bilen sætter ud
Fra : Torben Petersen

Dato : 03-11-04 17:18

hej

jeg har en Opel Corsa 1,4i Swing årg.94. den er begyndt med at sætte ud. Når
jeg kører med jevn fart er der ingen problemer, men når jeg begynder at give
gas, begynder den også at sætte ud. Jeg kan godt få det til at holde op igen
ved at slippe speederen lidt, og så give gas igen. Når den ikke sætter ud,
kan jeg godt give fuld gas.
Til at begynde med løste jeg problemet ved at komme kaburatorsprit i
benzinen, og det løste problemet. Sidst det var galt, fik jeg et råd om at
komme injekt cleener i tanken. Det gjorde jeg, og problemet var væk igen, og
gangen efter jeg tankede kom jeg kaburatorsprit i benzinen igen (det er den
tankfuld jeg kører på nu), men nu er problemet opstået igen. Hvad kan jeg
gøre for at løse problemet? Jeg kan godt skue på bilen selv.
mvh Torben

Fra : Torben Petersen

Dato : 03-11-04 17:25

Det føles lidt som om der er vand i karburatoren, men jeg ved ikke hvordan
den er opbygget, om det kan være en mulighed. Den har "singel-point fuel
injektion"
mvh Torben Petersen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-11-04 18:11

"Torben Petersen" <torben_euc@hotmail.com> skrev i en meddelelse

men nu er problemet opstået igen. Hvad kan jeg
> gøre for at løse problemet? Jeg kan godt skue på bilen selv.

Ikke alt kan klares med "snakeoil" ;). Jeg vil foreslå at du giver den nye
tændrør,tændkabler,fordelerdæksel,rotor. Så hvis den fortsætter m. unoderne,
er vi sikker på det ikke er "noget elektrisk".

Fra : Claus Hviid

Dato : 04-11-04 05:10

> [...]
> tankfuld jeg kører på nu), men nu er problemet opstået igen. Hvad kan jeg
> gøre for at løse problemet? Jeg kan godt skue på bilen selv.

Det plejer vel at være sådan en EGR ventil der blot skal renses på en Corsa.
Evt. kunne din bezinpumpe være defekt.

/Claus

Fra : Torben Petersen

Dato : 04-11-04 22:24

> Det plejer vel at være sådan en EGR ventil der blot skal renses på en
Corsa.
> Evt. kunne din bezinpumpe være defekt.
>

> /Claus

hvor sidder den EGR-ventil henne?