Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Turning Torso
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-10-04 21:58

Jeg har (haft) lidt af en mani med at fotografere Turning Torso her
mens de bygger den (de havde rejsegilde i 54. etages højde søndag), og
har ind i mellem taget billeder med een uges mellemrum, for at se om
jeg kunne lave lidt sjov ud af det senere.

Nå, men for et par uger siden var jeg forbi søndag aften og tog dette
billede:
http://www.harrekilde.dk/~khp/foto/Turning_Torso/20040926-01.jpg
(behandling: levels + resize)

Jeg synes ikke det står rigtig skarpt, men på 1/20sek f4.5 håndholdt,
må man leve med det man får

I aftes fik jeg kommet derned igen sammen med et stativ, og så var det
igang med at lege.

http://www.harrekilde.dk/~khp/foto/Turning_Torso/20041012-01.jpg
http://www.harrekilde.dk/~khp/foto/Turning_Torso/20041012-02.jpg
http://www.harrekilde.dk/~khp/foto/Turning_Torso/20041012-03.jpg

De to sidste er taget med 400 ISO, og specielt på de uskalerede
billeder kan man se sensorstøjen. Jeg har prøvet at give dem lidt
Unsharp mask ("USM"?), hvilket jeg synes har hjulpet.

Selvom det første billede er lidt uskarpt (specielt på toppen af TT),
så foretrækker jeg fortsat det fremfor de nye, pga reflektionen i
vandet står meget bedre.

Kai