Billigste mobil selskab
Fra : Claus Og Helle

Dato : 03-11-04 16:37

Hej jeg vil skifte fra telmore,jeg snakker for 100-200 kr om måneden og
sender 5-10 smser om dagen,nogle der har et bud på et nyt selskab ?

--
Claus & Helle VR6 ProjektZwo

Fra : Calle.

Dato : 03-11-04 17:17

www.mobiltakster.dk
--
Calle.

Fra : mullerman

Dato : 03-11-04 17:35

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> www.mobiltakster.dk
> --
> Calle.

unotel.dk 64 øre pr min, og 16 øre pr sms. gprs og udenlandstelefoni som
standard. De bruger forresten TDC's net og har ikke noget krav til
minimumsforbrug.

Martin

Fra : JRH

Dato : 03-11-04 20:57

Prøv Unotel - www.unotel.dk jeg tror ikke du kan finde noget billigere.

JRH

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-11-04 10:49

> [...]
> Hej jeg vil skifte fra telmore,jeg snakker for 100-200 kr om måneden og
> sender 5-10 smser om dagen,nogle der har et bud på et nyt selskab ?

Som andre skriver skulle I tage et kik på UnoTels løsning, og beregne hvad
det vil give I forskel. Det gjorde jeg og det ser helt grotesk ud, jeg kunne
spare rigtig mange penge da konen og begge ungerne har mobil og jeg selv
også skal have et privat mobilnummer. Bare det at i kan tale gratis sammen
så længe i bor på samme adresse og mobilerne er tilmeldt den adresse, det
giver for de fleste en god besparelse.

Jeg lavede et regnestykke ud fra de regninger der kom for oktober,
besparelserne var:

For knægten 52,03 kr. ud af 67,55 kr. (bland andet fik han et straf på 29,00
kr. for ikke at ringe nok hvilket han ikke får hos UnoTel)

For konen 90,24 kr. af 112,53 (Hun har for en gangs skyld ringet for mere
end 99,00 kr. så der ikke er 20,00 kr. i straf, men stadig 20,00 i fast adm.
gebyr. Bare de ca. 50,00 kr. af regningen er oprigninger til os andre på
husstanden hvilket hun kan gøre gratis hos UnoTel)

For datteren 39,03 kr. af 100,86 kr. (Hun ringer ikke meget men sender mange
SMS beskeder, de 25,00 kr. af regningen er fast adm. gebyr som ikke skal
betales hos UnoTel)

Jeg har været gennem næsten alle andre løsninger (den med minuttakst på mere
end 1 kr. eller stort gebyr for at åbne for udland blev disket på forhånd),
ingen andre steder kunne jeg spare så meget. Som det ses kan jeg på en
typisk måned hvor jeg betaler jeg 280,94 kr. og vil skulle betale 99,64 kr.
hos UnoTel opnå en besparelse på 181,30 kr. Så prøv at gæt hvem der fik fire
kuverter med UnoTel simkort ind af døren i går.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-11-04 18:13

> [...]
> vil skulle betale 99,64 kr. hos UnoTel opnå en besparelse på 181,30
> kr. Så prøv at gæt hvem der fik fire kuverter med UnoTel simkort ind

Tillykke med det! Har gjort samme trick med 17 stk's mobiler, så nu er både
familie og tætte venner connected for Free!
/ Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-11-04 21:49

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message

> Tillykke med det! Har gjort samme trick med 17 stk's mobiler, så nu er
> både
> familie og tætte venner connected for Free!

Hvor står det at det er gratis imellem mobilerne? Synes kun jeg kan finde
noget imellem fastnets kunderne

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 04-11-04 23:19

Hmmm det ser spændende ud, vi skal også lige have det vent engang her i
huset i Weekenden, jeg fandt noget om det du spørger om her
http://www.unotel.dk/praesentation.asp
Hilsen Lars

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 05-11-04 00:40

Thomas Jacobsen wrote:
> Tillykke med det! Har gjort samme trick med 17 stk's mobiler, så nu
> er både familie og tætte venner connected for Free!
> / Thomas

Netop den slags der gør at sådanne services og tilbud bliver taget af igen
når nogen misbruger det på den måde (synd for dem der ikke gjorde). Jeg
skifter dog ikke fra Telmore, så jeg er egentlig ligeglad!

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-11-04 03:47

Oros aka. Rasmus Jensen wrote:

> [...]
> igen når nogen misbruger det på den måde (synd for dem der ikke
> gjorde). Jeg skifter dog ikke fra Telmore, så jeg er egentlig

Er ikke misbrug, der er grønt lys fra UnoTel. Kontaktede dem flere gange for
at sikre mig at det var ok. Og prøv at tænke dig om hvem der bruger hvem
her. De kommer de jo faktisk til at tjene fint på dette. Alle bruger jo
deres mobil flittigt _udover_ det gratis telefoni (det ved UnoTel alt om) ,
og at de lokker hele huset her til at koble
sig på, det vidner da om et produkt der virker (lokker)- om så de kun tjener
100 kr. pr mand pr. mdr., jamen 17x100 er da en super start. Bedre end ingen
kunder.
Det burde de være stolte af deres smarte prispolitik/ produkt, og er det
sikkert også. De får en pokkers masse reklame i medierne for tiden, dog mest
pga. de er billigere end Telmore.
Selskabet 3 kører også med gratis intern telefoni, og der er mange faktor
der gør at man IKKE kan sammenligne UnoTel med 3 (fx har de jo eget
mastenet, UMTS oa.), men sammenligningen holder der hvor det lokker kunder
omborg på skibet.
Så - misbrug? Jeg tror altså det er dem der tjener penge på os der er smarte
her!

/ Thomas

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-11-04 09:46

Hej

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

Klip
> [...]
>der gør at man IKKE kan sammenligne UnoTel med 3 (fx har de jo eget
>mastenet, UMTS oa.), men sammenligningen holder der hvor det lokker kunder
Klip

Ud over ovennævnte er der også den meget væsentlige forskel at hos 3
skal man betale et fast månedligt abonnement !, så de får under alle
omstændigheder nogle skillinger i kassen. - Så vidt jeg kan se betaler
man _ikke_ noget abb. eller andre faste afgifter hos UnoTel ? - Så der
skal altså ringes uden for egne mobiltelefoner før der begynder at komme
penge ind.

Iøvrigt er jeg, som skrevet i anden tråd, ikke sikker på at man kan
ringe gratis mellem egne mobiltelfoner hvis ikke man samtidigt har sit
fastnet abb. hos UnoTel, jeg syntes at det er skrevet lidt
utydeligt/tvetydigt i deres prisliste og abonnementsvilkår.

Iøvrigt, er der nogen der har praktisk erfaring med UnoTel, som allerede
bruger dem ?.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-11-04 11:19

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> utydeligt/tvetydigt i deres prisliste og abonnementsvilkår.
>
> Iøvrigt, er der nogen der har praktisk erfaring med UnoTel, som allerede

Jeg har firmabetalt Internet som er hos TDC hvorfor jeg ikke bare kan flytte
mit fastnetnummer, så jeg skrev til UnoTel for at spørge og svaret var:

"Ja - du kan sagtens tale gratis mellem mobilerne, ingen problemer i det.

Hvis fastnet også er besværlig, kan vi også lave gratis telefoni mellem
mobilerne i husstanden uden fastnet er med. I vil stå som et solo
abonnement, med flere mobiler tilknyttet."

Uanset hvad så ryger der jo 99 kr. ind på kontoen ved hver kunde/nummer der
bliver oprettet, og vi fire vil 100% sikkert også bruge vores mobiler til
andet end "intern" kommunikation. Nå det bliver muligt for mig vil fastnet
og Internet jo sikkert gå samme vej, så vil de jo også tjene på det og jeg
vil spare yderligere på mobilpriserne. Jeg har ikke nogen praktisk erfaring
med dem endnu (bestilte sidste fredag og fik sim-kort i onsdags), men hvis
du søger i grupper på Google vil du kun finde positive udtalelser fra folk
der har.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Tom K.

Dato : 06-11-04 13:55

> Iøvrigt, er der nogen der har praktisk erfaring med UnoTel...

Jeg er selv midt i en portering til UnoTel og det virker super proff. Dagen
efter jeg indsendte den underskrevne fuldmagt, kunne den ses på min
personlige login side, som indscannet pdf dokument.

--
Tom

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-11-04 22:35

Hej

"Tom K." <x@NO.spam> wrote:

>Jeg er selv midt i en portering til UnoTel og det virker super proff. Dagen
>efter jeg indsendte den underskrevne fuldmagt, kunne den ses på min
>personlige login side, som indscannet pdf dokument.

Hm, jeg bestilte et abb. den 3 Nov. (Portering) faxede
porteringsformularen til dem med det sammen, (kl. 10 formiddag) men kan
endnu ikke se noget ud over en faktura i pdf format.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 06-11-04 11:51

Ole Rasmussen wrote:
> [...]
> utydeligt/tvetydigt i deres prisliste og abonnementsvilkår.
>
> Iøvrigt, er der nogen der har praktisk erfaring med UnoTel, som

Jeg bruger dem nu. Og det virker fint!! Prøv du bare..
/ Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-11-04 11:56

Thomas Jacobsen skrev:

> Jeg bruger dem nu. Og det virker fint!! Prøv du bare.. / Thomas

Hvordan er deres kundeservice?

CBB var jo også "fint" ... men kun lige indtil folk opdagede deres
kundeservice (eller mangel på samme).

Pris er ikke alt hvis servicen ikke følger med!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-11-04 12:39

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kundeservice (eller mangel på samme).
>
> Pris er ikke alt hvis servicen ikke følger med!

Jeg har sendt dem 4 eller 5 mails med spørgsmål, dem har jeg altid modtaget
svar på samme dag. Jeg bestilte mine sim-kort en fredag eftermiddag, de
ankom med posten følgende onsdag så jeg har indtil videre kun godt at sige
om deres kundeservice.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-11-04 13:00

Kim Kristensen skrev:

> [...]
> eftermiddag, de ankom med posten følgende onsdag så jeg har indtil
> videre kun godt at sige om deres kundeservice.

Det lyder godt!

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 06-11-04 16:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvordan er deres kundeservice?
>
> CBB var jo også "fint" ... men kun lige indtil folk opdagede deres
> kundeservice (eller mangel på samme).
>
> Pris er ikke alt hvis servicen ikke følger med!

Jeg har sendt mange mails med sprg., tror faktisk altid jeg har fået svar
samme dag. Har også sendt foreslag til deres markedsføring som de faktisk
bruger nu på deres hjemmeside nu, dvs. de lytter til kunderne.
Har også ringet ind flere gange, tlf bliver taget med det samme. Og de
virker proff. de supportere der sidder der, teknisk inde i sagerne eller
finder lynhurtigt ud af de knudrede sprg. jeg har kommet med.
Desforuden er det vildt fedt at kunne logge sig ind med sit brugernavn, og
der få et klart overblik over fx nummerportering , saldo, kvitt. og meget
andet. Meget dygtigt lavet. Som tidligere nævnt bliver underskrevne
dokumenter indscannet og ligger som PDF filer, det er altså overskueligt.

Tror faktisk de får rigtig mange kunder nu, specielt efter omtale på DR og
ComputerWorld.
Og jeg siger absolut god for dem, selv efter årelange og positive erfaringer
med Telmore

/ Thomas

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-11-04 23:00

Hej

> [...]

>Tillykke med det! Har gjort samme trick med 17 stk's mobiler, så nu er både
>familie og tætte venner connected for Free!

Hm, er du sikker på at det med at ringe gratis mellem egne
mobiltelefoner fra samme husstand også gælder hvis man _KUN_ har
mobilabb. hos dem ? - Som jeg læser deres regler gælder det kun hvis man
også har et fastnet abb. hos dem ! - Hvor man så til gengæld også kan
ringe gratis til andre UnoTel fastnet abb.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-11-04 23:52

> [...]
> man også har et fastnet abb. hos dem ! - Hvor man så til gengæld også
> kan ringe gratis til andre UnoTel fastnet abb.

"Kan man have hver sin konto?

Ja, hos UnoTel A/S kan du sagtens have flere konti. Du kan tilknytte så
mange mobiler, eller fastnet telefoner som du ønsker. Du taler gratis mellem
de forskellige enheder, både fra mobil til mobil, fra fastnet til mobil samt
mobil til fastnet.. "
http://www.unotel.dk/support/faq-3.asp?id=177&ovrid=71&losning_type_id=1

OG

"Hvordan opretter/tilknytter jeg flere mobiltelefoner til mit Solo mobil
abonnement?

Når du har gennemført bestillingen af dit Solo mobil abonnement, vil du på
den af dig opgivne emailadresse, modtage en bekræftelse herpå samt modtage
kundelogin. Med dette kundelogin kan du via www.unotel.dk logge dig ind og
bestille nyoprettelse eller overdragelse af eksisterende mobilnummer. Dette
gøres under linket "bestilling" "
http://www.unotel.dk/support/faq-3.asp?id=200&ovrid=71&losning_type_id=1

/ Thomas

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-11-04 22:32

Hej

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

Klip
>For konen 90,24 kr. af 112,53 (Hun har for en gangs skyld ringet for mere
>end 99,00 kr. så der ikke er 20,00 kr. i straf, men stadig 20,00 i fast adm.
Klap

Hm, hvilket selskab var du kunde hos før skiftet til UnoTel ? -
Ovenstående lyder lidt grotesk syntes jeg, og er ihvertfald ikke Telmore
priser.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-11-04 23:27

> [...]
>
> Hm, hvilket selskab var du kunde hos før skiftet til UnoTel ? -
> Ovenstående lyder lidt grotesk syntes jeg, og er ihvertfald ikke Telmore

Præcis, jeg skrev jo at det var grotesk. Det vi har er debitel, og det er
beløbene fra oktoberregningen jeg har brugt, regnestykket ser ud som følger:

debitel / UnoTel (besparelse)

Adm. gebyr: 20 / 2 (18)
Opkald til husstandens mobiler 42,79 / 0 (42,79)
Opkald til andre mobiler + fastnet 40,19 / 24,00 (16,19)
Viderestilling 7,55 / 1,34 (6,21)
Opkaldsforsøg uden kontakt 2 / 2 (0)

Sparet ved UnoTel: 83,19 kr.

Af de 40,19 er der også ringet til eget fastnetnummer, med UnoTel vil det
opkald naturligvis være foretaget direkte til den hun vil tale med på
mobilen hvilket ville give en yderligere besparelse på 7,05 kr.

Ialt sparet ved UnoTel: 90,24 kr.

Havde det været Telmore havde der stadig været en besparelse, de er ens på
opkaldsafgifter gebyrer osv. Men hun havde stadig sparet 15 øre pr. minut og
alle opkald til ungerne eller mig (hvilket er ca. halvdelen af hendes
forbrug) havde været gratis.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 07-11-04 01:00

Skal man stadig betale gebyr for at tanke op med dankort/visakort hos
Unotel?

/Lars

Fra : Kim S

Dato : 07-11-04 09:23

"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Skal man stadig betale gebyr for at tanke op med dankort/visakort hos
> Unotel?

Ja, 2 kr.

Mvh, Kim

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 07-11-04 12:31

> Ja, 2 kr.

Det er så grunden til jeg ikke skifter til Unotel....

Fra : Kim S

Dato : 07-11-04 12:41

> Det er så grunden til jeg ikke skifter til Unotel....

Hold da op...Der skal ikke meget til.
Selv med gebyr indregnet, er de billigere end Telmore, og med
muligheden for at ringe gratis mellem de tilmeldte mobiler, er
de helt urørlige prismæssigt med vores forbrugsmønster.

Mvh, Kim

Fra : Kim Hansen

Dato : 08-11-04 15:55

On Sun, 7 Nov 2004 12:41:05 +0100, "Kim S" <No@mail.dk> wrote:

>Hold da op...Der skal ikke meget til.
>Selv med gebyr indregnet, er de billigere end Telmore, og med
>muligheden for at ringe gratis mellem de tilmeldte mobiler, er
>de helt urørlige prismæssigt med vores forbrugsmønster.

Er det ikke kun hvis ens fastnet tlf er hos unotel også?

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Kim S

Dato : 08-11-04 16:43

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 7 Nov 2004 12:41:05 +0100, "Kim S" <No@mail.dk> wrote:
>
> Er det ikke kun hvis ens fastnet tlf er hos unotel også?

Nope...Alle tilmeldte mobiler taler gratis sammen.
Altså tilmeldte under samme "administrator", eller hvad man skal kalde det.

Mvh, Kim

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-11-04 18:38

Kim S skrev:

> "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Nope...Alle tilmeldte mobiler taler gratis sammen.
> Altså tilmeldte under samme "administrator", eller hvad man skal
> kalde det.

Jeps - ved en "Solo"-løsning:

Portér - eller opret - en mobil som "Solo", betal via creditcard de ca.
100,- kr,, vent et par minutter og få adgangskoden tilsendt til din
e-mailadresse, log så ind på UnoTels hjemmeside og tilknyt endnu en
telefon.

Portérer man kan man printe en fuldmagt ud via e-mailen og sende den til
UnoTel, der så afmelder mobilen ved selskabet.

Jeg har netop i dag gennemført ovenstående stunt.
Hans

Fra : Calle.

Dato : 07-11-04 14:07

Lars Bjerregaard wrote:

> Det er så grunden til jeg ikke skifter til Unotel....
det er jo ikke noget du skal gøre hver dag
--
Calle.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-11-04 14:20

Calle. wrote:

> det er jo ikke noget du skal gøre hver dag

Det kommer da an på hvad manden taler for pr. dag
/ Thomas

Fra : Mads Stetter

Dato : 07-11-04 22:21

Lars Bjerregaard wrote:

> Det er så grunden til jeg ikke skifter til Unotel....

Ha ha... Ja, der skal ikke så meget til!

MVH Mads Stetter
Bliver flyttet til Unotel imorgen, rart!

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-11-04 21:51

Mads Stetter wrote:

> Ha ha... Ja, der skal ikke så meget til!
>
> MVH Mads Stetter
> Bliver flyttet til Unotel imorgen, rart!

Hæ. Nej det er ikke nemt :)

Her fortsætter diskussionen også:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=33345
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=33081
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=33538

/ Thomas

Fra : dyrbye

Dato : 08-11-04 23:15

"Lars Bjerregaard" skrev d. 07-11-04 12:31 dette indlæg :

> Det er så grunden til jeg ikke skifter til Unotel....

Minutpris 65 øre.
Hvis du tanker 100,- kr stiger din minutpris med 1,3 øre??????!!!!!
Hvis du tanker 200,- kr stiger din minutpris med 0,65 øre?????!!!!!

Det er stadig væsentlig billigere end alle andre.

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-11-04 16:28

Kim Kristensen skrev:

> [...]
> ud, jeg kunne spare rigtig mange penge da konen og begge ungerne har
> mobil og jeg selv også skal have et privat mobilnummer. Bare det at i

Men det er kun hvis man vælger bredbånd med, ikke?
Hans