2 Routere ? Access Point vs. Router
Fra : André T.

Dato : 03-11-04 17:29

Jeg har idag en Linksys router ( BEFS41 ) som virker perfekt med 4
pc'ere.. Men men jeg ville gerne have en bærbar på med trådløst net,
samt en xbox (min 100mbit)

Så kommer mine spørgsmål:

Kan jeg koble 2 routere sammen? (en trådløs og en alm.)

Hvad med access point, når jeg gerne ville have en ip, når en maskine
kommer på nettet?

Grunden til jeg gerne ville beholde de 4 maskiner på den gamle router
er at der er trukket kabler og jeg kan ikke se nogen grund til de også
skulle flyttes.

Men jeg er lidt forvirret mht. til router kontra access point, og
hvilke der kan kører sammen.

Mvh André T.

----------------©-----------------

Fra : Jens

Dato : 03-11-04 18:26

"André T." <fisker@kutter.nordsoen> skrev i en meddelelse

> Men jeg er lidt forvirret mht. til router kontra access point, og
> hvilke der kan kører sammen.

Køb en Wrt54g, og sæt en lanport fra den til en lanport i befs41, deaktiver
dhcpserveren og flyt lan ipèn til 192.168.1.2, og wrt vil virke som switch
med indbygget AP.

Forskellen på wap54 og wrt54 er mindre end en løs 5ports switch.

Alternativt, ville en router/ap med printserver indbygget være en god
ting....

Mvh Jens

Fra : André T.

Dato : 04-11-04 00:41

> [...]
>
>Forskellen på wap54 og wrt54 er mindre end en løs 5ports switch.
>
>Alternativt, ville en router/ap med printserver indbygget være en god

Takker for svar. Det kan bruges :->

Mvh André T.