Unotel Danmarks billigste
Fra : Anders

Dato : 02-11-04 13:23

Hej

Se http://computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25827

Jeg undre mig bare lidt over hvordan Unotel (som benytter TDC's net) kan
tilbyde en minutpris på 65 øre og SMS'er til 16 øre når TDC og Telmore
(som er ejet af TDC) ikke kan.

Har det mon noget at gøre med Dyremose? DYREmose, som i at det er dyrt?

Fra : Basil

Dato : 02-11-04 13:27

Anders wrote:
> [...]
> (som er ejet af TDC) ikke kan.
>
> Har det mon noget at gøre med Dyremose? DYREmose, som i at det er dyrt?

Prøv at se hvem af dem der overlever længst.
Det er ikke svært at underbyde prisen for at få kunderne og nogen likvider
at arbejde med, men "to stay in business" er lidt sværere.
Jeg ved intet om det, bare et gæt.
Kai

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-11-04 13:45

> Jeg undre mig bare lidt over hvordan Unotel (som benytter TDC's net) kan
> tilbyde en minutpris på 65 øre og SMS'er til 16 øre når TDC og Telmore
> (som er ejet af TDC) ikke kan.

Hej.

Jeg copy/paster lige mit svar fra Mobildebat.dk omkring samme emne:

Jeg synes ikke det er så underligt, at UnoTel kan sælge minutterne billigere
end TDC. TDC har et GSM-netværk til flere milliarder, som skal tjenes ind.
Derudover er de en langt større organisation med flere typer abonnementer,
salg af mobiltelefoner, og deres eget landsdækkende forhandlernet. Derfor er
TDC dyrere end UnoTel.

Det samme gør sig i øvrigt gældende ved SONOFON/CBB, hvor CBB også bare er
serviceprovider, men kan levere lavere takster.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : TBC

Dato : 02-11-04 14:42

"Anders" <anders@NOSPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
> (som er ejet af TDC) ikke kan.
>
> Har det mon noget at gøre med Dyremose? DYREmose, som i at det er dyrt?

Ja, det tror jeg da bestemt. TDC kører ikke forretning for dine blå øjnes
skyld, men for selv at tjene penge uden at behøve at tage hensyn til de mest
progressive kunder eller dine vågne holdninger. ...Og det er de svjv ret
gode til.

Jeg tror det først og fremmest hænger sammen med 2 forhold at TDC kan slippe
af sted med næsten altid at være dyrest:

1. Et stort kundesegments vaner og ligegyldighed.
Det samme som f.eks med ses med Danske Bank som også er noget af det
dyreste, men folk kender den, er vant til den og stoler som sådan på den og
er ganske simpelt for dovne og/eller indifferente til at vove "besværet" med
at skifte for pengenes skyld, eller nogle finder det måske endog ligefrem
for uoverskueligt.

2. Et andet kundesegments [mere aktive] holdning.
Et produkt som Telmore er vel efterhånden nærmest blevet branded. Telmore
kan f.eks lune sig på den flotte succes det har haft, og at folk har lært
det at kende igennem andres og egne erfaringer som noget smart, pålideligt
og [som arven fra tidligere tider] billigt.

Jeg har selv tidligere været Telmore kunde, og produktet er jo bestemt godt
og velkonsolideret, så mange kan finde ro og tryghed med produktet og læne
sig tilbage som kunderne i eksempel 1, glemme og føle sig Indifferente i
forhold til de sidste 15 øre hos noget ukendt, "usikkert" og unbrandet.
(TDC's produkter er der jo generelt intet i vejen med bortset fra prisen)

....Selv er jeg Tele2mobilonline kunde lige nu, og som tidligere giver jeg
mit eksisterende selskab ca. 3 måneder til at følge markedet ned, sker det
ikke så skifter jeg, men sådan tror jeg de færreste tænker. De mindre og
billigste selskaber tjener [eller mister] penge på sådanne som du og jeg.
Men TDC har den luksus *også* at kunne tjene penge på rigtigt mange dovne og
indifference kunder. (Udover dem er er så vågent og aktivt måtte være
positivt indstillede til dem og deres ellers udmærkede produkter)

Men den form for tankegang er vel grunden til at jeg f.eks har

2048/512 ADSL til 350,- kr/md (650 kr/md hvis jeg skulle bruge over >8 Gb)
Kassekredit på 5%
Indlånsrente på 2.0 %
Mobiltelefon taletidsminuttakst på 68 og snart 65 øre
Osv osv. ...Så jeg mener bestemt det kan betale sig at være vågen

TBC

Fra : Mads Stetter

Dato : 02-11-04 15:44

TBC wrote:

> [...]
> Mobiltelefon taletidsminuttakst på 68 og snart 65 øre
> Osv osv. ...Så jeg mener bestemt det kan betale sig at være vågen

Yeps... det kan godt betale sig! Glæder mig til at komme over til Unotel!
Har fået kort und alles, og jeg bliver flyttet d. 8!

Bye bye Telmore... Det var hyggeligt så længe Frank Rasmussen sad på toppen,
han ved sgu hvad det vil sige at lave god service!

MVH Mads Stetter

Fra : Anders

Dato : 02-11-04 19:39

Mads Stetter wrote:
> Yeps... det kan godt betale sig! Glæder mig til at komme over til
> Unotel! Har fået kort und alles, og jeg bliver flyttet d. 8!
Jeg tror lige at jeg gir Telmore 1 måned til at komme med et modspil,
ellers skifter jeg. Kender også flere der overvejer at skifte.

> Bye bye Telmore... Det var hyggeligt så længe Frank Rasmussen sad på
> toppen, han ved sgu hvad det vil sige at lave god service!
Ja, det var det betydeligt mere attraktivt at være kunde hos Telmore.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-11-04 16:19

> 2048/512 ADSL til 350,- kr/md (650 kr/md hvis jeg skulle bruge over >8 Gb)

Må jeg spørge hvor det er? Har pt. 2048/128 til 499kr/måned hos TDC og vil
da vældigt gerne have det samme som dig.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Mads Stetter

Dato : 02-11-04 16:31

Thomas Landberg wrote:

> Må jeg spørge hvor det er? Har pt. 2048/128 til 499kr/måned hos TDC
> og vil da vældigt gerne have det samme som dig.

Mener det er stofa der er kommet med det tilbud!?

MVH MS

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-11-04 17:43

Ikke jf. www.stofa.dk

Fra : JRS -8260

Dato : 02-11-04 18:33

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4187a559$0$86990$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
Gb)

> Må jeg spørge hvor det er? Har pt. 2048/128 til 499kr/måned hos TDC og vil
> da vældigt gerne have det samme som dig.

Du kan jo altid starte med samme forbindelse til 399,- ved Cybercity .. Har
jeg lige fået mig

MVH
JRS

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-11-04 18:38

> Du kan jo altid starte med samme forbindelse til 399,- ved Cybercity ..
Har
> jeg lige fået mig

Jeg tog en 2 Mbit til 429 kr., og to uger efter oprettelsen modtog jeg et
brev om, at min linje gratis var blevet opdraderet til 2,5 Mbit :).

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-11-04 19:07

> Gb)

> Du kan jo altid starte med samme forbindelse til 399,- ved Cybercity ..
> Har
> jeg lige fået mig

Nej! Cybercitys til 399kr er kun 128 i upload.

Fra : John

Dato : 02-11-04 21:17

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4187ccbd$0$87004$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>8

> Nej! Cybercitys til 399kr er kun 128 i upload.

Ja, har nogen benægtet det?

Mvh

John

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-11-04 21:29

Først skrives der:

Så svares der:

> Ja, har nogen benægtet det?

Benægtet? Der står "samme forbindelse" og det kan man da ikke kalde det, når
uploadhastigheden er 128 i stedet for 512. Jeg kan også finde noget Stofanet
til 50kr, men det er der sikkert også en grund til at jeg ikke vælger.

Fra : John

Dato : 02-11-04 23:01

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4187ee19$0$86952$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Først skrives der:

> Så svares der:

*SNIP*

NEJ.

Du skriver:

"Må jeg spørge hvor det er? Har pt. 2048/128 til 499kr/måned hos TDC og vil
da vældigt gerne have det samme som dig."

Og SÅ svares der:

JRS skriver:

Fra : BorreBoy

Dato : 03-11-04 16:25

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4187ccbd$0$87004$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Nej! Cybercitys til 399kr er kun 128 i upload.

Det er faktisk 192 i upload. De skriver det bare ikke.

Fra : TBC

Dato : 03-11-04 00:19

> [...]

> Må jeg spørge hvor det er? Har pt. 2048/128 til 499kr/måned hos TDC og vil
> da vældigt gerne have det samme som dig.

Det var Telia's ADSL, du ved den der kortvarigt blev markedsført "2 Mbit/s
til folket", ind til Telia fandt udsigterne mht kobberaftaler for grumme og
måtte erkende at de fortsat ville komme til at tabe penge på løsningen. Den
kan desværre ikke længere ny-oprettes, kun tages med hvis eksisterende
kunder flytter adresse.

For at være lidt selvisk er det egentligt fint med mig, for man sidder
næsten alene på en ordentlig røvfuld backbone. Forbindelsen performer
formentligt derfor bedre end alt jeg tidligere har haft hvad angår ping
tider

Du kan se resterne af produktetshjemmeside her: http://www.telia.dk/adsl/

TBC

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-11-04 19:27

Anders wrote:
> [...]
> Telmore (som er ejet af TDC) ikke kan.
>
> Har det mon noget at gøre med Dyremose? DYREmose, som i at det er

Det er jo ren manipulation hvis TDC hævder at de ikke kan gå længere ned.
Det kan de da sagtens. Så tjener de bare det mindre.
/ Thomas

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-11-04 22:30

Hej

Hm, jeg har kigget lidt, faktiks meget nøje, på Unotel's mobilprodukt,
men måske jeg alligevel ikke har kigget godt nok ? - Som jeg læser deres
tilbud, og ikke mindst betingelser, så er det ingen form for abb. De
99,- der omtales er et engang-oprettelsebeløb, og derefter absolut intet
ud over minutforbruget ? - Det vil i praksis sig at man for et
engangsbeløb på kr. 99,- kan 'parkere' et nummer hos Unotel, og det til
ikke koste een krone fremover ? - Kan ej heller finde noget om
minimumsforbrug el. lign. - Faktisk syntes jeg det hele lyder lidt for
godt til at være sandt !.

For dem som også har behov for fastnet ser deres tilbud jo også fint ud,
med gratis ring mellem alle egne tlf. incl. mobiltlf.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-11-04 23:15

Ole Rasmussen wrote:
> [...]
>
> For dem som også har behov for fastnet ser deres tilbud jo også fint
> ud, med gratis ring mellem alle egne tlf. incl. mobiltlf.

Ja - man tror det er lyv. Men den er god nok. Indtil videre får jeg koblet
16 mobil-venner på systemet, og vi kan så ringe sammen gratis.
/ Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-11-04 03:15

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - man tror det er lyv. Men den er god nok. Indtil videre får jeg koblet
> 16 mobil-venner på systemet, og vi kan så ringe sammen gratis.
> / Thomas

De skal være tilmeldt på samme husstand for at kunne tale gratis indbyrdes,
gør du det skal du jo selv sørge for at kradse penge ind fra de andre hvis
det er din husstand de er tilmeldt. Fra mobil tilmeldt husstand A til mobil
tilmeldt husstand B skal der betales, de skal jo også have en indtægt at
leve af. Fra fastnet til fastnet mellem to husstande som begge er tilmeldt
UnoTel er det gratis, og så mellem ens "egne" mobiler til hjemmenumret.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 03-11-04 10:21

> [...]
> mellem to husstande som begge er tilmeldt UnoTel er det gratis, og så
> mellem ens "egne" mobiler til hjemmenumret.

Det er rigtigt at du skal tilmelde alle mobiler fra samme adresse. Og det
har jeg så gjort med nu 17 mobiler. Og det skal ikke ses som et problem det
med at kradse penge ind. Nu er det jo mig der står for ansvar = styring af
ALLE mobilerne. Og jeg tilmelder folk til aut.optankning på dankort. Det har
de fleste idag, dankort. Så det kører helt automatisk.Skal intet gøre mere.
Hvis man så ikke har dankort, kommer Unotel med en PBS løsning inden for
1mdr. HVIS der så skulle bliver probl., jamen så kan jeg jo fakisk lukke for
folks numre.

/ Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-11-04 00:49

Ole Rasmussen skrev:

> For dem som også har behov for fastnet ser deres tilbud jo også fint
> ud, med gratis ring mellem alle egne tlf. incl. mobiltlf.

Så vidt jeg ka se kræver det at man osse tar deres bredbånd til - var
det ikke 350 kr. pr. måned!?
Hans

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-11-04 03:18

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ka se kræver det at man osse tar deres bredbånd til - var
> det ikke 350 kr. pr. måned!?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Nej det er ikke nødvendigt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-11-04 03:05

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> For dem som også har behov for fastnet ser deres tilbud jo også fint ud,
> med gratis ring mellem alle egne tlf. incl. mobiltlf.

Jeg sad også og tænkte det samme at det lyder for godt til at være sandt,
men det er det faktisk. Jeg har spurgt en del til deres løsning og modtaget
hurtige og præcise svar, det ser ud som om der for en gang skyld er nogle
der mener det de skriver uden underlige klausuler. Her er nogle udpluk af de
svar jeg har modtaget, mine spørgsmål er til at regne ud nå man ser dem:

"Vi har intet minimumsforbrug, så hvis der skulle være mobiler i husstanden
som ikke bruges så tit, bliver i ikke opkrævet for ikke at bruge disse."

"Ja - du kan sagtens tale gratis mellem mobilerne, ingen problemer i det."

"Man bliver hos UnoTel takseret pr. sekund."

Med venlig hilsen Kim

Fra : RpR

Dato : 04-11-04 18:33

> Jeg undre mig bare lidt over hvordan Unotel (som benytter TDC's net) kan
> tilbyde en minutpris på 65 øre og SMS'er til 16 øre når TDC og Telmore
> (som er ejet af TDC) ikke kan.

Billigt? Kommer vel an på hvad man bruger sit abbo til. GPRS er 50% dyrere
ved Unotel end bl.a. Telmore.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-11-04 19:49

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Billigt? Kommer vel an på hvad man bruger sit abbo til. GPRS er 50% dyrere
> ved Unotel end bl.a. Telmore.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --

Ja præcis, det kommer an på hvad man bruger/skal bruge sin mobil til og mon
ikke de fleste stadig bruger den til at ringe og sende SMS med.

Med venlig hilsen Kim