Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
rundflyvning over Aalborg
Fra : Ulf Pedersen

Dato : 12-10-04 18:44

Hejsa

Gratis avisen Urban havde i dag en gratis rundflyvning over Aalborg.

http://www.digifoto-nord.dk/2004/urban/

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

http://www.betterphoto.com/sites4photogs/dynoMG.asp?memberID=51318

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-10-04 19:02

"Ulf Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> wrote in message

> Hejsa
>
> Gratis avisen Urban havde i dag en gratis rundflyvning over Aalborg.

Helt gratis har det ikke været (for Urban...)

Gætter på at det var Niels Peter, der fløj. Han har en meget rolig hånd,
selv om det har blæst idag.

Bo //

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 12-10-04 19:45

On Tue, 12 Oct 2004 20:01:57 +0200, "Bo Bjerre"
<post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

Hej Bo

>Helt gratis har det ikke været (for Urban...)
>
>Gætter på at det var Niels Peter, der fløj. Han har en meget rolig hånd,
>selv om det har blæst idag.

Ved ikke hvem piloten var, og om hvad Urban skal betalle

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-10-04 20:13

> Ved ikke hvem piloten var, og om hvad Urban skal betalle

Erfaringsvis ca 7.000 kr / time for denne maskine, en EuroCopter Colibri
EC120

http://www.eurocopter.com/ec120/

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-04 20:33

Bo Bjerre wrote:

> Erfaringsvis ca 7.000 kr / time for denne maskine, en EuroCopter Colibri
> EC120

Det kan fås billigere, jeg har fløjet med en tilsvarende maskine, og
jeg havde ikke problemer med lyset, se fotos bl.a. fra cocpitet.

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fly/flyvning/preview_4of8.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fly/flyvning/preview_6of8.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-10-04 21:14

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Det kan fås billigere, jeg har fløjet med en tilsvarende maskine, og
> jeg havde ikke problemer med lyset, se fotos bl.a. fra cocpitet.

Hej.

Da jeg er med i et projekt, hvor vi bruger omtalte maskine, kunne jeg være
meget interesseret i at vide om du kender en dansk operatør, der kan flyve
til en lavere pris, med netop en C-120

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-04 21:54

Bo Bjerre wrote:

> Da jeg er med i et projekt, hvor vi bruger omtalte maskine, kunne jeg være
> meget interesseret i at vide om du kender en dansk operatør, der kan flyve
> til en lavere pris, med netop en C-120

Jeg har ikke forstand på, om den helikopter jeg fløj med er en
C-120, men den ligner da temmelig meget den som Ulf har fløjet med.
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fly/flyvning/_helikopter-06.htm

Han lavede rundflyvninger over Ølstykke, og der var plads til
tre/fire passagerer, som hver betalte 250 kroner, og hver tur varede
ca. 15 minutter, d.v.s. at han max kan ha' tjent 4.000 kr. pr. time.

Og jeg vil tro, at Statens Luftfartsvæsen kan oplyse dig hvem der
ejer OY-HTK...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kenneth

Dato : 13-10-04 08:14

Det kan slås op her: http://www.pilots.dk/oyregister/

--
Kenneth
www.ziax.dk/?132

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-10-04 21:29

In article <416C3154.5030101@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det kan fås billigere, jeg har fløjet med en tilsvarende maskine, og
> jeg havde ikke problemer med lyset, se fotos bl.a. fra cocpitet.

> [...]

En MI-8 med plads til ca. 20 passagerer koster 20 x 60 kr per
20 minutter. Det passer med en tur til 4 km og ned igen.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-04 21:42

Povl H. Pedersen wrote:

> En MI-8 med plads til ca. 20 passagerer koster 20 x 60 kr per
> 20 minutter. Det passer med en tur til 4 km og ned igen.

Den jeg fløj i havde plads til tre/fire personer foruden piloten.
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fly/flyvning/_helikopter-06.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-04 06:49

In article <416C41A7.4040504@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Den jeg fløj i havde plads til tre/fire personer foruden piloten.
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fly/flyvning/_helikopter-06.html

Det var bare for at vise prisforskellen. 7000 kr/time er dyrt for den
lille, så de tjener gode penge på den store. De flyver vist den med
12 betalende - dvs under 2500 kr/time.

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 12-10-04 22:03

On Tue, 12 Oct 2004 21:32:36 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

Hej Niels

>Det kan fås billigere, jeg har fløjet med en tilsvarende maskine, og
>jeg havde ikke problemer med lyset, se fotos bl.a. fra cocpitet.

Lækre billeder du har fået i kassen
Men nu skal jeg vist heller ikke klage, i forhold til det jeg gav for
min tur

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 12-10-04 22:02

On Tue, 12 Oct 2004 21:12:30 +0200, "Bo Bjerre"
<post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

Hej Bo

>Erfaringsvis ca 7.000 kr / time for denne maskine, en EuroCopter Colibri
>EC120

Det lydder nok rigtig, hørte at nogle skulle give ca. 3500,- for en
tur på ca 50 km

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 13-10-04 18:29

On Tue, 12 Oct 2004 20:01:57 +0200, "Bo Bjerre"
<post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

Hej Bo

>Gætter på at det var Niels Peter, der fløj.

Rigtigt gæt, ifølge dagens udgave af Urban

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-04 19:51

Ulf Pedersen wrote:

> Gratis avisen Urban havde i dag en gratis rundflyvning over Aalborg.

Det har med garanti været en fed men alt for kort tur, en helikopter
er iøvrigt den perfekte platform til luftfotografering.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-10-04 20:09

In article <416C278D.5000709@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det har med garanti været en fed men alt for kort tur, en helikopter
> er iøvrigt den perfekte platform til luftfotografering.

Jeg synes problemet med helikopter er, at lyset føles meget flimrende
i den, da rotorbladene pisker rundt. Ved ikke om det kun generer synet,
eller også kameraet.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-10-04 20:20

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Jeg synes problemet med helikopter er, at lyset føles meget flimrende
> i den, da rotorbladene pisker rundt. Ved ikke om det kun generer synet,
> eller også kameraet.

Det beror i høj grad på om solen står på "den forkerte side" af
ventilatoren. Hvis du fotograferer landskaber fra en helikopter, er der
intet problem, idet man normalt ikke fotograferer skyggen af maskinen, som
jo er det eneste sted, som kameraet ser, hvor lyset bliver hugget i stykker.

Fotograferer du derimod piloten eller andet inventar i maskinen, ja så
flimrer lyset lidt.

Bo //

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 12-10-04 22:04

On Tue, 12 Oct 2004 20:50:53 +0200, Niels Riis Ebbesen

Ja, den var alle pengene værd

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-04 22:25

Ulf Pedersen wrote:

> Ja, den var alle pengene værd

Ja det er en fed oplevelse at flyve helikopter, jeg kan iøvrigt
fortælle dig, at da jeg var oppe og flyve, da var den pågældne
helikopter sprit-ny, og de to andre passagerer var begge
flymekanikere fra Flyvestation Værløse, som kendte piloten fra
flyvevåbnet.

Og jeg var faktisk heldig at komme op med sammen med dem, for dels
fik jeg en meget længre tur, men det fedeste var, at piloten lige
skulle demonstrere alle de vilde ting som helikopteren kunne, bl.a.
at lave loops.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 12-10-04 22:38

On Tue, 12 Oct 2004 23:25:14 +0200, Niels Riis Ebbesen
> [...]

>fik jeg en meget længre tur, men det fedeste var, at piloten lige
>skulle demonstrere alle de vilde ting som helikopteren kunne, bl.a.

Æh, den tur ville jeg nok ikke opleve, så tror jeg jeg skulle bruge en
eller anden pose

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-04 22:50

Ulf Pedersen wrote:

> Æh, den tur ville jeg nok ikke opleve, så tror jeg jeg skulle bruge en
> eller anden pose

Jeg kan godt tåle sådan noget, og piloten lagde ud med noget der kun
var halvvildt, og så tjekkede han vist lige min ansigtskulør, inden
han lavede de helt vilde ting.

Og G-påvirkningen er så kraftig, at der ihvertfald ikke kommer noget
op, hvis der kommer noget ud, så sker det et helt andet sted...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-04 06:50

In article <416C4BBA.8050403@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> helikopter sprit-ny, og de to andre passagerer var begge
> flymekanikere fra Flyvestation Værløse, som kendte piloten fra

Det er endnu federe at hoppe ud fra den :) Men de fleste mener
ballon slår det hele.

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-10-04 07:09

meddelelse news:slrncmpgh4.98v.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Det er endnu federe at hoppe ud fra den :) Men de fleste mener
> ballon slår det hele.

Hvis man hopper ud af et perfekt fungerende luftfartøj bør man
mentalundersøges.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kenneth

Dato : 13-10-04 08:16

> Hvis man hopper ud af et perfekt fungerende luftfartøj bør man
> mentalundersøges.

LOL!. Og endnu mere uden faldskærm.

--
Kenneth
www.ziax.dk/?133

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-10-04 08:44

Kenneth wrote:

> LOL!. Og endnu mere uden faldskærm.

Hvis man hopper ud af et perfekt fungerende luftfartøj uden faldskærm, tror
jeg ikke der bliver behov for mentalundersøgelse. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-10-04 08:47

Morten Wartou wrote:

> Hvis man hopper ud af et perfekt fungerende luftfartøj bør man
> mentalundersøges.

Du kan jo ta' ud til Sundbylille mellem Slangerup og Frederikssund,
det er tilholdssted for en masse "binde-gale" mennesker, som du kan
mentalundersøge.

Det er en faldskærmsklub, og man må gerne komme og se dem springe,
og man kan da altid snuppe nogle billeder, når nu man er der.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-04 17:48

In article <416CDD76.1020601@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Det er en faldskærmsklub, og man må gerne komme og se dem springe,
> og man kan da altid snuppe nogle billeder, når nu man er der.

Som regel kan man vel også betale for en tur med i flyveren. Det
er nomal springpris. Typisk 50-75 kr for 1 km. 100-130 kr for 3 km,
120-160 kr for 4 km. Og så bliver man som otograf også udstyret
med en faldskærm.

Århus Faldskærmsklub har passagerer med flere gange om året.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-04 17:46

In article <_C3bd.7$LH.2@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:

> Hvis man hopper ud af et perfekt fungerende luftfartøj bør man
> mentalundersøges.

Sandsynligheden for at overleve flyveturen er væsentlig højere
såfremt du springer ud med faldskærm. Der er en del flere
døde i privatflyvning end i faldskærmsflyvning.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-10-04 08:25

Povl H. Pedersen wrote:

> Det er endnu federe at hoppe ud fra den :) Men de fleste mener
> ballon slår det hele.

Jeg har også fløjet varmluftballon med Kai Paamand, i ballon-kredse
regnes han for den mest erfarne og dristige ballonskipper.

Og ja det er fedt at flyve i varmluftballon, der er helt stille når
brænderen ikke er tændt, og det er den kun i nogle sekunder ca.
hvert andet minut.

En varmluftballon er også en god platform til luftfoto, den har bare
den ulempe, at man må ta' hvad der byder sig, for det er vinden som
styrer kursen, til gengæld er varmluftballonen så astadig og rolig,
at man kan bruge en relativ kraftig tele.

Vi har tidligere haft en tråd om fotoflyvning med varmluftballon, og
jeg har varmt anbefalet, at folk prøver en tur, i MetroXpress er der
ind imellem annoncerer med tilbud om ballonture, de flyver med nogle
store balloner som kan ta' en 10-12 passagerer, det kunne jo laves
som en fælles fototur...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-04 17:50

In article <416CD83E.4010004@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> ind imellem annoncerer med tilbud om ballonture, de flyver med nogle
> store balloner som kan ta' en 10-12 passagerer, det kunne jo laves

Det plejer at være svenskere der har disse store ballloner.
Jeg er nok klar hvis lejligheden byder sig, og jeg så kan slå
to fluer med et smæk, og springe ud.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-10-04 09:07

Ulf Pedersen wrote:
> Hejsa
>
> Gratis avisen Urban havde i dag en gratis rundflyvning over Aalborg.
>
> http://www.digifoto-nord.dk/2004/urban/

Hej Ulf, du skal lige ha' et hint, for du har givet billederne nogle
fjollede navne f.eks. "urban-12.jpg", hvis folk billedsøger efter
luftfotos fra Aalborg, så skriver de næppe "urban" i søgefeldtet.

Prøv at skrive "karneval" i søgefeldtet på Google's billedsøgning,
din og min hjemmeside kommer op som de to første resultater.
http://images.google.com/images?q=karneval&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning

Det er fordi vi har givet filerne nogle beskrivende navne, og der er
rigtig mange som søger på karnevalsbilleder, jeg har virkelig meget
trafik på det emne.

Hvis jeg var dig, så ville jeg også sætte en Chart-counteren på
siden med "karneval-14.jpg", for du har med garanti mange besøgne
som kommer ind den vej, du kan faktisk risikere, at du kommer op
blandt de 10 mest besøgte på Chart...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 13-10-04 17:28

On Wed, 13 Oct 2004 10:07:13 +0200, Niels Riis Ebbesen
> [...]

>fjollede navne f.eks. "urban-12.jpg", hvis folk billedsøger efter
>luftfotos fra Aalborg, så skriver de næppe "urban" i søgefeldtet.

Nu tænkte jeg ikke lige i its, da jeg navngav billederne
Men du har da ret )

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-10-04 18:03

Ulf Pedersen wrote:

> Nu tænkte jeg ikke lige i its, da jeg navngav billederne
> Men du har da ret )

Du kan da nå det endnu, der er næppe nogen søgemaskiner som har nået
at indexere dem, luftfoto_aalborg-01.jpg - luftfoto_aalborg-02.jpg -
o.s.v. vil nok være det optimale navn.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 13-10-04 18:27

On Wed, 13 Oct 2004 19:03:00 +0200, Niels Riis Ebbesen

Det er fikset.

Tak for hjælp