Titel på western
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 22-10-04 07:20

Hejsa

Jeg har prøvet før her i gruppen på at finde titlen på denne western, dog
uden held. Men nu prøver jeg igen, da jeg virkelig gerne vil se den igen.

Det er få ting jeg kan huske om den, men husker tonen i filmen som barsk.
Filmen er i farver.

Vi følger en flok hårdkogte cowboys der fører kvæg over prærien. En ung
dreng får af en eller anden grund lov at følge med den rundt.

Mener der er interne stridigheder på et tidspunkt mellem drengen og en i
flokken. Hvor det er den gamle cowboy der må forlade gruppen.

Husker også en scene på en bar, hvor en af cowboy'derne kaster en kniv som
borer sig gennem hånden på en fyr.

Det jeg husker bedst er slutningen, hvor de har gjort holdt ved nogle
religiøse nybyggere. De her nybyggerer skal forlade deres grund, ellers vil
de blive slagtet af den lokale bandit. Men de vil ikke forlade stedet og de
vil heller ikke gribe til våben pga. af deres religiøse overbevisning.
Drengen vælger at blive hos dem for at hjælp dem, og det vælger nogle af
cowboys så også at gøre. De eneste der overlever dette sidste showdown er
drengen og nybyggerne, alle banditterne og de cowboys der blev for at hjælpe
ender med at dø.

Håber meget nogen kan huske den også, er sikker på jeg har set den i
fjernsynet som knægt, mener endag at den har været vist flere gange.

Mvh. Brian

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 22-10-04 11:46

> Det er få ting jeg kan huske om den, men husker tonen i filmen som barsk.
> Filmen er i farver.

Måske tænker du på "The Magnificent seven"
http://www.imdb.com/title/tt0054047/

> [...]
>
> Mener der er interne stridigheder på et tidspunkt mellem drengen og en i
> flokken. Hvor det er den gamle cowboy der må forlade gruppen.

Dette siger mig dog ikke noget... men...

> Husker også en scene på en bar, hvor en af cowboy'derne kaster en kniv som
> borer sig gennem hånden på en fyr.

En af dem er god med knive så vidt jeg husker

> [...]
> drengen og nybyggerne, alle banditterne og de cowboys der blev for at hjælpe

Dette lyder meget som den....
Se dette resume af filmen, som findes på IMDB:

"A remake of ''The Seven Samurai'', this American version star Yul Brenner, Charles Bronson, Steve McQueen, and Robert Vaughn, just
to name a few. They are picked to guard a Mexican village from Banditos that come every now and then to take whatever the town has
grown since their last visit. When they are hired, they go to the town and teach the villagers how to defend themselves. When the
leader of the bandits come ,they fight him and his men off. the second time he comes the villagers give the seven to them, due to a
heated argument. The leader of the bandits take their guns and throw them out of town he gives them horses and gives their guns back
to them when they are far out of town. The seven decide that they aren't going to run, and head back to the village for a final
showdown."

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 22-10-04 14:18

"Leonardo Schirripa" <focumeuFJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Måske tænker du på "The Magnificent seven"
> http://www.imdb.com/title/tt0054047/

Nope, filmen er slet ikke som jeg husker den i stil med TMS, kender fint
TMS. Jeg tror den film jeg leder efter er nyere en TMS, husker den ikke som
en "klassisk" western, men mere som en moderne western. Hvor en cowboy er en
fyr der passer køer. Jeg husker ikke så meget fra den, men jeg er ret så
sikker på de ting jeg har nævnt sker i filmen.

Mvh. Brian

Fra : Devast8or

Dato : 22-10-04 15:34

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
>
> Håber meget nogen kan huske den også, er sikker på jeg har set den i
> fjernsynet som knægt, mener endag at den har været vist flere gange.

Ka' det passe at de er Amish, dem der bliver overfaldet? Og at filmen er med
John Wayne? Jeg synes at det du beskriver siger mig et eller andet. Men det
er så også meget lang tid siden jeg har set den (hvis det er den samme vi
tænker på).

Devast8or

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 12:12

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ka' det passe at de er Amish, dem der bliver overfaldet?

Ja det kan det godt!

> Og at filmen er med
> John Wayne?

Nope ikke med The Duke

>Jeg synes at det du beskriver siger mig et eller andet. Men det
> er så også meget lang tid siden jeg har set den (hvis det er den samme vi
> tænker på).

Den jeg tænkte på er den som Ole Kofoed nævner i sit indlæg...tror jeg må ha
fat i den, så jeg kan gense den.

Mvh. Brian (der bruger Sørens mail)

Fra : Devast8or

Dato : 23-10-04 13:08

Søren Kjeldsen wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det kan det godt!

Ok. Jeg mente nok at kunne genkende det.

> Nope ikke med The Duke

Nej, det kan jeg se. Men det var nu også mest fordi at langt størstedelen af
de westerns jeg har set som barn var med ham (og han er ca. den eneste jeg
kendte på det tidspunkt).

Men det var godt du fandt den, god fornøjelse.

Devast8or

Fra : Ole Kofoed

Dato : 22-10-04 17:51

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:cE1ed.1019$F_3.65@news.get2net.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har prøvet før her i gruppen på at finde titlen på denne western, dog
> uden held. Men nu prøver jeg igen, da jeg virkelig gerne vil se den igen.

"The Culpepper Cattle Company"

http://uk.imdb.com/title/tt0068435/

Mvh.

Ole