Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Prisen på 20D.
Fra : Kenneth

Dato : 12-10-04 10:49

Hej

Hvad har I givet for 20D'eren? (Kun hus)

--
Kenneth

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-10-04 10:54

Kenneth wrote:
> Hvad har I givet for 20D'eren? (Kun hus)

Svjv kan den ikke købes uden standard-optikken nogen steder? eller
kan man få den fra technikdirekt ?

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-10-04 11:30

Kenneth wrote:
> Hej
>
> Hvad har I givet for 20D'eren? (Kun hus)

Huset alene er uopdriveligt herhjemme. Canon Danmark har fortalt mig, at de
har en milliard (overdrivelse fremmer forståelsen) 18-55'ere som de skal af
med. Jeg gav 12.300 inkl. dette skrækkelige stykke plast.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael S?rensen

Dato : 13-10-04 09:12

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message news:<mkOad.1436$PL1.126@news.get2net.dk>...

> Huset alene er uopdriveligt herhjemme. Canon Danmark har fortalt mig, at de
> har en milliard (overdrivelse fremmer forståelsen) 18-55'ere som de skal af
> med. Jeg gav 12.300 inkl. dette skrækkelige stykke plast.

Hej.

Jeg har også købt et 20D incl. 18-55 obtik. Træls, da jeg i forvejen
har både et Tamron og et Sigma obtik... indtil jeg kom til at tænke på
forskellen på mm mellem analog og digital. Mit analoge 28-200mm bliver
jo pludselig til et 45-..mm. Har du et godt obtik på min. 28mm
(digitalt!) som du kan anbefale?

/Michael

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-10-04 09:38

Michael S?rensen wrote:
> [...]
> forskellen på mm mellem analog og digital. Mit analoge 28-200mm bliver
> jo pludselig til et 45-..mm. Har du et godt obtik på min. 28mm

I forhold til en 28-200 burde kit-optikken da fint kunne følge med
rent optisk.. ?

Jeg forstår stadig ikke brokket over den stakkels kit-optik så
meget.

Jeg synes den virker ganske udemærket, når der bare er nok lys og
man undlader at bruge manuel focus

Indrømmet bruger jeg den næsten kun når jeg samtidlig har blitz på.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-10-04 09:49

Hans Joergensen wrote:
> Jeg forstår stadig ikke brokket over den stakkels kit-optik så
> meget.
> Jeg synes den virker ganske udemærket, når der bare er nok lys og
> man undlader at bruge manuel focus
Og der er to torsdage i en uge, og når George Bush siger noget intelligent,
og når Anders Fogh ikke vildleder, og når ... Som jeg skrev på dpreview,
finder jeg at et vådt stykke egetræ overgår den på næsten alle punkter. Ret
skal være ret - den er jo billig, og stopper man den godt ned kunne det være
værre.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-10-04 10:31

Morten Wartou wrote:
> [...]
> skal være ret - den er jo billig, og stopper man den godt ned kunne det være

Min 18-55 skal kun stoppes et enkelt trin ned før den er på sit
skarpeste..

Jeg satte mig lige til at kigge i mit gallery efter billeder taget
med den:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-31/CRW_8922.jpg
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-31/CRW_9770.jpg
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-31/CRW_9754.jpg
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-31/CRW_9439.jpg
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-31/CRW_9233.jpg
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-31/CRW_9200.jpg

Indrømmet er den da ikke på højde med et L-objektiv, men så længe
man ikke ser billederne 1:1 synes jeg fint den kan gå an ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-10-04 12:19

On Tue, 12 Oct 2004 11:49:11 +0200, "Kenneth"
<hondast1100_SLET_@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Hvad har I givet for 20D'eren? (Kun hus)

Hej Kenneth.

Jeg har også måtte bide i det sure æble og købe hus inkl. 18-55.

I første omgang havde jeg lagt en bestilling på et uden "objektiv",
men leveringstiden blev ved med at blive udskudt.

Da de så fik nogle enkelte kit's på lager købte jeg sådan en i stedet
for. Pris: 12.195,-

Pt. står leveringsdatoen hos en større dansk distributør til at være
omkring d. 9/11 for huset alene. Ingen garantier for at det passer da
den dato allerede er ændret mindst 3-4 gange ;)

\\ Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-10-04 16:42

In article <pqenm0th0qg89gj3b1eelsmt8omsf1k4l0@4ax.com>, Martin Sørensen wrote:
> [...]

I dag, 12995 for hus + kit hos Sct. Pauls foto i Århus. Jeg har ingen
problemer haft med dem, som visse andre personer har.

> Pt. står leveringsdatoen hos en større dansk distributør til at være
> omkring d. 9/11 for huset alene. Ingen garantier for at det passer da
> den dato allerede er ændret mindst 3-4 gange ;)

Jeg har fra en forhandler der checkede hørt November, uden garanti
for hvornår på måneden.

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-10-04 19:35

> Hvad har I givet for 20D'eren? (Kun hus)

Jeg fik min fra www.technikdirekt.de for 1498euro (ca. 11300kr.) og et
batterigreb for 168euro. Sjovt nok har de stadig en 20D med Sigma 18-50mm
for 1420euro!! De må mangle lidt korrekturlæsning på deres site, når huset
alene nu koster 1549euro!
Mvh, Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-10-04 20:07

In article <416c23d7$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Hans Kruse wrote:

> [...]
> for 1420euro!! De må mangle lidt korrekturlæsning på deres site, når huset

Det er vel lidt ligemeget når de ikke har nogle varer hjemme.
Det kan være det er et bundletilbud for at slippe for utilfredse
kunder der ikke kan bruge kamneraet hvis de ikke får det med
objektiv.

Hvis du ved hvad du vil have, så må du så betale prisen.

Fra : Peter Holm

Dato : 14-10-04 08:57

Hans Kruse wrote:

> [...]
> 18-50mm for 1420euro!! De må mangle lidt korrekturlæsning på deres
> site, når huset alene nu koster 1549euro!

Canon 20D hus. EUR 1295,-
Ikke på lager.
http://www.fotomeile-shop.de/cgi-bin/fotomeile.storefront/416e2f0e00efb4d22740d44fba1e06a4/Product/View/1040-6

Jeg har handlet med denne shop uden problemer.

Mvh
Peter