Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Batteri til digital camera
Fra : Kaj Schneider

Dato : 11-10-04 15:42

Hej Gruppe
Jeg har et Canon powershot S10. Det dækker fint nok mine behov pt. med 2.1
megapixel. Mit problem er batteriets levetid. Jeg bruger ikke lcd
display'et, og bruger i øvrigt ikke kameraet så tit. Alligevel har jeg slidt
2 batterier op på ret kort tid. Med slidt op mener jeg at de nu kun holder
strøm i 10 minutter efter en opladning.
Mit spørgsmål er nu: Findes der andre batteri model/typer som har længere
levetid, eller som bedre klarer at ligge hen i nogen tid efter opladning ?
Eller kan de gamle batterier måske "genoplives" ved hjælp af en ordentlig
afladning i en anden type lader ?

m.v.h.
Kaj Schneider

Fra : Børge Larsen

Dato : 11-10-04 16:23

Hvilke batterier bruger du????

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-10-04 19:27

Kaj Schneider wrote:

> [...]
> Eller kan de gamle batterier måske "genoplives" ved hjælp af en ordentlig

Hvilken type batterier bruger du?

Du bør bruge batterier af minimum 1800 mAh (eller hvordan
bogstavskombinationen er).

Og I det lange løb bliver det nok billigst, at købe genopladelige

mvh

Carsten Riis

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-10-04 21:06

Jeg har haft samme erfaringer med S10 batterier. Man skal undgå at
slatoplade dem og skifte mellem to batterier, når den ene er helt nede.
Ellers er der kun at købe et nyt hos f.eks. http://www.batterier.dk/ til
179kr, så det er ikke så dyrt.

Ellers køb et nyt. Mit virker noget upålideligt med error 28 en gang
imellem. Det kommer nok også til dig.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Henning Grytter

Dato : 11-10-04 21:08

On Mon, 11 Oct 2004 16:42:25 +0200, "Kaj Schneider"
> [...]

>Eller kan de gamle batterier måske "genoplives" ved hjælp af en ordentlig

Jeg har en hp 735. Da jeg gik over til at bruge Varta 2300 mAh - NI-MH
var der nu rigeligt med strøm til en del skud.
Jeg har altid et ekstra sæt batterier med, når jeg går ud...

--
en hilsen fra Henning i Brøndby

http://grytter.net/