Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Q: Problemer med autofocus på Canon G2
Fra : skipper

Dato : 11-10-04 19:09

Hej

Jeg har et Canon Powershot G2, som har fået en meget irriterende skavank med
autofocus'en. Kameraet laver ofte uskarpe billeder på uendelig, selvom
autofocus-feltet har meldt grønt (alt i orden). Fejlen optræder også, når
man bruger manuel fokus og indstiller på uendelig.

Jeg har lavet meget grundige tests, så jeg er sikker på, at det ikke skyldes
rystelser og "svære" motiver. Det lugter af en hardware-fejl. Er der nogen,
der kender til problemet og/eller en eventuel kur?

I modsat fald er kameraet lige til at skrotte, og det var ikke lige det, der
var meningen...

Svar gerne (også) direkte.

mvh
Skipper