Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Strøm/batteri spørgsmål?
Fra : Magnus

Dato : 09-10-04 16:11

Mit Olympus E-10 kamera har problemer med batterierne som hurtigt bruges
eller ikke har helt den samme kapacitet når det begynder at bliver koldere
udendørs.

Så tænkte jeg at istedet for at skal have holderen ud og udskifte de fire
batterier med nye kunne jeg så ikke tilslutte batterierne til DC in stikket
hvor strømforsyningen sættes til.
Hvis jeg laver en holder som kobler 4-5 batterier så jeg opnår en spænding
på de 6,5 V som der står ved stikket.

Kan de lade sig gøre og hvad når batterierne bruges og spændingen som følge
heraf falder vil kameraet så kunne tage skade eller hvordan er det sat
sammen?

/Magnus