Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoudstyr på EBay?
Fra : Erik W.

Dato : 13-10-04 21:49

Jeg tror sgu jeg er for dum til at handle på Ebay... Ind imellem her i
gruppen er der nogen der har købt dette og hint. Men det er aldrig lykkes
mig at finde ud af hvordan man køber noget der.
Hvad stiller man eksempelvis op med sådan een her?
http://kortlink.dk/ebay/ce8
Er der een der kan give mig et eksempel hvor man kan købe noget og hvordan?

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-10-04 21:59

Erik W. wrote:
> [...]
> http://kortlink.dk/ebay/ce8
> Er der een der kan give mig et eksempel hvor man kan købe noget og hvordan?

Trykker på Sofort Kaufen ? :)

Bemærk at den sendes fra HongKong, og du kan risikere at skulle
betale told+moms.

Når man har købt via sofort kaufen får man en email med detaljer om
pris med fragt og pengeoverførsel.

Bemærk at man kan finde de samme auktioner på ebay.com eller
ebay.co.uk, hvis engelsk er et nemmere sprog ;)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Erik W.

Dato : 13-10-04 22:13

"Hans Joergensen"skrev i news:slrncmr5p4.1m6.haj@enterprise-server.dk...

> Trykker på Sofort Kaufen ? :)

Ville du turde det? Det er cirka 2000 kr. sparet i forhold til at få den
sendt fra Technickdirect, men hvis jeg kan risikere en masse bøvl og
bekymringer ...

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-10-04 08:13

Erik W. wrote:
> Ville du turde det? Det er cirka 2000 kr. sparet i forhold til at få den
> sendt fra Technickdirect, men hvis jeg kan risikere en masse bøvl og
> bekymringer ...

Tjoeh.. det ville jeg nok.

Jeg har købt min tele + 2 teleconvertere og lidt småting i HongKong,
det kom uden problemer med et bud ca. 6-7 dage efter bankoverførslen
var gået igennem.

Jeg overvejer faktisk at bestille i Hong Kong igen, men det er gået
lidt i stå fordi min "leverandør" i Hong Kong ikke gider føre et af
de objektiver jeg vil have (EF 28 f1.8 USM).

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 13-10-04 22:05

Hej Erik

> Hvad stiller man eksempelvis op med sådan een her?
> http://kortlink.dk/ebay/ce8

Denne auktion er dog udløbet, så du kan ikke købe her.

For at handle skal du have en profil.

Du skal oprette en Ebay profil, det gør du her:
https://scgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?RegisterEnterInfo&siteid=77&co_partnerid=2&usage=0&ru=default

Når du køber skal du tjekke hvordan du kan betale, en del vil gerne have
betaling gennem PayPal (som Ebay også ejer), og der kan du betale med et
Visakort hvis du har det (www.paypal.com), du kan alternativt også bare
overføre pengene til dem (der skal din bank dog oftest have et gebyr for
det...)

Og så er det ellers bare med at komme på tilbudsjagt

> Er der een der kan give mig et eksempel hvor man kan købe noget og
hvordan?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4687&item=3844129247&rd=1&ssPageName=WDVW

Du skal bare klikke på Buy Now, når du er registeret som medlem...

Jeg bruger meget Advanced search (oppe i højre hjørne på www.ebay.com), her
kan du vælge at de skal sende til Danmark (Items available to: ), og du
gerne vil betale med paypal (sådan er jeg

Et godt råd er også at kigge lidt på sælgers feedback rating (den er i
auktionens højre side, øverst), der kan du se hvor mange der har været
tilfredse med sælgeren tidligere...

Held og lykke, og spørg endelig igen

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Erik W.

Dato : 13-10-04 22:38

René Ernst Nielsen" skrev i

> [...]

Tusind tak for vejledningen René, det var lige sådan noget jeg havde brug
for. Nogle af tilbudene er næsten for gode til at være sande, men
fortjenesten kan jo hurtig blive spist op, hvis der kommer 25 procent moms
oveni.

Mvh Erik

Fra : NIL

Dato : 14-10-04 00:30

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for. Nogle af tilbudene er næsten for gode til at være sande, men
> fortjenesten kan jo hurtig blive spist op, hvis der kommer 25 procent

Hej...

Der kommer ikke moms oveni hvis det er fra f.eks Tyskland eller England til
Danmark. Og du handler med en privatmand.
Du _kan_ "risikere" 16% tysk moms, hvis det er fra et firma.

Hilsen
NIL

Fra :

Dato : 14-10-04 10:14

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> Danmark. Og du handler med en privatmand.
> Du _kan_ "risikere" 16% tysk moms, hvis det er fra et firma.

Regn med told + moms.
Hvis du handler inden for EU skal du IKKE betale told + moms, da der er
betalt i afsenderland,,,,Derfor tit og ofte billigere i Tyskland end uden
for eu.Jeg har 3 gange fået vare hjem fra HongKong hvoraf de sidste 2 blev
belagt med told + moms,alt i alt lidt dyrere end i Tyskland ,
Hilsen Henrik

Fra : Martin K. R.

Dato : 14-10-04 10:32

"HØ" <hh@city.dk> wrote in message news:cklg1e$cbo$1@news.cybercity.dk...

> "NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> til

> Regn med told + moms.
> Hvis du handler inden for EU skal du IKKE betale told + moms, da der er
> betalt i afsenderland,,,,

Jeg tror 'NIL' hentyder til at der - specielt hos eBay i Tyskland - findes
forhandlere, som under deres auktioner gør opmærksom på at der ikke er
tillagt tysk moms til hammerslagsprisen og at denne bliver lagt til
efterfølgende. Dette er i mine øjne simpelthen noget svineri! Et hammerslag
skal squ være et hammerslag, basta!

Martin

Fra : NIL

Dato : 14-10-04 19:49

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tillagt tysk moms til hammerslagsprisen og at denne bliver lagt til
> efterfølgende. Dette er i mine øjne simpelthen noget svineri! Et

Hej Martin...

Næj, det var nu ikke det jeg mente. Men jeg formulerede mig måske en anelse
uklart.
Jeg tænkte på de butikker på eBay som sælger værer som "Straks-køb" (Sofort
kaufen),
hvor man kan "byde" det beløb der bliver forlangt. På dén måde er al
eventuel (tysk) moms naturligvis inkluderet.
Jeg har aldrig hørt om nogen der lægger moms til _bagefter_. Jeg har
ihvertfald ikke været ude for det.

Hilsen
NIL