Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Svampejagt
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-10-04 07:30

Jeg nåede desværre ikke hjem fra skoven tids nok til at kunne deltage i
fotostafet konkurrencen, om efterårsløv, men jeg vil da gerne alligevel høre
jeres mening om mit billede, specielt forslag til forbedringer, eller en idé
til en anden optagevinkel m.m.

Billedet er taget med mit nyerhvervede Canon D60 samt Sigmas 70-200 EX HSM,
håndholdt ved iso 400. Billedet er fra Langesø Skoven i nærheden af Odense.

I kan se det her: http://www.fotographi.dk/natsvampe.htm eller hvis i mere
er til fotokritiks hjemmeside, så her:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=102676

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-10-04 10:12

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> wrote in message
> [...]
HSM,
> håndholdt ved iso 400. Billedet er fra Langesø Skoven i nærheden af

Fint billede, jeg syntes bare lyset er lidt mørkt. Men lige nu sidder jeg
også med masser lys i rummet hvor min skærm står, så det er svært helt
præcist at sige, men jeg syntes belysningen virker lidt mørk og dyster i
det. Elelrs vil jeg sige at beskæringen er fin og det er et generelt godt
billede.

Mvh
Simon

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-10-04 10:23

> [...]
høre
> jeres mening om mit billede, specielt forslag til forbedringer, eller en

Lidt ordinært, men absolut pænt.

Hvis det er godt vejt i dag, så find en stor svamp. Læg et spejl under den
og fotografer ned i det, gerne med en vidvinkel og en mellemring. Så får du
den i myreperspektiv, med blå himmel, skyer og måske lidt træer med
efterårsfarver ovenover.. Med lidt held kan spejlet osse kaste lidt lys op
under lamellerne.

Bare en ide til et utraditionelt billede.

Bo //
-bundet af indendørs arbejde idag...