TP Musiks billige "Seven Samurai"
Fra : Jesper

Dato : 27-10-04 18:41

Jeg har købt TP Musiks billige "Seven Samurai" på DVD. Masteren har
biograftekster på engelsk og er desværre ikke for køn! Det er en 2 disk
version, fordi den ligger på 2 DVD-5 diske med hhv. 106 min og 94 min,
altså ialt 200 min, så det er den lange version, til trods for at der
bag på æsken står at det er 160 min versionen. Man kan slå danske
tekster til, så kommer der 2 lag af tekster: Danske tekster øverst og
engelske tekster ind imellem. Usmart. Der er meget sus på lydsporet!

Godt jeg kun har spildt 25 kr på den!

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Steen

Dato : 27-10-04 19:44

Jesper wrote:

> [...]
> tekster til, så kommer der 2 lag af tekster: Danske tekster øverst og
> engelske tekster ind imellem. Usmart. Der er meget sus på lydsporet!

gå dog retur med den, den er jo ikke i orden.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-10-04 21:24

"Steen" <steengod@jhotmail.com> wrote in message

> gå dog retur med den, den er jo ikke i orden.

Note: Man kan ikke bytte TP's "Lokkemad DVD"'er..... Fik selv 2 stk.
Baskeball Diaries i gave..... Da jeg ikke kunne få lov til at bytte den, gav
jeg den bare til en ven istedet

På den anden side er 25kr ikke verdens ende...

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 21:36

Martin Ohlsson wrote:

> Note: Man kan ikke bytte TP's "Lokkemad DVD"'er..... Fik selv 2 stk.
> Baskeball Diaries i gave..... Da jeg ikke kunne få lov til at bytte
> den, gav jeg den bare til en ven istedet

Hvis varen er med mangler man ikke ville kunne forvente, kan man ophæve
købet. Heldigvis er dansk lov over TP's betingelser.

Jeg vil mene, at de fejl, denne dvd er født med er af sådan grovhed, at
købsophævelse er berettiget.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Morten DH

Dato : 28-10-04 09:03

"Kevin Edelvang" <erer> skrev i en meddelelse
> Hvis varen er med mangler man ikke ville kunne forvente, kan man ophæve
> købet. Heldigvis er dansk lov over TP's betingelser.

Enig, har også overvejet at tage diskussionen en dag bare af princip

> Jeg vil mene, at de fejl, denne dvd er født med er af sådan grovhed, at
> købsophævelse er berettiget.

Hvad er det for fejl? At billedet er dårligt på en ældgamel japansk film
(dvd eller ej) - jeg kan ikke se noget i det originale indlæg som kan
betragtes som en decideret fejl... ja det er en dårlig udgave; men man får
som regel hvad man betaler for...

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 11:29

Morten DH wrote:

> Hvad er det for fejl?

1) Det er en anden version end på coveret.

2) Når der er danske tekster på en film, kan man ikke forvente (i hvert fald
ikke nu om dage), at de flyder oveni fastprintede engelske.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Morten DH

Dato : 29-10-04 21:25

> 1) Det er en anden version end på coveret.

Okay, men til den gode side til en forandring - alt for ofte er der bare
klippet lidt her og der i stedet for - og UDEN at gøre opmærksom på det...

> 2) Når der er danske tekster på en film, kan man ikke forvente (i hvert
> fald ikke nu om dage), at de flyder oveni fastprintede engelske.

Hmm jeg ville også blive skuffet; men vil ikke betragte det som en decideret
fejl - der er jo danske tekster på som lovet... men jeg kunne et eller andet
sted godt forvente at en 25kr's dvd udgave var lavet ud fra en slidt master
med brændte tekster i... On-Air og lignede selskaber formår gang på gang at
få mig til at rynke på næsen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-10-04 21:39

On Wed, 27 Oct 2004 22:23:31 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg den bare til en ven istedet
>
>På den anden side er 25kr ikke verdens ende...

De danske tekster er alligevel så elendige, at man ender med at slå
dem fra. Den er nogenlunde seværdig med de indkopierede engelske. Og
til 25 kroner er det stadig et godt køb, synes jeg.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 28-10-04 07:49

Martin Ohlsson's utterance expressed in

> Note: Man kan ikke bytte TP's "Lokkemad DVD"'er..... Fik selv 2 stk.
> Baskeball Diaries i gave..... Da jeg ikke kunne få lov til at bytte
> den, gav jeg den bare til en ven istedet

Det har jeg flere gange gjort. Fx når der står
1:1.85 på bagsiden og det så er en p/s-udgave.

Eller når der er så mange pixeleringer pga.
dårligt transfer at filmen er ringere end
en vhs-kopi fra den lokale suckbuster.

Hvis de kun har den samme film - altså ikke
nogen der er i orden, så er de jo ligesom nødt
til at bytte eller give pengene tilbage.

> På den anden side er 25kr ikke verdens ende...

næh.. gu er det ej - det er bare princippet i
at man skal sælge noget der er i orden.

Jeg har dog også fået nogle ganske gode film
fra deres lokkemads-koncept. Det er jo skønt
når de koster det samme som at leje filmen.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : JH

Dato : 28-10-04 13:20

Jesper wrote:
> [...]
> tekster til, så kommer der 2 lag af tekster: Danske tekster øverst og
> engelske tekster ind imellem. Usmart. Der er meget sus på lydsporet!

Da jeg købte min fik jeg, fortalte ekspedienten,
at de danske tekster står oven i de "fortrykte" engelske.
Hvis jeg ikke kunne holde det ud, kunne jeg bare
komme tilbage med den.
Det ser ganske rigtig ud af h.. t.. med DK tekster,
og UK teksten alene er meget uskarp.
Men det går med UK tekst, synes jeg.
Så jeg beholder min kopi.

JH