssigt. Jeg ville meget gerne have taget det billede, så du får kun
ros herfra (hvis vi ser bort fra uenigheden om fortolkningen af emnet).

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-10-04 20:59

> [...]
> kun
> ros herfra (hvis vi ser bort fra uenigheden om fortolkningen af emnet).

Takker for forklaringen og rosen. Jeg indrømmer blankt, at jeg har svært ved
portræt-fotos, nok også fordi jeg altid selv har hadet at blive
fotograferet. Men det kan da meget vel være, at det falder udenfor opgaven,
det skal jeg ikke være dommer over, din mening er jo ligeså korrekt som alle
andres Jeg syntes bare, at det fortalte en historie, at jeg så selv
præsenterer et billede, hvor man ikke ser øjnene er en anden ting, for
øjnene er nok noget af det vigtigste i et portræt, hvis jeg så endelig skal
sige det, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 15-10-04 15:13

> [...]
> kun halvt fortæller hvad fotografen vil med billedet. Vi tør ikke vise
> præcis hvad vi vil, så vi kommer med hentydninger i stedet for..

Du er en hård mand Max! - Du skræmmer jo folk langt væk med det der
Thomas har heller ikke gjort det nemmere med sit Kitebuggy billede, så nu er
jeg nødt til at bløde lidt op på det hele:

Her er mit bidrag "The Warrior"
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-180

Mvh Erik

PS. Modellen gav sin tilladelse.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-10-04 15:56

"Erik W."
> [...]
> Thomas har heller ikke gjort det nemmere med sit Kitebuggy billede, så nu er
> jeg nødt til at bløde lidt op på det hele:

Hehe - måske har jeg smurt lidt tykt på - men jeg syns ikke der
er grund til helt at miste jordforbindelsen som din gæve gut på billedet..

Jeg ved ikke om det kan accepteres ifølge reglerne, men jeg syns
du skal have en chance mere og gå ud og se om ikke det er muligt
at finde den stakkels mands fødder.. de burde være lige i nærheden..

puha Erik.. )-max-

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-10-04 16:49

klip

Skal der være fødder på et portræt,
så må jeg have kasseter min svigermor
mvh Ebbe

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-10-04 16:56

"Ebbe Hansen"
o\)-max-"
> klip

> Skal der være fødder på et portræt,
> så må jeg have kasseter min svigermor
> mvh Ebbe

Næh næh svigermødre uden ben har jeg ikke problemer med,
bare de ikke kommer rullende i tide og utide Men hehe hvad
faen er kasetter for noget, er det noget man kan pakke ind og gi'
i julegave.. hohhohooo glædelig hjul...)-max-

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-10-04 17:39

On Fri, 15 Oct 2004 17:55:57 +0200, ";o\)-max-"

> [...]
>faen er kasetter for noget, er det noget man kan pakke ind og gi'
>i julegave.. hohhohooo glædelig hjul...)-max-

Kasseter = kasseret,
der var gammelt sludder i hørerøret,
den ka jo smut
mvh Ebbe

Fra : Erik W.

Dato : 15-10-04 17:12

"-max-" skrev i news:xxRbd.58034$Vf.2757436@news000.worldonline.dk...

> [...]
> du skal have en chance mere og gå ud og se om ikke det er muligt
> at finde den stakkels mands fødder.. de burde være lige i nærheden..

Billedet er som det er.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 10:32

"Erik W."
> "-max-"

> Billedet er som det er.
>
> Mvh Erik

Det respekterer jeg så - Og selvom andre kommenterer de klippede
ben, så er det åbentbart bare mig der syns det er en stor fejl ved
billedet..
Nu har jeg kigget igen, baggrunden og bagenden af stavende ser ud
til at have en del bevægelses uskarphed, men "krigeren" står skarpt,
hvordan har du gjort det..
"The Warrior" hvad hentyder det til, jeg gætter det er den måde han står
med stavende på, men det kan jo også være at han er militær mand, har
kæmpet sig igennem et svært liv, eller er der en anden baggrunds historie,
eller ligger der noget symbolik i trappen. Det kunne være interessant at
høre hvad dine tanker har været omkring billedet.. -max-

Fra : Erik W.

Dato : 16-10-04 17:45

"-max-" skrev i en meddelelse

> Det respekterer jeg så - Og selvom andre kommenterer de klippede
> ben, så er det åbentbart bare mig der syns det er en stor fejl ved
> billedet..

De er jo IMHO ikke klippede, men blot dækket af trappen pga perspektivet. Du
havde engang et spændende billede af en dame på en minimover, hvor ansigtet
var delvist dækket arf en forbipasserendes hånd, jeg går ud fra at hun ikke
havde et gabende hul i hovedet bag hånden

> Nu har jeg kigget igen, baggrunden og bagenden af stavende ser ud
> til at have en del bevægelses uskarphed, men "krigeren" står skarpt,
> hvordan har du gjort det..

Aner det ikke. Jeg havde taget utroligt mange "gode" billeder den dag som
var blevet mislykket fordi jeg ikke kunne finde ud af det ¤%&@£$! kamera.
Billedet er taget på 1/250 sek. Jeg var lige holdt op med at bruge auto, og
havde en voldsom forøgelse af fejlprocenten. Det er blevet bedre siden, jeg
er så småt begyndt at blive fortrolig med monsteret.

> [...]
> eller ligger der noget symbolik i trappen. Det kunne være interessant at
> høre hvad dine tanker har været omkring billedet.. -max-

Titlen kom sansynligvis fordi han står som en samurai med sit sværd. Jeg
overvejede om jeg skulle ride ordspillet og kalde det The Worrier, men det
ville jeg ikke for han er jo en kriger i kamp!
Jeg møder ham ofte i Risskov og har snakket med ham et par gange. Jeg tog
billedet af ham i sidste uge, fordi han spænede op og ned af trappen mindst
8 gange. Trappen er meget lang og meget stejl!
Jeg snakkede med ham igår hvor han også var på vej op og ned af trappen.
Han fortalte mig at han havde en alvorlig blodprop i hjertet for knap et år
siden. Siden har han hver dag løbet hele Risskov rundt hver dag og altså
taget trappen der 8-10 gange hver tur. Han kæmper imod sin sygdom - deraf
titlen.

Nu er det jo ikke meningen at man skal komme med sådan en svada hver gang
man præsenterer et billede. Billedet skulle jo gerne kunne fortælle
historien selv. Jeg synes da også, der er masser af Cues: En herre i
joggingdragt i sit livs efterår- stavene, kamp-posituren, ansigtsudtrykket
og trappen.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 18:39

> [...]

> havde en voldsom forøgelse af fejlprocenten. Det er blevet bedre siden, jeg
> er så småt begyndt at blive fortrolig med monsteret.

Jeg har masser af de dage, hvor alt ligner lort - jeg gir altid udstyret
skylden, men finder som regel ud af hvad jeg gjorde galt og så er
jeg lidt klogere..

> [...]
> taget trappen der 8-10 gange hver tur. Han kæmper imod sin sygdom - deraf

Jeg syns historien hjælper meget - men jeg syns også der i historien gemmer
sig nogle fantastiske billeder.. Den lange trappe og det at han spæner op og ned,
jeg ved ikke med andre, men jeg får altså indre billeder, der er mere spændende
end det du har taget.. Diagonaler er der altid i trapper altid og godt i et billede,
eller måske en lang lang lang trappe og lille mand.. Eller er det bare min fantasi
der løber a' med mig..

> [...]
> historien selv. Jeg synes da også, der er masser af Cues: En herre i
> joggingdragt i sit livs efterår- stavene, kamp-posituren, ansigtsudtrykket

Nu er det jo ikke en avis redaktion, hvor billedet bare skal fungere og fortælle
historien.. Her er det processen og udveksling af ideer og tanker der tæller, så
jo mere historie folk kommer med til hvert billede, jo mere interessant, syns jeg.
-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 16:38

> [...]
> er
> jeg nødt til at bløde lidt op på det hele:

Max har stillet en svær opgave, men jeg synes faktisk godt om dit forslag,
jeg synes ikke de afklippede ben gør helt så meget, havde været rart hvis de
var der, men igen, de er med til at fortælle en historie om, at han skal ned
af trappen, han ser næsten suspekt ud ved det Den lave vinkel virker
godt.
Jeg synes måske det er lidt fladt i farverne, men det er min smag, jeg er
til stor farvemætning Men fint med efterårsfarverne i baggrunden.

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 15-10-04 17:58

"Thomas Pedersen" skrev i

> [...]
> Jeg synes måske det er lidt fladt i farverne, men det er min smag, jeg er
> til stor farvemætning Men fint med efterårsfarverne i baggrunden.

Tak for kommentarerne Thomas. Jeg synes ikke det må få mere farver end det
har. Til gengæld kunne det godt være skarpere, men det kommer måske når jeg
får en Bigma eller lignende.

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-10-04 20:30

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Her er mit bidrag "The Warrior"
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-180

Det er godt set! Erik

Men billedet tager nu ingen skade af lidt mere saturation og lidt mere USM.
Desværre er der lidt bevægelsesuskarphed over herren.
Men fed positur.

Jeg synes ikke det gør helt så meget, at fødderne er amputeret. De måtte
gerne ha været med, men vinklen, altså taget nedefra er rigtig fin.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : PH

Dato : 16-10-04 23:47

> Her er mit bidrag "The Warrior"
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-180

Det er som om han tænker:
"Okay - jeg skal ned af de der dødsensfarlige trapper ............. Nu skal jeg bare lige finde den rigtige taktik"

Hvis jeg skal tro på min gamle lærer i komposition, er det en fordel at han skal bevæge sig
mod venstre ( imod læseretningen), for at give indtryk af det besvær der venter ham.

Måske kunne mindre dybdeskarphed give mindre fokus på træerne og mere på manden ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:07

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message

> Her er mit bidrag "The Warrior"
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-180

Rigtigt godt billede med en masse symbolik, som du også selv er inde på. Jeg
kunne ikke se, det var en trappe, før jeg læste det. Jeg savner mandens
fødder og er ikke helt glad ved baggrunden, der på én eller anden måde
virker meget distraherende.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-10-04 16:43

> Emnet er: - Portræt i Naturligt Lys -

Og jeg forsøger mig så med portrættet af en gademusikant
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-181

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 15-10-04 18:02

"Frodo Nifinger" skrev i

> Og jeg forsøger mig så med portrættet af en gademusikant
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-181

Som billede fungerer det perfekt. God komposition, god skarphed og
eksponering, og du har øjenkontakt med modellen.
Lige til en brochure for en pensionisttur til Harzen

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-04 20:44

> Og jeg forsøger mig så med portrættet af en gademusikant
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-181

Hej Jesper.

Jeg synes det er et stærkt portræt du har her, god kontakt til musikanten og
det skæve smil fra ham, han ser ud til at nyde at spille. Jeg er ikke vild
med de mørke kanter, men ved at du ikke kan undgå dem med telekonverteren.

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-10-04 20:59

> [...]
> og det skæve smil fra ham, han ser ud til at nyde at spille. Jeg er ikke
> vild med de mørke kanter, men ved at du ikke kan undgå dem med

De mørke kanter kunne jeg nu nok godt ha undgået, men det krævede at jeg gik
længere væk. (Hvad jeg også gjorde, men de billeder faldt ikke så heldigt ud
pga mine mandolinfingre - og lukketider på 1/8 og /1/15 og 1/30)

Det her var det bedste - Vignetteringer eller ej.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 11:04

"Frodo Nifinger"
> Og jeg forsøger mig så med portrættet af en gademusikant
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-181
>
> --
> Mvh
>
> Jesper Nielsen

Det er et meget meget fint portræt. Jeg er vild med blomsterne
bagved hans hoved, som om de udtrykker den poesi denne
mand rummer og deler gennem hans musik. Kompositionen med
violinen og buen er meget flot, fine linier, måske lige en snært for
tæt beskåret hele vejen rundt.. Så er der udtrykket, hm er det er
smil, ser han lidt fordømmende ud, pow er lidt nede fra, er han en
lidt skrap og lidt flink skolelærer - han er mere optaget af os end
af musikken, hvorfor kigger han på os med det Mona Lisa udtryk,
måske er der et glimt i øjet, men måske er der noget andet - Det
ku' være interessant at høre hvad du selv oplever og andre, måske
skyder jeg helt ved siden af her.. Teknisk er der ikke noget at sætte
en finger på, det ville sikkert også være flot i sort/hvid med lidt sepia
toning... Fint billede..-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-10-04 15:52

> [...]
> skyder jeg helt ved siden af her.. Teknisk er der ikke noget at sætte
> en finger på, det ville sikkert også være flot i sort/hvid med lidt sepia

Jeg skal da gerne prøve at fortælle.
Jeg havde bestemt mig for at tage ind på Store Torv (Mimosa Foto) for at
kigge nærmere på de her DSLR-kameraer for at finde ud af, hvilket mærke, jeg
skal kaste mig efter.
Der stod denne mand og røg en smøg med buen og violinen i hånden, mens han
vurderede om antallet af mennesker på torvet var indsatsen værd.
Jeg gik ned i Mimosa Foto og generede ekspedienten en 45 minutters tid
(Flink fyr iøvrigt og meget vidende på området)
På vej tilbage var der kommet musik på drengen. Der var åbenbart
tilstrækkeligt med mennesker på Torvet til, at manden gad. Han kørte løs
med "Gem et lille smil til, det blir gråvejr" som han bare kunne på
fingrene. Det ser man også tydeligt. Buen bliver holdt løst, og han virker
afslappet og ukoncentreret. Faktisk havde han mere travlt med at fange
forbipasserende øjne, mens han spillede, end selve musikstykket. Violinen
havde i øvrigt en ret lækker Svend Asmussen agtig klang.
Jeg tog kameraet frem og satte teleforsatsen på, og tog billedet helt nede
fra jordhøjde for at få en god baggrund og isolere manden fra andre
mennesker. (Swirlneckfunktionen i CoolPix 4500 gør det let) Jeg havde sat
mig lidt for tæt på, så jeg måtte zoome helt ud, så jeg fik vignettering i
hjørnerne. Bagefter forsøgte jeg mig længere fra, men alle mine andre skud
fejlede på grund af de lange lukketider. (Det er svært ikke at ryste med
lukketider på 1/8 1/15, og de, der ikke var rystede, havde
bevægelsesuskarphed, fordi manden ikke stod stille) Lyset var rigtigt skod,
men vel perfekt til portrætter.
Jeg ventede også et stykke tid i håb om, at han ville forsøge sig med et
mere krævende musikstykke, der ville få ham til at koncentrere sig om
violinen istedet, men ak - Manden er gademusikant - det gir flere mønter at
kigge folk i øjnene, mens man spiller, end at gi sig selv hen til musikken.

billedet er forresten næsten fullframe. Der er kun skåret i siderne for at
fjerne den værste vignettering og så ganske lidt i bunden for at stramme
kompositionen helt op med violinhalsen i hjørnet.

BTW:
Max, du har eller har haft et Fuji FinePix S2 Pro!
Er det værd at gå efter, hvad må det koste, eller skal jeg hellere købe et
Nikon D70?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 19:06

"Frodo Nifinger"
> [...]
> Max, du har eller har haft et Fuji FinePix S2 Pro!
> Er det værd at gå efter, hvad må det koste, eller skal jeg hellere købe et

Super god forklaring, det hjælper virklig meget på min forståelse af
billedet og dine tanker bag, (før og efter), det kan jeg bruge til noget,
tak for det.. )-max-

PS.Jeg sendte dig en mail igår vedr. S2..??

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-10-04 20:13

> [...]
> tak for det.. )-max-
>
> PS.Jeg sendte dig en mail igår vedr. S2..??

Damn, den mail har jeg godt nok ikke fået

Har du husket at fjerne "holdopmeddet" fra mailadressen som ellers er
jni[snabela]tdcadsl.dk.
Troede et øjeblik, du havde svaret via PhotoSig, men den mailbox er osse
tom.

Jeg hører meget gerne fra dig.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : PH

Dato : 16-10-04 23:31

> Og jeg forsøger mig så med portrættet af en gademusikant
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-181

Jeg synnes hans mund siger "Jeg er bare en glad og venlig mand der vil forsøde dit liv med køn musik"
Mens øjnene siger "Hva Faen glor du på ! ...... Tror du det for sjov jeg står her? ......... Det er jo Pissekoldt For H... !"

Spændende beskæring hvor buen og violin-halsen deler kvadraten op i diagonaler (næsten).

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:11

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-181

Jeg synes, du får meget ud af grej med det billede. Manden er liiiige en
tand for fotovant til min smag - han mangler lidt nerve - men det er jo ikke
din skyld. Flot beskåret, omend lige tæt nok i nederste højre hjørne til min
smag. Glæd dig, til du kan tage dén slags billeder og få en dejlig, uskarp
baggrund

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-10-04 12:57

On Thu, 14 Oct 2004 15:22:14 +0200, -max- wrote:

> Emnet er: - Portræt i Naturligt Lys -

Deltager med en lystfisker

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-182

Lider lidt under det grå vej i dag. Havde kameraet med da jeg var ude at
gå og så ham. 3 min efter dette billede var taget fangede han en havørred
på 50 cm. i Mariager fjord.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 19:02

"Jens Stadsgaard"

> [...]
> gå og så ham. 3 min efter dette billede var taget fangede han en havørred

Fanme ærgeligt du ikke fik fisken med... Stolpen med det orange låg
er utroligt irreterende.. HALOOO, kan du ikke lige ta' et skridt til
venstre.. HALOOO.. manden er jo ikke støbt fast i cement, imo er
der ingen undskyldning, det er sløvt slapt og fanme ikke godt nok..!!)
Hvor mange sekunder brugte du her, kunne du dog bare have brugt
et par minutter mere, det havde været genialt med fisken, udtrykket
et kæmpe smil, en kæmpe fisk. Så havde det været et billede, der ville
være unikt og seværdigt i hundrede år.. Det her - hva syns du selv..
Det er ikke en kritik af dig som fotograf, fordi jeg ved du kan lave
billeder der styrer hvis du bare bruger hovedet lidt mere.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-10-04 20:31

> [...]
> Det er ikke en kritik af dig som fotograf, fordi jeg ved du kan lave
> billeder, der styrer, hvis du bare bruger hovedet lidt mere.. -max-

Jeg er enig med Max.
Billedet virker også underexponeret og med lidt støj i mandens gummitøj.
Det ku ha været godt med lidt tålmodighed.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-10-04 20:37

On Sat, 16 Oct 2004 20:02:03 +0200, -max- wrote:

> [...]

> Det er ikke en kritik af dig som fotograf, fordi jeg ved du kan lave
> billeder der styrer hvis du bare bruger hovedet lidt mere.. -max-

Tak for kritikken. Det er lidt hårdt at blive skudt ned. Men det er nok
noget at det bedste, jeg har set længe. At få at vide at det er noget lort
man har lavet og hvordan det kan forbedres betydligt. Det har ihvertfald
gjort, at jeg tænker noget mere næste gang. Jeg lærer jo hvergang.

En af tingene jeg ikke har vænnet mig til endnu er at der er mere at skære
af med 6 mp og jeg nok kunne have gået længere mod ventre da jeg tog det
og dermed fået ham mere forfra. Jeg var nemlig gået forbi ham og hjemme i
tankerne, da jeg kom til at tænke lidt på staffetten.

Stod klods op af ham da han fik bid og havde kun min 70 - 300 med. Ville
godt have haft et med vidvikel på, så jeg rigtig kunne have fået ham da
han fik bid eller hev den ind.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-10-04 10:51

> [...]
> Det er ikke en kritik af dig som fotograf, fordi jeg ved du kan lave
> billeder der styrer hvis du bare bruger hovedet lidt mere.. -max-

Jeg må indrømme, at jeg er enig med Max her, der er mange forstyrrende
elementer. Det havde været bedre at vente de 10 sekunder inden du trykkede
på udløseren. Farverne kunne måske godt tåle en smule mere mætning, men det
er en ting der hurtigt kan laves

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 17-10-04 00:11

> Deltager med en lystfisker
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-182

Det ser ud som om han har stået der i evigheder og har glemt at han er sulten, hvad han hedder
og alt andet end det faktum, at der er en fisk nede i det der vand, han skal have fat i.

Det er lidt gråt i gråt og uskarpt ? - men det er måske med til at give mig ovenstående oplevelse

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:15

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-182

Som du selv er inde på, så er du oppe mod svære vilkår med det gråvejr. Når
det så er sagt, så er jeg heller ikke begejstret for billedet mht. situation
og beskæring. Alt for mange forstyrrende elementer (f.eks. stolpen med den
røde top), skæv horisont, ingen ben, manglende spids på fiskestangen osv.
osv. På'en igen.

Og så synes jeg, dit billede er ligeså meget ved siden af emnet - som jeg
forstod det - som Thomas'.

Fra : Claria's Paradis

Dato : 16-10-04 16:20

Hejsa NG

Her er så mit bud på dennes uges stafet.

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-183

Hilsen
Claudia

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 18:48

"Claria's Paradis"
> Hejsa NG
>
> Her er så mit bud på dennes uges stafet.
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-183
>
> Hilsen
> Claudia

Udemærket portræt, men ville godt have haft lidt med
i billedet der fortæller lidt om manden - og baggrunden
er lidt løs, mangler noget engagement og intensitet.. -max-

Fra : PH

Dato : 17-10-04 00:20

> Her er så mit bud på dennes uges stafet.
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-183

Ja vi bliver jo allesammen ældre ......... og ligepludselig en dag blæser håret af.
Jeg synes det er fantastisk at du har fanget netop dette øjeblik for denne mand

Måske er det smag og behag, men jeg kunne (igen) ønske en mere sløret bagrund og en relativt skarpere mand.

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-10-04 08:42

PH wrote:
[ http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-183 ]

> Måske er det smag og behag, men jeg kunne (igen) ønske en mere sløret
> bagrund og en relativt skarpere mand.

Hvis du ser billedet i fuld størrelse er der _rigeligt_ med skarphed.
Tror den "manglende" skarphed skyldes at Coppermine laver en
"dum"/slavisk nedskalering (fra 1308*1883 til 277*399 pixels).

Personligt syntes jeg det er beskåret lidt rigeligt tæt, virker som om
han er klemt inde af kanterne. Men vi ved jo ikke om der er forstyrrende
elementer udenfor beskæringen...

Du har fanget et godt udtryk, der underbygger din beskrivelse i dit
oprindelige indlæg.

Claudia, prøv at resize billedet til en mindre opløsning, i din ACD,
inden du uploader (f.eks ~640*480), og afslut med USM; eller ihvertfald
vurder billedet's skarphed inden du uploader.

--
Don't waste space

Fra : PH

Dato : 17-10-04 11:49

> Hvis du ser billedet i fuld størrelse er der _rigeligt_ med skarphed.
> Tror den "manglende" skarphed skyldes at Coppermine laver en
> "dum"/slavisk nedskalering (fra 1308*1883 til 277*399 pixels).

Ja det har du ret i
I fuld størrelse er det jo knivskarpt.

Fra : Claria's Paradis

Dato : 17-10-04 13:00

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tror den "manglende" skarphed skyldes at Coppermine laver en
> "dum"/slavisk nedskalering (fra 1308*1883 til 277*399 pixels).

Det er som du siger knivskarpt i fuldstørrelse

> Personligt syntes jeg det er beskåret lidt rigeligt tæt, virker som om
> han er klemt inde af kanterne. Men vi ved jo ikke om der er forstyrrende
> elementer udenfor beskæringen...

I venstre side var der en meget kraftig grøn dør og i højre side sad hans
bror, så derfor den tætte beskæring.

> [...]
> inden du uploader (f.eks ~640*480), og afslut med USM; eller ihvertfald
> vurder billedet's skarphed inden du uploader.

Det vil jeg prøve at gøre næste gang.....

Mvh
Claudia

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:20

"Claria's Paradis" <clariaNO@SPAMparadis.dk> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-183

Hmm. Kunne have været et rigtigt godt portræt; din far har jo ansigtet til
det. Det, jeg ikke bryder mig så meget om, er hans udtryk. Det ser ud som
om, han sidder og taler med dig uden at være helt indforstået med, at du
napper et billede af ham.

Det er beskåret lidt rigeligt tæt, og baggrunden er ikke den bedste med de
to flader sort og rød, men det er sekundært. Du har en taknemmelig model, du
bør udforske endnu mere...

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 17:25

Hermed mit bidrag til fotostafetten uge 42:
http://www.linaa.com/stine_5.jpg

Billedet er taget med et enkelt vindue som eneste lyskilde.

/Alex

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 18:44

"Alex Linaa"
> Hermed mit bidrag til fotostafetten uge 42:
> http://www.linaa.com/stine_5.jpg
>
> Billedet er taget med et enkelt vindue som eneste lyskilde.
>
> /Alex

Det er sku flot, dejligt lys, flot tæt beskæring,
godt intimt billede.. Er ikke sikker på det lille
pinlight i venstre øje er så fedt.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 19:30

On Sat, 16 Oct 2004 19:43:50 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

> Er ikke sikker på det lille
>pinlight i venstre øje er så fedt.. -max-

Du har helt ret. Jeg har prøvet at fjerne det hvilket gav øjet et dødt
udtryk. Så jeg valgte at lade det være.

/Alex

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-10-04 20:26

> Hermed mit bidrag til fotostafetten uge 42:
> http://www.linaa.com/stine_5.jpg
>
> Billedet er taget med et enkelt vindue som eneste lyskilde.

Hun er sq køn - lækkert lys der! Men hvad laver hendes hånd dér?
Ville billedet ikke ha været bedre uden den hånd bag kæben?

Men ellers rigtigt lækkert Det er lidt eyecandy for en gammel gris

Lige et spørgsmål:

Jeg kan se, at lyset kommer ind bagfra. på grund af de udbrændte highlights
på armen.
Havd har du brugt som reflektor. Du har jo fået kastet ganske meget lys
tilbage på modellen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 00:33

On Sat, 16 Oct 2004 21:26:14 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

>Hun er sq køn - lækkert lys der! Men hvad laver hendes hånd dér?
>Ville billedet ikke ha været bedre uden den hånd bag kæben?

Billedet ville i hvert tilfælde have været anderledes.
Hånden er med for at lave overgangen fra sort til hvidt, så hele
gråskalaen er repræsenteret i billedet. Uden hånden ville der mangle
en del i højlyset. Det var lidt af et eksperiment, og jeg var selv
lidt i tvivl om hvordan det ville virke.

>Men ellers rigtigt lækkert Det er lidt eyecandy for en gammel gris
>
>Lige et spørgsmål:
>
>Jeg kan se, at lyset kommer ind bagfra. på grund af de udbrændte highlights
>på armen.

Netop. Lyset kommer ind skråt bagfra.

>Havd har du brugt som reflektor. Du har jo fået kastet ganske meget lys
>tilbage på modellen.

Der er ikke brugt reflektor, men pigen hviler sin albue på det
nederste af et staldvindue. Væggene er ret dybe, og når karmen er
malet hvid, reflekterer det ganske meget lys.

/Alex

Fra : Erik W.

Dato : 17-10-04 00:48

"Alex Linaa" skrev i news:blb3n0l6i1jfj7ia6cc0dff9dd944479od@4ax.com...

> Netop. Lyset kommer ind skråt bagfra.

> Der er ikke brugt reflektor, men pigen hviler sin albue på det
> nederste af et staldvindue. Væggene er ret dybe, og når karmen er
> malet hvid, reflekterer det ganske meget lys.

Suveræn brug af lyset. Man lærer virkeligt noget af at se dit billede og få
din forklaring. Tak for det.
Den smukke model er en styrkeside ved billedet, men måske også en svaghed,
når det gælder om at få karakter og historie frem.

Mvh Erik

Fra : PH

Dato : 17-10-04 00:23

> Hermed mit bidrag til fotostafetten uge 42:
> http://www.linaa.com/stine_5.jpg

Flot skarpt billede

Minder mig om et billede til et smykke-katalog.
Jeg kan ikke kloge mig på hvad der kunne gøres bedre.

Fra : Froggy

Dato : 17-10-04 09:43

In news:PH <send@ejspam.dk> typed:

> Flot skarpt billede
>
> Minder mig om et billede til et smykke-katalog.
> Jeg kan ikke kloge mig på hvad der kunne gøres bedre.

Hejsa Peter
Du har ret m.h.t. smykkekatalog - det var også min første tanke, men der
ville fabrikanten nok være lidt utilfreds med, at den 10 kroners-lås på
halskæden er gledet ned foran

Til Alex
I øvrigt et super foto med genialt lys
- bare lidt ærgerligt at prikken i højre øje ser kunstig ud - og
alligevel ikke kan undværes. Det kan reddes ved at gi' den en meget svag
udtonet ring - men det 'mås' man vel ikke i stafetten?

--
Froggy
"Man! That's totally Froggy!" Ref.:

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-10-04 10:53

> Hermed mit bidrag til fotostafetten uge 42:
> http://www.linaa.com/stine_5.jpg
>
> Billedet er taget med et enkelt vindue som eneste lyskilde.

Hej Alex.

Jeg synes det er et rigtig flot portræt du har lavet her. Godt nok finder
jeg hånden placeret på en underlig måde, men lyset er til gengæld helt kanon
(på nær det pinlight i venstre øje. Men jeg syntes jeg mangler en historie.
Om det så er mig det er galt med ved jeg ikke, smukt portræt, hvor teknikken
er i orden.

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:26

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> [...]

Jeg ved ikke, om jeg også er i dit kill-filter her, men du få min kommentar
under alle omstændigheder.

> http://www.linaa.com/stine_5.jpg

Flot pige, flot lys, og god teknik. Jeg bryder mig ikke rigtigt om de der
meget "hvide" og meget opstillede portrætter, men der er et par elementer
ved dit billede, der gør det godt i mine øjne. Jeg finder bl.a. det lille
pinlight, andre brokker sig over, befriende og klart positivt.

Fra : N/A

Dato : 16-10-04 18:20

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 18:20

UPS:::

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-10-04 20:20

> UPS:::

Jeg kan godt lide ham
Der er noget indiansk ro over ham (man kan godt se, at inuitterne er af
indianeræt)

Jeg kan også godt lide baggrunden med babyansigtet ved siden af ham. Der er
helt bestemt noget symbolværdi dér.
Eneste anke jeg har, er den pokkers til billedramme, der vokser op af
mandens hovede.
Du har ellers gjort dit for at reducere den til noget uskarpt noget, og hvis
der skulle gives køb på noget, så var det nok det ...

Men havde rammen ikke været der, havde billedet været perfekt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : PH

Dato : 17-10-04 00:50

Jeg synnes han siger
"Jeg har prøvet alt, og ved alt hvad der er værd at vide - så mig kan du ikke løbe om hjørner med"
Og ungen bag ved er med til at give naiv krontrast til den erfarne høvding.

Der er også noget spændende ved det lidt kaotiske billeder kontra hans tilsyneladende urokkelighed.

Fra : Froggy

Dato : 17-10-04 10:06

In news:-max- <ma22x3@hotmail.com> typed:

> - Hvor kommer vi fra - og hva faen laver vi her -
> http://www.amarzone.dk/menneske/portraet.html
>
> ... Alle billederne har været under kærlig
> behandling i photoshop, ...

Hmm, jeg troede, at billeder til stafetten skulle være ubearbejdede -
så'n lige ved og næsten, altså ... Hvor megen manipulation er egentlig
tilladt?

> ... den skæve farve og høje kontrast

Personligt kan jeg godt li' det lige netop på det billede, det gi'r i
hvert fald en dramatisk effekt, som netop får 'the chief' til at skille
sig ud.
Hans triumferende udtryk i øjnene siger næsten: "Ha, snup du bare det
billede, din lille gnom. Men du skal f*.... ikke tro, at jeg køber
hårshampoo for den 500-lap, du stak mig for at stille op som model."
Han er bare 'cool'

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 12:20

"Froggy" <

> Hmm, jeg troede, at billeder til stafetten skulle være ubearbejdede -
> så'n lige ved og næsten, altså ... Hvor megen manipulation er egentlig
> tilladt?

Jeg har ikke klippet og klistret, så jeg har ikke overtrådt loven, uha..

> [...]
> billede, din lille gnom. Men du skal f*.... ikke tro, at jeg køber
> hårshampoo for den 500-lap, du stak mig for at stille op som model."

Heheh "lille" uhmm næppe.)
Farve og kontrast er kraftigt bearbejdet, jeg prøver at fange et
bestemt look, men er ikke sikker på det helt er lykkes..
Fyren var så utrolig sød, selv om han måske ser lidt rå ud, han
hoppede og sprang for mig og vi fortalte hinanden et par historier.)-max-

Fra : Kenneth K

Dato : 17-10-04 11:11

On Sat, 16 Oct 2004 19:19:50 +0200, -max- <ma22x3@hotmail.com> wrote:
> UPS:::

Kæft, hvor nogle gode billeder Max! Nu ved jeg ikke hvordan du ser ud, men
du har tydeligvis en evne til at få fremmede mennesker til at slappe af
foran det store kæmpe kamera og det giver altså bare nogle super billeder.
At du så kan din Photoshop gør det absolut ikke dårligere :)

Hvem var ham med de lukkede øjne? Var han blind eller noget? Jeg synes det
er et meget stærkt billede, min favorit af bundet.

vh.
Kenneth

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:29

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> http://www.amarzone.dk/menneske/portraet.html

Flotte billeder og fremragende teknik (som sædvanligt). Jeg undrer mig lidt
over, du på samme side har mere end et portræt. Kunne du ikke vælge et
enkelt ud?

Fra : PH

Dato : 16-10-04 20:36

Jeg tror ikke jeg har brugt hjernen
Men jeg vover at deltage alligevel
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=170&aktuelslide=1&kat=1&katnavn=Personer&str=Stor

Jeg aner heller ikke om jeg har taget et "Kehlet" portræt ....... hvad er det ?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 21:10

"PH"
> [...]
Personer&str=Stor

> Jeg aner heller ikke om jeg har taget et "Kehlet" portræt ....... hvad er det ?

Jeg syns det er sødt, friskt, frækt og charmerende -
Hvis du ikke ved hvad "Kehlet" er så kender du nok
heller ikke Jørgen Ryg, han var en sjov mand i sidste
århundrede - denne knægten her ligner ham, sku' ..
Udtrykket er uvuderligt, godt fanget..-max-

Fra : Erik W.

Dato : 17-10-04 00:30

"PH" > skrev i news:41717996$0$306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg tror ikke jeg har brugt hjernen
> Men jeg vover at deltage alligevel

http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=170&aktuelslide=1&
kat=1&katnavn=Personer&str=Stor

Det er et sk*idegodt billede, jeg tror ikke på at du ikke har brugt hjernen.
Beskæringen er fræk og giver billedet et vildt og spontant udtryk.

Gad vide hvem der har lagt billedet af tænksomme Harald ind?
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-184 , det er et billede der
ligesom dit virkeligt bruger lyset.

Mvh Erik

Fra : Henning

Dato : 17-10-04 00:33

"PH" <send@ejspam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg aner heller ikke om jeg har taget et "Kehlet" portræt ....... hvad er
det ?

I min ungdom var der en fotograf i Århus hvis butik hed Kehlet.., tror det
var en kæde af butikker der fandes i mange byer, men nu er de vist
forsvunden.

Som et hint til en anden tråd:

"Da jeg var lille blev vi hvert år foreviget hos netop denne Kehlet Stella
Nova-fotograf, så jeg har mange gode billeder af familien i stiveste puds.
Bag på billederne stod i øvrigt altid "vi gemmer Deres negativer i 100 år".
Jeg har hele tiden syntes, at det nok var at love lidt rigeligt, og nu hvor
forretningen som så mange andre er forsvundet, gad jeg nok vide, hvad der
mon er blevet af vores negativer? Man burde jo sagsøge firmaet for lemfældig
omgang med markedsføringsloven - hvis man da kan støve dem op..."
fra. : http://www.net.dialog.dk/~Susanne_Drews/plejeorlov/dagbog04.html

mvh Henning

Fra : PH

Dato : 17-10-04 01:01

> Som et hint til en anden tråd:
>
> "Da jeg var lille blev vi hvert år foreviget hos netop denne Kehlet Stella
> Nova-fotograf, så jeg har mange gode billeder af familien i stiveste puds.

Ok - så det er sådan noget, med en "vandkæmmet-baby-på-lammeskind-og-blå-bagrund-agtigt" noget ?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-04 09:32

In article <4171b7e3$0$271$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, PH wrote:
> Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
> http://www.cgi-shop.dk/billag/html/index.html

Det generer mig lidt at du i et link til dit CV ikke skriver bilag,
men bil-lag i URL'en. Bare lige ment som konstruktiv kritik.

Fra : PH

Dato : 17-10-04 14:39

> Det generer mig lidt at du i et link til dit CV ikke skriver bilag,
> men bil-lag i URL'en. Bare lige ment som konstruktiv kritik.

Tak for påmindelsen

Det er ik frodi jeg ik kna stave .
Det er fordi jeg er trendsætter inden for dansk retskrivning

Spøg til side - det generer også mig ........... nu må jeg se at få gjort noget ved det.

Fra : Froggy

Dato : 17-10-04 10:45

In news:PH <send@ejspam.dk> typed:

> Ok - så det er sådan noget, med en
> "vandkæmmet-baby-på-lammeskind-og-blå-bagrund-agtigt" noget ?

Just præcis - og når man blev lidt større, skulle man som pige først
'bobbes' til den store guldmedalje - og henne hos fotografen skulle man
så på komando grine af en dødsyg hop-op-og-ned rappende gummiand (sådan
en, han betjente med luft fra en lille gummibold).
Det var ikke spor sjovt - se selv: http://home.no/sjov/grfk/blink.gif

Dit billede (jeg gætter på, at han er bedstefar L's stolthed) hæver sig
langt over de traditionelle "Kehlet Stella-Nova-billeder." - Det glimt,
du har fanget i knægtens øjne, er bare super.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-10-04 10:57

> [...]
>
> Jeg aner heller ikke om jeg har taget et "Kehlet" portræt ....... hvad er

Hejsa Peter

Det er et kanon godt billede, han ser ud til at have det helt vildt sjovt,
men det ser også ud til at du har haft travlt for at få det, for det ser
lidt smårystet ud og hagen er klippet. Jeg har ikke noget mod den tætte
beskæring for oven, men hagen er vigtig synes jeg, jeg kan også sagtens se
igennem fingre med det rystede look.

MVH
Thomas

Fra : PH

Dato : 17-10-04 13:34

> [...]
> beskæring for oven, men hagen er vigtig synes jeg, jeg kan også sagtens se

Ja det er temmelig "smårystet"

Jeg tænkte faktisk en del over hagen, da jeg klippede billedet.
Jeg endte med versionen uden hage, da jeg syntes det gav ham mere power.
- at han, med hagen, bliver mere til en lille splejs.

Her er billedet med hagen
http://62.242.60.78/editor7/img/IMG_4937_b.jpg

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-10-04 14:23

> [...]
> Jeg endte med versionen uden hage, da jeg syntes det gav ham mere power.
> - at han, med hagen, bliver mere til en lille splejs.

Jamen, der er da ingen, der forbyder dig at skære helt tæt på hagen.
Den skal bare lige med!

Lidt trist, at billedet ikke helt skapt, ellers knippelgodt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:30

"PH" <send@ejspam.dk> wrote in message

http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=170&aktuelslide=1&kat=1&katnavn=Personer&str=Stor

Jeg får en ODBC-fejl, når jeg prøver at se dit billede, så du må klare dig
uden mine kommentarer

Fra : Erik W.

Dato : 17-10-04 21:10

"Jens Bruun" skrev i news:ckuh7v$6fu$1@news.cybercity.dk...

> Jeg får en ODBC-fejl, når jeg prøver at se dit billede, så du må klare dig
> uden mine kommentarer

Ikke nødvendigvis det ligger jo her
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-186

Jeg var så fræk at uploade det fra PH's URL igår. Jeg skulle bare se om man
kunne

Mvh ERik

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-10-04 20:49

On Sat, 16 Oct 2004 21:35:39 +0200
"PH" <send@ejspam.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg aner heller ikke om jeg har taget et "Kehlet" portræt ....... hvad

Uden at være sikker, så mener jeg at det er når et enkelt billede
fortæller en historie (et portræt) af personen.

Kiggede lige på dine billeder i samme galleri og der synes jeg f.eks.
dette fortæller en fin lille historie (det er dog beskåret lidt tæt i
toppen synes jeg).
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=157&aktuelslide=4&kat=1&katnavn=Personer

Kan godt være jeg tolker "kehlet" forkert...det er der sikkert andre som
kan afklare.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-10-04 15:23

> [...]
> kan være kæresten, naboen, en forældre, eller det kan være en ven
> eller en fremmed som du endnu ikke har mødt..

Kan jeg stadig nå at deltage? Jeg er klar over jeg er sen på den men jeg fik
et (syntes jeg selv) godt billede her i fredags og var først hjemme sent så
nu har jeg billedet klart.

http://billeder.saekkepiben.dk/DSC_0098.JPG

Billedet var taget ved 1600 ISO og har haft en tur igennem NeatImage (jeg er
ikke så bekendt med det program endnu)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 15:37

"Simon Nielsen"
> [...]
>
> http://billeder.saekkepiben.dk/DSC_0098.JPG
>
> Billedet var taget ved 1600 ISO og har haft en tur igennem NeatImage (jeg er

Jamn seføli kan det nås, vi er jo ikke i militæret her..
Fint billede - måske lidt for meget grønt, en lille beskæring
i højre side, men helst ville jeg ha' han ikke havde så
introvert et udtryk - et iiih uuuh wooow hvor det swinger
Safri Duo power udtryk.. Eller shit jeg ramte forkert..)
Nu har jeg snart set en masse billeder der har fået Neat-
Image, og ofte ser de ud som om de har fået SmartBlur,
jeg kan ikke li' det, så foretrækker jeg altså støj støv
og stoflighed.. Jeg har prøvet det, men det er altso ikk
lige mig.. -max-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-10-04 18:59

> [...]

> introvert et udtryk - et iiih uuuh wooow hvor det swinger
> Safri Duo power udtryk.. Eller shit jeg ramte forkert..)

Ej det er nu fordi han koncentrerer sig så fantastisk maget, jeg kan sige at
personen på billedet er en dygtig slagtøj spiller der bare følger noderne
100% og han ramte lige i øjet ved den her koncert.

> Nu har jeg snart set en masse billeder der har fået Neat-
> Image, og ofte ser de ud som om de har fået SmartBlur,

Jeg kan godt se det, men jeg prøvede lige, jeg syntes det tog sig pænere ud
med neatimage.

> jeg kan ikke li' det, så foretrækker jeg altså støj støv
> og stoflighed.. Jeg har prøvet det, men det er altso ikk
> lige mig.. -max-

Mange tak Max.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 21:53

"Simon Nielsen"

> Ej det er nu fordi han koncentrerer sig så fantastisk maget, jeg kan sige at
> personen på billedet er en dygtig slagtøj spiller der bare følger noderne
> 100% og han ramte lige i øjet ved den her koncert.

Ja da, jeg er ikke i tvivl om at han er dygtig, men du ved hvordan
nogle musikere ligsom laver grimasser og man på den måde
føler musikken, ok det er en ung fyr og man kan ikke forlange et
register som en gammel Bernstein, Celibidache eller nogen af de
andre gamle nisser - men det gør det svært for beskuern på
dettet billede at få en oplevelse af knægtens dygtighed, når der
er så lidt mimik i ansigtet.. -max-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-10-04 09:37

> [...]
> andre gamle nisser - men det gør det svært for beskuern på
> dettet billede at få en oplevelse af knægtens dygtighed, når der

Det er korrekt. Men hvis man ser ham spille står han fuldstændig roligt og
har bare rytmen i sin krop, det er lidt sjovt at se på de andre der ligesom
rykker frem og tilbage og hvor man følger rytmen hele vejen, ham her står
roligt og man kan godt se hvordan rytmen bare flyder ud til hænderne

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-10-04 16:22

> [...]
>
> http://billeder.saekkepiben.dk/DSC_0098.JPG
>
> Billedet var taget ved 1600 ISO og har haft en tur igennem NeatImage (jeg

For min skyld meget gerne. Jo flere der deltager, des federe er det.

Billedet trænger til en tur PS og få rettet farvekurverne lidt op. Billedet
er meget grønt, men det kan vel rettes.
Endvidere ville jeg beskære en del fra i højre side. De tomme sæder er
uvæsentlige, og en beskæring giver mulighed for at trække ansigtet op i det
gyldne snit.

Ansigtsudtrykket ku selvfølgelig også være mere spændende, men ellers er
billedet godt af en koncentreret gut.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-10-04 19:01

> [...]
det
> gyldne snit.
>
> Ansigtsudtrykket ku selvfølgelig også være mere spændende, men ellers er

Tak, det var lidt svært med hvidbalancen og jeg har prøvet lidt, men jeg
syntes det fjernede billedets rolige look.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:33

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> wrote in message

> http://billeder.saekkepiben.dk/DSC_0098.JPG

Hvinende forkert hvidbalance

Kunne med fordel have været beskåret i højre side, ligesom jeg savner lidt
nederst. Dejligt koncentreret udtryk i knægtens ansigt. Flot skarpt, især
lysforholdende og ISO taget i betragtning.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-10-04 09:40

> "Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> wrote in message

> Hvinende forkert hvidbalance

Nej det er med fuldt overlæg, jeg kunne sagtens have rettet det men jeg
syntes det fjernede billedets rolige look. Derfor denne grøn/gullige
> [...]

> nederst. Dejligt koncentreret udtryk i knægtens ansigt. Flot skarpt, især
> lysforholdende og ISO taget i betragtning.

Ja men jeg er ikke så meget til beskæring jeg kan godt lide at se
billedet som det er taget, nogle gange er en beskæring vigtig det ved jeg
men jeg syntes egentlig at det her var godt nok.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 18:56

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

Min feberredning, hvis det ikke er for sent:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-187

Nappet for små 10 minutter siden i vores dagligstue. Udover computerens
skærmlys er der et par lamper i stuen, der er tændt.

Mine unger er meget glade for hinanden, og lillesøster får her lov til at
hænge på storebrors skulder, mens han sidder og chatter med en af sine
elektroniske veninder. Når vi andre kommer i nærheden, smækker han skærmen
ned med det samme! Det er åbenbart forskel på folk

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 08.10.04)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-10-04 19:22

> [...]
> elektroniske veninder. Når vi andre kommer i nærheden, smækker han skærmen
> ned med det samme! Det er åbenbart forskel på folk

Det tar vi da med!
En rigtig hyggestund foran skærmen.
Astrid får nok kun lov at hænge der, fordi hun ikke læser, hvad han skriver.
Hun putter bare, og det er jo hyggeligt.

Af en eller anden grund springer logoet på Kaspers mave lige op i øjnene på
mig.
Hvis man måtte, burde det klones væk.

Hvis man beskar op til Astrids albue og en cm i højre side, vil de næsten
ligne et kærestepar, der hygger med en film på fjerneren.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-10-04 20:33

> [...]
> elektroniske veninder. Når vi andre kommer i nærheden, smækker han skærmen
> ned med det samme! Det er åbenbart forskel på folk

Fin situation du har fanget her, søndagssteneren foran computeren, hehe.
Kunne nu ligeså godt have været foran TV'et, hvis ikke skærmen lige var vist
i nederste venstre hjørne.

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 22:40

"Jens Bruun"
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-187
> -Jens B.

Um ok.. Hvis han havde givet dig fingeren for at tage et billede
mens han sidder og prøver at være romantisk i fred, så havde
det været sjovt, det er lidt for laid back syns jeg.. -max-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-10-04 09:45

> [...]
> elektroniske veninder. Når vi andre kommer i nærheden, smækker han skærmen
> ned med det samme! Det er åbenbart forskel på folk

Ja da selvfølgelig er der forskel, det er nok forskellen om at kunne læse og
ikke kunne læse der gør det meste ej et ret så fantastisk billede, jeg
kan godt lide den afslappede stil de begge har og kontra Frodo syntes jeg
ikke logoet er irriterende. Jeg syntes bare at det blå skærmlys giver lidt
for meget blåt hvad med om der havde været en lampe ved computerskærmen, det
havde nok givet et andet mere roligt lys, jeg syntes det virker lidt koldt
med skærmlyset.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-10-04 20:18

-max- wrote:
> Emnet er: - Portræt i Naturligt Lys -

Johs, en grafiker jeg kender:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=19&pos=0

Da jeg var en klump til at bruge fotologgen vil jeg gerne bede Jens
om at fjerne dette:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=2&pos=1

Jeg kom til at uploade i den forkerte sektion.. jeg kan ikke regne
ud hvordan man sletter?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-10-04 20:22

Hans Joergensen wrote:
> Jeg kom til at uploade i den forkerte sektion.. jeg kan ikke regne
> ud hvordan man sletter?

Gah, og så glemte jeg subject... det går ellers godt

// Hans, der lige graver sig ned i et hul.
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-04 20:39

> Da jeg var en klump til at bruge fotologgen vil jeg gerne bede Jens
> om at fjerne dette:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=2&pos=1

Done.

> Jeg kom til at uploade i den forkerte sektion.. jeg kan ikke regne
> ud hvordan man sletter?

Det kan man ikke.

Det rigtige link til dit bidrag er dette:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-189

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-04 21:46

In article <slrncn5has.isf.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Johs, en grafiker jeg kender:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=19&pos=0

øh, er det ikke kunstigt lys ? :)
max har dog sagt OK for det brugt på denne måde.

Alt for dybdeskarphed. Personen i baggrunden burde være
sløret.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 22:27

"Povl H. Pedersen"

> øh, er det ikke kunstigt lys ? :)
> max har dog sagt OK for det brugt på denne måde.
>
> Alt for dybdeskarphed. Personen i baggrunden burde være
> [...]

Jeg kender en del folk der arbejder foran en skærm,
og det er rigtigt de er også helt grå i hovedet Men
her ville lidt mere contrast og dynamik været dejligt.
Billedet er næsten for pænt, det er imo også lidt rodet,
som Povl siger en mere begrænset dybdeskarphed
kunne have været godt.
Den lyse skærm stjæler al opmærksomheden, ellers
kan jeg godt li du har tiltet billedet - hvad var der sket
hvis han havde siddet lidt tættere på skærmen med
hovedet og kigget direkte ind i kameraet, du havde
fået et flot sidelys og noget intensitet, sefølig sku
fyren i baggrunden også væk.. Nå jeg blabber som
sædvanligt, jeg syns bare der er muligheder her som du
ikke har udnyttet - og det ærgrer mig lidt.. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-10-04 08:55

-max- wrote:
> [...]

Povl, jeg ved ikke om jeg vil kalde det kunstigt lys, jeg forstod
kunstigt som værende lys fra fotolamper/blitz :)

> og det er rigtigt de er også helt grå i hovedet Men
> her ville lidt mere contrast og dynamik været dejligt.

Du siger noget, og jeg burde nok forsøge at pynte lidt på billedet..

> Billedet er næsten for pænt, det er imo også lidt rodet,
> som Povl siger en mere begrænset dybdeskarphed
> kunne have været godt.

Jah, men det kræver mere photoshopping end jeg bryder mig om..
billedet er taget med Sigma 12-24 f4.5-5.6, og det kan ikke
producere mindre dybdeskarphed end det du ser :)

> fyren i baggrunden også væk.. Nå jeg blabber som
> sædvanligt, jeg syns bare der er muligheder her som du
> ikke har udnyttet - og det ærgrer mig lidt.. -max-

Tak for kritikken Som jeg har taget til mig.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-10-04 23:49

"-max-"
> Emnet er: - Portræt i Naturligt Lys -

Nå det syns i måske var lidt for krævende, høhø - mange har
imo gjort et fint arbejde, selvom jeg måske har været lidt hård,
i mine kritikker, men sådan er det altså..
Der ligger et billede som ikke er blevet tilmeldt "Tænksomme-
Harald" det er jeg ret vild med - tjek lige det lys - men det er der
jo ikke noget at gøre ved, vil godt vide hvem der står bag alligevel
- kom frit frem..!!

Thomas billede har der været lidt kontroverciel blæst omkring,
og det vil jeg lade kritikerne komme tilgode, selv om jeg ikke
er helt enig.. Et flot billede

Eriks kriger, blev meget bedre med forklaringen, men jeg syns stadig
det kunne have været bedre udnyttet.

Jespers gademusikandt er helt der oppe og ringe, og forklaringen
var interessant og gave billedet endnu en dimention

Jens' Lystfisker i tåge langt væk lige før han fangede en stor fisk,
jaja næsten, næste gang sidder den lige i øjet.

Claudia's far ville have vundet meget med et bedre lys, feks inden
dørs i nærheden af et vindue, med nogle af hans personlige ting
let sløret i baggrunden, sidelyset fra vinduet vil være flot i hans
fine hvide hår og skæg.. Der er helt sikkert nogle fantastiske
muligheder i den model - dem skal du udnytte..

Alex' Stine er et interessant billede af en flot pige og godt
kreativt lys, det er helt oppe og ringe med de bedste i denne
konkurrence..

Peter's krudtugle er frækt beskåret og flot belyst, timeingen
og udtrykket sidder lige i øjet, man sku hedde W.C.Fields
for ikke at falde for dette charmerende billede..

Simon's Sækkepibe?? kunne bruge lidt mere energi, og lidt
teknisk justering, men ellers et hæderligt forsøg..

Jens' søde unger, er et kærlig og varmt billede, men folk der
stirrer på en skærm blir sjældent vellykkede, havde brormand
kigget ind i kameraet, havde det sku styret for vildt..

Hans' billede af en designer, mangler og så lidt kontakt med
fotografen, noget intensitet og nerve, det virker noget rodet.

Renes fisker kunne også med fordel have haft øjn kontakt
og energi, baggrunden er ret rodet og tilfældig. Men et hæderligt
ferie billede..

-------------------VINDEREN-----------------

Når man deltager i sådan noget er der jo altid en riciko for at
vinde og i denne uge blev det altså Peter og hans sprudlende
glade billede - Tillykke med det..!!!

Din opgave er så at finde et emne til uge 43, du kan offenlig
gøre emnet i en ny tråd når du har fundet på noget.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-10-04 02:10

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:tFCcd.58607$Vf.2781494@news000.worldonline.dk...

> [...]
>
> Din opgave er så at finde et emne til uge 43, du kan offenlig
> gøre emnet i en ny tråd når du har fundet på noget.. -max-

Glimrende valgt! Max

Og tillykke Peter med sejren.

Jesper Nielsen
aka