Tegnefilm
Fra : Mr. K

Dato : 25-10-04 09:23

Hey "Drenge" på DKF

Jeg har lige set tegnefilmen Fire and Ice af instruktøren Ralph Bakshi og
ligeledes hans version af Lord of Rings.

Er der nogen der kender flere eventyr-tegnefilm ala Tolkiens univers med
drager, orker, trolde, goblinger o.s.v

Mvh. Kent

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-10-04 11:56

Mr. K wrote:
> Hey "Drenge" på DKF
>
> Jeg har lige set tegnefilmen Fire and Ice af instruktøren Ralph Bakshi og
> ligeledes hans version af Lord of Rings.

Jeg kondolerer.

> Er der nogen der kender flere eventyr-tegnefilm ala Tolkiens univers med
> drager, orker, trolde, goblinger o.s.v

"Dungeons & Dragons"-serien. Blev vist på Kanal 2 for mange,
mange år siden. Men lad være med at se den, den er ekstremt
dårlig.

Ellers er der vist en del japansk anime, men det ved jeg
ikke et hak om.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-10-04 12:08

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> writes:

> Ellers er der vist en del japansk anime, men det ved jeg ikke et hak
> om.

Prøv at kigge i Anime-sektionen på http://www.geekculture.dk/ - der
skal nok være nogle serier, der er relevante.

"Princess Mononoke" (Mononoke-hime) er ret god fantasy - om end
ork-fri.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 15:06

> Jeg kondolerer.

øh, kunne du ikke lide hans Ringenes Herre? Af hvad jeg kan huske synes jeg,
den var rimelig god. Synes den havde en god stemning...

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 25-10-04 16:49

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> øh, kunne du ikke lide hans Ringenes Herre? Af hvad jeg kan huske synes
> jeg, den var rimelig god. Synes den havde en god stemning...

Med fare for igen at overgå mig selv i absolutter: Det er verdens dårligste
film. Period.
Se f.eks. scenen med Balrog'en. Man har taget en lille, ussel papfigur af en
slags løve-bamse og sat et par forkølede flagermusvinger på med tape, og så
holder man den ellers ind foran kameraet ved hjælp af en pind. Lyden leveres
af en astmatiker der hvisker "Bø!"
Den scene er (uden at overdrive) mindre uhyggelig end Anna og Lotte fra
"Fjernsyn for dig".

Alligevel ejer jeg den på DVD. Hvad siger det egentlig om mig?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-10-04 19:19

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> writes:

> Den scene er (uden at overdrive) mindre uhyggelig end Anna og Lotte fra
> "Fjernsyn for dig".

De der vildt stirrende øjne, evigt smilende munde og uhyggeligt hævede
plys-fingre er også MEGET uhyggelige.

Forestil dig LIIIIGE at møde sådan en i virkeligheden, du!

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 25-10-04 19:38

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> De der vildt stirrende øjne, evigt smilende munde og uhyggeligt hævede
> plys-fingre er også MEGET uhyggelige.
>
> Forestil dig LIIIIGE at møde sådan en i virkeligheden, du!

Gys! Ja, du har sgu' ret.
Scary shit!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 20:25

> De der vildt stirrende øjne, evigt smilende munde og uhyggeligt hævede
> plys-fingre er også MEGET uhyggelige.
>
> Forestil dig LIIIIGE at møde sådan en i virkeligheden, du!

Les Lol!!!

Fra : Mr. K

Dato : 25-10-04 19:46

Hej "drenge"

Som jeg skrev i starten af tråden, så så jeg Fire and Ice her i
weekenden.......Og jeg synes den er god, og jeg tror du (Peter K.)misforstod
mig da du "kondulerede" mig...For jeg så kun Fire and Ice og ikke Lord of
the Rings, det er hundrede år siden jeg har set Lord of the Rings
(tegnefilmen).... og jeg mindes også at den ikke var så god igen, men det er
som sagt hundrede år siden jeg har set den, så jeg skal nok se den igen
alligevel inden jeg udtaler mig da jeg elsker dette univers.

Da jeg nævte Lord of the Rings af samme instruktør (Ralph Bakshi), var det
bare en måde at uddybe mit spørgsmål, om I kender andre eventyr-tegnefilm a
la Tolkiens univers.

Nå, men jeg håber vi kan vende tilbage til udgangspunktet: Eventyr-tegnefilm
a la Tolkiens univers?

Nogen bud udover dem der er nævnt ?

De venligste hilsner
Kent