Hvad laver Spiderman i The Italian Job?
Fra : Anders H. Andersen

Dato : 24-10-04 18:12

Hej

Jeg ved ikke om der har været nævnt før men hvad laver Spiderman i The
Italian Job? Det er kun et kort glimt i scenen med panik i
folkemængden lige efter at de har udløst sprængstoffet rundt lastbilen
med pengeskabet.

Er der en historie bagved, var der rod på klippebordet eller er det
avanceret product placement?

mvh
Anders

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 18:46

On Sun, 24 Oct 2004 19:11:33 +0200, Anders H. Andersen
<invalid.aha.public@makimaki.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg ved ikke om der har været nævnt før men hvad laver Spiderman i The
>Italian Job? Det er kun et kort glimt i scenen med panik i
>folkemængden lige efter at de har XXXXX

Nu har jeg heldigvis set filmen, men en spoileradvarsel havde virkelig
været på sin plads her.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 20:05

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg heldigvis set filmen, men en spoileradvarsel havde virkelig
> været på sin plads her.

Why? Spoiler er mig bekendt noget med at afsløre slutningen, ikke detaljer.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-10-04 21:34

Brian P wrote:

> Why? Spoiler er mig bekendt noget med at afsløre slutningen, ikke detaljer.

Ikke nødvendigvis slutningen, men en hvilken som helst detajler der potentielt
kan ødelægge noget af oplevelsen ved at se filmen.

Jeg mener ikke der bøær være spoiler i dette emne da indlægget ikke afslører
noget som helst fra plottet eller handlingen i filmen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 21:30

On Sun, 24 Oct 2004 22:34:07 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg mener ikke der bøær være spoiler i dette emne da indlægget ikke afslører
>noget som helst fra plottet eller handlingen i filmen.

Det gør det da! Prøv lige at læse det, jeg har erstattet med XXXXX.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 21:34

> Det gør det da! Prøv lige at læse det, jeg har erstattet med XXXXX.

Det har jeg nu gjort, og der spoiles INTET!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-10-04 21:42

Niels Søndergaard wrote:

> Det gør det da! Prøv lige at læse det, jeg har erstattet med XXXXX.

Du har jo ret, det er jo en vaskeægte spoiler.

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 21:35

> Du har jo ret, det er jo en vaskeægte spoiler.

Sludder. Det er i starten af filmen, en del af anslaget, der spoiles intet.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 21:38

On Sun, 24 Oct 2004 22:34:54 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

>Sludder. Det er i starten af filmen, en del af anslaget, der spoiles intet.

SPOILER!

Det er da for helvede at røbe en meget central del af handlingen at
fortælle, hvordan banden bærer sig ad med at snuppe pengeskabet fra
Norton hen mod *slutningen* af filmen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 21:43

Ingen spoilers ahead....

> Det er da for helvede at røbe en meget central del af handlingen at
> fortælle, hvordan banden bærer sig ad med at snuppe pengeskabet fra
> Norton hen mod *slutningen* af filmen.

Hm, er det virkelig hen mod slutningen? Men nej, jeg mener stadig ikke, at
der er tale om nogen spoiler. Det centrale i indlægget går på et glimt af
Spiderman i en folkemængde. Norton nævnes ikke, og det kan næppe spoile
noget, at der forekommer eksplosioner og pengeskabe i en film som The
Italian Job. Det er hverken mere eller mindre end traileren afslører. Det
eneste der spoiles er den diskussion, der lægges op til i indlægget.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 21:57

Brian P wrote:

> [...]
> Italian Job. Det er hverken mere eller mindre end traileren afslører. Det
> eneste der spoiles er den diskussion, der lægges op til i indlægget.

Synes du. Davids lov om spoilere:

En oplysning om en film spoiler altid mere end man tror, selv hvad man
har taget højde for Davids lov.

Man bør altid forestille sig det værst mulige når man spoiler. Hellere
en spoileradvarsel for meget end en for lidt.

/David

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 22:00

"Davids Lov" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Man bør altid forestille sig det værst mulige når man spoiler. Hellere
> en spoileradvarsel for meget end en for lidt.

Og allerhelst burde man holde sin kæft...

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 22:02

Brian P wrote:

> Og allerhelst burde man holde sin kæft...

Så ville det blive en kedelig gruppe. Men du skal være velkommen :)

/David

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 22:06

> Så ville det blive en kedelig gruppe.

Præcis. Og hver gang nogen rejser et interessant spørgsmål kan Niels S. &
co. fare frem med "Spoiler-warning mangler" eller "Ordet staves...". I mine
øjne er det præcis sådan noget som gør gruppen her ganske kedelig og
forudsigelig.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 22:11

Brian P wrote:

> [...]
> co. fare frem med "Spoiler-warning mangler" eller "Ordet staves...". I mine
> øjne er det præcis sådan noget som gør gruppen her ganske kedelig og

Det skal du have ret til at mene. Jeg har personligt fået ødelagt ellers
gode film som jeg rigtigt gerne ville se, fordi folk havde glemt at
skrive spoileradvarsel. Jeg kan godt forstå hvis du synes at for meget
netbetjenteri ødelægger en gruppe. Men jeg kan altså ikke se hvilke skår
der går af folk ved at de lige skriver en spoileradvarsel (for meget,
efter deres egen mening måske).

/David

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 22:21

>Men jeg kan altså ikke se hvilke skår der går af folk ved at de lige
skriver en spoileradvarsel (for meget, efter deres egen mening måske).<<

Altså. Hvis folk ikke har set The Italian Job fx, fatter jeg ikke hvorfor de
dels læser indlæg med overskrifter som "Spiderman i The Italian Job", dels
hvorfor det skal være op til afsenderen at advare mod "spoilere". Der vil
altid være potentielle spoilere, når du læser foromtale, analyser eller
diskussioner vedr. bestemte filmtitler, især når de, som i dette tilfælde,
har haft premiere for over et år siden.

Hvis jeg kunne, ville jeg oprette et automatisk "SPOILERS AHEAD" i min
emnelinie, men jeg gider fandengalme ikke skrive det hver gang, jeg skriver
et indlæg.

Apropos. Det siger sig selv at en søndag aften som i aften, hvor DR1 har
vist Ørnen, vil indlæg med overskriften Ørnen i dk.kultur.tv rummer
spoilers, uanset at der ikke står "SPOILERS, FOR FANDEN" i emnelinien. Så
langt må folk altså kunne tænke selv.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 23:37

On Sun, 24 Oct 2004 23:06:26 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Præcis. Og hver gang nogen rejser et interessant spørgsmål kan Niels S. &
>co. fare frem med "Spoiler-warning mangler"

Nu må du fandengaleme holde op. Jeg har selv fået på puklen for
manglende spoileradvarsler betydelig flere gange, end jeg har jamret
over dem, og jeg forstår din irritation, men i det her tilfælde er det
jo selve filmens pointe og højdepunkt, der røbes.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 28-10-04 21:44

On Mon, 25 Oct 2004 00:37:07 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> [...]
>over dem, og jeg forstår din irritation, men i det her tilfælde er det
>jo selve filmens pointe og højdepunkt, der røbes.

Ok nu har jeg læst hele jeres lange skænderi og efterhånden dannet mig
en mening selv. For at et indlæg kan være en rigtig grim spoiler skal
indlægget beskrive: hvad, hvor, hvordan og hvornår i filmen den
omtalte handling forgår. Det synes jeg ikke mit oprindelige indlæg
opfylder særlig godt, jeg kan faktisk ikke forstille mig at indlægget
giver nogen mening med mindre man har set filmen, på den anden side er
det nok bedst at være på den sikkere side men det betyder altså at der
skal spoiler advarsel på så snart der beskrives der mindste stump
handling.

Subject er jo nærmest en spoiler i sig selv, der skal nok være en
eller anden som er sur over at han ikke fik lov til at opdage
spiderman selv.

mvh
Anders

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-10-04 22:06

SPOILER for The Sixth Sense.

Anders H. Andersen <invalid.aha.public@makimaki.dk> writes:

> [...]
> en mening selv. For at et indlæg kan være en rigtig grim spoiler skal
> indlægget beskrive: hvad, hvor, hvordan og hvornår i filmen den

Det kommer meget an på filmen. Før jeg så "The Sixth Sense" sagde en
af mine venner noget i retning af: "Ja, den indeholder jo lidt af en
overraskelse til sidst."

Det var nok til at jeg 15 minutter inde i filmen vidste hvad pointen
var.

Det ødelagde så ikke filmen for mig, fordi jeg ikke lider af den der
"jeg må ikke kende slutningen, for så er filmen jo
dårlig"-tvangsneurose, men det var rigeligt til at være en slem
spoiler.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Steen Schmidt

Dato : 28-10-04 22:32

Spoiler for Star Wars II ->

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> overraskelse til sidst."
>
> Det var nok til at jeg 15 minutter inde i filmen vidste hvad pointen

Den værste af dén skuffe for mig var i Star Wars 2, hvor én af mine
kammerater sagde til mig (han havde set den, jeg var på vej i biffen
for at se den); "Ham Yoda er eddermugme hård med et lyssværd". Da jeg
så i filmen ser Yoda trække sit lyssværd, er jeg ikke det mindste
overrasket over at se ham springe rundt som en skoldet skid - det havde
jeg uden tvivl været hvis jeg ikke var blevet forberedt på der ville
ske noget vildt når dén scene kom.

Da var det tæt på min kammi havde mistet en klunke!

Mvh
Steen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-10-04 19:49

On 28 Oct 2004 23:05:39 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det var nok til at jeg 15 minutter inde i filmen vidste hvad pointen
>var.

Svagpisser! Jeg gættede det fem minutter inde, og jeg var ikke blevet
advaret.

M. Night Shyamalan sutter noget så gevaldigt.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 24-10-04 22:07

On 24/10/04 23:02, in article 417c1863$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Så ville det blive en kedelig gruppe. Men du skal være velkommen :)
>
> /David

LOL
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 21:38

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Det gør det da! Prøv lige at læse det, jeg har erstattet med XXXXX.

Forslag: Opret en dk.kultur.spoiler-gruppe og diskuter den slags
latterligheder dér.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 21:43

On Sun, 24 Oct 2004 22:37:51 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>Forslag: Opret en dk.kultur.spoiler-gruppe og diskuter den slags
>latterligheder dér.

Jeg er vis på, du får røde ører. når det går op for dig, at det ikke
er starten, der spoiles, men slutningen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-10-04 20:53

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message news:<oo4on0p7olvnu1ssrllirun7c4etcistsk@4ax.com>...

> Jeg er vis på, du får røde ører. når det går op for dig, at det ikke
> er starten, der spoiles, men slutningen.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Sorry Niels, jeg tror aldrig han ville fatte det .

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 24-10-04 20:11

On Sun, 24 Oct 2004 19:45:50 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Nu har jeg heldigvis set filmen, men en spoileradvarsel havde virkelig
>været på sin plads her.
øhh undskyld men det er ikke så ofte at jeg skriver i denne gruppe så
jeg kender ikke reglerne for "SPOILER", sætter man en "SPOILER" på
hvis man beskriver en del af handlingen og gør man det ligemeget hvor
gammel filmen er?

mvh
Anders

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 20:39

"Anders H. Andersen" <invalid.aha.public@makimaki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg kender ikke reglerne for "SPOILER", sætter man en "SPOILER" på
> hvis man beskriver en del af handlingen og gør man det ligemeget hvor

Nej.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 21:31

On Sun, 24 Oct 2004 21:38:57 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>"Anders H. Andersen" <invalid.aha.public@makimaki.dk> skrev i en meddelelse

>Nej.

Jo! Når det er en meget væsentlig del af handlingen som her.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-10-04 20:58

Anders H. Andersen <invalid.aha.public@makimaki.dk> wrote in message news:<57vnn0tohjkkse7ajn8jdbjdp49tvno8de@4ax.com>...

> [...]
> jeg kender ikke reglerne for "SPOILER", sætter man en "SPOILER" på
> hvis man beskriver en del af handlingen og gør man det ligemeget hvor

Uanset alder, hvis du røber en drejning eller plottet, så absolut JA.
Og da det er en del af det fundementale i deres kup du røber, så er
det et must, men som Peter siger, hvorfor lade være ? hvad koster det
at skrive de ekstra 5 - 10 bogstaver ? Klart på et 14.4 modem ville
jeg nok også glemme det i ny og næ, men i dag med de hastigheder vi
har. Nej.

Fra : Peter Risager

Dato : 24-10-04 18:57

> Er der en historie bagved, var der rod på klippebordet eller er det
> avanceret product placement?

Mon ikke bare det er en joke?

Se på www.imdb.com under trivia, der plejer at stå sådan nogen ting.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 20:42

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke bare det er en joke?
>
> Se på www.imdb.com under trivia, der plejer at stå sådan nogen ting.

Nope, der står ikke noget. Hvad med selv at tjekke inden du refererer andre
hertil? ;)

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 20:06

> [...]
> med pengeskabet.
>
> Er der en historie bagved, var der rod på klippebordet eller er det

Godt spørgsmål. Selv har jeg ikke bemærket ham, men jeg venter på en god
forklaring! ;)

Fra : Brian P

Dato : 24-10-04 20:50

På et site, jeg fandt frem til via google, skriver en vis "DumbBack":

"Last night I saw the DVD and was able to pause and frame through the scene,
and getting a better glimpse of it. I'm definitely not crazy, but I am
surprised I saw it the first time through. It's only for like half a second,
and it's definitely a loose-fitting spiderman suit. Initially I thought
spiderman was running/swinging towards me, like in the spiderman movies, but
it turns out he's running across the screen in a crowd of people."

Senere svarer en vis "Sup Nerd":

"Finally, I'd like to point you to my incredibly popular entry about
spiderman appearing in the italian job, which has been getting hits from all
over the place as more and more people see him! I TOLD you I wasn't crazy.
Tho, I tried googling for it and i still can't figure out how people are
finding that page... what do you have to search for? my extreme tracker only
tracks searches for the main index page, which is logging a few hits related
to spiderman. Also, since I was looking at the tracker, I've updated the
peculiar search references on the bar at the right of the main page" - og
henviser til: http://www.dumbengineer.com/mtarchives/000107.html

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-10-04 21:01

Anders H. Andersen <invalid.aha.public@makimaki.dk> wrote in message news:<v4onn01ah643b2ssurrhrg9jr1k2r7fsne@4ax.com>...
> [...]
> med pengeskabet.
>
> Er der en historie bagved, var der rod på klippebordet eller er det

Det kan være en "reklame", for de har gjort det andre steder også .

Fra : Douglas

Dato : 25-10-04 21:16

> Det kan være en "reklame", for de har gjort det andre steder også .

Hvilke andre steder?

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 26-10-04 16:43

Douglas <dualmind2k-SLETDENNETEKST@hotmail.com> wrote in message news:<417d5ee3$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Hvilke andre steder?

Panik Room blandt andet.

Fra : Glenn [Valby]

Dato : 27-10-04 01:59

> Panik Room blandt andet.

I det her tilfælde er det ikke nogen reklame, så havde de gjort meget mere
ud af dragten.
Han er nærmere med fordi at det foregår på Hollywood Blw., som er kendt for
at der render folk rundt i alverdens kostymer.

Glenn

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-10-04 16:40

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> wrote in message
> Douglas <dualmind2k-SLETDENNETEKST@hotmail.com> wrote in message

> Panik Room blandt andet.

Hvad? Er der også en Spiderman i Panic Room?

Mvh. Martin

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 28-10-04 14:27

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message news:<417fc165$0$44987$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> "Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> wrote in message

> Hvad? Er der også en Spiderman i Panic Room?
>
> Mvh. Martin

Hæhæhæ Jeps