Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed på "fotobank"
Fra : Morten Wartou

Dato : 13-10-04 08:49

Halløj!

Jeg føler mit X-Drive II er langsomt. Det tager ca. 14-15 minutter at
kopiere 1 GB. Det er kun lidt over 1 MB pr. sek. - det er uhyre langsomt.
Det er dog den hastighed som andre også opnår. Kortet er et CF Sandisk Ultra
II 1 GB, som der normalt kan læses fra i adskillige gange højere hastighed -
og harddisken i X-Drive-dimsen skulle vel nok kunne klare 10-15 MB/sek.
Altså må noget være langsomt, og det er kedeligt at skulle vente 15 minutter
på at få sit kort frigivet.

Er der nogen der har erfaringer med alternative maskinerier? Det skal helst
være småt, og gerne mindre end X-Drive II, og så selvfølgelig hurtigere.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 13-10-04 08:57

"Morten Wartou" skrev i news:q45bd.68$fP4.56@news.get2net.dk...
> [...]
helst
> være småt, og gerne mindre end X-Drive II, og så selvfølgelig hurtigere.

Husker du at regne på hvad prisen er for at købet et ekstra kort versus at
udskifte dit X-drive? Så kunne du jo bare lade X-drive stå at summe i den
tid den skal have, mens du smækker nummer to kort i. Lidt ligesom når man
har to batterier.

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-10-04 09:02

Erik W. wrote:
> [...]
> versus at udskifte dit X-drive? Så kunne du jo bare lade X-drive stå
> at summe i den tid den skal have, mens du smækker nummer to kort i.

Udmærket tænkt. Men så får jeg jo ikke nyt legetøj. ;) Nuvel, du har ret,
jeg tror jeg køber mig et par ekstra kort i stedet.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 13-10-04 09:56

"Morten Wartou" skrev i en meddelelse

> Udmærket tænkt. Men så får jeg jo ikke nyt legetøj. ;) Nuvel, du har ret,
> jeg tror jeg køber mig et par ekstra kort i stedet.

Du kan da bare gøre begge dele
Pointen er at hvis du kun har et kort, så vil dit X-drive aldrig kunne
blive hurtigt nok. Selv hvis det kunne tømme kortet på et halvt minut, ville
der stadig kunne nå at drøne en flok af de sjældne sydsvenske
grønpisseviolette og nikolajstribede pipirøvheste forbi, mens du var uden
kamera. Og det ville da være ærgeligt.

Mvh Erik

Fra : Jens Christensen

Dato : 13-10-04 10:50

> Selv hvis det kunne tømme kortet på et halvt minut, ville
> der stadig kunne nå at drøne en flok af de sjældne sydsvenske
> grønpisseviolette og nikolajstribede pipirøvheste forbi...

Jeg hader når det sker
Du har argumenterne i orden, andet kan man ikke sige til det.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-10-04 11:10

Erik W. wrote:
> [...]
> sydsvenske grønpisseviolette og nikolajstribede pipirøvheste forbi,
> mens du var uden kamera. Og det ville da være ærgeligt.

Ja, det har jeg prøvet indtil flere gange. En af gangene var der endda en
alf der red på en af dem. Øv. Jeg må have flere kort. Gate2prices - jeg
kommer nu!

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-10-04 11:11

Morten Wartou wrote:
> Jeg føler mit X-Drive II er langsomt. Det tager ca. 14-15 minutter at
> kopiere 1 GB. Det er kun lidt over 1 MB pr. sek. - det er uhyre langsomt.

Min Archos Gmini er vist ikke meget hurtigere, den er ca. 7 minutter
om at tømme mit gamle Sandisk 512meg...

Dog er der jo så tale om det helt gamle Sandisk, der bliver målt til
læse/skrivehastighed på ca. 1meg/sec i et EOS-20D, så det kan være
kortet der er sløvt

For det meste når den dog fint at tømme kortet mens jeg fylder
mit andet Ridata 256meg-kort.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Lars Månsson

Dato : 14-10-04 15:20

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Halløj!
>
> Er der nogen der har erfaringer med alternative maskinerier? Det skal
> helst være småt, og gerne mindre end X-Drive II, og så selvfølgelig
> hurtigere.

jeg har en fra 3hDigital som kan købes her www.danskdatasalg.dk
den jeg har kopiere et 256 mb på ca 1 min

mvh
-Lars-

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-10-04 21:12

"Lars Månsson" <lars.maansson@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har en fra 3hDigital som kan købes her www.danskdatasalg.dk
> den jeg har kopiere et 256 mb på ca 1 min

Ai, den MÅ jeg have! Lynhurtig, og alm. AA-batterier. Det er jo genialt.
Takker. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-10-04 22:09

Morten Wartou skrev:

>Ai, den MÅ jeg have! Lynhurtig, og alm. AA-batterier. Det er jo genialt.
>Takker. :)

Jeg synes nu nok FlashTrax ligner en vinder, men den skal lige falde
lidt i pris og leveringstid

http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=1194

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-10-04 22:13

Peter Loumann wrote:

> Jeg synes nu nok FlashTrax ligner en vinder, men den skal lige falde
> lidt i pris og leveringstid
>
> http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=1194
Uhm, Spielzeug! :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-10-04 22:50

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

>Jeg synes nu nok FlashTrax ligner en vinder, men den skal lige falde
>lidt i pris og leveringstid
>
>http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=1194

Den nye Epson P2000 ser endnu bedre ud 3,8 tommer display med 640x480
pixel. Det må være en vinder.

http://www.dpreview.com/news/0410/04101203epson_p2000.asp

Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-10-04 08:44

Peter Rongsted wrote:
> Den nye Epson P2000 ser endnu bedre ud 3,8 tommer display med 640x480
> pixel. Det må være en vinder.
> http://www.dpreview.com/news/0410/04101203epson_p2000.asp

Jeg synes de ligner nogle store upraktiske kasser der ikke er til at
have i lommen.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-10-04 09:08

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Jeg synes de ligner nogle store upraktiske kasser der ikke er til at
>have i lommen.

P-2000 skulle have samme størrelse som P-1000. Den er 142mm x 91,5mm x
23mm, så den er ikke vildt stor. Den vejer 317g. Det er nogenlunde den
samme størrelse som de fleste Pocket PC, Dog noget større end den
populære HP H2210. Men Pocket PC har normalt kun en skærm med 320x240
pixels.

http://www.epson.dk/products/imaging/camera/photopcp1000/

Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-10-04 22:57

"Peter Loumann"

> [...]
>
> http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=1194
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Jeg har prøvet een af de her nye små harddiske
med skærm - og må sige jeg var ikke imponeret,
i dagslys var det ikke muligt at vudere kvaliteten
af de overførte jpg'er, selv siddende i en bil var
den håbløs. Ideen er ellers ikke så dum..
For den dobbelte pris får du en 1,5kg subnote
med 12,1" skærm fra flere af de anerkendte
producenter.. Men jeg har stadig en mobil flash-
kort til dvd brænder på ønskeseddelen, næste år
måske..?? -max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-10-04 08:41

-max- skrev:

> [...]
>i dagslys var det ikke muligt at vudere kvaliteten
>af de overførte jpg'er, selv siddende i en bil var

Det er antagelig heller ikke meningen. Heri ligner den skærmen på
kameraet. Skærme er jo strømslugere.

>Ideen er ellers ikke så dum..

Nej.

>For den dobbelte pris får du en 1,5kg subnote
>med 12,1" skærm

Hvad er en subnote?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 15-10-04 11:58

On Fri, 15 Oct 2004 09:41:29 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Hvad er en subnote?

Eksempelvis sådan en her: http://www.laptops.dk/?s=186 en ibm x30 med
indbygget cf kort læser (langsom men ikke værre end alle
lommegizmoerne) og firewire port; hvad mere kan man ønske sig?

Jeg købte sådan en fordi jeg fandt prisen for en flashtrax tåbeligt
dyr og har ikke fortrudt et øjeblik. Den er lille, let og pokkers
hårdfør.

--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-10-04 12:07

"Jacob Dinesen"

> [...]
>
> Jeg købte sådan en fordi jeg fandt prisen for en flashtrax tåbeligt
> dyr og har ikke fortrudt et øjeblik. Den er lille, let og pokkers

Den har jeg haft kig på, hvis det ikke var for usb 1,1 så havde
jeg taget den. De nyere modeller koster lidt mere, men lige nu
venter jeg på en Asus med indbygget dvd brænder samme vægt
og skærm størrelse som ovenstående.. Det er lige før den opfylder
alle mine ønsker, lidt mere plads til ram, cf læser istedet for alle
de andre læsere den er udstyret med og 20% billigere tak, så tar
jeg 2 stk.. -max-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-10-04 19:18

[KLIP]
> [...]
> alle mine ønsker, lidt mere plads til ram, cf læser istedet for alle
> de andre læsere den er udstyret med og 20% billigere tak, så tar
+++++++++++++++++++++++

Hej max.

Har du et link, så man kan se den? Kunne også godt lige tænke mig at vide
hvad sådan en fætter koster.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-10-04 19:23

> Den har jeg haft kig på, hvis det ikke var for usb 1,1 så havde
> jeg taget den.

Du kan dog købe et PCMCIA kort til alle bærbare, og dermed få en USB 2.0
port. Eller FireWire.

/ Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-10-04 23:14

"Thomas Jacobsen"

> Du kan dog købe et PCMCIA kort til alle bærbare, og dermed få en USB 2.0
> port. Eller FireWire.
>
> / Thomas

Ja tak - jeg har een af de der pcmcia kort ting, og den fungerer
ok, men ind imellem crasher den min maskine - det dækker for
mine firewire stik, så jeg ikke kan køre min ext. harddisk samtidig,
det er træls.. Der ud over har jeg nok små dimser at holde styr på,
specielt når jeg er på tur, dimser og ladere og støm omformere og
forskellige batterier, I go nuts.. hehe )-max-

Fra : Lars Månsson

Dato : 16-10-04 05:58

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Jeg synes nu nok FlashTrax ligner en vinder, men den skal lige falde
> lidt i pris og leveringstid
>
> http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=1194

I følge denne her http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm
så er hastigheden på
X-Drive II ca 0,6 mb/sek
FlashTrax ca 1,2 mb/sek
3hDigital ca 4,5 mb/sek

og morten ville godt have noget som er hurtig til at kopiere sit cf kort

Hilsen
-Lars-

Fra : Lars Månsson

Dato : 16-10-04 06:25

> "Lars Månsson" <lars.maansson@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ai, den MÅ jeg have! Lynhurtig, og alm. AA-batterier. Det er jo genialt.
> Takker. :)

Det var så lidt
jeg har PD6X hvis det var idag, ville jeg købe PD7X.
Brugerdesignet på PD6X er ikke så godt, men det virker eks.
kan den ikke ligge flat på et bord, fordi der er et lille øje så
man kan sætte en snor i det støv dæksel som der er løst til PD6X.
Der er også nogle andre små ting.
Men alt i alt så virker den meget stabil, så er den meget hurtig
jeg har haft en X-Drive II da den gik i udu, så tog jeg HD-drevet
ud og putte det i PD6X og det køre bare der ud af.

Hilsen
-Lars-