Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stjåle varer
Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 14-10-04 08:38

Måske OT, men håber at blive vel modtaget..

Hej Gruppe.
Vi har i nat haft indbrud i firmaet og der er forsvundet en flok kamera huse
og objektiver.

Det drejer sig om:

Hasselblad 555 ELD
Hasselblad 501 ELX
Hasselblad 80mm /2.8
Hasselblad 150mm/2.8

2 stk. Mamiya 645AF
Mamiya 80mm AF
Mamiya 80mm MF
Mamiya 120mm MF

2 stk. Contax 645 AF m. prismesøger
Contax 80mm AF

Hvis nogen hører om billige/varme varer af denne slags hører jeg (og
politiet) gerne om det.

mvh
Søren H. Nielsen
Phase One A/S

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-10-04 10:00

Søren H. Nielsen wrote:

> Måske OT, men håber at blive vel modtaget..

Dit indlæg er et regulært opslag, som vi ikke kan bruge til ret
meget, der er titusindvis af brugte Hasselblad, Mamiya og Contax
kameraer og objektiver på markedet, og du har ikke engang gjort dig
den ulejlighed, at oplyse serienummerne på hver enkelt del.

Og forvent ikke, at det bliver solgt samlet, og det vil ganske givet
blive solgt som enkeltdele i udlandet, hvor de ikke tjekker
udstyrets oprindelse.

BCC: Søren H. Nielsen

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-10-04 16:52

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
>
> Og forvent ikke, at det bliver solgt samlet, og det vil ganske givet
> blive solgt som enkeltdele i udlandet, hvor de ikke tjekker

Da der sidder folk her der køber brugt er det uden tvivl et godt sted at
sige det. Det kan jo ske at det er nogle ikke så professionelle folk så nu
skal du altså holde op, det bøvl med dig er ikke særligt behjælpeligt i
denne her sag, hold dig hellere til dit lille kamera og dit fotogalleri.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-10-04 19:38

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> skal du altså holde op, det bøvl med dig er ikke særligt behjælpeligt i
> denne her sag, hold dig hellere til dit lille kamera og dit fotogalleri.

Du er da en klaphat at høre på, det pågældne opslag oplyser ikke
hvilke serienummere det drejer sig om, og dermed mistænkliggør det
enhver som har noget brugt Hasselblad, Mamiya eller Contax udstyr
til salg...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-10-04 21:49

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Du er da en klaphat at høre på

Venligst læs samt overhold dette:
http://usenet.dk/netikette/forklaring.html

Specielt dette:
' Som i alle andre sammenhænge er det nødvendigt med en vis hensynstagen
for at sikre en god atmosfære'

Ved flere overtrædelser af netetiketten vil der blive oprettet abuse-sag
hos din udbyder, som har ret til at lukke din linie på baggrund af dette.

--
Mvh Henrik.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-10-04 00:43

Henrik Aarfeldt wrote:

> Ved flere overtrædelser af netetiketten vil der blive oprettet abuse-sag
> hos din udbyder, som har ret til at lukke din linie på baggrund af dette.

Hmmm.... Simon Nielsen har lige bifaldet et totalt off-topic og
irrellevant opslag.

Og du kan næppe bruge netetiketten til at forbyde mig, at jeg
betegner skribenter, der poster meget dumme udsagn, som klaphatte
eller narhatte, men hvis du selv tror på den, så er du da velkommen
til at forsøge dig med en abuse-klage...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-10-04 07:22

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Og du kan næppe bruge netetiketten til at forbyde mig, at jeg betegner
> skribenter, der poster meget dumme udsagn, som klaphatte eller narhatte,

Fordi andre ikke er videre smarte, giver det ikke automatisk andre lov
til ikke at følge netetiketten.

> men hvis du selv tror på den, så er du da velkommen til at forsøge dig
> med en abuse-klage...

Done [igen].

--
Mvh Henrik.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-10-04 10:17

> [...]
> men hvis du selv tror på den, så er du da velkommen til at forsøge dig med

++++++++++++++++++

Du har altid selv så travlt med retningslinie, hvad med selv at følge dem?
Istedet for bare at skrive du er velkommen til at klage.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-10-04 10:43

Jørgen Nielsen wrote:

> [Om NRE] Du har altid selv så travlt med retningslinie, hvad med selv
> at følge dem?

Nej, nej, Jørgen. Du har helt misforstået. Når Niels kalder andre for
åndssvage snotamøber, er det uomtvisteligt fordi de er åndssvage
snotamøber. Han kalder bare en spade for en spade.

Hvis der til gengæld er nogen der kalder Niels for en åndssvag
snotamøbe, er det tydeligvis mudderkastning. Han er jo ikke en åndssvag
snotamøbe, vel?

Det har intet med dobbeltmoral og børnehavelogik at gøre. Hvis du ikke
kan se det, er du en åndssvag snotamøbe.

FUT væk herfra.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-10-04 12:54

Toke Eskildsen wrote:

> Hvis der til gengæld er nogen der kalder Niels for en åndssvag
> snotamøbe, er det tydeligvis mudderkastning. ...cut...

Du må da kalde mig, hvad du har lyst til, jeg er ikke et pivet og
sart pattebarn.

Og jeg har forresten lidt svært ved, at ta' sådan en her alvorligt
http://www.usenet.dk/newsinfo/pic/tokes.jpg ...

FUT-selv

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-10-04 10:58

Jørgen Nielsen wrote:

> Du har altid selv så travlt med retningslinie, hvad med selv at følge dem?
> Istedet for bare at skrive du er velkommen til at klage.

Jeg kan ikke se, at det er en overtrædelse af netetiketten, at jeg
kalder ophavsmanden til et dumt udsagn for en latterlig klaphat.

Og så længe debatten ikke udarter sig til desideret mudderkastning,
så nægter jeg at tro på, at der findes abuse-handlere, som vil tage
stilling til, hvordan der debatteres i nyhedsgrupperne.

Abuse-handlerne er hverken ordstyrer eller støttepædagoer, som
overvåger og sørger for, at inkompetente personager ikke får nogle
verbale klask, når de som dig blablerer op i nyhedsgrupperne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Smith

Dato : 15-10-04 14:51

> Jeg kan ikke se, at det er en overtrædelse af netetiketten, at jeg
> kalder ophavsmanden til et dumt udsagn for en latterlig klaphat.

Nej korrekt, men enhver mudderkastning starter jo et sted, så hvis du lagde
ud med at undlade netop den udtalelse så var det ihvertfald en grund til at
man kunne undgå at netop denne skulle være drivkraften til en
mudderkastning.

I bund og grund er takt og tone en god ting uanset hvad man så end mener om
modparten.

Claus

Fra : Langgaard

Dato : 15-10-04 18:08

> Jeg kan ikke se, at det er en overtrædelse af netetiketten, at jeg
> kalder ophavsmanden til et dumt udsagn for en latterlig klaphat.

Hej

Nils, du burde kun skrive det som du vil kunne sige imens du ser den du
skriver om i øjnene.
Hvis du f.eks kalder mig en latterlig klaphat, imens jeg står foran dig, så
bliver mine handlinger devalueret til at være primitive, og måske også
ligefrem meget uhensigtsmæssige.
Jeg tror du vil have godt af at komme lidt ud, nej ikke ud at fiske, hvilket
jeg ved du ynder, nej, ud blandt andre mennesker, uden kameraet at gemme dig
bagved.
Du skal ikke opsøge andre minoritetsgrupper (akvariefisk, tamfugleforeninger
eller lign.), men tag et sted hen hvor man morer sig, ud at køre Go-kart,
eller sådan noget, og så på værtshus, jeg tror ikke på at du holder en hel
dag inden du får en på roen, for det er jo ALTID de andre der er idioter.
Men ude i den rigtige verden (du må jo slukke for macén ind i mellem)
regulerer det sig selv, dem der i denne (vi andres) verden bare kalder en
skovl for en skovl, kan komme MEGET galt af sted, men det ved du jo nok ikke
noget om, men pas på der ude, hvis du kommer der ud.

PS!

Dette er ikke nogen trussel, sådan er det bare.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-10-04 20:02

Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> Hvis du f.eks kalder mig en latterlig klaphat, imens jeg står foran dig, så
> bliver mine handlinger devalueret til at være primitive, og måske også
> ligefrem meget uhensigtsmæssige.

Faste brugere i denne gruppe, kan ikke undgå at være bekendt med, at
dine reaktioner ofte er meget primitive og uhensigtsmæssige...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-10-04 02:10

> Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> Faste brugere i denne gruppe, kan ikke undgå at være bekendt med, at
> dine reaktioner ofte er meget primitive og uhensigtsmæssige...

Jeg syntes nu sidste gang jeg havde en snak med denne person at det foregik
på et meget normalt niveau, der var hverken klaphatte eller halvaber med
kameraer indvolveret, udtalelser som man jo har set fra din side.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-10-04 02:06

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Jeg kan ikke se, at det er en overtrædelse af netetiketten, at jeg
> kalder ophavsmanden til et dumt udsagn for en latterlig klaphat.

Uha uha den bliver større og større, først klaphat og nu LATTERLIG klaphat,
hvad bliver det næste

> Og så længe debatten ikke udarter sig til desideret mudderkastning,
> så nægter jeg at tro på, at der findes abuse-handlere, som vil tage
> stilling til, hvordan der debatteres i nyhedsgrupperne.

Ja tro du bare.

> Abuse-handlerne er hverken ordstyrer eller støttepædagoer, som
> overvåger og sørger for, at inkompetente personager ikke får nogle
> verbale klask, når de som dig blablerer op i nyhedsgrupperne...

Jamen når du nu er så klog så tænk over følgende udsagn.
"En klog person behøver ikke vise sin kloghed, praler ikke med, nedgør ikke
andre fordi de er mindre kloge og lader ikke andres klogskab komme til tvivl
før det er bevist" - Mensa Medlem, Marian Christian Petersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-10-04 09:48

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> andre fordi de er mindre kloge og lader ikke andres klogskab komme til tvivl
> før det er bevist" - Mensa Medlem, Marian Christian Petersen

Bavdrrr... jeg har truffet et Mensa Medlem, som er en temmelig
usympatisk og løgnagtig platugle, og folk der har behov for at lave
en forening, hvor de bekræftiger hinanden i, at de er klogere end
alle andre mennesker, er da gennemført storsnudede og højrøvede.

Sæt et Mensa Medlem ud i en ubeboet del af Amazonas jungle, der
ville han/hun ikke overleve i tre døgn, men indianer som er
analfabeter, klarer sagtens at leve hele deres liv der...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-10-04 10:00

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Sæt et Mensa Medlem ud i en ubeboet del af Amazonas jungle, der
> ville han/hun ikke overleve i tre døgn, men indianer som er
> analfabeter, klarer sagtens at leve hele deres liv der...
Du misforstår noget omkring intelligens - det har intet at gøre med hvorvidt
man er analfabet eller ej, og indianeren i Amazonas jungle kan teoretisk set
godt være medlem af Mensa. At være medlem af Mensa er desuden ikke
ensbetydende med social afstumpethed, eller mangel på overlevelsesevne.

Vil du ikke nok gøre os andre - og dig selv - den tjeneste, at læse hvad du
skriver, forholde dig kritisk til det, og slette det som er ikke er
velunderbygget eller gennemtænkt?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-10-04 10:19

Morten Wartou wrote:

> [...]
> godt være medlem af Mensa. At være medlem af Mensa er desuden ikke
> ensbetydende med social afstumpethed, eller mangel på overlevelsesevne.

Nej det er Mensa foreningen som har misforstår noget omkring
intelligens, jeg har set deres optagelsesprøver, og de focuserer
vildt meget på teknisk og matematisk viden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 10:28

On Sat, 16 Oct 2004 11:18:30 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Nej det er Mensa foreningen som har misforstår noget omkring
>intelligens, jeg har set deres optagelsesprøver, og de focuserer
>vildt meget på teknisk og matematisk viden...

Vrøvl

Prøv testen Ebbesen, den er netop lavet så den er social og
etnografisk neutral: http://mensa.dk/testiq.html

/A

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-10-04 10:41

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Nej det er Mensa foreningen som har misforstår noget omkring
> intelligens, jeg har set deres optagelsesprøver, og de focuserer
> vildt meget på teknisk og matematisk viden...

Altid rart med et godt og velunderbygget indlæg fra din side. Eller? Mensas
prøver er bygget på psykometri, læren om at måle mentale egenskaber. Hvis du
mener, at de fokuserer på teknisk og matematisk viden, bør du nok se på
deres prøver igen. Jeg skal ikke udelukke, at du simpelthen ikke forstår
dem, og derfor affejer dem som værende bygget "vildt meget på teknisk og
matematisk viden."

Det er ikke uden grund, at man benytter samme prøver til børn, som ikke
nødvendigvis er i besiddelse af teknisk og matematisk viden - det yngste
medlem af Mensa er fire år.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-10-04 10:52

Morten Wartou wrote:

> Eller? Mensas prøver er bygget på psykometri, læren om at måle
> mentale egenskaber. Hvis du mener, at de fokuserer på teknisk og
> matematisk viden, bør du nok se på deres prøver igen.

Læs nu hvad Niels mener og ikke skriver. Det er ikke viden de tester,
men de angiver selv at sproglig og logisk-matematisk intelligens fylder
meget i deres tests. Det passer rimelig godt med teknik og matematik.
Nok fordi det er temmelig svært at måle social intelligens o.l.

FUT til dk.videnskab.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-10-04 11:17

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev:

> Altid rart med et godt og velunderbygget indlæg fra din side.
> Eller?

Du kører lidt vel rigeligt på Niels Ebbesen og det er ved at være lidt
trættende.

Niels har ret i at Mensas tests ikke siger ret meget om intelligens.

> [...]
> ikke udelukke, at du simpelthen ikke forstår dem, og derfor
> affejer dem som værende bygget "vildt meget på teknisk og

De baserer sig på mønstergenkendelse. Du kan overveje om din evne til
at genkende mønstre er et generelt gældende udtryk for din intelligens.

> Det er ikke uden grund, at man benytter samme prøver til børn, som
> ikke nødvendigvis er i besiddelse af teknisk og matematisk viden -
> det yngste medlem af Mensa er fire år.

Og? Det kunne være skægt at se hvor mange akademikere der er med i
Mensa. Jeg har en mistanke om at det er meget få selvom de fleste
akademikere nok må anses som værende mere intelligente end det
gennemsnitlige medlem af Mensa.

Du kunne eksempelvis få fat i en højt begavet mand som Holger Bech og
se hvor godt han vil score i Mensas test.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-10-04 12:05

Morten Bjergstrøm wrote:

> Du kører lidt vel rigeligt på Niels Ebbesen og det er ved at være lidt
> trættende.
Skriver Niels Ebbesen noget som er direkte forkert, påpeger jeg det
naturligvis. I Niels Riis Ebbesens tilfælde er mange indlæg baseret på
tilsvininger eller sandhedsfordrejninger, og det synes jeg ikke skal stå
uimodsagt hen.

> Niels har ret i at Mensas tests ikke siger ret meget om intelligens.
Det er din vurdering, og den kan da være rigtig nok - jeg forholdt mig til
påstanden om at det handlede om viden. Men selvfølgelig kan man have
forskellig holdning til hvordan intelligens måles, og Mensas er blot en af
mange.

> De baserer sig på mønstergenkendelse. Du kan overveje om din evne til
> at genkende mønstre er et generelt gældende udtryk for din
> intelligens.
Såvidt jeg kan se, baserer de sig ikke på matematisk viden, hvilket blev
postuleret.

> [...]
> Mensa. Jeg har en mistanke om at det er meget få selvom de fleste
> akademikere nok må anses som værende mere intelligente end det
Jeg tror du overvurderer akademikere generelt. Der er omkring 200.000
akademikere i Danmark i den arbejdsdygtige alder - dvs. ca. 4% af den totale
befolkning (inkl. ikke-arbejdsdygtige). Mensas adgangskrav er, at man er
blandt de 2% mest intelligente (ifølge deres prøve) af befolkningen, så der
vil ikke være plads til andre end akademikere i Mensa, ifølge din teori. Men
man vil nok finde en højere procentdel af højt intelligente blandt
akademikere end blandt skopudsere, det er der nok ingen tvivl om.

> Du kunne eksempelvis få fat i en højt begavet mand som Holger Bech og
> se hvor godt han vil score i Mensas test.
Utvivlsomt meget højt. Men Holger Bech er altså ikke ligefrem en
standardakademiker, og jeg er sikker på man kan finde mange ret
uintelligente akademikere.

Bortset fra dette, opfatter jeg Mensa som en ret latterlig organisation, og
er på det punkt enig med Ebbesen. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-10-04 12:28

> Skriver Niels Ebbesen noget som er direkte forkert, påpeger jeg
> det naturligvis.

Ja og det er også i orden, men i mine øjne er der også en tendens til
kritik for kritikkens skyld fra jeg begge to og set udefra så kører I i
samme rille uden at komme videre og det er lidt trættende. Jeg kunne
selvfølgelig bruge mit kill filter, men det vil jeg nu ikke, da I begge
bidrager med indlæg jeg godt gider at læse.

> Såvidt jeg kan se, baserer de sig ikke på matematisk viden,
> hvilket blev postuleret.

Mere korrekt ville det nok have været at skrive mønstergenkendelse, men
mønstergenkendelse er i og for sig også matematisk kunnen, men du har
ret i, at testene ikke forudsætter en faktisk viden. Selvom man skal
passe på med at læse mellem linierne så synes jeg det fremgår relativt
klart af Ebbesens indlæg, hvad han mener.

> Jeg tror du overvurderer akademikere generelt.

Det ved jeg ikke om jeg gør, men jeg udtrykker mig selvfølgelig meget
generaliserende. Min pointe var, at man statistisk set må finde flere
højt intelligente, ud fra de gængse intelligensmål, blandt højt
uddannede end blandt personer uden eller med meget lidt uddannelse
men... Man skal her passe alvorligt på med sådanne konklusioner fordi
intelligens er et begreb, der reelt ikke kan defineres så firkantet som
man normalt set.

> [...]
> nok finde en højere procentdel af højt intelligente blandt
> akademikere end blandt skopudsere, det er der nok ingen tvivl om.

Min pointe er at mange akademikere godt ville kunne blive medlem af
Mensa, men det har ingen interesse da akademikere måler sig på deres
videnskabelige arbejde, publikationer i videnskabelige tidskrifter og
hvilke tidskrifter de publicerer i osv. Min pointe er ydermere at mange
akademikere formentligt opfatter foreninger som Mensa som noget pjat.

> [...]
>
> Bortset fra dette, opfatter jeg Mensa som en ret latterlig
> organisation, og er på det punkt enig med Ebbesen. :)

Det er vi også enige i. Mensa baserer sig i mine øjne også på en
misforståelse af, at det er et ubetinget gode at være højt begavet,
hvilket det helt sikkert ikke er. Som med alt andet har det fordele og
ulemper.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-10-04 12:31

Morten Wartou wrote:

> Men selvfølgelig kan man have
> forskellig holdning til hvordan intelligens måles, og Mensas er blot en af
> mange.

Tja... vi er for en gang skyld enige....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-10-04 10:49

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Nej det er Mensa foreningen som har misforstår noget omkring
> intelligens, jeg har set deres optagelsesprøver, og de focuserer
> vildt meget på teknisk og matematisk viden...

Intelligens hænger sammen med hvad der gør et menneske. Filosofferne
har debatteret det spørgsmål i flere årtusinder, uden at kunne komme
med en definition. I moderne tid er "Kan man lave kunstig intelligens?"
en anden variation af spørgsmålet.

Det skal selvfølgelig ikke afholde dig fra kaste andres definitioner af
intelligens i skraldespanden. Du har du trods alt mødt en Mensamedlem,
som du ikke kunne lide, og det viser jo at de er nogen bøvehoveder.

Mensa skriver selv om hvad de baserer deres tests på og de melder,
ganske som du med forbløffende skarp deduktion er kommet frem til,
at de hælder mest til sproglig-matematisk og lidt til rumlig-musisk.

Men hvis du lige kan hive en god definition af intelligens frem, som vi
kan blive enige om, er alt jo godt. Det vil også med ét slag gøre dig
verdensberømt og sætte dig i klasse med de gamle grækere.

Eller sagt på en anden måde: Diskussioner om hvad der er intelligens
eller ej er dømt til at køre i lang tid uden afslutning. Prøv for en
gangs skyld at leve op til dine egne regler og fortsæt den i en gruppe,
der er beregnet på dette.

FUT til dk.videnskab.
--
JPEGCrops 0.6.19 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/ Nyt i 0.6.19b: Bugfix, Autorotering ud

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-10-04 11:05

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]

> han/hun ikke overleve i tre døgn, men indianer som er analfabeter,
> klarer sagtens at leve hele deres liv der...

Udgydelser, der viser at du ikke aner ret meget om intelligenstests.
--
Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-10-04 13:48

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
-sakse-

*sætter mig godt til rette med popcorn og cola*

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-10-04 15:27

Aragorn Elessar wrote:

> *sætter mig godt til rette med popcorn og cola*
>
> Aragorn_DK

Du kommer for sent, denne forestilling er slut...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-10-04 02:01

> [...]
> hvilke serienummere det drejer sig om, og dermed mistænkliggør det
> enhver som har noget brugt Hasselblad, Mamiya eller Contax udstyr

Et udemærket eksempel på "vredesudbrud i form af stærke ord, dette beviser
at udateleser el. konklussioner om pågældenede person er rette og der skal
derfor forsvares, det gøres bedst ved at at bruge stærke og lave en hurtig
kommentar der skulle få modparten til at falde af" - Piaget.

Hmmm Ebbesen jo altså nu er det jo noget der er blevet stjålet nu her, og
det mistænkeligører ikke nogen der i forvejen ejer noget lignende udstyr,
men det er en besked der skal gøre at hvis man bliver tilbudt billigt
udstyr, så skal man lige tænke sig om, og måske det med serienumre har været
en forglemmelse eller også har han dem ikke, hvorfor skal du altid være så
negativ overfor amatørerne. Nu slapper du lige af.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-10-04 09:33

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> en forglemmelse eller også har han dem ikke, hvorfor skal du altid være så
> negativ overfor amatørerne. Nu slapper du lige af.

Det pågældne opslag er off-topic og komplet ubrugligt, da det ikke
er udstyr med specielle kendetegn, og da der ikke oplyses
serienumre, som kan udskille det fra andet tilsvarende brugt udstyr.

Kameraer er faktisk på forsikringsselskabernes uofficielle top-10
liste over løsøre, som der stjæles mest af, og de fleste
forsikringsselskaber vil slet ikke forsikre dyrt fotoudstyr, der er
man henvist til et par enkelte selskaber, som tilbyder nogle meget
dyre policer.

De fleste er vist bekendt med, at man skal se sig godt for, når og
hvis man køber brugt fotoudstyr, der er sat til salg på nettet eller
i Den Blå Avis, bemærk hvor mange der i markedsgruppen oplyser, at
der medfølger original embalage, og at kvitering kan forevises.

Og så er det tankevækkende, at Søren efterfølgende har oplyst, at
firmaet endnu ikke kender serienumrerne, da den medarbejder der ved
noget om dem er på ferie, d.v.s. at effekterne p.t. kan omsættes i
forretninger der handler med brugt fotoudstyr, for politiet kan ikke
registrere effekter, som ikke har serienummer i deres kosterblad.

En helt anden snak er, at sådan noget dyrt fotoudstyr vil slet ikke
bliver omsat her i landet, der er næppe ret mange fotografer som vil
eje noget varmt fotoudstyr.

Der vi derimod nok ske det, at det stjålne udstyr bliver fragtet til
udlandet, i Østeuropa tjekker de ikke om et brugt Hasselblad er
meldt sjållent i Danmark.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 10:25

On Sat, 16 Oct 2004 10:32:34 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Det pågældne opslag er off-topic og komplet ubrugligt,

Det kan meget vel være at opslaget var off topic, men det lykkedes dig
på sædvanlig uelegant vis at forvandle ét off topic indlæg til 20 af
slagsen. Det er bare godt gået Ebbesen - Du bidrager med så meget
relevant her i fotogruppen.

/Alex

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-10-04 11:14

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev:

> Vrøvl

Nej her har Niels rent faktisk ret.

> Prøv testen Ebbesen, den er netop lavet så den er social og
> etnografisk neutral: http://mensa.dk/testiq.html

Der er udelukkende tale om en test på mønstergenkendelse og ikke noget
der giver udtryk for en persons faktiske intelligens. Sådanne tests er
meget skægge men mere kan de heller ikke bruges til.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-10-04 11:20

Morten Bjergstrøm wrote:

> Nej her har Niels rent faktisk ret.

Det synes jeg bestemt ikke - han taler om matematisk viden, og viden er
indlært. Mensas intelligensprøve forudsætter ikke indlært matematisk viden.
Men intelligensen der måles er til en vis grad matematisk intelligens, det
er der ingen tvivl om.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 12:19

On 16 Oct 2004 10:14:07 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Der er udelukkende tale om en test på mønstergenkendelse og ikke noget
>der giver udtryk for en persons faktiske intelligens. Sådanne tests er
>meget skægge men mere kan de heller ikke bruges til.

Well, I har begge lidt ret, for det nemmeste at måle er G-faktoren,
som er udtryk for netop den analytiske, matematiske, og kombinatoriske
evne.
Men Mensa opererer med flere intelligensniveauer (MI), bl.a. emotionel
intelligens, så at påstå at det udelukkende er G-faktoren der er
afgørende for et medlemsskab i Mensa, er forkert.

/Alex

Fra : G.B.

Dato : 14-10-04 11:26

"Søren H. Nielsen" <shn@REMOVEphaseone.dk> skrev i meddelelsen

> Det drejer sig om:
> Hasselblad 555 ELD
> 2 stk. Mamiya 645AF
> 2 stk. Contax 645 AF m. prismesøger

Ouch!!!

> Hvis nogen hører om billige/varme varer af denne slags hører jeg (og
> politiet) gerne om det.

Selvfølgelig. Hvor i landet bor du?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Claus Smith

Dato : 14-10-04 16:42

Hejsa.

Hvis du har serienummerne på det omtalte udstyr så tilføj dem til den liste
som du allerede har lagt på nettet.

Claus

Fra : Arne R

Dato : 14-10-04 17:30

Hei

Uten serienummer er ikke listen noe verdt.
Den er bare til å mistenke andre som ønsker å selge noe av tilsvarende
utstyr .

Hilsen Arne R

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 15-10-04 07:25

Jeg er efterhånden blevet klar over manglen på serienumre, tak for det.
Sagen er at vores controller der sidder med disse oplysninger er på ferie og
først kommer mandag.
Derefter skal jeg hurtigst tilføje numrene..

/Søren

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-10-04 02:12

"Søren H. Nielsen" <shn@REMOVEphaseone.dk> wrote in message
> [...]
og
> først kommer mandag.
> Derefter skal jeg hurtigst tilføje numrene..

Fint og så for ebbesens skyld så smid den i dk.opslag og evt. en besked
herinde om at du har smidt den i dk.opsalg eller hvad den nu hedder.

Fra : Egon Stich

Dato : 17-10-04 14:01

"Søren H. Nielsen" <shn@REMOVEphaseone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
huse
> og objektiver.
>
> Det drejer sig om:
>
> Hasselblad 555 ELD
> Hasselblad 501 ELX
> Hasselblad 80mm /2.8
> Hasselblad 150mm/2.8
>
> 2 stk. Mamiya 645AF
> Mamiya 80mm AF
> Mamiya 80mm MF
> Mamiya 120mm MF
>
> 2 stk. Contax 645 AF m. prismesøger
> Contax 80mm AF
>
> Hvis nogen hører om billige/varme varer af denne slags hører jeg (og

Hej.
Det er helt fint, at du bringer dette "nødråb".
Blot: Det ville være rart med serienumre.
Selvfølgelig skal vi hjælpe hinanden. Og denne gruppe er, burde, være stedet
for sådanne oplysninger.

Forøvrigt:
Som du har bemærket, er der desværre en del selvudnævnte smagsdommere og,
udi egen indbildning, experter på hvad man kan og navnlig "ikke kan".
Ignorer dem.
De er en pestilens, som det efterhånden er trættende at høre på.
Jeg ville ønske, de kunne finde sig en hobby.

MVH
Egon

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 19-10-04 23:37

"Egon Stich" <stich@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De er en pestilens, som det efterhånden er trættende at høre på.
> Jeg ville ønske, de kunne finde sig en hobby.

Det er nok deres hobby

/Kenneth Iversen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-10-04 00:23

Egon Stich wrote:

> Selvfølgelig skal vi hjælpe hinanden. Og denne gruppe er, burde, være stedet
> for sådanne oplysninger.

Tja... de fleste i denne gruppe, har nok på et eller andet tidspunkt
købt noget brugt EDB-udstyr, og en del har nok også købt en brugt
bil eller MC, og nogle har sikkert også købt en brugt cykel.

Og derfor er det jo relevant, at der her i gruppen laves opslag, med
lister over stjållent fotogrej, EDB-udstyr, biler, MC'er, cykler o.s.v.

Mange af denne gruppes brugere har også kone og børn, derfor er det
også relevant, at der løbende bliver lavet opslag med, hvor der sker
voldtægter og pædofili, så de brugere der bor i udsatte områder kan
passe ekstra godt på...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 20-10-04 12:18

> [...]
> også relevant, at der løbende bliver lavet opslag med, hvor der sker
> voldtægter og pædofili, så de brugere der bor i udsatte områder kan

Jeg må dog indrømme, at Niels Ebbesen, er den eneste jeg kender, som leder
efter en stjålet bil, i en fotogruppe. Hvis hans kone er løbet, tror jeg
sgu jeg forstår hende )

M.V.H.....Benny..

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-10-04 14:59

Benny Mortensen 9380 wrote:

> Jeg må dog indrømme, at Niels Ebbesen, er den eneste jeg kender, som leder
> efter en stjålet bil, i en fotogruppe.

Næ - og jeg køber og sælger heller ikke brugt fotoudstyr gennem
denne gruppe...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 21-10-04 15:26

> Næ - og jeg køber og sælger heller ikke brugt fotoudstyr gennem
> denne gruppe...!

En ting er sikkert Nils, du kommer aldrig til at bestemme hvad der skal
skrives, eller hvem der skal skrive i denne gruppe. Og det er tydeligt at du
har det meget dårligt med dette.Men du må gerne vejlede og klage.

Som du selv skriver i tidligere indlæg:

>"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som
modkompatanter
>i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
>modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
>deltager i en 3-4 debatter."

Så får man fornemmelsen af at du kun diskuterer for at holde dig vågen.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-10-04 16:45

On Thu, 21 Oct 2004 16:25:32 +0200, Langgaard wrote:

[NRE:]
> modkompatanter

Orv, man går godt nok glip af nogle guldkorn (eller hvad det nu
er..), når Niels Ebbesen er blevet plonk'et.

> Så får man fornemmelsen af at du kun diskuterer for at holde dig vågen.

Sådan som NRE hakker på alt og alle, så vil jeg nærmere tro at
han ikke har det helt godt.

Måske skulle vi splejse til nogle psykologtimer til manden, så vi
kan slippe for de ørkesløse tråde, som han forårsager herinde :-|

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : ebbe hansen

Dato : 21-10-04 17:54

On Thu, 21 Oct 2004 15:44:55 +0000 (UTC), "Stig H. Jacobsen"
klip

>Måske skulle vi splejse til nogle psykologtimer til manden, så vi
>kan slippe for de ørkesløse tråde, som han forårsager herinde :-|

Hvem forårsager ?
Er det ikke alle dem der farer i blækhuset ?
Jeg tror han morer sig kongeligt.
mvh Ebbe

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-10-04 22:15

On Thu, 21 Oct 2004 18:53:52 +0200, ebbe hansen wrote:

> Hvem forårsager ?

Det gør NRE utvivlsomt. Hvis han havde bedre (net)sociale
færdigheder, så ville trådene ikke gå i selvsving i den grad de
gør herinde.

> Er det ikke alle dem der farer i blækhuset ?

Hvis jeg knalder dig en på låget med et koben og der så er 10
mand, som kaster sig over mig.. hvem er så problembarnet i
denne situation?

Mig med kobenet?

Eller de 10 mand?

Niels Riis Ebbesen er d.f.foto's problembarn for tiden. Og han
har bestemt både Usenet-erfaringen og alderen til at opføre sig
anstændigt.

Istedet bruger han den erfaring til at holde sig fri af en
abuse-sag, mens han hakker alle mulige i tuden over alt muligt
herinde.

Det er sygt.

Derfor psykologtimerne.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-04 08:33

Klaphatten Stig H. Jacobsen wrote:

> Det gør NRE utvivlsomt. Hvis han havde bedre (net)sociale
> færdigheder, så ville trådene ikke gå i selvsving i den grad de
> gør herinde.

Hmmm... det at du påtager dig, at fjerndiagnosticere mig over
Internettet, siger vist mere om din habitus, end om mit velbefindende.

Det er vist en kendsgerning, at der skal mindst en 2-3 stykke til at
holde gang i en tråd, du er f.eks. med til at holde gang i denne
tråd, og hvor lang må en tråd blive, førend den er så lang, at du
ikke magter at overskue den, og du føler at den er gået i selvsving.

Og du er jo ikke selv kræsen med din argumentation, du holder dig
ihvertfald ikke for god til af fremsætte en stribe temmelig grove og
perfide beskyldninger.

FUT:
--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 22-10-04 09:09

> Klaphatten Stig H. Jacobsen wrote:

Får du erektion af at kalde andre disse "ukvemsord", hvis ikke så må du lige
forklare hvorfor du gør det ?

> Hmmm... det at du påtager dig, at fjerndiagnosticere mig over
> Internettet, siger vist mere om din habitus, end om mit velbefindende.

Sætningen er tidligere brugt overfor mig (kopieret). Udtalt manglende
sygdomserkendelse.

> Og du er jo ikke selv kræsen med din argumentation, du holder dig
> ihvertfald ikke for god til af fremsætte en stribe temmelig grove og
> perfide beskyldninger.

Det er ikke beskyldninger, det er fakta.

Nils du minder mig om en meget ung mand jeg så i "hvem vil være millionær",
han brugte en livline, spurgte publikum, og de svarede 86% på A, knægten
tænkte længe og svarede C, hvorefter han blev sendt hjem, idiot eller
hvad...........
Har du aldrig tænkt på at når du har 8-10 mand på nakken, at det så kunne
være dig der var forkert på den.
Og med hensyn til de stjålne kameraer, hvad har du så af grund til at stå i
vejen for en event.opklaring.
Der var jo nok for over 150.000,- udstyr.
Og serienumrene, det er jo for så hvidt ligegyldigt, da der jo altid er
mulighed for at maile efter dem, hvis man falder over omtalte kamera/er.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-04 09:56

Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> Sætningen er tidligere brugt overfor mig (kopieret). Udtalt manglende
> sygdomserkendelse.

Næ - det skyldes nok den kendsgerning, at i begge er kvaksalvere,
som tilbyder on-line diagnosticering.

Og meget kunne tyde på, at du og Stig H. Jacobsen også står bag ved
udsendelsen af e-mail spam, hvor I tilbyder modtagerne, at de kan få
on-line konsultationer, diagnosticering, og blive ordineret alt fra
lykkepiller til Viagra...!

FUT:

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 22-10-04 10:13

> FUT:

FUT, det har du gjort en gang, så hvorfor skriver du så fortsat i denne
gruppe ?

Du må gerne futte med dit mudderkast, vi andre diskuterer relevansen af at
oplyse om stjålet fotoudstyr i denne gruppe. Og som jeg før har forklaret
syntes jeg der er ok at gøre det.

Du har måske en særlig grund til at dysse det ned.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-04 10:22

> [...]

> syntes jeg der er ok at gøre det.
>
> Du har måske en særlig grund til at dysse det ned.

Prøv at se nedenstående indlæg, som er hentet fra Google-groups, det
er knap 2 år gammelt, og dengang har du oplyst, at opslag om
stjållent fotoudstyr ikke er relevant i fotogrupperne...!

Besked 2 i tråden
Fra:www.analogfoto.dk L Langgaard (langgaard@klarupnet.dk)
Emne:Re: Advarsel
Nyhedsgruppe:dk.marked.privat.foto
Dato:2002-11-27 03:26:08 PST

Ebbe skrev:

> Advarsel
> Hvis nogen får tilbudt et billigt Kodak DC 280 digicam
> Serie nr. EKN 94403703, så er det varmt og stjållet fra
> Gammelgaard Kust og Kulturcenter.

Er vi ikke lidt langt ude hvis denne gruppe skal til at bruges til
at efterlyse forsvundet grej, chancerne for at en køber ser dette
opslag, er nok 1 til 1 million, da digitalkameraer købes/bruges af
alle i dag.

--
Venlig hilsen / Best regards

Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 22-10-04 11:04

> [...]
> er knap 2 år gammelt, og dengang har du oplyst, at opslag om
> stjållent fotoudstyr ikke er relevant i fotogrupperne...!

Nils, jeg kender godt indlægget, jeg har selv skrevet det. Men forskellen på
dig og mig er nok at jeg stoler på mine medmenneskers dømmekraft, kun ganske
få vil skrive i gruppen hvis de får stjålet et kamera til 1000,- kr.
Det kamera der dengang blev advaret i mod var et ganske billigt kamera,
derfor skrev jeg indlægget, som ikke var noget påbud eller nogen
irettesættelse, men oplæg til diskussion, netop det gruppen er til, ikke
Nils.
Men jeg er meget beæret over at du gider at rode i mine to år gamle indlæg,
du må jo mene at jeg er mere værd end det liv du ellers kunne føre i den
tid, mange tak.

Du får den lige igen:

[...]
deltager i en 3-4 debatter." Nils Riss Ebbesen 2004

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-04 11:31

> [...]

> dig og mig er nok at jeg stoler på mine medmenneskers dømmekraft, kun ganske
> få vil skrive i gruppen hvis de får stjålet et kamera til 1000,- kr.

Der er nok væssenlig større chancher for, at en alm. bruger
uforvarende kommer til at købe et "varmt" digicam til 1000 kr. end
at semi- og proff. fotografer køber for mange tusinde kroner "varmt"
Hasselblad udstyr.

Og som sagt, så mangler der stadig serienumre, uden dem er opslaget
som at slå et hul i luften...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 22-10-04 11:52

> [...]
> Hasselblad udstyr.
>
> Og som sagt, så mangler der stadig serienumre, uden dem er opslaget

Det er nu 3, gang du ignorerer din egen fut !

Det med serienumrene er uvæsentlig i første omgang, da der ikke ofte sælges
sække med Contax og Hasselblad kameraer på værtshusene.
Ideen med indlægget var at gøre opmærksom på at dette udstyr var i "omløb".
Får man så et at de omtalte kameraer tilbudt, kan man jo ulejlige sig at
maile efter numrene eller kontakte politiet.
Det er ikke ubetinget en fordel at offentliggøre numrene, da det kan give
problemer når eller hvis udstyret dukker op og efterfølgende skal handles ud
i flere led.

Nu kan du nok ikke koge mere suppe på denne historie, jeg gider ikke mere,
dermed ikke sagt at du har ret i dine synspunkter, som du jo nok vil opfatte
det som.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-04 12:23

Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> Det med serienumrene er uvæsentlig i første omgang, da der ikke ofte sælges
> sække med Contax og Hasselblad kameraer på værtshusene.

Hmm... nu fatter jeg den, langgard's logik er, at det er ham der fra
gang til gang afgør, om et givent opslag om stjållent fotoudstyr er
relevant og on-topic i fotogruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 22-10-04 12:34

> Hmm... nu fatter jeg den, langgard's logik er, at det er ham der fra
> gang til gang afgør, om et givent opslag om stjållent fotoudstyr er
> relevant og on-topic i fotogruppen...

Det er nu 4, gang du ignorerer din egen fut !

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-10-04 13:21

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> Hmm... nu fatter jeg den, langgard's logik er, at det er ham der fra
> gang til gang afgør, om et givent opslag om stjållent fotoudstyr er
> relevant og on-topic i fotogruppen...

Kan vi ikke snart blive fri for disse evindelige barnagtigheder?

Det minder jo om den 6-10 årige knægt, der står og råber "dum" efter
dem, der ikke vil lege med ham fordi han råber "dum".

Fra : Holyman

Dato : 22-10-04 13:28

On Fri, 22 Oct 2004 12:04:16 +0200, "Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
>deltager i en 3-4 debatter." Nils Riss Ebbesen 2004

Jeg skal ærligt indrømme at jeg tager mig til hovedet hver gang jeg
læser et indlæg fra Niels Riis Ebbesen - i hvert fald i denne tråd.
Men hvis han samtidig er ophavsmanden til ovenstående citat, så er han
jo direkte plat. Sikke dog et arrogant ego. Det kan jo kun tolkes som
om, at han er den eneste her der ved noget som helst om foto og at det
kun er meget få personer i denne verden der kan give ham modspil
indenfor faget. I starten troede jeg det var en umoden teenager der
ikke havde andet at lave en at udgyde negative kommentarer. Men et
besøg på hans hjemmeside viser jo, at det er en ældre mand. Gad vide
om vi allesammen bliver så negative når vi kommer i "overgangsalderen"

ingen yderligere indlæg herfra.. Denne tråd er allerde kørt at sporet
for længe siden

Fra : Langgaard

Dato : 22-10-04 13:53

--

"Holyman" <jax@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om vi allesammen bliver så negative når vi kommer i "overgangsalderen"
>
> ingen yderligere indlæg herfra.. Denne tråd er allerde kørt at sporet

Hej, det er denne mands vise ord, se original meddelse:

http://groups.google.com/groups?selm=4172C9F3.9080001%40niels-ebbesen.net&ou
tput=gplain

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-04 14:16

Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> Hej, det er denne mands vise ord, se original meddelse:

Jeps og du + et par andre tæller kun for en halv...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ebbe hansen

Dato : 22-10-04 09:04

On Thu, 21 Oct 2004 21:14:41 +0000 (UTC), "Stig H. Jacobsen"
<usenet_dk@nonogoth.dk> wrote:
klip>
>Hvis jeg knalder dig en på låget med et koben og der så er 10
>mand, som kaster sig over mig.. hvem er så problembarnet i
>denne situation?
klip
Der har været meget tale her i gr. om FOTOBANK
er det noget i den retning
jeg tror jeg gemmer mig
mvh Ebbe

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-04 09:12

ebbe hansen wrote:

> Der har været meget tale her i gr. om FOTOBANK

Nej det handler om, at der her i gruppen er nogle fotografiske
klaphatte, hvor snoren er knækket...

FUT:

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Holyman

Dato : 20-10-04 15:56

Selvfølgelig bør der ikke være opslag om andet end ting der vedrører
foto... Men det synes jeg nu Søren Nielsens gør og derfor kan jeg ikke
se hvorfor den ikke skulle kunne postes her. dk.fritid.foto dækker jo
et meget bredt område og vel ikke kun det tekniske

On Wed, 20 Oct 2004 01:23:29 +0200, Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-10-04 19:58

Holyman wrote:
> [...]
> se hvorfor den ikke skulle kunne postes her. dk.fritid.foto dækker jo
> et meget bredt område og vel ikke kun det tekniske

Hmmm... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad folk egenlig vil
stille op med deres digitale billeder, hvis de ikke også har en
computer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-10-04 20:13

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hmmm... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad folk egenlig vil
> stille op med deres digitale billeder, hvis de ikke også har en
> computer...

Hold nu op før du kommer ud hvor du ikke kan bunde - igen.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
[...]
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Holyman

Dato : 20-10-04 23:22

Jamen der er da rig mulighed for at benytte sine digitalbilleder uden
at have en computer... Mange printerproducenter laver idag printere
hvor du direkte kan printe dine billeder fra dit digitale kamera.

Men det er da absolut et relevant spørgsmål du her stiller...

Dog undre det mig, at en så "erfaren" fotograf som dig ikke vidste det

- og dette vil jeg så lade være mit sidste indlæg i denne tråd, da jeg
ellers kunne bruge de næste 20 indlæg på at besvare Niels Riis's
kommentarer. Og det synes jeg vil være spild af tid. I stedet vi jeg
koncentrere mig de, der poster lidt mere saglige indlæg.

On Wed, 20 Oct 2004 20:57:31 +0200, Niels Riis Ebbesen

Fra : Egon Stich

Dato : 21-10-04 13:08

> Hmmm... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad folk egenlig vil
> stille op med deres digitale billeder, hvis de ikke også har en
> computer...

Hold dog op, Niels.
Du har uret, og tjener ikke dig selv ved at fremture.
MVH
Egon.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-04 00:14

Holyman wrote:

> [...]
> se hvorfor den ikke skulle kunne postes her. dk.fritid.foto dækker jo
> et meget bredt område og vel ikke kun det tekniske

Tja... så vidt jeg kan se, så handler Søren Nielsen's opslag om
krimminalitet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Egon Stich

Dato : 21-10-04 13:12

> Tja... så vidt jeg kan se, så handler Søren Nielsen's opslag om
> krimminalitet...

Nej kære Niels.
det handler ikke om kriminalitet, men derimod om et ønske om mulig hjælp i
forbindelse med at tyveri af fotoudstyr.
Gør nu dig selv den tjeneste at sætte dig ned og tænk lidt over sagen.
Jeg er sikker på, at det vil gavne dig, når du uundgåeligt kommer til en
anden konklution.
Det skal du ikke være ked af. Tværtimod.
Udvidet erkendelse er altid en glædelig begivenhed.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 21-10-04 13:06

> [...]
>
> Og derfor er det jo relevant, at der her i gruppen laves opslag, med
> lister over stjållent fotogrej, EDB-udstyr, biler, MC'er, cykler o.s.v.

Kære niels.
Du skuffer mig.
Ved første øjekast tænkte jeg, aha, nu er manden vågnet op, og har fattet,
hvad det gåt ud på....
Men.. men..
Så kører du ud af tangenten...
Spørgsmål:
Mener du ikke, det er en god ide, at fremlyse stjålne fotoeffekter?
At undlade at gøre dette, kan da alene glæde og gavne tyveknægte og hælere.?

MVH
Egon.

Fra : Egon Stich

Dato : 21-10-04 13:06

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-04 14:36

Egon Stich wrote:

> Mener du ikke, det er en god ide, at fremlyse stjålne fotoeffekter?
> At undlade at gøre dette, kan da alene glæde og gavne tyveknægte og hælere.?

Jeg kan godt se, at konceptet måske kunne gøre det svært for
tyveknægte og hælere at afsætte deres tyvekoster v.h.a. Internettet,
og jeg har selv prøvet med et lignende opslag, og jeg blev dengang
grundigt belært om, at sådan noget var uønsket, jeg erkendte og
undskyldte straks fejlen.

http://www.google.com/groups?hl=da&lr=lang_da&frame=right&rnum=1&thl=0,1143749871,1143308987,1143285000,1143282022,1143270209,1143263152,1143269889,1143264792,1142941320,1142861930,1142834199&seekm=3DE36C48.5946C4F6%40niels-ebbesen.net#link1

Og nu om stunder er der så mange forskellige steder på nettet, hvor
der handles brugt fotoustyr, så chancen for at opslaget har en reel
effekt, er nok meget begrænset.

Og da der ikke er opgivet serienumre på de stjålne effekter, så er
opslaget blot til gene for hæderlige folk, som har nogle tisvarende
effekter til salg.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen