Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Dyrehaven
Fra : Hans Kruse

Dato : 10-10-04 22:02

Her er et par billeder fra Dyrehaven nord for København
http://www.pbase.com/hkruse/dyrehaven
Dejligt vejr og utroligt mange mennesker. Hjortene brølede lystigt og gemte
sig for det meste i skoven, hvor der ikke var meget lys.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-10-04 22:33

"Hans Kruse"
> [...]
> Dejligt vejr og utroligt mange mennesker. Hjortene brølede lystigt og gemte
> sig for det meste i skoven, hvor der ikke var meget lys.

Det ser ud til du havde en dejlig dag, flotte billeder..!!
Var selv på vej der ud, men en XP opdatering gik galt
(igen) og jeg måtte lige bruge nogle timer på at sætte
skidtet op og backuppe. Imorgen skulle også blive fint
vejr - Men om jeg kan komme op og fange så flotte
morgen billeder, tvivler jeg på - lige til øjet.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-10-04 23:27

> [...]
> vejr - Men om jeg kan komme op og fange så flotte
> morgen billeder, tvivler jeg på - lige til øjet.. -max-

Mange tak, iøvrigt hjælper en gang jetlag på at komme op
Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-10-04 22:34

Jeg lagde også nogle morgenbilleder fra lørdag morgen. En flot morgen med en
dis over vandet ved Hjortekær indgangen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-10-04 22:54

Hans Kruse wrote:
> [...]
> Dejligt vejr og utroligt mange mennesker. Hjortene brølede lystigt og
> gemte sig for det meste i skoven, hvor der ikke var meget lys.

http://www.pbase.com/hkruse/image/34881662 - fantastisk! De andre også fine.
:)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-10-04 23:28

> http://www.pbase.com/hkruse/image/34881662 - fantastisk! De andre også
fine.
> :)

Mange tak.
Mvh, Hans

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-10-04 00:20

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>http://www.pbase.com/hkruse/image/34881662 - fantastisk! De andre også fine.
>:)

Det billede fik jeg også usset mig. Det kunne sammen med
http://www.pbase.com/hkruse/image/34881664 have gjort godt figur i
fotostafettet for uge 41 'efterårsløv'.

Selv var jeg for efterårssløv til at deltage

Peter

Fra : Tommy Jensen

Dato : 11-10-04 06:39

On Sun, 10 Oct 2004 23:01:37 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Dejligt vejr og utroligt mange mennesker. Hjortene brølede lystigt og gemte
>sig for det meste i skoven, hvor der ikke var meget lys.

Fine billeder. Jeg var pudsigt nok også ude i dyrehaven og tog blandt
andet følgende billeder. Jeg måtte gå op i ISO 800 og nogle gange helt
op til 1600.

http://photo.klein-jensen.dk/photo.php?n=dyrehaven041010deer1.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photo.php?n=dyrehaven041010deer2.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photo.php?n=dyrehaven041010deer3.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photo.php?n=dyrehaven041010deer4.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photo.php?n=dyrehaven041010deer5.jpg

Jeg har en sjov fornemmelse af vi på et tidspunkt passerede hinanden,
og hvis vi gjorde så var vi også i Zoo lørdag samme tid. Var du
tilfældigvis i Zoo lørdag og se Rovfugle træningen?

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-10-04 10:23

> [...]
> og hvis vi gjorde så var vi også i Zoo lørdag samme tid. Var du
> tilfældigvis i Zoo lørdag og se Rovfugle træningen?

Ja, det er rigtigt, jeg havde set dig før. Næste gang kan vi jo tage en
snak, når vi passeret hinanden ....
Også fine billeder. Iøvrigt må jeg sige at 20D'eren holder støjen meget
under kontrol selv på 1600ISO. Det er klart bedre end 10D/300D.

Mvh, Hans

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-10-04 10:08

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev:

> [...]
> Dejligt vejr og utroligt mange mennesker. Hjortene brølede lystigt
> og gemte sig for det meste i skoven, hvor der ikke var meget lys.

En masse dejlige billeder du har fået taget. Jeg synes dog, der er en
tendens til at farverne er lidt kolde, men det er nok svært at undgå i
skyggen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-10-04 10:19

> En masse dejlige billeder du har fået taget. Jeg synes dog, der er en
> tendens til at farverne er lidt kolde, men det er nok svært at undgå i
> skyggen.

Tak, det er rigtigt. WB var sat til AWB og jeg har ikke justeret
hvidbalance. Bortset fra beskæring er det billeder direkte fra kameraet. RAW
behandling er for besværligt med Canons sw og jeg venter på support i
Capture One, som skulle komme i november. For dårligt at de ikke har
samarbjede med Canon så det er klart når en ny model er på markedet. Jeg
skød i RAW+JPG og det er rart at der nu er to separate filer og ikke en
kobineret RAW+JPG som det var tilfældet med 10D.
Mvh, Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-10-04 11:14

Hans Kruse wrote:
> [...]
> behandling er for besværligt med Canons sw og jeg venter på support i
> Capture One, som skulle komme i november. For dårligt at de ikke har

Rygtet vil vide at support for CR2 blot er et spørgsmål om at
editere CaptureOne.exe med en HEX-editor..

Men jeg skal så ikke kunne sige om det passer.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-10-04 11:27

Hans Joergensen wrote:

> Rygtet vil vide at support for CR2 blot er et spørgsmål om at
> editere CaptureOne.exe med en HEX-editor..
Det er desværre ikke helt nok. Jeg har gjort det. Den kan fint indlæse
billedet, men hvidbalancen er HELT gal, og automatisk hvidbalance går også
ofte helt galt. Så skal man være glad, skal man vente.

> Men jeg skal så ikke kunne sige om det passer.
Delvist. ;)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-10-04 11:29

Morten Wartou wrote:
> Det er desværre ikke helt nok. Jeg har gjort det. Den kan fint indlæse
> billedet, men hvidbalancen er HELT gal, og automatisk hvidbalance går også
> ofte helt galt. Så skal man være glad, skal man vente.

Man kan vel ofte blot stille den på en ca. balance og kopiere
indstillingen til alle billeder.. og så finjustere.

Man finjusterer jo alligevel for det meste hvidbalancen.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-10-04 11:34

Hans Joergensen wrote:

> Man kan vel ofte blot stille den på en ca. balance og kopiere
> indstillingen til alle billeder.. og så finjustere.
Hm. Jeg synes ikke det er ideelt, og desuden ret besværligt. :) Indtil
videre kører jeg Photoshop CS.

> Man finjusterer jo alligevel for det meste hvidbalancen.
Det gør jeg ikke, i hvert fald ikke i dagslysscener, som jeg synes 20D
plejer at ramme fint. Ved kunstlys og nattescener, synes jeg nu det er
smartest at have justeret efter et hvidt/gråt emne før man skyder, men dang,
hvor er det besværligt med 20D i forhold til det D70 jeg forlod.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-10-04 11:49

Morten Wartou wrote:
> Hm. Jeg synes ikke det er ideelt, og desuden ret besværligt. :) Indtil
> videre kører jeg Photoshop CS.

Indtil videre kører jeg bare med 300D

> [...]
> smartest at have justeret efter et hvidt/gråt emne før man skyder, men dang,
> hvor er det besværligt med 20D i forhold til det D70 jeg forlod.

Nåh, det gør jeg aldrig.. jeg vil hellere justere hvidbalance i
RAW-konverteren, da jeg synes det er nemmere.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)