Bollywood film i DK?
Fra : MRN

Dato : 27-10-04 13:25

Hejsa gruppe!!!

Jeg er lige kommet hjem fra en 3 ugers ferie i Indien! Dernede var jeg i
biografen to gange.

Første gang så jeg en film der hedder "Dhoom". Det er i bund og grund en
blanding af Oceans Elleven, The Fast and the Furious, The Matrix og en lille
smule Mission Impossible... En rigtig god film (selvom den var på Hindi, så
jeg fattede minus. Men jeg har heldigvis en smuk kusine der kunne oversætte
det meste til engelsk!)

Den anden film jeg så hedder "Bride & Prejudice". Noget med en amerikaner
der forelsker sig i en Inder, og hun vil i starten selvfølgelig ikke have
noget med ham at gøre. I stedet forelsker hun sig i hans barndomsfjende nr
1... Også en rigtig god film, hvori de heldigvis snakker engelsk...

Nu er det så bare lige jeg vil spørge om der er nogen der ved om disse to
film kommer til DK? Jeg kunne forestille mig at "Bride & Prejudice" gør, da
det er en blanding af Hollywood og Bollywood. Men hvad med den anden?

Mvh
MRN

Fra : Jesper

Dato : 27-10-04 18:41

MRN <post-til-mig@lille.peter.edderkop.os.dk> wrote:

> [...]
> film kommer til DK? Jeg kunne forestille mig at "Bride & Prejudice" gør, da
> det er en blanding af Hollywood og Bollywood. Men hvad med den anden?

Der kommer ikke mange film fra Indien op herhjemme, ikke engang på
video. Selv er jeg meget glad for Lagaan, som jeg har købt på video. Men
de altså sjældne fugle på disse breddegrader. Hvis du skal have fat på
dem, så prøv de engelske DVD forhandlere, f.eks. http://www.play.com/ .
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 27-10-04 23:02

> [...]
> video. Selv er jeg meget glad for Lagaan, som jeg har købt på video. Men
> de altså sjældne fugle på disse breddegrader. Hvis du skal have fat på

Jeg kunne også forestille mig Bride and Prejudice i danske biografer -
instruktøren havde jo et pænt hit med Bedre end Beckham.

Hvis I bor i København er der også gode muligheder for at låne
Bollywood-DVD'er på biblioteket - de har en ok samling med engelske
undertekster, der kan reserveres. Efterspørgslen er vist heller ikke større,
end de er til at få fat i. Når man - som jeg - fx er på SU, så er det et
glimrende alternativ...

Jeg aner ikke, hvordan mulighederne for at låne filmene er udenfor
Københavns Kommune.

Mvh Mikkel

Fra : Zenia & Janus

Dato : 28-10-04 22:47

"Mikkel Knudsen" <mikkkel_knudsen@killamail (dot) com> skrev i en meddelelse

> [...]
> glimrende alternativ...
>
> Jeg aner ikke, hvordan mulighederne for at låne filmene er udenfor

Umiddelbart ser der ikke ud til at være de store begrænsninger i udlånet -
mange af dem er også købt af Indvandrerbiblioteket, så de har nok sørge for
at cleare dem, så de kan lånes mellem bibliotekerne.
Man kan ikke specifikt søge på Bollywood-film, men DVD'er på indisk oplistes
her (desværre finder søgningen også film, der har indisk audiospor (eller
muligvis blot tekster):
http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&origin=kommando&field1=ccl&term1=sp%3Dhin+og+ma%3Dth+ikke+sp%3Deng&sort=aar&element=L&start=1&step=10

Mvh Janus A.
: