underlige indlæg
Fra : jytte

Dato : 30-10-04 13:44

Er jeg den eneste som her i gruppen synes, at Bo Varmings sidste (og
tidligere) indlæg er højst egendommelige, ja nærmest psykotiske og da slet
ikke hører hjemme i denne nyhedsgruppe ??

Så mener jeg at vi bør få det stoppet, jeg ved bare ikke rigtig hvordan.

Jytte

Fra : Jesper

Dato : 30-10-04 14:05

jytte <missmerkur@esenet.dk> wrote:

> [...]
> ikke hører hjemme i denne nyhedsgruppe ??
>
> Så mener jeg at vi bør få det stoppet, jeg ved bare ikke rigtig hvordan.

1. Bo Warming er en institution, omend en meget støjende sådanne, han
starter en 20-30 tråde om dagen, de fleste ganske irrelevante ift
gruppernes fundat, han husere i en masse danske grupper og har gjort det
i al den til jeg har været på usenet, og det har jeg de sidste 8 år!

2. Det er vist gået op for de fleste at BW har indianere i taganlæget.

3. Anskaf dig en "rigtig" newsreader, hvor du kan filtere Bos indlæg
fra, det duer Outlook Express ikke til.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-10-04 14:25

Jesper wrote:

> 3. Anskaf dig en "rigtig" newsreader, hvor du kan filtere Bos indlæg
> fra, det duer Outlook Express ikke til.

Selvfølgelig kan Outlook Express frasortere Bos indlæg. En trin for
trin-guide kan findes her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oe-nyhedsgrupper-trin.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 Tips og tricks til Internet Explorer

Fra : Jesper

Dato : 31-10-04 10:22

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Selvfølgelig kan Outlook Express frasortere Bos indlæg. En trin for
> trin-guide kan findes her:
> http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oe-nyhedsgrupper-trin.html

Ja, den kan bare ikke filtere hele tråden fra i de indlæg der startes af
Bo.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-10-04 14:09

jytte wrote:

> Er jeg den eneste som her i gruppen synes, at Bo Varmings sidste (og
> tidligere) indlæg er højst egendommelige, ja nærmest psykotiske og da slet
> ikke hører hjemme i denne nyhedsgruppe ??

Bo Warming er Bo Warming. Han har altid skrevet sådan på usenet.

> Så mener jeg at vi bør få det stoppet, jeg ved bare ikke rigtig hvordan.

Er du imod ytringsfrihed? Bo har lige så meget ret til at være her som
alle andre. Hvis han forbryder sig mod netiketten kan du jo klage til
hans udbyder og se om det hjælper.

/David

Fra : jytte

Dato : 30-10-04 14:41

> [...]
>>

> Er du imod ytringsfrihed? Bo har lige så meget ret til at være her som
> alle andre. Hvis han forbryder sig mod netiketten kan du jo klage til hans

Jeg -vidste- at dette indlæg ville komme!!
Nej jeg er ikke mod ytringsfrihed, men jeg mener det sidste indlæg han kom
med, var helt yt i forhold til gruppen her.
Er du ikke enig med mig i det ?

VH.
Jytte

Fra : Holst

Dato : 30-10-04 14:58

jytte wrote:

> Jeg -vidste- at dette indlæg ville komme!!

Jamen, så var det da godt, at det kom :)

> Nej jeg er ikke mod ytringsfrihed, men jeg mener det sidste indlæg han kom
> med, var helt yt i forhold til gruppen her.
> Er du ikke enig med mig i det ?

Bos indlæg er ofte umiddelbart meget langt fra de grupper, som han
poster sine indlæg i. De har dog generelt en lille snert, der faktisk
berettiger, at de blev postet i den pågældende gruppe. Nu har jeg
spruget alle indlæg af Bo Warming i denne gruppe over, så jeg skal ikke
kommentere på dem.

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-10-04 15:19

jytte wrote:

> Jeg -vidste- at dette indlæg ville komme!!

Godt.

> Nej jeg er ikke mod ytringsfrihed, men jeg mener det sidste indlæg han kom
> med, var helt yt i forhold til gruppen her.

Altså off-topic? Så kan du klage til hans udbyder.

> Er du ikke enig med mig i det ?

Det har jeg ingen holdning til. Jeg ved i øvrigt ikke hvilket indlæg du
præcist snakker om.

/David

Fra : jytte

Dato : 30-10-04 21:51

> [...]
>
> Altså off-topic? Så kan du klage til hans udbyder.

> Det har jeg ingen holdning til. Jeg ved i øvrigt ikke hvilket indlæg du

"Søren Fauli pårørende selvsving"

Jytte

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 01-11-04 14:48

Må skynde mig at sige at jeg ikke deler Bo W's meninger og så videre, men
netop dette indlæg HAR jo relevans, eftersom Fauli har lavet en film over
emnet

Og lad os ikke gå ind i en debat om ytringfrihed, det er noget vi tager for
givet og alligevel sviner folk til hvis de ikke er enige med os - jeg går
ikke ind for nazisme, facisme osv., men hvis folk har den holdning positiv
så dem om det...sålænge de ikke går ud og skader andre mennesker med det..

Fra : jytte

Dato : 30-10-04 14:43

Tjah. Det lader til at det kun er mig hans indlæg generer. Underligt
egentlig, idet man jævnlig ser på nyhedsgrupperne at folk stjerner ud over
det, efter min mening, mest bagatelagtige.
Men ok, smag og behag.

Jytte

Fra : Holst

Dato : 30-10-04 15:03

jytte wrote:

> [...]
> egentlig, idet man jævnlig ser på nyhedsgrupperne at folk stjerner ud over
> det, efter min mening, mest bagatelagtige.

Man skal bare lære at lade være med at lade sig genere alt for meget.

Ja, Bos indlæg kan være generende. Ligeledes føler jeg også, at dit
indlæg i denne tråd er generende, eftersom det jo er helt uden for
gruppesn fundats og et direkte personangreb på en debattør.

Efter mere end ti år med elektronisk kommunikation har jeg efterhånden
lært, at man er bedst tjent med at ignorere folk, som "generer". På den
måde bliver man nemligt selv mindst generet.

Jeg startede i sin tid på FidoNet, som var e-mail og news på amatørbasis
mellem BBS'er, hvor man i en af nettets tekster kunne læse to meget
grundlæggende regler, nemlig:

The FidoNet judicial philosophy can be summed up in two rules:

1) Thou shalt not excessively annoy others.

2) Thou shalt not be too easily annoyed.

To regler, som mange kunne have gavn af et efterleve.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-10-04 15:33

Holst wrote:

> [...]
> grundlæggende regler, nemlig:
>
> 1) Thou shalt not excessively annoy others.

Og så havde man lige netop den mulighed som Jytte efterlyser, hvis folk
alligevel ikke rettede sig efter ovenstående.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-10-04 17:31

Kim Ludvigsen wrote:

> Og så havde man lige netop den mulighed som Jytte efterlyser, hvis folk
> alligevel ikke rettede sig efter ovenstående.

Det kan reelt ødelægge en gruppe, hvis 60%-90% af alle
trådene er off-topic. Nye folk, der kommer til gruppen,
skynder sig væk igen. Og på den måde får gruppen ikke det
nye liv. Den får ingen immigranter, mens folk stadig vil
emigrere fra den (fordi de, eks., får sig et liv). Efter
nogle år er resultatet en *død* gruppe.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 04:37

Holst wrote:

> The FidoNet judicial philosophy can be summed up in two rules:
>
> 1) Thou shalt not excessively annoy others.
>
> 2) Thou shalt not be too easily annoyed.
>
> To regler, som mange kunne have gavn af et efterleve.

Og det er så også gældende i "real life"

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-10-04 15:05

jytte wrote:
> [...]
> egentlig, idet man jævnlig ser på nyhedsgrupperne at folk stjerner ud
> over det, efter min mening, mest bagatelagtige.

Nej, det er ikke kun dig Bo's indlæg generer, men vi andre har efterhånden
forsøgt alle mulige og umulige tiltag for at stoppe ham (læs fået lukket
adskellige linier og deslige, vha klager) men det lykkedes ikke på sigt, Bo
finder altid en vej tilbage.....

den nemmeste (og i min erfaring eneste) løsning på problemet "Bo Warming" er
et killfilter.... indimellem hopper han ud, men han er lige så nem at proppe
tilbage....

den eneste måde at håndtere den slags på er at ignorere det....

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-10-04 17:29

jytte wrote:
> Tjah. Det lader til at det kun er mig hans indlæg generer. Underligt

Hans indlæg generer væsentligt mere i grupper hvor der ikke
er ret meget trafik. Dér kan BW-indlæg snildt udgøre 75% af
trådstarterne

> egentlig, idet man jævnlig ser på nyhedsgrupperne at folk stjerner ud over
> det, efter min mening, mest bagatelagtige.

Der er forskel på spoilere, som aktivt går ind og skader
andre mennesker (ødelægger deres potentielle fornøjelse), og
så off-topic støj. Selvfølgelig ville det da være godt hvis
vi fik gjort Usenet (eller bare dansk Usenet) fri for
off-topic indlæg, men skaden er størst i de helt små
grupper, eksempelvis dk.fritid.rollespil . Herinde startes
der mange on-topic tråde, og derfor *fungerer* gruppen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Holst

Dato : 30-10-04 21:28

Peter Knutsen wrote:

> Hans indlæg generer væsentligt mere i grupper hvor der ikke
> er ret meget trafik. Dér kan BW-indlæg snildt udgøre 75% af
> trådstarterne

Ja, men eftersom der jo er nogen, der går igang med en debat med
udgangspunkt i Bo Warmings trådstartede, så er der jo åbenbart nogen
brugere af gruppen, som faktisk er interesseret i at diskutere med Bo
Warming.

Og efter min mening bør der også være plads til den slags for dem, der
gider den slags. Jeg springer det over og er ikke synderligt generet af det.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-10-04 22:59

On Sat, 30 Oct 2004 15:43:20 +0200, jytte <missmerkur@esenet.dk> wrote:

> [...]
> over
> det, efter min mening, mest bagatelagtige.

Hej
Jeg er helt enig. Men jeg ser kun hans indlæg når han skifter email. Da
han hever gang kommer i mit killfilter.
Magen til hans nonsens og ævl skal man lede længe efter.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-04 17:55

> [...]
> egentlig, idet man jævnlig ser på nyhedsgrupperne at folk stjerner ud
> over det, efter min mening, mest bagatelagtige.

Din selvretfærdighed er ganske uklædelig. Jeg finder BW's indlæg mere
læseværdige end dine.

--
-Jens B.

Fra : Holst

Dato : 30-10-04 14:56

jytte wrote:

> Er jeg den eneste som her i gruppen synes, at Bo Varmings sidste (og
> tidligere) indlæg er højst egendommelige, ja nærmest psykotiske og da slet
> ikke hører hjemme i denne nyhedsgruppe ??

Du har fuldstændig ret. Ligesom dit indlæg heller ikke hører hjemme i
denne gruppe.

Med hensyn til Bo Warming, og i øvrigt alle andre trolde, så skal man
blot ignorere hans indlæg og de tråde, som han deltager i. Det vil kunne
holde omfanget helt nede.

> Så mener jeg at vi bør få det stoppet, jeg ved bare ikke rigtig hvordan.

Husk nu, at alle har ret til at sige sin mening - også selvom den er
anderledes end din og du måtte synes, at den er egendommelig, psykotisk
og hvad ved jeg.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-10-04 15:18

Holst wrote:

> Husk nu, at alle har ret til at sige sin mening - også selvom den er
> anderledes end din og du måtte synes, at den er egendommelig,
> psykotisk og hvad ved jeg.

Alle (især Amerikanere ser jeg ofte på Internettet) taler om
ytringsfrihed som et absolut begreb - det er det ikke!

Der gælder masser af pligter og forbehold mht ytringsfrihed som den er
beskrevet i menneskerettighedskonventionen. Eksempelvis er propaganda
for krig og racisme forbudt. Ytringer må selvfølgelig heller ikke være
i strid med andre dele af menneskerettighedskonventionen (eksempelvis
privatlivets fred), selvom det til tider kan være vanskeligt at afgøre
hvilken af punkterne der i en given situation skal følges.

Staten kan i flere tilfælde gå ind og begrænse en enkelt person eller
gruppes ytringsfrihed - eksempelvis for at "forebygge uro eller
forbrydelse", hvilket måske kunne tages i anvendelse overfor BW

Der er ingen konvention der forbyder en internetudbyder at opsige en
aftale med en kunde (selvfølgelig med mindre det er i strid med
kontrakt eller gældende lovgivning - racistisk betonet eksempelvis).
Der burde være rig mulighed for BW's internetudbyder for at opsige hans
aftale.

Et lands lovgivning kommer i øvrigt før menneskerettighedskonventionen,
men man kan bringe en lov op til vurdering i Europarådet eller hos Den
Europæiske Menneskerettighedsdomstol, som i fald man vinder sagen, kan
omstøde og ugyldiggøre en lov (eventuelt med tilbagevirkende kraft).

Mvh
Steen

Fra : Martin Andersen

Dato : 30-10-04 15:46

Steen Schmidt wrote:

> Der burde være rig mulighed for BW's internetudbyder for at opsige hans
> aftale.

At skrive i forkerte grupper skulle være nok til at opsige aftalen, det kan
jeg ikke se.
BW er jo så venlig at bruge sit eget navn hver gang han poster, så det
er nemt at censurere. Noget andet er det hvis han hele tiden skifter navn
og e-mail adresse, så ville der nok være en bedre sag mod ham.

Martin.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-10-04 16:33

Martin Andersen wrote:

> At skrive i forkerte grupper skulle være nok til at opsige aftalen,
> det kan jeg ikke se.

I 8 år og konstant?

Han burde mentalundersøges, men det er nok ikke ISP'ens opgave at få
sat dét i gang...

Mvh
Steen

Fra : jytte

Dato : 30-10-04 21:56

"Holst" <newsoct04@shelter.dk> skrev i en meddelelse

jytte wrote:

> [...]
> ikke hører hjemme i denne nyhedsgruppe ??

Du har fuldstændig ret. Ligesom dit indlæg heller ikke hører hjemme i

Det gør det jo altså alligevel, eftersom jeg ønsker at vide lige netop jeres
holdning til fænomenet. Og det har jeg så også fået.

VH.
Jytte

Fra : Holst

Dato : 30-10-04 22:13

jytte wrote:

> Det gør det jo altså alligevel, eftersom jeg ønsker at vide lige netop jeres
> holdning til fænomenet. Og det har jeg så også fået.

Aha. Altså fuldstændig ligesom Bo Warming ønsker at vide lige netop
vores holdning til de emner, som han bringer op?

Altså er du og Bo Warming fuldstændig ens på det punkt.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-10-04 15:14

On Sat, 30 Oct 2004 14:43:43 +0200, "jytte" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>ikke hører hjemme i denne nyhedsgruppe ??
>
>Så mener jeg at vi bør få det stoppet, jeg ved bare ikke rigtig hvordan.

Ignorér dem. Det er det værste, man kan byde en troll.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 30-10-04 17:03

wrote:

> [...]
>ikke hører hjemme i denne nyhedsgruppe ??
>
>Så mener jeg at vi bør få det stoppet, jeg ved bare ikke rigtig hvordan.

Der skal være plads til alle meninger, mener de fleste også selvom de
er meget off-topic, som Bo's hele tiden er! Han fletter lidt film ind
i sine postinger for at sprede sit budskab som for det meste er noget
samfundsfjendsk vrøvl han har citeret fra gamle tyske bøger.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-10-04 17:23

Morbid Angel wrote:

> [...]
> i sine postinger for at sprede sit budskab som for det meste er noget
> samfundsfjendsk vrøvl han har citeret fra gamle tyske bøger.

Vi diskuterer ikke om vi er enige med Bo. De fleste af os er stærkt
uenige med Bo i de fleste ting.

Og jo, Bo bryder da mindst lige så mange regler som så mange andre der
bliver "flamet". Så må man jo handle hvis man har lyst.

Der hvor jeg står af er når man sammenblander sin uenighed med Bo med
hans ret til at eksistere på usenet. Jeg vil kæmpe længe for at der skal
være plads til folk som Bo på usenet, fordi hvis de demokratiske og
ytringsmfrihedsmæssige dyder som usenet trods alt besidder ikke gælder
for Bo, så er de jo intet værd. Så gælder de kun for folk med de rette
meninger.

/David

Fra : Jokerman

Dato : 30-10-04 18:05

> [...]
> ytringsmfrihedsmæssige dyder som usenet trods alt besidder ikke gælder for
> Bo, så er de jo intet værd. Så gælder de kun for folk med de rette

Jamen. Så kæmp da bare for Bo. Det bliver han sikkert glad for!

Hilsen Jokerman

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-10-04 18:12

Jokerman wrote:

> Jamen. Så kæmp da bare for Bo. Det bliver han sikkert glad for!

Har du svært ved at læse eller er du dum? Jeg kæmper ikke for Bo. Jeg
kæmper for Bos ret til at være på usenet.

/David

Fra : Morbid Angel

Dato : 30-10-04 18:37

On Sat, 30 Oct 2004 19:11:52 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Har du svært ved at læse eller er du dum? Jeg kæmper ikke for Bo. Jeg
>kæmper for Bos ret til at være på usenet.
>
>/David
Jeg siger heller ikke at han ikke må ytre sine meninger, men han er
for det meste off-topic og burde holde sig i politiske grupper, da
hans postinger er politiske og han bruger bare film, som en
undskyldning til at ytre sine politiske meninger, selvom det ikke har
et hak med den film han fletter ind i posten.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Kim2000

Dato : 30-10-04 19:48

> undskyldning til at ytre sine politiske meninger, selvom det ikke har
> et hak med den film han fletter ind i posten.

Tja, joh, men det er ens ret at være underlig og det er også ens ret at lade
være med at læse posteringerne, da Bo i det mindste skriver under sit eget
navn. Hvad der til gengæld undre mig lidt er at han faktisk aldrig i denne
tråd går ind i debatterne, heller ikke de gange hvor han faktisk får lidt
seriøs modspil. Mit bud er enten at svare alvorligt eller helt lade være.
Det er lidt "dumt" at der skal fremkomme 23 indlæg : "du er dum, Bo"

Kim

--
www.damat.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-10-04 22:13

Morbid Angel wrote:

> [...]
> undskyldning til at ytre sine politiske meninger, selvom det ikke har
> et hak med den film han fletter ind i posten.

Ovenstående er jeg ikke nødvendigvis uenig i, men så må dem, der føler
sig tilstrækkeligt generet af det, kontakte hans udbyder. At begynde at
snakke om hvad "vi" (os med de rigtige meninger) skal gøre ved ham og
hans indlæg, er efter min mening ligeså kvalmende.

/David

Fra : jytte

Dato : 31-10-04 02:49

> [...]
> om hvad "vi" (os med de rigtige meninger) skal gøre ved ham og hans
> indlæg, er efter min mening ligeså kvalmende.

Det er din tolkning at "vi" har de rigtige meninger. Der er sgu´ da ikke
noget forgjort i at høre andres holdninger om en ting.

Jytte

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-10-04 02:54

jytte wrote:

> Det er din tolkning at "vi" har de rigtige meninger. Der er sgu´ da ikke
> noget forgjort i at høre andres holdninger om en ting.

Hvorfor vil du så ikke høre Bos holdning?

/David

Fra : jytte

Dato : 31-10-04 12:40

> Hvorfor vil du så ikke høre Bos holdning?
>
> /David

Fordi den ser ud til at være temmelig nazistisk, og jeg synes der er
grænser, for hvad og hvormeget man kan være med til i ytringsfrihedens
hellige navn.

Jytte

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-10-04 13:02

jytte wrote:

> Fordi den ser ud til at være temmelig nazistisk, og jeg synes der er
> grænser, for hvad og hvormeget man kan være med til i ytringsfrihedens
> hellige navn.

Dvs: "Der er ikke noget forgjort i at høre andres holdning om en ting"
sålænge det er den rigtige holdning?

/David

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-10-04 13:09

On Sun, 31 Oct 2004 13:02:12 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Dvs: "Der er ikke noget forgjort i at høre andres holdning om en ting"
>sålænge det er den rigtige holdning?
>
>/David

Noget der er så ondt som nasisme, burde ikke have ret til at ytre sine
meninger, det samme mener jeg at folk med pedofile meninger heller
ikke skal have, at du ikke kan se det er meget forkert er lidt synd.
At have en mening er ok, men retten til at ytre den skal ikke være
uden konsekvenser og ansvar.
Men vi er nok ikke enige og du er nok også bare en Bo Warming wannabe
=)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : ML-78

Dato : 31-10-04 13:57

Morbid Angel skrev:

> Noget der er så ondt som nasisme, burde ikke have ret til at ytre sine
> meninger, det samme mener jeg at folk med pedofile meninger heller
> ikke skal have,

Det skal du selvfølgelig have lov at mene
Men så bør man heller ikke lade som om, man går ind for ytringsfrihed,
for det er det ikke.

Personligt synes jeg den holdning du der giver udtryk for er langt mere
skræmmende end at lade nazister og pædofile give udtryk for deres.

> at du ikke kan se det er meget forkert er lidt synd.
> At have en mening er ok, men retten til at ytre den skal ikke være
> uden konsekvenser og ansvar.

Med andre ord, du vil at visse holdninger og ytringer skal være
strafbare. Det er ikke ytringsfrihed.

ML-78

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-04 13:36

ML-78 wrote:

> Med andre ord, du vil at visse holdninger og ytringer skal være
> strafbare. Det er ikke ytringsfrihed.

Ytringer kan godt være strafbare - også selvom vi har ytringsfrihed.
Desuden har ytringsfrihed intet med retten til at udtrykke sig i
nyhedsgrupperne at gøre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Styr musikken på computeren med iTunes

Fra : ML-78

Dato : 31-10-04 14:53

Kim Ludvigsen skrev:

> Ytringer kan godt være strafbare

Ja, desværre.

> - også selvom vi har ytringsfrihed.

Det kalder man det i hvert fald. At gøre nogle ytringer strafbare er
efter min mening en kompromittering af ytringsfriheden.

> Desuden har ytringsfrihed intet med retten til at udtrykke sig i
> nyhedsgrupperne at gøre.

Enig, men diskussionen har drejet sig over i ytringsfrihed generelt.

ML-78

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-04 15:24

ML-78 wrote:

> Ja, desværre.

Så har vi ikke meget mere at snakke om - medmindre du skriver noget, du
egentlig ikke mener.

Fra : ML-78

Dato : 31-10-04 15:32

Kim Ludvigsen skrev:

> Så har vi ikke meget mere at snakke om - medmindre du skriver noget,
du
> egentlig ikke mener.

Jeg mener det, for jeg er ubetinget tilhænger af ytringsfrihed.

Ikke den der "der skal være ytringsfrihed - medmindre du siger noget,
jeg ikke kan lide at høre". Så kalder man sig kun tilhænger af
ytringsfrihed, fordi det lyder pænt.

ML-78

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-10-04 17:27

ML-78 wrote:

> Jeg mener det, for jeg er ubetinget tilhænger af ytringsfrihed.

Du mener at opfordre til krig er i orden? Et udsagn som "Jeg opfordrer
enhver til at slå den og den ihjel" er i orden?

Der må sgu være grænser. For fornuftige samfundsborgere er det ikke en
hindring men derimod en beskyttelse af vor frihed og sikkerhed.

Man kunne føre din tankegang videre - hvis man har lov at sige hvad man
vil uden at skele til konsekvenserne, hvorfor så ikke have lov at gøre
som man vil? Hvis jeg nu havde lyst til at spendere en 8-900 kugler fra
et maskingevær på Københavns Hovedbanegård en lørdag middag, skulle jeg
så bare have lov til det? Mener du det ville være en indskrænkelse af
min ret til frihed at frarøve mig denne mulighed?

Jeg skulle jo i bekræftende fald heller ikke kunne blive straffet
bagefter (hvis der var nogen der gik til ved min handling), da jeg jo
blot eksercerede min ret til personlig frihed.

Hvad med samfundets frihed - kommer den enkeltes behov før denne? Så
taler vi ikke demokrati længere (i nogen som helst verdslig forstand),
men singulært anarki.

Anarkisme fungerer ikke som styreform. Man indretter sig i små
selvstyrende grupper, som vokser sig større og større. På et tidspunkt
når disse grupper en størrelse hvor det ikke længere er muligt at være
100% enige om alting. Udfaldet heraf er:

1) Man går over til en anden styreform, typisk en form for kommunisme
eller demokrati. Som outsider mulighed er der et totalitært regime af
en art (teokrati, diktatur eller lignende) - det totalt modsatte af
anarki.

2) Der udbryder krig og udfaldet er enten 1) eller total udslettelse.

Mvh
Steen

Fra : ML-78

Dato : 31-10-04 17:50

Steen Schmidt skrev:

> Du mener at opfordre til krig er i orden?

Ja, hvis man mener der skal være krig. Eller vil du da sende Anders Fogh
Rasmussen, mange andre politikere og tilhængere af Irak-krigen generelt
i fængsel eller give dem bøder?

> Et udsagn som "Jeg opfordrer
> enhver til at slå den og den ihjel" er i orden?

Ja. Så længe det ikke fremsættes som trusler - det er en helt anden
snak.

> Der må sgu være grænser. For fornuftige samfundsborgere er det ikke en
> hindring men derimod en beskyttelse af vor frihed og sikkerhed.

Der sker ingen mindskelse af vores frihed eller sikkerhed ved at lade
folk ytre sig. Tværtimod er ytringsfriheden en beskyttelse af vores
frihed.

> Man kunne føre din tankegang videre - hvis man har lov at sige hvad
man
> vil uden at skele til konsekvenserne, hvorfor så ikke have lov at gøre
> som man vil?

Det er en underlig sammenblanding af tingene. Jeg er hverken tilhænger
af anarki eller at man skal have lov at *gøre* hvad man vil. Hvis man
ikke kan skelne mellem handling og ytring har man et alvorligt problem.

Vi kan også føre den anden tankegang - at visse holdninger skal være
strafbare - videre. Hvis vi skal forbyde eksempelvis nazistiske partier,
hvorfor så ikke andre yderligtgående partier? Kommunisterne? Folk på den
ydre højrefløj som dog ikke er nazister? Eller hvad med dem der vil
indskrænke ytringsfriheden?

Hvor går grænsen? Hvem skal bestemme hvem der har de forkerte
holdninger?

> [...]
> så bare have lov til det? Mener du det ville være en indskrænkelse af
> min ret til frihed at frarøve mig denne mulighed?

Nej, det mener jeg ikke. Hvis du ikke kan se forskellen, så er det *dig*
der har et problem.

> Jeg skulle jo i bekræftende fald heller ikke kunne blive straffet
> bagefter (hvis der var nogen der gik til ved min handling), da jeg jo
> blot eksercerede min ret til personlig frihed.

Nej, du begik en forbrydelse ved at skade eller ligefrem slå andre folk
ihjel.

> Anarkisme fungerer ikke som styreform.

Jeg taler slet ikke om anarkisme men ytringsfrihed. Hvis du sætter
lighedstegn mellem de to, tja... det har jeg ikke så meget at sige til.

> [...]
> 2) Der udbryder krig og udfaldet er enten 1) eller total udslettelse.

Det lyder absolut forfærdeligt. Vi må ophæve den forfærdelige
ytringsfrihed straks!

ML-78

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-10-04 18:04

ML-78 wrote:

> Ja, hvis man mener der skal være krig. Eller vil du da sende Anders
> Fogh Rasmussen, mange andre politikere og tilhængere af Irak-krigen
> generelt i fængsel eller give dem bøder?

Tjaa, det kunne det da godt ende med (jeg tror det nu ikke). Men det
har vi et retsvæsen der kan afgøre...

> Ja. Så længe det ikke fremsættes som trusler - det er en helt anden
> snak.

Hvorfor? Så skal man pludselig til at tænke over konsekvenserne af det
man siger. Hvorfor må man nu ikke sige noget hvis det er en trussel -
er det ikke en begrænsning i ytringsfriheden? Jeg tror blot vi to har
forskellige grænser for hvad der bør være i orden at sige - ellers er
vi sikkert rimeligt enige.

A) Jeg mener man bør kunne sige hvad man vil, så længe det ikke skader
andre.

B) Forbeholdet i A) kan sættes ud af kraft hvis den skade der forvoldes
er mindre end hvad samfundet vinder ved det (hvis man sladrer om en
seriemorder man kender til eksempelvis).

I store træk er ovenstående også sådan som det fungerer i praksis samt
ifølge menneskerettighedskonventionen.

Mvh
Steen

Fra : ML-78

Dato : 31-10-04 18:21

Steen Schmidt skrev:

> Tjaa, det kunne det da godt ende med (jeg tror det nu ikke). Men det
> har vi et retsvæsen der kan afgøre...

Det ville være yderst problematisk, for ikke at sige i praksis en
afskaffelse af demokratiet, hvis politikere (eller os godtfolk for den
sags skyld) ikke frit kunne diskutere for og imod Irakkrigen eller evt.
fremtidige krige.

> Hvorfor? Så skal man pludselig til at tænke over konsekvenserne af det
> man siger. Hvorfor må man nu ikke sige noget hvis det er en trussel -
> er det ikke en begrænsning i ytringsfriheden?

En trussel er at sidestille med tvang og afpresning, og det har ikke
noget at gøre med at ytre en holdning. Det er ulovligt, hvilket er
ganske rimeligt.

"Hvis du ikke sletter dine indlæg vil dine fingre blive brækket". Det er
en trussel og er strafbart.

"Jeg er træt af dine indlæg, og jeg håber du brækker fingrene og ikke
kan skrive flere". Det er en ytring af en holdning og bør ikke være
strafbart (og er det heller ikke).

> A) Jeg mener man bør kunne sige hvad man vil, så længe det ikke skader
> andre.

Det er vi grundlæggende set enige om, bortset fra jeg ikke mener ord kan
skade nogen. Det kan handlinger.

Jeg vil formulere det således:
Jeg mener man bør kunne sige hvad man vil.
Jeg mener man bør kunne gøre hvad man vil, så længe det ikke skader
andre.

ML-78

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-04 18:25

ML-78 wrote:

> Ja. Så længe det ikke fremsættes som trusler - det er en helt anden
> snak.

Så går du jo alligevel ikke ind for total ytringsfrihed uden strafansvar
- det er jo rart at høre. Jeg var ellers begyndt at overveje, om jeg
skulle stille mig op ved din gadedør og fortælle alle dine naboer, at du
er pædofil og stjæler småkager i supermarkedet.

Debatten hører ikke hjemme her, så jeg sætter FUT til dk.politik. Jeg
følger normalt ikke den gruppe, men gør en undtagelse med denne tråd.

FUT: news:dk.politik.

Fra : ML-78

Dato : 31-10-04 18:50

Kim Ludvigsen skrev:

> Så går du jo alligevel ikke ind for total ytringsfrihed uden
strafansvar
> - det er jo rart at høre.

Det vil jeg mene jeg stadig gør. Men som skrevet i et andet indlæg anser
jeg ikke en trussel for at være en holdningsytring, men som tvang eller
afpresning.

> Jeg var ellers begyndt at overveje, om jeg
> skulle stille mig op ved din gadedør og fortælle alle dine naboer, at
du
> er pædofil og stjæler småkager i supermarkedet.

Det er straks en mere interessant pointe. Men ligesom mht. trusler har
det ikke så meget at gøre med at give udtryk for en holdning, da den for
det første har karakter af at være faktuel viden, og for det andet
knytter sig til en bestemt person snarere end at være en generel ytring.
Det vil jeg kalde injurier, altså hvis påstanden ikke er beviseligt
sand, og det er jeg ikke imod at der findes lovgivning om. Men jo, det
er et grænsetilfælde hvor det kan være vanskeligt at skelne.

> Debatten hører ikke hjemme her, så jeg sætter FUT til dk.politik. Jeg
> følger normalt ikke den gruppe, men gør en undtagelse med denne tråd.

Jeg beklager at have ignoreret din FUT, men jeg abonnerer heller ikke på
den gruppe og gider ikke til at begynde. Så jeg sender alligevel svaret
her i gruppen, og hvis du ikke vil føre den videre her kan vi evt. bare
stoppe.

ML-78

Fra : Maria de Francis

Dato : 31-10-04 14:57

> Ytringer kan godt være strafbare - også selvom vi har ytringsfrihed.

Ork ja, også ytringfriheden har regler.

> Desuden har ytringsfrihed intet med retten til at udtrykke sig i
> nyhedsgrupperne at gøre.

Hvad er det nu lige du mener her?

Mvh
Maria

--
Who is the biggest fool? The fool? Or those who follow him?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-04 15:20

Maria de Francis wrote:

> Hvad er det nu lige du mener her?

At man stadig har ytringsfrihed, selvom man forbydes adgang til
nyhedsgrupperne. Ytringsfriheden er ikke en ret til at ytre sine
meninger i alle medier eller alle steder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI

Fra : jytte

Dato : 31-10-04 14:42

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skræmmende end at lade nazister og pædofile give udtryk for deres.

> Med andre ord, du vil at visse holdninger og ytringer skal være

Hvordan vil du ellers bekæmpe ondskab, nazisme oa. hvis du aldrig
protesterer og sætter grænser (forbyder) for deres udfoldelse ??
Jeg synes det er en farlig holdningsløshed, at tillade alt.

Jytte

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-10-04 14:56

On Sun, 31 Oct 2004 14:41:38 +0100, "jytte" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

>Jeg synes det er en farlig holdningsløshed, at tillade alt.

Jeg er sikker på, at Osama bin Laden er helt enig med dig.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-10-04 15:12

On Sun, 31 Oct 2004 14:56:18 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Jeg er sikker på, at Osama bin Laden er helt enig med dig.
>

>Mvh
>Niels Søndergaard

Og Bush og Fox News med dig =)~
Vi ved ikke om Osama Bin Laden er en "rigtig" person eller en der er
skabt for at visse kredse kan gøre som de ønsker.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : ML-78

Dato : 31-10-04 15:00

jytte skrev:

> Hvordan vil du ellers bekæmpe ondskab, nazisme oa. hvis du aldrig
> protesterer og sætter grænser (forbyder) for deres udfoldelse ??

På samme måde som jeg vil "bekæmpe" alle de andre politiske (eller
andet) holdninger, som jeg er uenig i. Du mener vel heller ikke, at den
eneste måde at "bekæmpe" andre holdninger er ved at forbyde dem?

> Jeg synes det er en farlig holdningsløshed, at tillade alt.

Det er selve grundlaget for fri debat, som igen hviler på ytringsfrihed.
Jeg antager du med "alt" mener "alle holdninger".

ML-78

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 31-10-04 16:15

On 31/10/04 15:41, in article 4184eb8b$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"jytte" <missmerkur@esenet.dk> wrote:

> Hvordan vil du ellers bekæmpe ondskab, nazisme oa. hvis du aldrig
> protesterer og sætter grænser (forbyder) for deres udfoldelse ??

De 2 ting hænger ikke nødvendigvis sammen, men handlinger der tager afsæt i
en hvilken som helst ideologi har vi jo gjort strafbare, det er f.eks
ulovligt at komme emd åbenbare rcistiske udtalleser, som vel kan
karektiseres som nazisme.
Og at bekæmpe nazisme handler vel om at vise ved hjælp af argumenter at det
er forkert, med fænomenet BW er det bare ikke muligt, og man gør bedst i at
ignorere.
I øvrigt er han ganske harmløs der er hverken hoved eller hale i hans
holdninger og argumenter, han har en citatbogl iggende som han ynder at
bruge i alle mulige sammenhænge, men læse dem han citerer gider han åbenlyst
ikke, hellere bruge tiden på at forurene usenet.
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-04 18:00

> Jeg synes det er en farlig holdningsløshed, at tillade alt.

Det syntes Hitler sjovt nok også.

--
-Jens B.

Fra : zilla

Dato : 01-11-04 16:19

>Men vi er nok ikke enige og du er nok også bare en Bo Warming wannabe
>=)~

så rigtig sagt, lol

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-11-04 11:42

David Rasmussen wrote:

> Hvorfor vil du så ikke høre Bos holdning?

Fordi at de bliver skrevet i grupper hvor de ikke hører til.

Mvh

Tim

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-11-04 11:52

Tim Christensen wrote:

> Fordi at de bliver skrevet i grupper hvor de ikke hører til.

Hvis du mener det, så klag.

/David

Fra : Jesper

Dato : 01-11-04 15:46

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Hvis du mener det, så klag.
>
> /David

Det hjælper ikke! Der er blevet klaget over ham i alle de 8 år jeg har
debatteret på Usenet. Guess what? Han er her stadig!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-11-04 15:59

Jesper wrote:

> Det hjælper ikke! Der er blevet klaget over ham i alle de 8 år jeg har
> debatteret på Usenet. Guess what? Han er her stadig!

Det er jeg godt klar over, men hvad er det du forventer at der skal ske?
Du kan ikke få Bo til at forsvinde.

/David

Fra : Jesper

Dato : 01-11-04 17:20

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Det er jeg godt klar over, men hvad er det du forventer at der skal ske?
> Du kan ikke få Bo til at forsvinde.
>
> /David

You got that right!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-11-04 11:39

David Rasmussen wrote:

> Har du svært ved at læse eller er du dum? Jeg kæmper ikke for Bo. Jeg
> kæmper for Bos ret til at være på usenet.

Der er regler for hvordan man opfører sig på usenet, hvis man ikke vil
overholde dem så må det få konsekvenser.

Mvh

Tim

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-11-04 11:43

Tim Christensen wrote:

> Der er regler for hvordan man opfører sig på usenet, hvis man ikke vil
> overholde dem så må det få konsekvenser.

Ja, som jeg har skrevet flere gange. Hvis man vil kan man jo bare klage
over Bo. Eller putte ham i et killfilter. Der er mange acceptable
løsninger.

/David

Fra : Holst

Dato : 30-10-04 21:32

David Rasmussen wrote:

> [...]
> ytringsmfrihedsmæssige dyder som usenet trods alt besidder ikke gælder
> for Bo, så er de jo intet værd. Så gælder de kun for folk med de rette

Helt enig!

Hvis man er så generet af de indlæg, som Bo Warming starter, så kan man
jo blot sætte ham og trådene i et killfilter. Faktisk er det jo nærmest
sådan, at Bo Warming stort set kun deltager i de tråde, som han selv
starter, hvilket vel må gøre det nemmere at slippe af med ham via et
killfilter.

Men så længe Bo holder sig rimelig on-topic - og faktisk har stort set
alle hans indlæg en snert af at være on-topic i den gruppe, de postes i
- så bør Bo også have lov til at poste sine indlæg og være til stede på
Usenet. Og også selvom vi jo nok alle er ret uenige med de fleste af Bos
holdninger og meninger.

Fra : jytte

Dato : 30-10-04 22:04

David Rasmussen wrote:

> [...]

- så bør Bo også have lov til at poste sine indlæg og være til stede på
Usenet. Og også selvom vi jo nok alle er ret uenige med de fleste af Bos

End of story. Der kom faktisk 26 gode indlæg ud af Bo´s sidst. Hurra for
det.

VH
Jytte

Fra : jytte

Dato : 30-10-04 22:00

> [...]
> ytringsmfrihedsmæssige dyder som usenet trods alt besidder ikke gælder for
> Bo, så er de jo intet værd. Så gælder de kun for folk med de rette

Jeg synes bestemt også at Bo skal have adgang til usenet. Bare i de rigtige
grupper.

VH
Jytte

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-10-04 22:16

jytte wrote:

> Jeg synes bestemt også at Bo skal have adgang til usenet. Bare i de rigtige
> grupper.

Hvis du mener at han er off-topic så bør du klage til hans udbyder. Der
står abuse-info i hans headers.

Nemmere for dig selv vil være at putte ham i et killfilter.

/David

Fra : jytte

Dato : 31-10-04 02:47

> Hvis du mener at han er off-topic så bør du klage til hans udbyder. Der
> står abuse-info i hans headers.
>
> Nemmere for dig selv vil være at putte ham i et killfilter.
>
> /David

Mange tak, det var lige det jeg spurgte om i første omgang.
Hvad f..... er headers og killfilter for noget ?

I øvrigt synes jeg det er noget spøjst, at man da endelig for en hver pris
må være politisk korrekt og mene at alle skal have lov til at udtrykke hvad
som helst hvor som helst, og så ikke gide at forholde sig til hvad han (Bo)
skriver, svare på hans indlæg eller spørge hvad det er han egentlig mener
(hvis han da mener noget).

VH.
Jytte

Fra : Kim2000

Dato : 31-10-04 03:20

> som helst hvor som helst, og så ikke gide at forholde sig til hvad han
> (Bo)
> skriver, svare på hans indlæg eller spørge hvad det er han egentlig mener
> (hvis han da mener noget).

Jeg kan kun sige det på denne måde; Prøv at besvare et par af hans indlæg,
så sker der enten det:

a) Bo ignorere indlægget, muligvis fordi han er travlt beskæftiget med at
skrive nye tråde, trods alt er det et større arbejde at skrive 20-30 nye
indlæg hver eneste dag året rundt, og desuden udtrykke sine holdninger på
glistrup.dk (som ikke er Mogens Glistrups hjemmeside) og ligesom sit
forbillede sker det med kilometer lange artikler/taler.

b) Bo svarer i sin særlige stil.

Når du har argumenteret 6-7 indlæg med Bo så er det nogenlunde der hvor de
fleste af os andre er nu og du forstår bedre de flestes godmodige smilen af
Bo´s indlæg. Bo har ret og lov til at udtrykke sig, det står i grundloven,
men det er også ens ret at lade være med at læse det.

(Dog er det faktisk imponerende som Bo kan skabe koblinger mellem alt og
alle. Jeg er sikker på at der kan skabes koblinger mellem valget i USA og
valget i 32 i Tyskland og det danske valg i 2001 - hvis man altså spørger
Bo - og det gjorde jeg ikke)

Fra : J.O.H

Dato : 31-10-04 07:15

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message

> Mange tak, det var lige det jeg spurgte om i første omgang.
> Hvad f..... er headers og killfilter for noget ?

Marker et indlæg fra den uønskede person. Klik på menupunktet "Meddelelse",
og vælg "Bloker afsender". En dialogboks åbnes, og giver dig mulighed for at
få fjernet de allerede hentede indlæg fra personen. Du kan roligt klikke på
Ja.
se mere på http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oe-nyhedsgrupper-trin.html

JOH

Fra : jytte

Dato : 31-10-04 12:41

"J.O.H" <johaarup@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> få fjernet de allerede hentede indlæg fra personen. Du kan roligt klikke

Jytte

Fra : Maria de Francis

Dato : 31-10-04 14:38

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Snip en del.....

>tak for et konstruktivt svar.
> Jytte

Og nu du er igang med at indstille dine news, kan du så ikke med det samme
indstille dine regler for citering. Du har en lidt pudsig indstilling, i
din mail-client (Outlook Express?), hvor du nogle gange får sat
"citeringstegn (>)" ved dit eget svar til et indlæg. Andre gange er der ikke
> ved det indlæg, der citeres.
Det kan sagtens være nogle synes det er noget "fluek.......", men det kan
være irriterende, at skulle hoppe tilbage i tråden, for at få mening med det
skrevne.

Men ellers held og lykke med dit killfilter

Mvh
Maria

--
"Bombing in the name of peace is like
fucking in the name of virginity"

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-10-04 09:28

jytte wrote:

> Mange tak, det var lige det jeg spurgte om i første omgang.
> Hvad f..... er headers og killfilter for noget ?

En header er (i dette tilfælde) en information der sendes sammen med
det indlæg man poster på en newsgroup.

Jeg bruger Xananews (http://www.wilsonc.demon.co.uk/d7xananews.htm),
hvilket stærkt kan anbefales. Déri sætter man op under menupunktet
'View' hvor meget af headeren man vil se når man læser indlæg. I
headeren står der bl.a. hvem indlægget er fra, deres emailadresse,
hvornår indlægget er postet osv., men også ting som hvilken newsreader
der er brugt, samt en emailadresse man kan klage til hvis man mener det
er nødvendigt (denne er normalt indsat af internetudbyderen).

Et kill-filter (eller blot et filter i de fleste newsreadere) er et sæt
regler man kan sætte op - eksempelvis at man ikke vil downloade og vise
indlæg fra bestemte personer, indlæg der indeholder bestemte ord eller
er skrevet på bestemte datoer.

JOH har forklaret hvordan du sætter et killfilter op i OE - i Xananews
skal du op under 'Tools-Options-Filters...'.

Mvh
Steen

Fra : Carl Drud

Dato : 31-10-04 11:45

Jesper wrote:

> Ja, den kan bare ikke filtere hele tråden fra i de indlæg der startes
> af Bo.

Jo, det kan den.

Carl

Fra : Lampen

Dato : 02-11-04 19:11

Carl Drud wrote:

> Jo, det kan den.

Hvordan ? Jeg kan stadig se alle svarene :\

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-04 17:52

> Så mener jeg at vi bør få det stoppet, jeg ved bare ikke rigtig
> hvordan.

Du mener censur? Har du overvejet ikke at læse hans indlæg? På den anden
side, så har du jo ikke noget at brokke dig over. Dit indlæg er forresten
ganske off-topic.

--
-Jens B.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-11-04 10:47

> Så mener jeg at vi bør få det stoppet, jeg ved bare ikke rigtig
> hvordan.

Hej, David ! Du har fundet en ligesindet !

Gode ideer, og ingen løsninger. Det skulle I nok kunne få lidt kvalitetstid
til at gå med

Jytte: put ham i dit kill-filter. Jeg synes nu det er meget rart at vide at
fænomenet landsbyidiot ikke er helt uddødt.

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 13:00

Jim Andersen wrote:

> Hej, David ! Du har fundet en ligesindet !
>
> Gode ideer, og ingen løsninger.

Tja, der var jo heller ingen andre, inklusive dig selv, der havde løsninger.

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-11-04 14:50

David Rasmussen wrote:
> Tja, der var jo heller ingen andre, inklusive dig selv, der havde
> løsninger.

Hvad er der galt med at putte ham i kill-filteret ? Løser det ikke Jyttes
problem ?

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-11-04 15:35

Jim Andersen wrote:

> Hvad er der galt med at putte ham i kill-filteret ? Løser det ikke Jyttes
> problem ?

Nu snakkede jeg om den oprindelige tråd du henviste til.

I denne tråd er jeg kommet med et væld af konkrete løsninger: Klag til
udbyder, brug kill-filter etc. Men det har du måske ikke læst?

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-11-04 12:41

David Rasmussen wrote:
> Nu snakkede jeg om den oprindelige tråd du henviste til.

Ah !

> I denne tråd .. [snip] Men det har du måske ikke læst?

En tråd om Warming nærlæser jeg ikke, så nej.

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-11-04 13:46

Jim Andersen wrote:

> En tråd om Warming nærlæser jeg ikke, så nej.

Men alligevel udtaler du dig om hvad jeg siger og ikke siger? Jeez...

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-11-04 14:19

David Rasmussen wrote:

> Men alligevel udtaler du dig om hvad jeg siger og ikke siger? Jeez...

Ja. i en anden tråd. Følg nu lidt med....

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-11-04 14:27

Jim Andersen wrote:

> Ja. i en anden tråd. Følg nu lidt med....

Det er vist dig der mangler at følge med inden du udtaler dig.

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-11-04 14:33

David Rasmussen wrote:

> Det er vist dig der mangler at følge med inden du udtaler dig.

Nej det er dig.

/jim

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 04-11-04 18:51

Virkeligt inspirerende snak i har kørende her....