Sky Captain and the World of Tomorrow
Fra : Johnny B 2000

Dato : 30-10-04 01:27

Sky Captain and the World of Tomorrow

så den hertil aften ( nat ) ... det er den dårligste film jeg nogensinde har
set eller rettere det jeg så for den var så dårlig at jeg lige tiltede et
stykke tid

jeg kan absolut ikke anbefalde at se den ... alle var mere eller mindre
enige om at det var en skod film, for der blev råbt uuuuh mange gange

link : http://www.imdb.com/title/tt0346156/
- ved ikke hvornår den får premiere ....

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : Peter Heide

Dato : 30-10-04 02:16

Jeps. Kan kun give dig ret. En kammerat tog den med hjem
fra Kina i en skod-version (tele-sync). Selvom kvaliteten ikke er
noget der bare ligner optimalt, er det ikke umuligt at se at filmen
er noget forfærdeligt lort. Gad faktisk ikke at se den færdig.
Handlingen er utrolig tam og de spiller ad helvedet til.

Forstår godt publikums reaktion. Den burde ryge direkte på
DVD-hylderne.

Fra : Morbid Angel

Dato : 30-10-04 16:58

On Sat, 30 Oct 2004 02:27:16 +0200, " Johnny B 2000"
<johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> wrote:

> [...]
>
>link : http://www.imdb.com/title/tt0346156/
>- ved ikke hvornår den får premiere ....

Nu syntes jeg den fungerede godt, selvom Angelia Jolie var fejlcastet,
filmen er flot visuelt lavet og det er ikke så mange "kæmper robot"
film i forvejen.
Filmen er helt sikert en film for elskere af gamle b-science
fictionfilm, som mig selv.
Hvis man kan kalde det en Science-Noir så er den det =)

4/6 vil jeg stå ved.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-10-04 17:50

On Sat, 30 Oct 2004 17:57:50 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fictionfilm, som mig selv.
>Hvis man kan kalde det en Science-Noir så er den det =)

Jeg er enig. Det er en sej film for drengerøve i alle aldre. Angelina
er fejlcastet, ja, og det er den totalt usexede Gwyneth Paltrow da
også. Men Jude Law er altid god, og Giovanni Ribisi ligeså. Og så er
det jo fantastisk at se, hvad man efterhånden kan lave af animations-
og cgi-numre.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : PerX ...

Dato : 31-10-04 02:48

In article <4182dfde$0$86950$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk says...
> [...]
>
> jeg kan absolut ikke anbefalde at se den ... alle var mere eller mindre
> enige om at det var en skod film, for der blev råbt uuuuh mange gange

Hvor gammel er du? Det er noget med man skal være over 35 før man kan
sætte pris på den *g*

Roger Ebert elskede den, og baseret på forfilmen ser jeg også frem til
den.

Fra : Johnny B 2000

Dato : 31-10-04 23:18

er over 35 og den film faldt ikke i min smag ...

stilen på filmen er sikkert smart og ikke set siden tv var sort/hvid, men
handlingen er da lidt "tynd"

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-04 02:11

In article <418564a8$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk says...
> er over 35 og den film faldt ikke i min smag ...
>
> stilen på filmen er sikkert smart og ikke set siden tv var sort/hvid, men
> handlingen er da lidt "tynd"

Det har jeg også hørt (har ikke set den endnu)

Men så mener jeg generelt at 99% af amerikansk film/tv har handlinger
som er "tynde"

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 15-11-04 16:40

" Johnny B 2000" <johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> wrote in message
> er over 35 og den film faldt ikke i min smag ...
>
> stilen på filmen er sikkert smart og ikke set siden tv var sort/hvid, men
> handlingen er da lidt "tynd"

Ja historien er jo tynd, men var' jeres munde!

Den film er så fed så fed at det er svært at beskrive det ordenligt over for
mainstream-film elskere.
Jeg ved at krittikkere skriver i avisen at den deler publikum i to, bare
ærgeligt det skal være de 90% af publikum der ikke kan eller vil forstår
hvordan denne film skal ses og nydes og opleves.

Note dette er ik spoiler da det sker 5mins inde i filmen eller lign.:

Ved angrebet af kæmperobotterne første gang, var jeg og mine venner ved at
få tåre i øjnene af nostalgi-følelsen der lå i lydene og deres måde hvorpå
de blev præsenteret, og ja Hindenburg III var da for sejt lavet Da
byfolkene så tilkalder Sky Captain vha. telegrafen, og lydenes ringe spredes
med blå stråler ud over landkortet kan man jo næsten ikke lade være med at
få kuldegys.
Ideen med den onde tyske videnskabsmand er jo perfekt, og passer ideelt ind
i det univers som vi kastes ind i.

Filmen er så nostalgisk fed, og er man til Indianna Jones og den slags - og
gemmer der sig en lille dreng inde i så er den klart at anbefale.

Alle jeg har hørt meldinger fra (der ikke har set den) syntes den ser
forfærdelig ud, og traileren skræmmer måske folk lidt - men den skal ikke
ses som en (på den måde) seriøs film, men som en film lavet af en instruktør
med kærlighed til 20'erne og 30'ernes sci-fi visioner.
Jeg nægtede selv i starten at se den, men blev lokket med og det er jeg
virkelig glad for.

Nej filmen er ikke plat eller overdrevet eller hysterisk! Det er sci-fi som
filmskaberne i 30'erne ville ha gjort det.. hvis de havde haft
mulighederne

Mvh. Martin

Ps. Var der nogle af jer der så King Kong hænge på Empire State Building i
bagrunden? Han skulle være der, men fik ikke selv øje på det
Tilgengæld så vi Venture ligge på havets bund, og det var da også fedt

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 17-11-04 19:52

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alle jeg har hørt meldinger fra (der ikke har set den) syntes den ser
> forfærdelig ud, og traileren skræmmer måske folk lidt

Traileren er da fed, den ligger jo lige præcis op til en film i den stemning
du beskriver, der ikke tager sig selv for seriøs. Jeg ville gerne se den,
men nu efter jeg har læst folks diskussion her, er jeg blevet lidt i tvivl.

Mvh. Brian

PS: Selvfølgelig skal jeg da se den.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 17-11-04 20:44

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> men nu efter jeg har læst folks diskussion her, er jeg blevet lidt i tvivl.

Selvfølgelig skal du se filmen. :) Jeg så den selv i går, og var
glædeligt overrasket. Filmen er en hyldest til de gamle serials fra
trediverne og fyrrerne, samt tegneserierne fra den samme periode.

Billedesiden, skal man lige vænne sig til, men jeg kunne godt lide den.

mvh Magnus Dreyer

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-11-04 01:02

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> writes:

> [...]
> men nu efter jeg har læst folks diskussion her, er jeg blevet lidt i tvivl.

Jeg syntes at den lignede en intro til et computerspil. Fra 90'erne.

Men nu har jeg set den og kan kun opfordre andre til at gøre det
samme.

Husk at kigge efter Jens Lyn-scener og Lucas-henvisninger.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."