Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilbehør til Ixus 400
Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 13-10-04 11:51

Hej
Jeg har et Ixus 400, som jeg er meget tilfreds med, men jeg synes der
mangler lidt tilbehør til den.
Ved i om der findes andre en Canon som har lavet evt. linser, filter o.s.v
til dem!

vh
Henrik

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-10-04 21:25

"Henrik Hedegaard" <post@h-hedegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mangler lidt tilbehør til den.
> Ved i om der findes andre en Canon som har lavet evt. linser, filter o.s.v

Hej Henrik

Med chance for at lyde helt overklog må jeg spørge dig: hvor sku' et filter
eller en linse sidde ?
Ja-ja - på objektivet. Men hva' så når det kører ind i huset og lukker
klappen i ?
Nej vel
Har selv en 300 og har af disse grunde slet ikke tænkt på at kigge efter
sådan noget, selvom jeg er "gammel"
spejlrefleks-fanatiker. Men jeg må da osse sige at min Ixus 300 helt har
overbevist mig om at det var rigtigt at
sælge min kære Eos 5'er. Faktisk tager det på mange måder tit bedre billeder
en min G1'er - dog self med
meget færre muligheder. Størrelsen gør så til gengæld at det får taget mange
flere billeder end G1'eren - det er
jo næsten altid i lommen når vi skal noget....
Og faktisk ku' jeg egentlig kun lidt savne en modlysblænde, men til en 3x
zoom er sådan en jo alligevel af lidt
begrænset værdi.
Vil du kunne bruge den slags skal du have fat i Canon's A-serie (de ny(ere)
A-60-70-75-80 modeller) eller G-serien (1-2-3-5).
Dem er jeg sikker på at du kan montere alt sådan noget på - både original og
uoriginalt fåes.

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-10-04 21:39

Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> et filter eller en linse sidde ?
> Ja-ja - på objektivet. Men hva' så når det kører ind i huset og

Jo da. Hvis man virkelig _vil_ sætte ting på sit lommekamera, kan det
godt lade sig gøre: http://www.ckcpower.com/canonad.htm

Henrik: Ixus serien hedder Digital Elph udenfor Europa. Måske det
hjælper på søgningen?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-10-04 22:04

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Jo da. Hvis man virkelig _vil_ sætte ting på sit lommekamera, kan det
> godt lade sig gøre: http://www.ckcpower.com/canonad.htm

OK - det havde jeg ikke set !
Men jeg aner et par problemer i den opsætning - jeg kan ikke gætte andet end
at det originale objektiv bare "ser" ind i røret, du sætter på men den
vinkel der ender over stativgevindet. Gad vide hvad det betyder for skarphed
osv ? "Forsatsvinduet" kommer jo bare til at virke som sådan et - uden selv
at kunne stille skarpt osv.....

Men en spændende ide er det da - men jeg kan ikke helt forstå at du blir'
ved med at kalde det "lommekamera"

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 23:20

"Jesper Hedegaard" skrev i en meddelelse

> [...]
> at kunne stille skarpt osv.....
>
> Men en spændende ide er det da - men jeg kan ikke helt forstå at du blir'

Med en størrelse på 5.7 Cm x 8.7 Cm x 2.8 Cm, så kan man vel godt kalde det
et lommekamera.

--
mvh kajo

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-10-04 00:22

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skarphed
> selv

> Med en størrelse på 5.7 Cm x 8.7 Cm x 2.8 Cm, så kan man vel godt kalde

Hej Kajo
Selvfølgelig - før de linser, linket henviser til, blir' monteret. Så du
ikke billederne på CSC's side ?
SÅ store lommer har jeg heller ikke

Ellers er Ixus serien perfekt at have med, som jeg skrev tidligere . Hvis
jeg ikke lige har en passende lomme i det tøj, jeg lige har på, har jeg en
lille org Cannon taske der kan sidde i bæltet. Og som oven i købet har en
aftagelig sektion til extra batteri og kort - bare perfekt.
Plus at billedkvaliteten er rigtig god. Du får ikke lige mig til at købe et
andet kamera bare for at skifte det ud - også opløsningen på 2 Mpix er
rigelig til mig. Højere opløsning gir' jo ikke bedre billeder - bare
pladsproblemer på pc'en
Øjeblik - skal lige tælle....har nu taget ca 6.000 billeder på ca 1 år;
2.636 med Nikon CoolPix 950, 1.287 med G1 og med 1.654 Ixus 300.
OK - det er mere besværligt at tælle end jeg lige regnede med pga min
katalogisering af billederne. Derfor kan jeg heller ikke "lige" gøre rede
for de sidste 4-500 billeder
Men jeg er helt sikker: Ixus bruges mere end G1 - Nikon'en var mit første,
har det stadigt som "kone"-kamera. Jeg gider ikke bruge det mere.
Mere besværligt at bruge og ikke samme billedkvalitet som Ixus. G1 gir'
klart bedre billeder end Nikon, men Ixus'en er mere stabil mht
billledkvalitet end G1'eren. Måske pga G1'erens mange flere muligheder, som
jeg ellers kender og bruger flittigt. Måske så flittigt at det gir' flere
fejlskud end Ixus.....men jeg tror faktisk de sidste ~500 billeder også er
taget med Ixus. Antallene er forresten rene gemme-billeder. Alle fejlskud er
frasorteret. Men mange er serie-billeder; lad "motoren" køre, så kan man
altid vælge de bedste til præsentation. Det gir' jo større chance for at
ramme _det_ rigtige øjeblik - og en hel del andre

Puh - nu fik jeg da osse skrevet mig godt og vel forbi sengetid - godnat !
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 14-10-04 08:21

Det jeg egentlig ønsker mig er mere end de 3x zoom jeg har...