Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ACDSee 7 +Photopro noget værd?
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 13-10-04 11:39

Hej

Jeg har i mange år brugt ACDSee med stor tilfredshed, men har hørt
forskellige dårlige ting siden 2.8versionen.

Jeg har nu set at indtil på fredag kan man købe ACDSee 7 og programmet
photopro til 50 euro, hvilket er ca. 371 kr. En forholdsvist beskedent beløb
for for programmer der tilsyneladende har en masse muligheder i forbindelse
med RAW. Faktisk, iflg. det der står i deres præsentation, vil jeg
fuldstændigt kunne droppe Canons Zoombrowser, hvis jeg køber ACDSee 7
+Photopro. Og jeg må jo indrømme at Canons software måske ikke er det mest
gennemtænkte i denne verden, så det ville være rart med nogle andre
muligheder. Samtidig bruger jeg konstant ACDSee, så det ville kun falde mig
naturligt at kunne bruge den til RAW også.

Derfor vil jeg spørge om der er nogen her i gruppen der har erfaringer med
de 2 programmer, så lytter jeg nemlig gerne.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Klaus Madsen

Dato : 13-10-04 12:24

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> wrote in message
> [...]
>
> Derfor vil jeg spørge om der er nogen her i gruppen der har erfaringer med
> de 2 programmer, så lytter jeg nemlig gerne.

Hej Tim

Glem alt om (på nuværende tidspunkt) at bruge programmet til
Raw-konvertering.
Det er spækket med fejl, hvilket du kan læse meget mere om i deres eget
forum:
http://forums.acdsystems.com/

Jeg syntes dog stadig det er værd at købe programmet, især nu hvor de har
lavet
det så man kan bruge farvestyring til visning af billederne, hvilket efter
min mening
har været et af de største problemer der har været med ACDSEE.
Samtidig er de i deres Forum meget lydhøre overfor deres brugere, og jeg er
da
også sikker på de nok skal få styr på det med Raw-konverteringen.
Du kan dog sagtens bruge programmet til "bare" at se dine Raw-filer, dog
sker der
en gang imellem nogle sjove ting med farverne, men de er ved at rette det.

Jeg håber det var brugbart.
Mvh. Klaus

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 13-10-04 13:26

> [...]
> sker der
> en gang imellem nogle sjove ting med farverne, men de er ved at rette det.

Hej Klaus

Tak for dit indlæg. Du har nu overbevist mig om at jeg bør investere i
programmet. Jeg har ventet et stykke tid på 7.0 versionen og overset at den
var kommet på markedet. Men nu hvor den er der, tror jeg det er på tide at
skifte.
Tak for dine nyttige informationer.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : den ægte fotomand

Dato : 13-10-04 13:50

> [...]
> sker der
> en gang imellem nogle sjove ting med farverne, men de er ved at rette det.

hej

Der er altså en ting jeg stadig ikke fatter, var det ikke nemmere og lave
billederne ordentlige, mens man tager dem, så man ikke behøver og bruge tid
på at rode med dem bagefter på den skærm?

Vh Per

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 13-10-04 15:56

den ægte fotomand wrote:

> Der er altså en ting jeg stadig ikke fatter, var det ikke nemmere og lave
> billederne ordentlige, mens man tager dem, så man ikke behøver og bruge tid
> på at rode med dem bagefter på den skærm?

Nej. Det kommer DU nok aldrig til at fatte.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=5519

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-04 17:26

In article <416d243b$0$56886$14726298@news.sunsite.dk>, den ægte fotomand wrote:
> [...]
> billederne ordentlige, mens man tager dem, så man ikke behøver og bruge tid
> på at rode med dem bagefter på den skærm?

Du mener ligesom polaroid. Altså hvor man sparer noget
fremkaldelse ? For ellers er meget af det folk lave i
billedbehandlingsprogrammer det der før blev lavet i
mørkekammer.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 13-10-04 18:11

Du mener ligesom polaroid. Altså hvor man sparer noget
> fremkaldelse ? For ellers er meget af det folk lave i
> billedbehandlingsprogrammer det der før blev lavet i
> mørkekammer.

jeg har aldrig stået i et mørkekammer, og tror heller ikke størstedelen der
bruger dette fora, har gjort det, eller kun har gjort mens de gik i
ungdomsskole.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-10-04 19:52

den ægte fotomand wrote:
> jeg har aldrig stået i et mørkekammer, og tror heller ikke størstedelen der
> bruger dette fora, har gjort det, eller kun har gjort mens de gik i
> ungdomsskole.

Der er ikke nogen der forhindrer en i at bruge sit digitalkamera i
standard-opsætningen og få printet direkte på papir uden at justere
noget. Det vil formodentlig være mindst lige så fint som at gøre det
samme med et film-kamera.

Billederne kan bare blive bedre af efterbehandlingen.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : G.B.

Dato : 13-10-04 12:59

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har i mange år brugt ACDSee med stor tilfredshed, men har hørt
> forskellige dårlige ting siden 2.8versionen.

Hmm? Jeg bruger version 3.0, og den fungerer upåklageligt?

> Derfor vil jeg spørge om der er nogen her i gruppen der har erfaringer
> med de 2 programmer, så lytter jeg nemlig gerne.

Subscribe.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 13-10-04 13:28

> Hmm? Jeg bruger version 3.0, og den fungerer upåklageligt?

Fx. hvis jeg åbner en mappe med mange billeder, glemmer den at lave
thumbnails af alle billeder. Jeg må så lukke og genåbne programmet og gå i
maintainence og update thumbnails. Det er lidt besværligt, for det skal
måske gøres en 7-8 gange for 200 billeder.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 13-10-04 15:30

Jeg har brugt Acdsee siden version 1.0, og synes at det er et kanongodt
program til Billede-kig'ning.
Opgradér din 3.0 til 3.1, og alle fejlene forsvinder ! 3.1 powerpack er
desuden et godt redigeringsværktøj.
Version 4 var elendig og uhensigtsmæssig, version 5 var okay, med mange nye
features men lidt rodet.
Version 6.0 kørte ekstremt langsomt, men efter opgradering til 6.03, kører
den rigtig godt, og det er den bedste til dato.
Editoren Foto Canvas er rigtig god, men ikke altid lige nem at gå til.
Tillige medfølger FotoSlate, som er et godt program til at opstille
billederne med, inden de printes ud.
Version 7 kender jeg ikke, men lyt til dem der beskriver fejl, som der
næsten har været det i den første af hver ny version.
Efter min mening er der ingen andre programmer der i funktionalitet har
kunnet komme på siden af Acdsee i de ca. 10 år som jeg har anvendt det i.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 13-10-04 20:43

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> Opgradér din 3.0 til 3.1, og alle fejlene forsvinder ! 3.1 powerpack er
> desuden et godt redigeringsværktøj.

Ja version 3.1 er et godt lille program..
Det kan faktisk mange små ting i den travle dagligdag..*S*
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 14-10-04 00:40

Nu har jeg købt og installeret 7.0 versionen. Den ser umiddelbart ud til at
virke fint, men kors hvor er der møgmange ting der skal kigges på for at få
fuldt udbytte af programmet. Jeg savner sgu lidt en manual, altså sådan en
gammeldaws papirting, man kan sidde og kigge igennem i ro og mag. Er der
egentlig skrevet nogle bøger/hæfter om ACDSee 7 som er værd at købe?

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Lars

Dato : 14-10-04 23:27

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> said in

> [...]
> manual, altså sådan en gammeldaws papirting, man kan sidde og kigge
> igennem i ro og mag. Er der egentlig skrevet nogle bøger/hæfter om

Du kan downloade manual i pdf format fra ACD Systems hjemmeside.
Den er gratis.
Så kan du jo printe den ud hvis du gerne vil opleve den på papir.
http://www.acdsystems.com/english/products/acdseemanual/index?
LAN=englishX70

Lars
--
Tal lavt, tal langsomt og sig ikke for meget.