GPRS adgang på sin bærbare med SE T230??
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-11-04 15:21

Kan man gå på nettet, med GPRS på sin bærbare PC med en SE T230?

Med kabel?? Og hvor er sådant et billigst?

/ Thomas

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-11-04 15:37

> Kan man gå på nettet, med GPRS på sin bærbare PC med en SE T230?

Det kan du sagtens. Det kan gøres på flere måder, se nedentor.

> Med kabel?? Og hvor er sådant et billigst?

Du skal have sat telefon og computer sammen. Ved din T230 kan du enten gøre
det med infrarød eller kabel - infrarød kræver intet (udover infrarød port i
den bærbare), og med kabel kræver det selvfølgeligt, at du køber et kabel.
Et kabel kan blandt andet købes hos T-Hansen.dk.

Du skal fra SonyEricssons hjemmeside hente en driver til din computer der
gør, at den ser telefonen som modem. Derefter laver du en opkaldsforbindelse
på din computer, som bruger din telefon som modem. Den skal ikke have noget
brugernavn/adgangskode, og opkaldsnummeret skal være *98#. Derefter ringer
du blot op - så skulle det gerne virke.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-11-04 16:10

Jeppe Vestergaard wrote:

> [...]
> Den skal ikke have noget brugernavn/adgangskode, og opkaldsnummeret
> skal være *98#. Derefter ringer du blot op - så skulle det gerne

Her læser jeg om den:
https://sec.telmore.dk/help/worldmanuals/manualframe.asp?ManualID=565
Kan ikke lige se at den har infrarød??
/ Thomas

Fra : Jens B

Dato : 02-11-04 16:18

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse
> Her læser jeg om den:
> https://sec.telmore.dk/help/worldmanuals/manualframe.asp?ManualID=565
> Kan ikke lige se at den har infrarød??

Det har den heller ikke.

Jens

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-11-04 16:22

> Kan ikke lige se at den har infrarød??

Det har den sørme heller ikke - det mente jeg bare så godt som alle
telefoner i dagens Danmark havde. Så bliver du nødt til, at købe et kabel
til den. Det kan fås mange steder på nettet - jeg mener, at både T-Hansen og
Netget f.eks. har.