King Of The Ants, fanme en SYG film
Fra : Brian k

Dato : 29-10-04 02:36

Hej

Det er den mest syge film jeg nogensinde har set......

Man skal være seriøst skruet forkert sammen i hovedet for at lave en sådan
film...og endnu mere syg i hovedet for at se den 2 gange.

Føj for helvede.

/brian

Fra : Jesper

Dato : 29-10-04 05:35

Brian k <brian@nospam.com> wrote:

> [...]
>
> Man skal være seriøst skruet forkert sammen i hovedet for at lave en sådan
> film...og endnu mere syg i hovedet for at se den 2 gange.

Jeg formoder du taler om Stuart Gordon filmen? Der er nemlig lavet 2
film med den titel i år 2003.

Jeg glæder mig MEGET til at se den, Stuart Gordon er GUD!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 29-10-04 11:54

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man skal være seriøst skruet forkert sammen i hovedet for at lave en sådan
> film...og endnu mere syg i hovedet for at se den 2 gange.

Ku man bede om lidt mere information, hvad handler den om, og hvad er så
sygt ved den osv.

Mvh. Brian

Fra : Brian k

Dato : 29-10-04 14:11

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Ku man bede om lidt mere information, hvad handler den om, og hvad er
> så sygt ved den osv.
>
> Mvh. Brian

Hej

Kort svar:

Alt for udpenslet (mordene), jeg havde... da jeg skrev meddelesen - set ca 1
time af filmen, efterfølgende blev den videre udpensling så kraftig at jeg
faktisk måtte trykke pause og gå til håndvasken for at brække mig.

Alt i alt en film som man kun kan se hvis man har seriøse psykiske
problemer.
Dermed ment... at vender man ikke hovedet væk i nogen af scenerne, så tror
jeg altså at der er noget galt med personens øverste etage.

Filmen er ulækker og slår ALT hvad jeg tidligere har set.

De eneste plusser er at kvinden i filmen er rigtig sød at se på, at ham der
har hovedrollen, levere en rigtig god præstation.

En film jeg ville ønske jeg aldrig havde set, selv nu hvor jeg skal beskrive
den, vender det sig i mig. (og jeg er normalt ikke sart, og det er første
gang jeg har været nødtil at gå til håndvasken under en film), selv det at
vende sig væk under de meget udpenslede scener er ikke nok, lydeffekterne er
så syge, at pause er den eneste måde at få et break i filmen.

Og ja.. det er Stuart Gordon filmen.

/brian

Fra : Jesper

Dato : 29-10-04 15:04

> [...]

> vende sig væk under de meget udpenslede scener er ikke nok, lydeffekterne er
> så syge, at pause er den eneste måde at få et break i filmen.

Yummy! Det lyder som en film jeg MÅ eje! Den er ude uklippet på UK video
og kan købes via play.com til £ 9,99 med fri fragt! Det er noget
billigere end den danske udgave der kommer til at koste 199 kr.
Iøvrigt kan jeg anbefale dig at stifte bekendskab med Dagon, dejlig
film! Den får iøvrigt et gennemsnit på 6.1 på IMDB, ganske pæn karakter.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-10-04 15:39

> [...]
> Iøvrigt kan jeg anbefale dig at stifte bekendskab med Dagon, dejlig
> film! Den får iøvrigt et gennemsnit på 6.1 på IMDB, ganske pæn karakter.

Nu er det så at min nysgerrighed bliver pirret, for hvis der er bare et gran
af sandhed i Brian k's beskrivelse af filmen, hvad er det så der får Jesper
til at udbryde "Yummy! Det lyder som en film jeg MÅ eje!"?
Jeg er ikke ude på at pisse på nogen her, men jeg er simpelthen ikke i stand
til at fatte, hvordan man kan have lyst til at se noget så frastødende at
folk brækker sig ved synet.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 29-10-04 16:39

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stand til at fatte, hvordan man kan have lyst til at se noget så
> frastødende at folk brækker sig ved synet.

Har det lidt på samme måde, kommer det ulækre med et mål, som f.eks. i
Irrevesible som er blevet diskuteret en del tidligere, eller er det ren vold
for voldens skyld???

Er det underholdning, eller er det en film med et budskab?

Mvh. Brian

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-10-04 16:49

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:nttgd.4250$Tb3.23@news.get2net.dk...

> [...]
> vold for voldens skyld???
>
> Er det underholdning, eller er det en film med et budskab?

Ja det er nemlig det...
Jeg kan godt lide actionfilm og thrillere med vold i, og også gysere med
masser af blood 'n guts hvis det skal være - altså film som "Alien" eller
"The Thing". Der skal bare være en mening med galskaben, som du også selv
skriver. Men det der med at downloade billeder af knuste trafikofre på
nettet og den slags, det er det jeg ikke kan forstå.
Ingen (for-)dømmende pegefinger her, bare stor undren.

Fra : Brian k

Dato : 29-10-04 17:37

Jonas Gaarde wrote:
> Men det der med at downloade
> billeder af knuste trafikofre på nettet og den slags, det er det jeg
> ikke kan forstå.

En person som kan lide det ovenstående... vil ELSKE denne film!

Fra : Brian k

Dato : 29-10-04 17:36

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> ren vold for voldens skyld???
>
> Er det underholdning, eller er det en film med et budskab?

Hej

Det kan vel bedst beskrives på denne måde: jeg har intet problem med vold i
film, men er at når en person får hygget hovedet af så bør det "vises" på en
måde så man "tror" man ser hovedet blive hugget af. I denne film bliver
kameraet stykket direkte ind i al volden INTET bliver overladt til
fantasien, og lydeffekterne... ja de efterlader heller intet til fantasien.
Helten bliver mishandlet udover hvad noget menneske på nogen måde kan
overleve (helt ekstremt mishandling).

Vil sige at hvis man 10 - 12 steder i filmen når at lukke øjnene og stikke
fingrene i ørerne, så er det en ok film, men stadig mest fordi at
hovedpersonen levere en god rolle. Dog er der steder i slutningen hvor man
tænker "hvor har de fundet de skuespillere?"

/brian

Fra : Brian k

Dato : 29-10-04 17:42

Brian k wrote:
> [...]
> heller intet til fantasien. Helten bliver mishandlet udover hvad
> noget menneske på nogen måde kan overleve (helt ekstremt mishandling).

og samtidig er det den realistiske måde det er filmet på, man får indtrykket
af at det er "rigtigt", det vendte sig sgu i mig flere gange, prøvede at
overtale mig selv til at stoppe, men man vil jo se hvad det ender med,
heldigvis stopper den mest meningsløse vold efter ca 1 time og 5 minutter.

/brian

Fra : Jesper

Dato : 29-10-04 18:28

Jonas Gaarde <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
> til at fatte, hvordan man kan have lyst til at se noget så frastødende at

Det er nok Brian K der er en tøsedreng, den er ikke værre end at den er
sluppet igennem ucensureret med en R-Rating i USA og et 18 certificate i
UK!

Jeg synes at Brian K skulle prøve at se "House At The Edge of the Park",
"SS Camp 5, Women's Hell" og "Mark of the Devil" og så fortælle os hvad
han synes om dem!

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Brian k

Dato : 29-10-04 20:18

Jesper wrote:

> Det er nok Brian K der er en tøsedreng, den er ikke værre end at den
> er sluppet igennem ucensureret med en R-Rating i USA og et 18
> certificate i UK!

Det er naturligvis også en påstand, belæg? har du set filmen?

Jeg ser vel (i form af mit tidligere arbejde), ca 80 - 100 film om året og
har gjort det i de sidste 15 år, tror nu nok at jeg har set min del af både
almindelige film - og voldsfilm.

Freddie (nightmare on elmstreet)
fredag d. 13
The burning (lejrbålet)
Zoombie
The Fog (tågen)
osv, osv (blot for at nævne nogle af de gamle "voldsfilm")

De ovenstående kunne dårligt få mig til at kikke væk, ej heller har de volds
film der er udkommet de sidste 10 år. Men her omtalte film.... den
overskrider min grænse for hvad jeg mener er forsvarligt / nødvendigt for at
illustrere pointen i de handlinger der sker på skærmen (udpensling)

> Jeg synes at Brian K skulle prøve at se "House At The Edge of the
> Park", "SS Camp 5, Women's Hell" og "Mark of the Devil" og så
> fortælle os hvad han synes om dem!

Nej tak, tror jeg fik nok i at se omtalte film

/brian

Fra : Jesper

Dato : 29-10-04 21:45

Brian k <brian@nospam.com> wrote:

> Det er naturligvis også en påstand, belæg? har du set filmen?

Jeg kan bare konstatere at den ikke har fået NC-17 i USA eller Rejected
i UK, endsige bevet klippet for at opnå et 18 cert.

> [...]
> Zoombie
> The Fog (tågen)
> osv, osv (blot for at nævne nogle af de gamle "voldsfilm")

Familiefilm.

> [...]
> illustrere pointen i de handlinger der sker på skærmen (udpensling)

> Nej tak, tror jeg fik nok i at se omtalte film

Og jeg glemte at nævne "Men Behind the Sun"
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morten DH

Dato : 29-10-04 22:08

> Og jeg glemte at nævne "Men Behind the Sun"

Ja japserne kan sgu det der... Guinea Pig filmene, i hvert fald de første
par stykker, skal man nok også stå tidligt op for at holde til hvis man
hører til gennemsnittet af Blockbusters kunder

Fra : Morten Bowman

Dato : 29-10-04 23:22

On Fri, 29 Oct 2004 21:17:37 +0200, "Brian k" <brian@nospam.com> wrote:

> [...]
>Zoombie
>The Fog (tågen)
>osv, osv (blot for at nævne nogle af de gamle "voldsfilm")

Ud fra beskrivelsen så ligger disse film vist ikke i den samme kategori -
overhovedet!?

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Brian k

Dato : 30-10-04 00:43

Morten Bowman wrote:

> Ud fra beskrivelsen så ligger disse film vist ikke i den samme
> kategori - overhovedet!?

Og hvor påstår jeg det?

Fra : Jesper

Dato : 30-10-04 10:27

Brian k <brian@nospam.com> wrote:

> Og hvor påstår jeg det?

Det har du heller ikke, men det giver da indtryk af en noget indskrænket
filmhorisont!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 00:39

Jesper wrote:

> Det har du heller ikke, men det giver da indtryk af en noget
> indskrænket filmhorisont!

Du kaster da rundt med totalt ubegrundede beskyldninger. Kan du ikke læse?,
eller er et par ord som "osv, osv (blot for at nævne nogle af de gamle
"voldsfilm")"

Ved du hvad det betyder når et ord er sat i "xx"?

Lær dog og læse, endnu bedre lær at læse betydningen i det folk
skriver -noget du tilsyneladende har STORE problemer med.

Hvor fremgår det noget sted at jeg skulle have "en noget indskrænket
filmhorisont!" ? Ud fra hvilke oplysninger trækker du denne konklution?

/brian

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 00:55

> Du kaster da rundt med totalt ubegrundede beskyldninger. Kan du ikke
> læse?, eller er et par ord som "osv, osv (blot for at nævne nogle af
> de gamle "voldsfilm")"

Der skulle naturligvis havde stået:

Du kaster da rundt med totalt ubegrundede beskyldninger. Kan du ikke læse?,
eller er et par ord som "osv, osv (blot for at nævne nogle af de gamle
"voldsfilm")", uden betydning for dig?. De præcisere lige præcis at der er
tale om eksempler, uddrag af mange forskellige, etc...

Fælles for de fleste af de film jeg nævnte i mine EKSEMPLER, et at de for
deres tidsperiode... var ret voldsomme, og således blev blæst voldsomt op i
aviserne, netop fordi at mange kritikere / forældre, var forargede over den
udpensling af vold der var i dem.

Mindes at gik historier om at der udenfor biograferne (i USA) da fredag d.
13 fik premiere -holdt ambulancer, for at tage sig af alle de mennesker der
besvimede, osv (eller var det en anden film?)

/brian

Fra : -V-

Dato : 31-10-04 22:38

Brian k wrote:
> Jeg ser vel (i form af mit tidligere arbejde), ca 80 - 100 film om
> året og har gjort det i de sidste 15 år, tror nu nok at jeg har set
> min del af både almindelige film - og voldsfilm.

Hvad bestod dit arbejde i?

-V-

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-10-04 23:22

On Sun, 31 Oct 2004 22:38:18 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Hvad bestod dit arbejde i?
>

> -V-

Han var nok videoudlejer i blockbuster =)~

Mvh

MA (som ser 200-300 film om året udenfor arbejdet)

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : -V-

Dato : 31-10-04 23:38

Morbid Angel wrote:

> Han var nok videoudlejer i blockbuster =)~

Tja, men han har også haft en musikforretning, så pludselig blev jeg
nysgerrig.

Hvad består *dit* arbejde i, siden du har tid til at se 200-300 film udenfor
arbejdstid?

-V-

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-10-04 23:53

On Sun, 31 Oct 2004 23:37:43 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

> [...]
>nysgerrig.
>
>Hvad består *dit* arbejde i, siden du har tid til at se 200-300 film udenfor

Servicemedarbejder, men jeg arbejder kun 4 aftener om ugen.
Ser for det meste film i weekerne ca. 8-10 stks

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : -V-

Dato : 01-11-04 00:32

Morbid Angel wrote:

> Servicemedarbejder, men jeg arbejder kun 4 aftener om ugen.
> Ser for det meste film i weekerne ca. 8-10 stks

Honey, you need to get out more.

-V-

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-11-04 07:09

On Mon, 1 Nov 2004 00:31:38 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Honey, you need to get out more.
>

> -V-

Det koster da penge at gå ud og drikke sig fuld =)
For de penge kan jeg købe flere film, som igen..........

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Brian k

Dato : 01-11-04 03:04

-V- wrote:
> Tja, men han har også haft en musikforretning, så pludselig blev jeg
> nysgerrig.

Hej

Næsten korrekt, 3 musikforretninger (CDere), og vi havde samtidig en ret
stor afdeling med DVD'ere.
Derudover stod vi for salg af importerede DVD film fra førnævnte lande til
en hel del andre forretninger i DK.

Og før jeg startede de 3 forretninger, havde jeg et import firma, som stod
for import af Laserdiskfilm fra USA, som solgte til Fredgaard, selandia,
Fona, osv.

/brian

Fra : Brian k

Dato : 01-11-04 03:00

-V- wrote:

> Hvad bestod dit arbejde i?

Hej

Jeg ejede 3 forretninger som solgte DVD film, og havde en kæmpe import af
film fra USA og Canada.

/brian

Fra : Morten DH

Dato : 29-10-04 21:19

> Jeg synes at Brian K skulle prøve at se "House At The Edge of the Park",
> "SS Camp 5, Women's Hell" og "Mark of the Devil" og så fortælle os hvad
> han synes om dem!

Hmm hvor får man fat i SS Camp 5 henne på dvd monstro?

Desuden kan jeg da også anbefale de fleste udgivelser fra
http://www.unearthedfilms.com/ - men det er nok ikke til Brian K

Fra : Martin Schoedt

Dato : 31-10-04 18:10

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm hvor får man fat i SS Camp 5 henne på dvd monstro?

Den lyder godt nok speciel den SS film. Men selv, mht. horrordiskution, har
jeg set hvad jeg skal se af klamme trafikofre og andre psykologiske film
hvor mennesker lider den ondeste død, og der er jo slet ikke fedt at se på.
Men jeg tvivler på at denne omtalte 'ants' er blevet rated på normal vis,
eller også er 18 bare det højeste man kan rate indtil en politiker, rater
noget for 18+ freaks only eller lign.
Til Brian k synes jeg du skal fortsætte med de almindelige gyserfilm, men
der er nogle som bare kan tåle at se alt? Og så er det jo selve kvaliteten i
filmen der gør den god og ikke det klammeste 'gore'. Desværre er der alt for
langt imellem film som 'hotellet' (ja jeg ved den er gammel) i dens
kvalitet. Der er da kommet mange, men man kan jo altid bruge gode film. Der
er bare for få.

Mvh Martin

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 30-10-04 09:03

> Jeg synes at Brian K skulle prøve at se "House At The Edge of the Park",
> "SS Camp 5, Women's Hell" og "Mark of the Devil" og så fortælle os hvad
> han synes om dem!
¨
Øh det synes jeg da ikke, da du helt klart mener disse film er værre en
Ants-filmen, og Brian K tydelig gjorde opmærksom på at den overskred hans
grænser og at han fik det skidt af det, så ser jeg da ingen grund til at han
skal pines mere og se disse film...

Mvh. Brian

Fra : Jesper

Dato : 30-10-04 10:27

Brian, Rikke & Kristian <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

> [...]
> grænser og at han fik det skidt af det, så ser jeg da ingen grund til at han

Det er ikke for at pine den stakkels mand men for at udvide hans
horisont! Den må være noget indskrænket, når en R-Rated mainstreamfilm
får ham til at knække sig.

Gad forresten vide hvordan han ville reagere på "Event Horizon" ?

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-04 10:34

> [...]
> får ham til at knække sig.
>
> Gad forresten vide hvordan han ville reagere på "Event Horizon" ?

han ville nok falde i søvn - det gjorde jeg, *gab* den er dårlig den film!

> --
> There is no place like 127.0.0.1

Lars B

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-10-04 16:09

> Det er ikke for at pine den stakkels mand men for at udvide hans
> horisont! Den må være noget indskrænket, når en R-Rated mainstreamfilm
> får ham til at knække sig.

Hvorfor er det en mainstream film?? hvor får du det fra?

> Gad forresten vide hvordan han ville reagere på "Event Horizon" ?

Er det ikke dig der er galt på den, når du tilsyneladene bruger USA's
latterlige censur koder, til at bedømme film efter.
Hvis du nu så den istedet og så kom med din mening bagefter, kunne det
være man kunne bruge den til noget. Så længe du ikke har set den, synes
jeg ikke du skal dømme ej heller udtale om den.

Jeg stoler ikke på et lands censur system hvor man ikke må se patter men
godt må have våben..."Det bude sgu da være lige omvendt" :)

-Rune Jensen

Fra : Morten DH

Dato : 31-10-04 13:09

"Rune Jensen" <rune@FJERNmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg stoler ikke på et lands censur system hvor man ikke må se patter men
> godt må have våben..."Det bude sgu da være lige omvendt" :)

ha ha mine tanker glider straks hen på den musikvideo man ser i Jackie
Brown... Bikinigirls with machineguns eller hvad den nu lige hed

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 00:45

Jesper wrote:

> Gad forresten vide hvordan han ville reagere på "Event Horizon" ?

En fed film, var vildt overrasket over hvor genial en rolle både Laurence
Fishburne og Sam Neill leverede. Samt at kvaliteten af effekterne var af en
så god kvalitet. Dertil skal benærkes at den alternative slutning (som vist
kun er på DVD udgaven) er KLART at foretrække frem for den der er i filmen
som standard.

Faktisk er den vel omkring position 16 - 17 af de fedeste Sci-fi film jeg
har set. (at lige præcis Sam Neill er med.. trækker den gevaldigt i vejret
på min rating list).

/brian

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 30-10-04 21:12

> Jeg synes at Brian K skulle prøve at se "House At The Edge of the Park",
> "SS Camp 5, Women's Hell" og "Mark of the Devil" og så fortælle os hvad
> han synes om dem!

Hvor kan man købe House at the edge..... henne?

Fra : Jesper

Dato : 31-10-04 10:22

http://www.absurd-online.dk/
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 31-10-04 11:59

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=41637

fik lige kigget mig ordentligt omkring!
Den hedder ON the edge og ikke AT the edge!

Fra : Jesper

Dato : 31-10-04 11:34

Rune Vestergaard <runwest@post6.tele.dk> wrote:

> http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=41637
>
> fik lige kigget mig ordentligt omkring!
> Den hedder ON the edge og ikke AT the edge!

Det er US distibutionstitlen. På den hollandske videokassette fra
Sunrise Tapes jeg har står der altså The House At the Edge of the Park.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 02:23

Jesper wrote:
> Det er nok Brian K der er en tøsedreng, den er ikke værre end at den
> er sluppet igennem ucensureret med en R-Rating i USA og et 18
> certificate i UK!

Iøvrigt vil jeg da gerne quote fra nogle af kommentarerne fra andre (på
IMDB), sikkert skrevet af nogen som finder disse voldsfilm gode, og på trods
af det så syntes de at voldsscenerne er "Gode", "voldsomme", osv

"The rest of the movie is Crawley coming to grips with the real world
through the use of extreme violence"

"Well, there were some good violent parts to this one "

"Crawley gets his head bashed in for daring to ask for his hit-man's
paycheck. Then Crawley escapes after biting through Norm's fat, juicy neck.
These scenes were intense. I was pleased."

"Crawley takes his beatings and torture and turns it into something
positive."

"Performances are spot on all round and the violence is suprisingly well
handled - it's shocking and feels completely real"

Og så er der en hardcore fan af disse typer film der beskriver den på denne
måde (at man brækker sig):
"I'd like to say that I watch quite a lot of 'sick' films and am usually not
too shocked - I even sat through the German horror flick 'Funny Games' with
nothing more than a wry smile on my face - but this movie is truly
disturbing. Morality simply doesn't exist anywhere throughout the film. The
torture scenes are pretty awful, but what is worse is when their effect on
the main character - each night when his tormentors leave him alone to
recover, he has horrible hallucinations/dreams that get worse and worse.

Despite this, it is a very good film & I might read the book now. But it
really isn't for the faint-hearted - I would only recommend you watch it if,
like me, you have pretty morbid tastes :) otherwise you will be turning it
off halfway through."

En anden bruger skriver:
"It definetly is NOT for the faint hearted. I got this movie for my birthday
without ever hearing anything about it, and when I stuck it in the DVD
player, I was not expecting this shocking, intense, frightening piece of
film. The torture scenes really got to me, and usually films like this (ex:I
Spit On Your Grave) dont bother me at all. This is very very very good. "

Endnu en fan af disse film:
"cracking up with glee? This movie almost made me sick to my stomach with
the brutality of it, and Im a horror freak!"

"This movie also almost made me sick to my stomach. I couldn't believe I
paid to rent this crap! "

And the list goes on......

Min konklution... tror ikke at jeg er mere sart end andre mennesker med en
"normal" tærskel for hvad man som menneske kan tåle at se -at andre
mennesker - film eller ikke film, blive udsat for.

/brian

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 02:33

Brian k wrote:

> Min konklution... tror ikke at jeg er mere sart end andre mennesker
> med en "normal" tærskel for hvad man som menneske kan tåle at se -at
> andre mennesker - film eller ikke film, blive udsat for.

Off Topic!

Vidste du iøvrigt, at det "tegn" som psykologer typisk leder efter i en
persons persolighed, der udløser betegnelsen / diagnosen "psykopat", lige
præcis er hvis personen IKKE bliver berørt af at se extreme voldlige scener
i real life / film.

Ud af de tegn psykolger kikker efter for at se om en person er "psykopat",
så er det ovenstående den faktor tæller mest / højest. At man ingen følelse
får / har når man ser et andet menneske blive udsat for handlinger - der er
extrem voldsome / voldlige.

Så jeg er afgjort uden for psykologernes synsfelt, når det kommer til at
blive betegnet som psykopat - lidt anderledes står det vist til med dig
(bemærk venligst smilet)

/brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-10-04 02:38

Brian k wrote:

> [...]
>
> Så jeg er afgjort uden for psykologernes synsfelt, når det kommer til at
> blive betegnet som psykopat - lidt anderledes står det vist til med dig

Ovenstående er noget af en simplificering, for at sige det mildt...

/David

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 04:06

David Rasmussen wrote:

> Ovenstående er noget af en simplificering, for at sige det mildt...

Det er så din vurdering, måske den er mere kvalificeret end min, hvilket du
så må retfærdiggøre.

Jeg er ikke psykolog, men udfra den beskrivelse jeg har fået oplyst fra en
ven der er psykolog, og ud fra hvad jeg har læst.... så skulle det være det
mest tydelige tegn på at en person har psykopatiske træk. Nemlig at ikke
nære nogen form for følelser for andres lidelser. (Dette -vist nok, være om
det så er glæde eller sorg ved at observere dette).

Ikke en påstand, blot min fortolkning.

/brian

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 04:26

Brian k wrote:

> Ikke en påstand, blot min fortolkning.
>

> /brian

Hej

Lige hvad jeg kunne finde på nettet:

"Man kan kort resumere hovedtrækkene for Psykopati, velvidende at der indgår
langt flere kombinationer af deldiagnoser, men for overskuelighedens skyld
forenkles de til følgende resumeer her:

Psykopati er borderline eller grænsepsykose.
Tidligere benævnt psykose.
Sociopat(social-sygelig).
1. manglende empati. (manglende evne til at sætte sig ind i andres følelser)
2. manglende evne til varige sociale kontakter
3. lav frustrationstolerance og aggressionstærskel
4. manglende evne til at føle skyld
5. god til bortforklaringer og projektion
Psykopatibegrebet er stærkt negativt værdiladet med rette."

En psykopat er en psykiatrisk betegnelse på en person der lider af
psykopati, en personlighedsforstyrrelse som antageligt har sine rødder i
barndommen og indebærer at personen er ude af stand til, at kende til empati
med andre mennesker eller dyr.

En psykopat behandler alle mennesker enten som venner eller fjender, og er
ekstremt manipulativ, eftersom denne kun ser andre mennesker som et middel
til, at opnå sine mål, og psykopaten kan ikke sætte sig ind i et andet
menneskes situation og forstå hvordan menneskene oplever dennes
manipulation.

En psykopat kan være meget venlig og social, for i næste øjeblik at slå over
og begå et hvilket som helst voldsforbrydelse.

Psykopaten er ekstremt spændingssøgende og impuls styret, og udlever sine
impulser uden at reflektere over konsekvenserne.

Der findes en del 'friske' psykopater, der har indsigt i og kan håndtere sin
personlighedsforstyrrelse og fungere i samfundet, som f.eks. schizoid
personlighedsforstyrrelse.

I visse erhverv kan en psykopatisk forstyrrelse tilmed være en tilgang. En
psykopat der ikke kan håndtere sin personlighedsforstyrrelse kan være meget
farlig for samfundet.

Psykopati er svært at håndtere, en del tilfælde kan simpelthen ikke
behandles, men hvilke af disse typer er svært at udskille. Et problem er at
sygdomsindsigten savnes.

Termen psykopat betegnes også som antisocial personlighedsforstyrrelse.

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-11-04 15:46

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message

> En psykopat er en psykiatrisk betegnelse på en person der lider af
> psykopati,

Nope. Betegnelsen - eller "diagnosen" om du vil - benyttes overhovedet ikke
i psykiatrien.

--
-Jens B.

Fra : Brian k

Dato : 03-11-04 18:05

Jens Bruun wrote:

> Nope. Betegnelsen - eller "diagnosen" om du vil - benyttes
> overhovedet ikke i psykiatrien.

Hej

Korrekt.. ikke mere, idag hedder det "dysfunktionel
personlighedsforstyrelse"

Men det er en "ny" opfindelse.... Så ordet psykopat, har været brugt som
diagnose

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-11-04 19:21

> Korrekt.. ikke mere, idag hedder det "dysfunktionel
> personlighedsforstyrelse"

Nej. Diagnosen "dysfunktionel personlighedsforstyrrelse" er blot én af mange
diagnoser, der tidligere blev omfattet af den meget unøjagtige betegnelse
"psykopat".

> Men det er en "ny" opfindelse.... Så ordet psykopat, har været brugt
> som diagnose

Det har bl.a. åndssvaghed, ungdomssløvsind, idioti, hysteri osv. også.

--
-Jens B.

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-10-04 11:30

Du skrev:

"
[...]

Det var det jeg kommenterede. En psykolog kigger på væsentligt mere end
lige det for at stille diagnosen "psykopat", hvis vedkommende da
overhovedet bruger den diagnose, hvilket mange moderne psykologer ikke gør.

Det du har citeret i et andet indlæg er lidt mere nuanceret, selv om
sagen stadig er endnu mere kompliceret. Der er skrevet tykke bøger om
psykopati/sociopati/narcissisme.

/David

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 14:23

David Rasmussen wrote:

> [...]
> Det du har citeret i et andet indlæg er lidt mere nuanceret, selv om
> sagen stadig er endnu mere kompliceret. Der er skrevet tykke bøger om

Hej David

Jeg skriver jo også "Ud af de tegn ", altså siger jeg jo også at der er
flere ting der tages i betragtning, som jeg har opfattet det, så er "mangel
på empati" det tegn der er nemmest at genkende og derfor også det tegn der
først gør en psykolog opmærksom på at der kan være tale om en person som er
"psykopat" (eller med det nye ord "dysfunktionel personlighed"

De andre tegn der er med til at sætte diagnosen, er en del sværere at få øje
på.

/brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-10-04 14:43

Brian k wrote:

> [...]
> "psykopat" (eller med det nye ord "dysfunktionel personlighed"
>
> De andre tegn der er med til at sætte diagnosen, er en del sværere at få øje

Men du kan godt være være følelseskold uden at være psykopat. Og du kan
også godt kunne lide at se de film I diskuterer i denne tråd, uden at
være psykopat.

/David

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 15:45

David Rasmussen wrote:

> Men du kan godt være være følelseskold uden at være psykopat. Og du
> kan også godt kunne lide at se de film I diskuterer i denne tråd,
> uden at være psykopat.

Hej David

Du har ret, og jeg mindes heller ikke at jeg nogensinde har påstået andet?

Igen er vi tilbage til at der ikke bliver læst ord som "en af de ting"

/brian

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 04:33

David Rasmussen wrote:

> Ovenstående er noget af en simplificering, for at sige det mildt...

Hej

og ja... faktisk har du jo ret.

Det var blot måden du skrev det på, det fik mig til at opfatte det som om at
du påstod at det ikke - i en grad var sandt.

Helt korrekt!, det jeg skrev var (hvilket jeg jo heller ikke lægger skjul
på) "noget af en simplificering", idet du så tilføjer "for at sige det
mildt", kan mal vel sige at du gør det samme (hvis du forstår?)

/brian

Fra : Søren Andersen

Dato : 29-10-04 16:53

> [...]
>
> Man skal være seriøst skruet forkert sammen i hovedet for at lave en sådan
> film...og endnu mere syg i hovedet for at se den 2 gange.

Så er Cannibal Holocaust lige noget for dig:
http://www.imdb.com/title/tt0078935/

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 30-10-04 20:50

Tak for oplysningen.

Filmen er hermed bestilt

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 30-10-04 22:20

> [...]
>
> Man skal være seriøst skruet forkert sammen i hovedet for at lave en sådan
> film...og endnu mere syg i hovedet for at se den 2 gange.

Hej Brian K

Nu går diskussionen længere ned i gruppen på om du er for sart, men har du
set irreversible, og hvordan vil du sammenligne volden i de to film. Det kan
give mig lidt et billede af hvad det er du lige har set.

Mvh. Brian

Fra : Brian k

Dato : 31-10-04 00:50

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> har du set irreversible, og hvordan vil du sammenligne volden i de to
> film. Det kan give mig lidt et billede af hvad det er du lige har set.

faktisk... så er jeg blevet anbefalet irreversible af en veninde som jeg har
(hun er psykolog), mener at grunden til at hun anbefalede mig den, var fordi
jeg anbefalede og omtalte handlingen iThe Butterfly Effect (som altså bare
er en kanon film (hvis man ser den med den almindelige slutning... så er det
en lorte film, den SKAL ses med den alternative slutning). Har ikke taget
mig sammen til at se Irreversible, tror nok at det var ud fra nogle af de
oplysninger som min veninde gav (at filmen skulle have nogle sekvenser der
er ... i linje med tråden.... ekstrem voldlige. Når det er sagt... så er
filmen på min "film som skal ses" liste

Ps. er der iøvrigt ikke noget om at det er en fransk film? (hvilket trækker
min lyst til at se en film lidt ned)

/brian