100% højde med css
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 03-11-04 17:18

Hej.

Jeg har nu endelig fået lavet et et nyt, css-baseret design på min
hjemmeside http://www.mzh.dk.

Forlægget er taget fra
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/basic3.html, med
mine egne tilrettelser.

Mit problem er højden på venstre og højre kolonne: Jeg vil gerne have,
at de er lige så høje som den midterste boks, og den midterste boks skal
fylde mindst 100% i højden.

Jeg har sat "min-height: 100%" på midterboksen, og det virker - bare
ikke i IE. Men hvordan kan jeg få venstre og højre boks til at blive
lige så høje som midterboksen når indholdet i denne flyder mere end én
skærmhøjde?

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-11-04 17:49

Mikkel Z. Herold wrote:

> [...]
> ikke i IE. Men hvordan kan jeg få venstre og højre boks til at blive
> lige så høje som midterboksen når indholdet i denne flyder mere end én

IE forstår ikke min-height, men den forstår tilgengæld height og bider
på * HTML hacket (1).

Indsæt en ekstra div i din midterboks. Eksempel

Og så bruge * HTML hacket i dit stylesheet til at style #IE_min-height
for IE browserne.

Eksempel
#IE_min-height {
float:right;
height:100%;
width:1px;
}

(1) find * HTML hacket og mange flere her:
http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 03-11-04 20:43

On 03-11-2004 17:49 Martin Hintzmann Andersen wrote:
> IE forstår ikke min-height, men den forstår tilgengæld height og bider
> på * HTML hacket (1).

Hmmm... Har prøvet at indsætte det, men det virker ikke her (IE 6.0 på
Win XP Home).

Gør jeg noget forkert?

Mikkel

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 04-11-04 08:44

Mikkel Z. Herold wrote:

> Hmmm... Har prøvet at indsætte det, men det virker ikke her (IE 6.0 på
> Win XP Home).
>
> Gør jeg noget forkert?

Nej, jeg har bare været lidt for hurtigt... min løsning virker kun hvis
højden er angivet i px og ikke %, og at forældre elementet er enten
floated eller bruger inline-block.

Så det vil ikke virke til det du skal bruge ... sorry

Måske skal du søge en CSS-layout som har lige lange spalter, for det er
vel egentlig det du vil ik'?

Prøv at find noget med "even-length", "Equal Height" eller bare gennemgå
dem alle for at finde den der passer dig bedst.
http://css-discuss.incutio.com/?page=ThreeColumnLayouts

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 03-11-04 17:57

Hej Mikkel!

> [...]
> ikke i IE. Men hvordan kan jeg få venstre og højre boks til at blive
> lige så høje som midterboksen når indholdet i denne flyder mere end én

Har du prøvet at sætte "min-height:200%" på både venstre og højre kolonne -
jeg kan se, at du har det på den midterste...??

Dennis Munding
Webmaster
http://skovaa-munding.dk/ & http://mundings-memorial.dk/

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 03-11-04 20:46

On 03-11-2004 17:56 Dennis Munding wrote:
> Har du prøvet at sætte "min-height:200%" på både venstre og højre kolonne -
> jeg kan se, at du har det på den midterste...??

Det var nu en fejl, at den var sat til 200% - det skulle bare være 100%.

Men ja, jeg har prøvet at sætte "min-height: 200%" på venstre og højre
kolonne, men det giver ikke det ønskede resultat - de bliver bare
dobbelt så lange som med "height: 100%", men det er ikke altid nok.

Mikkel

Fra : Troels Jensen

Dato : 04-11-04 11:55

Mikkel Z. Herold wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> ikke i IE. Men hvordan kan jeg få venstre og højre boks til at blive
> lige så høje som midterboksen når indholdet i denne flyder mere end én

Jeg har haft nøjagtig samme problem som dig og har tidligere postet en
tråd her i gruppen. Jeg fik ikke problemet løst dengang:

<http://kortlink.dk/dga>

Hvis du finder en løsning, der virker i alle browsere, så må du meget
gerne poste den i denne tråd.

--
Mvh.

Troels Jensen
http://www.troelsweb.dk

Fra : Troels Jensen

Dato : 04-11-04 12:06

Troels Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg har haft nøjagtig samme problem som dig og har tidligere postet en
> tråd her i gruppen. Jeg fik ikke problemet løst dengang:
>
> <http://kortlink.dk/dga>

Jeg skriver godt nok i tråden, at jeg fik løst problemet. Det gjorde jeg
også i første omgang, men det viste sig, at der var så mange problemer
med hacket, at jeg måtte droppe det igen. Det kunne simpelthen ikke
integreres med resten af siden.

--
Mvh.

Troels Jensen