Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde øjne
Fra : Tømreren

Dato : 12-10-04 07:33

Hvad er det bedste/nemmeste software til at fjerne røde øjne med??
Jeg har Photoshop 8 men syntes det tager lidt lang tid pr. billed.

Mvh
Tømreren

Fra : HS

Dato : 12-10-04 08:51

www.irfanview.com syntes jeg er meget nemt.. med mindre du har røde øjne på
alle dine billeder

Fra : Tømreren

Dato : 12-10-04 10:05

"HS" <opelmanta2@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> www.irfanview.com syntes jeg er meget nemt.. med mindre du har røde øjne

> alle dine billeder

Jeg har hentet programmet,, super,men der er en del af mine billeder af min
hund hvor hun han "røde øjne" eller nærmere lysende og dem kan programmet
ikke rigtigt finde,da det leder efter en rød farve,,,, eller er det mig der
ikke kan finde ud af det..

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-04 09:12

Tømreren wrote:

> Hvad er det bedste/nemmeste software til at fjerne røde øjne med??
> Jeg har Photoshop 8 men syntes det tager lidt lang tid pr. billed.

Det nemmeste/hurtigste er helt at undgå røde øjne, læs her hvordan:
http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tømreren

Dato : 12-10-04 10:07

> Det nemmeste/hurtigste er helt at undgå røde øjne, læs her hvordan:
> http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

Mit kamara er bare et digital kamara med 2,1 mill og uden de helt store
finesser,så jeg kan desværre ikke tage blitzen af eller gøre andre smarte
foto-rigtige ting..... jeg må vist snart ud med den store pengepung..

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-10-04 11:56

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det nemmeste/hurtigste er helt at undgå røde øjne, læs her hvordan:
> http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

Det er meget praktisk med en side man kan hive frem, når der kommer
klassiske spørgsmål, men jeg synes dén side er noget ukonstruktiv.

Når man nu har et Ixus kamera og gerne vil tage billeder af folk
til fester, hvad så? "Køb et ordentligt kamera" eller "Lad være med at
tage closeup billeder af folk til fester" er ikke brugbare svar.
Billederne bliver taget. Der er røde øjne. Hvad gøres der?

Hvad med at pege på et par vejledninger eller produkter, der gør noget
semi-intelligent ved røde øjne? Poul gav nogen links du kan starte med.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-04 20:01

Toke Eskildsen wrote:

> Det er meget praktisk med en side man kan hive frem, når der kommer
> klassiske spørgsmål, men jeg synes dén side er noget ukonstruktiv.

Det har ikke været mit mål at lave et FAQ, som forklarer hvordan man
retucherer røde øjne, for uanset hvor godt man gør det, så bliver
det kunstige øjne.

Siden formidler budskabet om, hvordan man helt undgår røde øjne, og
det er efter min mening gjort på en saglig og let forståelig måde.

Jeg har faktisk en "opskrift", hvor man udløser en extern blitz med
fotocelle der tapes foran den indbyggede blitz, så den samtidigt
sættes ud af spillet, men det kræver at folk kan finde ud af køre
manuelt, og kameraet ikke laver måle-forblink.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 12-10-04 12:54

> Det nemmeste/hurtigste er helt at undgå røde øjne, læs her hvordan:
> http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

Hehe, spoken as a true "professional".. lol

Til Tømreren:

Du skal ikke tænke på nye investeringer, der er intet i vejen med røde øjne.
Sandt nok så undgås de så snart din flash er placeret 10-12 cm over dit
objektiv, men indtil du en dag er i den situation, så fjerner du bare det
røde. Herregud, når du endeligt har lært det, er det lige så nemt som at
lægge ny makeup på en model

Mvh Ole

Fra : Poul I.

Dato : 12-10-04 09:40

Hej Tømreren

TRIN FOR TRIN i at fjern røde øjne:
http://www.magasinet-digitalfoto.dk/Shared/bildbank/pdf/1004_kursus_dk.PDF

Eller kig her:
http://www.fotoportal.dk/artikler/red_eye_remove_photoshop_7.aspx
eller
http://www.inter-photo.dk/262.1.html
eller
http://www.pspgrafik.dk/oevede/redeyes.php

Ha' fortsat en rigtig god dag/aften

mvh Poul I.

www.gpi.dk

Sommetider bliver man klogere med alderen.
Sommetider bliver man bare ældre.