Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket filter-system skal man vælge ?
Fra : Kurt Sorensen

Dato : 12-10-04 09:18

Jeg står over for at investere i et forløbsfilter eller to inden
længe, men er lidt i tvivl om hvilket system jeg skal sætte min lid
til.

Cokin eller screw on ? Hvad er jeres vurdering for og imod ?

Hilsen Kurt

Fra : Thomas Kjær

Dato : 12-10-04 09:42

On 2004-10-12, Kurt Sorensen <kurt.sorensen@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> til.
>
> Cokin eller screw on ? Hvad er jeres vurdering for og imod ?

Jeg er ganske tilfreds med Cokins P-serie. Når nu der er tale om
forløbsfiltre, vil det også være bedst med et filter som man kan hæve
og sænke, alt efter hvor man gerne vil have forløbet til at være i
billedet.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : OCB

Dato : 12-10-04 10:33

"Kurt Sorensen" <kurt.sorensen@vip.cybercity.dk > skrev i en meddelelse
> [...]
> til.
>
> Cokin eller screw on ? Hvad er jeres vurdering for og imod ?

Jeg bruger Cokin - Kan varmt anbefales.

Mvh Ole

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 12:56

"OCB" <contactREMOVEME@condrup.dk> wrote in message

> "Kurt Sorensen" <kurt.sorensen@vip.cybercity.dk > skrev i en meddelelse

> Jeg bruger Cokin - Kan varmt anbefales.

Bliver de ikke meget let ridsede ?

Poul B-H

Fra : OCB

Dato : 12-10-04 13:01

<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> Bliver de ikke meget let ridsede ?
>
> Poul B-H

Jo, selv en microfiberklud kan ridse dem. Men de koster ikke mange basseører
og iøvrigt skal de være ret voldsomme de ridser for at kunne se dem i
optagelsen. Kan man endeligt se noget, så er det jo nemt at retouchere væk.

Det er min erfaring at på trods af en stor filterpakke til Photoshop, så er
det altid nemmere at klare det i selve optagelsen. Nu bruger jeg dog kun
gråfiltre.

Fra : Kurt Sorensen

Dato : 12-10-04 18:39

Hvordan er det lige med tilgængeligheden og priserne, hvis man vælger
cokin ? Jeg synes ikke umiddelbart det er noget foto-forretningerne
overhovedet har liggende. Hvor har i købt jeres filtre ?

H/Kurt