Gode tyske ungdomsfilm ???
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-10-04 14:44

Nogen der kan anbefale de mest populære tyske ungdomsfilm fra de seneste
20 år ? De skal passe til en pige på 14 - 15 år.

Jeg tænker på noget i stil med Anja & Victor, Vil du se min smukke navle
og så videre.

Meget gerne på DVD, så man kan slå den tyske tekst til og fra.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Holst

Dato : 29-10-04 15:02

Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> og så videre.
>
> Meget gerne på DVD, så man kan slå den tyske tekst til og fra.

Jeg vil på det kraftigste anbefale "Mein Bruder, der Vampir" af Sven
Taddicken fra 2001, der er en fabelagtig god film. Om det decideret er
en "ungdomsfilm", ved jeg ikke, men filmen handler i høj grad om unge og
deres problemer. Og den burde helt klart være til at finde på DVD,
eftersom den er så ny, selvom jeg nu ikke kunne finde den på amazon.de,
men der er vel også andre og bedre steder til sådant.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 29-10-04 15:52

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så videre.
>
> Meget gerne på DVD, så man kan slå den tyske tekst til og fra.

theo mod resten af verdenen, godt nok er den 24 år gammel, men helt ringe er
den nu ikke, faktisk ganske underholdende. Den følsomme mand er måske ikke
ligefrem en ungdomsfilm, men den er også ret god.

Fra : Mads TJ

Dato : 29-10-04 16:30

> [...]
> 20 år ? De skal passe til en pige på 14 - 15 år.
>
> Jeg tænker på noget i stil med Anja & Victor, Vil du se min smukke navle

Lola Rennt - men den er måske for barsk, hvis det nu er
Anja-&-Viktor-genren, der spørges om..?

Kunne ellers varmt anbefales..

Mvh
Mads TJ

Fra : Mads Jensen

Dato : 29-10-04 18:58

> [...]
> 20 år ? De skal passe til en pige på 14 - 15 år.
>
> Jeg tænker på noget i stil med Anja & Victor, Vil du se min smukke navle

Synes selv at den minder forholdsvis meget om den genre, du nævner:

http://us.imdb.com/title/tt0215681/

Om den kan fåes på dvd, skal jeg ikke kunne svare på.

/Mads

Fra : MRN

Dato : 30-10-04 00:02

> [...]
> 20 år ? De skal passe til en pige på 14 - 15 år.
>
> Jeg tænker på noget i stil med Anja & Victor, Vil du se min smukke navle

Hvad med den der med hende der Nena og den der sang med de 99 luftballoner?

(Kan ikke lige huske titlen...)

MRN

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-10-04 08:39

MRN <post-til-mig@lille.peter.edderkop.os.dk> wrote:

> Hvad med den der med hende der Nena og den der sang med de 99 luftballoner?
>
> (Kan ikke lige huske titlen...)

Har hun lavet film også ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 30-10-04 09:55

Synes egentligt okay om Mädchen, Mädchen
(http://us.imdb.com/title/tt0258827/) selvom jeg ikke lige er målgruppen
(forkert køn og alder :) ). Den er ude på dvd fra Nordisk Film.
hygge,
Nicolai

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-11-04 08:53

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Nogen der kan anbefale de mest populære tyske ungdomsfilm fra de seneste
> 20 år ? De skal passe til en pige på 14 - 15 år.

hvis jeg har forstået min tid i folkeskolen korrekt så er det et lovkrav
at ALLE unge danskere har set Kristiane F inden deres fyldte 14. år.
Så det er vel bare at komme igang

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-11-04 10:36

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> hvis jeg har forstået min tid i folkeskolen korrekt så er det et lovkrav
> at ALLE unge danskere har set Kristiane F inden deres fyldte 14. år.
> Så det er vel bare at komme igang

"Lola Rennt".

Per V.

Fra : ML-78

Dato : 08-11-04 18:53

Robert Eriksen skrev:

> hvis jeg har forstået min tid i folkeskolen korrekt så er det et
lovkrav
> at ALLE unge danskere har set Kristiane F inden deres fyldte 14. år.
> Så det er vel bare at komme igang

Ja. Den er ganske vist 23 år gammel og således lidt ældre end hvad der
blev spurgt efter, men man kan vel ikke nævne ordene "tysk" og
"ungdomsfilm" i samme sætning uden at komme ind på "Christiane F".

http://www.imdb.com/title/tt0082176/

ML-78