Fuldt qwerty tastatur - hvilken mobil?
Fra : Peter

Dato : 02-11-04 09:02

Hejsa.

Mine pensionerede forældre har nu haft mobiltelefon i et par år, og vil
meget gerne have lidt mere glæde af sms.

Deres nuværende telefoner volder lidt problemer hvad angår SMS, da de
ikke kan vende sig til systemet med at trykke flere gange på tasterne
for at få de rette bogstaver, og det med ordbog kan de slet ikke hitte
ud af.
Desuden skal især min mors gamle ericson gennem 117 menuer samt
underpunkter for at finde sms delen.

Spørgsmålet er derfor hvilken mobil skal de købe (2 stk af)????

De ønsker querty tastatur og muligheden for at komme nemt ind i "send
SMS" samt indbox.
Hvad er der af muligheder. Den må ikke være for kompliceret.

Hvilke modeller er der ud over Nokia 5510 og 6800?
Hvilken model kan anbefales set fra en ikke kyndig SMS'ers synspunkt?

peter

Fra : Mikael Andresen

Dato : 02-11-04 09:34

hejsa peter...

nu ved jeg ikke hvor det er dine forældre vil bruge mobilen men er det i
hjemmet kunne en ericsson med add on tastur være en mulighed.. ikke så handy
når man skal nmogen steder..

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 02-11-04 10:49

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-11-04 11:36

> Personligt ville jeg heller ikke selv købe den, og det tror jeg heller
> ikke der er mange andre der har gjort, har i hvert fald ikke her i gruppen
> set den særlig meget omtalt...

6820 er ikke en særlig udbredt telefon. Den koster omkring 2.000 kr. uden
abonnement. Et andet alternativ kunne være 6800, som også har fuldt
tastatur - den ligger i ca. 1.400 kr. uden abonnement.

Begge telefoner er at finde på Mobilpriser.dk.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Peter

Dato : 02-11-04 14:13

Jeppe Vestergaard wrote:
> [...]

6820 virker ellers meget tiltalende.
Hvis man kan indstille knapperne til send SMS og indbakke, kan man så
ikke undlade at komme ind i de mest avancerede indstillinger, eller vil
den stadig være for kompliceret for mindre habile mobilbrugere?

qwerty tastaturet er et must.
Så at der på den norske version er norske tastatur. Er der æøå på den
danske?

> [...]
> tastatur - den ligger i ca. 1.400 kr. uden abonnement.
>
> Begge telefoner er at finde på Mobilpriser.dk.

Er 6800 ikke med mindre taster end 6820?

Peter

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 03-11-04 15:41

Fra : Peter

Dato : 04-11-04 15:47

Finn Hybjerg Hansen wrote:

> [...]
> ned igen, og SMS'en er sendt.
>
> Mht. at ringe op, vipper du joystiket nedad, så popper telefonbogens liste
> op. Brug joystikket til at rulle videre ned (eller tast de første bostaver
> i navnet) og tryk på den grønne knap, så ringer du op.
> Hvis du ikke vælger navn eller nummer på denne måde, vil første tryk på
> den grønne knap vise dig de sidste udgående numre du har kaldt op til. Et
> nyt tryk på den grønne knap ringer op til det valgte nummer.
>
> Du kan finde manualen på telefonen på nokias sider et eller andet sted...

Takker!

Har netop bestilt 3 stk (Ja, jeg kom også til at bestille en til mig
selv

Peter!

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 04-11-04 19:33

ti 02 nov 2004 09:02:23a satte Peter sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> Hvilke modeller er der ud over Nokia 5510 og 6800?
> Hvilken model kan anbefales set fra en ikke kyndig SMS'ers synspunkt?

Køb to stk Nokia 9110 med fuldt tastatur. De kan fås for en slik idag og er
meget enkele at betjene, plus de har en knap for hver funktion man vil
bruge. F,eks, har de en SMS-knap for at komme ind i sms-funktionen og alt
er på dansk.

Kan varmt anbefales selvom den er lidt bedaget da der ingen ting er der kan
gå i stykker hvis man sidder og fumler en smule. Mange addon-tastaturer
sidder jo i et stik og det kan meget nemt brække og gå istykker hvis ikke
man passer nok på. Hvis man bil have noget lidt nyere så er der 9210 men de
er lidt dyrer. Evt hvis 9110 er lidt for småt kan jeg anbefale Nokia 9000
som er lidt større.

Held og lykke.

Steven.