Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på CF-kort
Fra : John Nissen

Dato : 13-10-04 15:56

Hej!

Jeg har nogle problemer med et 512 MB CF-kort. Kortet fungerer sådan set
godt nok, men der er altid et billede eller 2 der er noget i vejen med. Jeg
tager de fleste billeder i RAW-format, og denne gang er de 2 fejlbehæftede
billeder også i RAW.

Det ene kunne reddes, ved at højreklikke på billedet i "Thumbnail display" i
"Canon Digital File Viewer Utility", og vælge "Extract Save JPEG...". Godt
nok bliver billedet ikke i så høj opløsning som hvis jeg havde kunne
"Extracte" JPEG-billedet fra RAW, men det er o.k.

Det andet billede ser således ud,
http://john-nissen.dk/digital/CRW_0646_JFR1.JPG, når jeg bruger samme
fremgangsmåde som ved det første billede.

Er der nogen der evt. ud af billedet kan se hvad der er galt, og om det evt.
kan byttes. Jeg skal måske lige nævne at fabrikatet er Kingston. I så fald
vil de nok kræve en fejlbeskrivelse. Hvad skal jeg skrive?

Faktisk havde jeg for 2 dage siden et andet CF-kort, pludselig var helt død!
Heldigvis havde jeg lige tømt det for billeder. Det kan jeg godt få byttet,
men her kan de jo også uden problemer se at det er dødt. Dette var et kort
af fabrikatet VM.

På forhånd tak!

John