Prøver igen: Det blev en Skoda!
Fra : CLM

Dato : 03-11-04 20:32

Hejsa

Først og fremmest tak til de mange der gav råd omkring mit valg af
forsikring. Det viste sig jo hurtigt at Skoda/Topdanmark var alle andre
overlegne med et tilbud på 7.250 på ansvar og kasko til en ung mand på 26 år
uden tildligere erfaring. Nu har jeg så valgt en Fabia Ambiente 1,2 12v
64Hk. Den var sat 10.000 ned til 147.000 (altså spritny fordi der kommer en
ny model i 2005) og dermed blev den samlede pris som sælgeren tilbød mig,
incl levering, på 151.500. Skal jeg bare spise denne, eller er der måske
mere at presse ham for. Han siger selv at han nu nærmest ikke tjener noget
på bilen (stakkels mand) men han er jo også sælger.
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på? Jeg ved der kommer en
faceliftet 2005 model, men helt ærligt har jeg ikke lyst til at give 10.000
mere for en bil bare fordi der er en ny farve indtræk og aircondition.

På forhånd tak for jeres råd.

Mvh
Carsten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-11-04 21:41

> [...]
10.000
> mere for en bil bare fordi der er en ny farve indtræk og aircondition.

Jeg villle ALDRIG spare 10.000 kroner for at få en gammel model og ingen
aircon.

Specielt aircon regnes i fremtiden for helt og aldeles nødvendigt og
forventeligt udstyr.

Derfor vil en del af disse penge komme tilbage ved videresalg.

/Jan W Nielsen

Fra : CLM

Dato : 03-11-04 22:09

> [...]
> forventeligt udstyr.
>
> Derfor vil en del af disse penge komme tilbage ved videresalg.

Ja det er jeg klar over, men lige nu er det en så billig bil som muligt der
tæller. Jeg har aldrig haft en bil Aircon og derfor kommer jeg nok heller
ikke til at savne det. Under alle omstædnigheder så tror jeg ikke at
gensalgsprisen af to helt (altså helt helt) ens biler hvor den ene har
Aircon vil være på 10.000.

Mvh
Carsten

Fra : Mogens

Dato : 04-11-04 07:37

"CLM" <fake@fake.com> skrev i en meddelelse

> [...]

10.000 kr lyder af lidt, men man skal aldrig sige aldrig...

Enig - det vil være fuldkommen tåbeligt IDAG at
købe en splinterny bil uden at vælge klima/aircon

Enig

"Komme tilbage" forstået på den måde
at bilen kan sælges til den tid!
at bilen ved privatsalg vil blive valgt før en "konkurrents"

> Ja det er jeg klar over, men lige nu er det en så billig bil som muligt
der
> tæller. Jeg har aldrig haft en bil Aircon og derfor kommer jeg nok heller
> ikke til at savne det.

Hvad man ikke kender, kan man naturligivs ikke føle mangle :)

> Under alle omstædnigheder så tror jeg ikke at
> gensalgsprisen af to helt (altså helt helt) ens biler
> hvor den ene har Aircon vil være på 10.000.

Nej differensen vil ikke være, som da de var ny.
Men du vil alligevel stå i en fordelssituation, fordi
alle til den tid (som nu!) vil have aircon/klima...

Fra : anders majland

Dato : 03-11-04 21:54

> Jeg villle ALDRIG spare 10.000 kroner for at få en gammel model og
> ingen aircon.
> Specielt aircon regnes i fremtiden for helt og aldeles nødvendigt og
> forventeligt udstyr.

Måske ikke i en mellemklassebil til over 200kkr - Men i en billig bil
giver det nu fornuft også at spare på ekstraudstyret. Dem der kigger
efter en brugt skoda fabia om nogle år vil sikkert også gå mere efter
pris end komfortudstyr. Derimod tror at jeg at prisen på en kombi i
forhold til en hatchback nok kan hentes hjem i den del år.

Andet forventeligt udstyr som ESP er heller ikke standard i den
prisklasse.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-04 09:04

meddelelse news:41894909$0$33742$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> pris end komfortudstyr. Derimod tror at jeg at prisen på en kombi i
> forhold til en hatchback nok kan hentes hjem i den del år.

Pøblen vil altså også gerne have mest muligt ekstra udstyr selvom de må købe
brugt /billigt.
Jeg havde min G3 med Climatronic til salg på nettet, der var nærmest telefon
storm.

Tag nu bare en brugt Bora fra 98/99 den er næsten umulig at få nogle
fornuftige penge for, fordi den i 2000 fik A/C som standard udstyr.
En brugt G4 GTI uden A/C er også en som de fleste går uden om fordi man for
6700 kunne få soltaget byttet til A/C.

Så jeg ville heller aldrig vælge aircon fra til de forholdsvis små penge det
koster i en skoda.
Og så har man jo også selv fornøjelsen af det, mens man har bilen.
Når man først har haft det, vil man ikke undvære det, derfor bliver det
fremover noget som også brugtbilskøbere efterspørger.
Nemli' ja.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : TDN

Dato : 03-11-04 22:19

> [...]
10.000
> mere for en bil bare fordi der er en ny farve indtræk og aircondition.

Den nye Fabia skulle også have nyt interiør som være meget mere lækkert end
den gamle. Derudover er der lidt ændringer på karosseriet. Jeg ville til
enhver tid tage den faceliftede nye model og den burde allerede være til
salg nu.... og kr. 10.000 for en ny model (= bedre gensalgspris), smartere
karosseri, lækkere interiør og aircondition er da et røverkøb. Hvis du
alligevel vælger den "gamle" Fabia skal du prøve at presse prisen yderligere
ned.

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Bach

Dato : 04-11-04 12:01

> [...]
> karosseri, lækkere interiør og aircondition er da et røverkøb. Hvis du
> alligevel vælger den "gamle" Fabia skal du prøve at presse prisen

Jeg havde heller aldrig haft en bil med aircon, f'ør jeg engang fik en
firma-Vectra. Ny kører jeg på nr. 3 i rad med aircom og vil ikke undvære
det.
Iøvrigt er jeg fuldstændig enig med Thomas ved. den faceliftede model. netop
dér får du jo den større gensalgspris. Ikke med den gamle model, som når du
skal sælge/bytte, skal konkurrere med den faceliftede model af samme årstal
(med aircon).

Just my ?5

Jesper

Fra : CLM

Dato : 04-11-04 18:48

Tak for jeres råd, nu må vi se hvad der sker. Kan jeg presse mere af prisen
på den nuværende model, så tror jeg stadig det bliver den, Aircon eller ej.
Måske det er forkert, men det vil tiden vise og så kan vi snakkes ved om
nogle år når jeg skal af med skidtet igen

Mvh
Carsten

Fra : anders majland

Dato : 05-11-04 10:21

> Aircon eller ej. Måske det er forkert, men det vil tiden vise og så
> kan vi snakkes ved om nogle år når jeg skal af med skidtet igen

Mhs til prisforkellen på aircon eller ej ved videresalg. Min holdning
er at man skal købe bilen med det udstyr man vil have - uden at
spekulere for meget over om man får prisen for ekstraudstyret hjem igen.

Derfor er der kommet jydekrog og tagræling på vores - men det er ikke en
model med aircon. Jeg ville også godt have haft fartpiloten, men den er
koblet sammen med aircon (iøvrigt til en rigtigt god pris).

Vi valgte så også at købe en demo (3 måneder og gået et par tusinde) og
fik den til en fornuftig pris. 155kkr for en combi 1.2 - alt incl. (Så
var der så også en 14 år gammel mazda ibytte der skulle have lavet rust
for 15kkr for at kunne synes - Så den rykker ikke meget på billedet
Skulle vi have bestilt en ny er listeprisen ~178kkr - og det er uden
aircon - og der ville være lidt ventetid på den . Selvom den pris jo
også er til forhandling så er vi tilfredse med prisen på demoen.